Új hozzászólás Aktív témák

  • brd

    nagyúr

    válasz Scholes9 #20023 üzenetére

    Hogyan lehetne simább a "sima" VSync-nél? A sima VSync arról szól röviden, hogy a VGA megalkotja a következő képkockát, majd pihen (persze ez így kicsit egyszerűsítés), aztán pontosan akkor teszi ezt ki, mielőtt a kijelző frissítése elkezdődne, aztán elkészíti a következő képkockát és megint pihen kicsit és így tovább (ezek a "pihenések" növelik az input lagot). Így, ha a rendszer megfelelően gyors (egy-egy képkocka megalkotása kevesebb idő, mint ami a kijelző függőleges frissítései között eltelik), mindig ugyanannyi idő telik el a 3D-s alkalmazás által alkotott történés mintavételezései között, így a mozgás sima lesz. A Fast VSync-nél pedig az történik, hogy a VGA folyamatosan számolja a képkockákat ahogyan tudja, majd ebből azt teszi ki a kijelzőre, amelyik az utolsó kész képkocka volt a kijelző frissítésének elkezdésekor, a többit eldobja. Ezért ebből már elméletben is csak akkor lesz sima mozgás, ha az FPS a kijelző frissítésének egész számú többszöröse (mert akkor telik el 2 megjelenített mintavételezés között azonos idő). A gyakorlatban pedig akinek van szeme hozzá, simán látja. Az input lag persze csökken tőle (a sima VSynchez képest), ill. a tearing is megszűnik, de simább a "régi" VSyncnél nem lesz (ill. még annyira sima sem). Persze a VSync off álláshoz képest a tearing eltűnése miatt simábbnak fog tűnni a mozgás.

    The only real valuable thing is intuition.

Új hozzászólás Aktív témák