-
Fototrend
Modst3R fórumtársunk részletes cikke: [link]
2016 májusában az nVidia bemutatta a(z) GeForce GTX-1080 és GTX-1070-es újgenerációs termékét, ami már a Pascal architektúrára épül. A GP104-es maggal van dolgunk, ami fölfogható a GP102 kistestvérének, erre épül majd a Quadro P5000-es termékük is.
A teljes GP104 2560 CUDA maggal rendelkezik, azonban ennyi csak a GTX-1080-ban aktív, a GTX-1070-nek 1920 aktív egységgel kell gazdálkodnia. A lapka mérete: 314 mm², TSMC gyártja 16nm FF+ -on.
Figyelem! Ezek az órajelek csak a Founder's Edition-re vonatkoznak, ettől a különböző gyártói, ún. custom kártyák eltérnek, a fogyasztás szintén eltérhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Játszik/játszott itt valaki a Batman Arkham Knight-tal GTX1080-on?
WQHD-n mnident maxra húzva olyan 40 körüli fps-em van a benchmark-ban, ami szerintem baromi kevés.
Ezen a videón meg szinte nem is esik 60 alá sosem.
Mi lehet a gond?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz HussarF #18883 üzenetére
Oké, visszavonok mindent, fut mint az álom. De ki érti ezt? Valszeg elég bugos a játék ilyen téren.
Tegnap telepítettem fel újra (egyszer még a régi kártyán végignyomtam) és mindent maxra véve ilyen 40 átlag fps-ek voltak a benchmarkban. Utána a végén egy kicsit beléptem a játékba is és játszottam egy kicsit. Lehet az kellett, hogy élesben is elinduljon kicsit. nem tudom. De most úgy fut kb. mint az előbb linkelt videóban. -
addikt
-
addikt
válasz raskolnikoff #18895 üzenetére
Milyen 20 fps? 60-at tartja bármikor szerintem egy 1070-el is. Meg amúgy is a legjobb Batman Arkham játék szerintem.
-
addikt
válasz rottenbull #18975 üzenetére
Nekem tetszik, van benne vas rendesen
Meg nem fog lefőni a proci egy meghibásodó vízpumpa miatt -
addikt
Az, hogy az MSI AB megtartja-e az órajeleket, mitől függ? Beállítottam egy profilt, el is mentettem. Mikor beindítotm a gépet, először rá szoktam nézni GPU-Z-vel, hogy mik a GPU órajelei. És van, hogy az emelt órajeleket látom, van, hogy az alapot és akkor gyorsan betöltöm az AB-t, bekapcsolom az emelt profilt és ki is lépek belőle. Aztán a kövi indításkor vagy úgy marad vagy nem. Ez mitől függ?
-
addikt
GTA 5-ben (online) tapasztalatok: 1440p, grafika eléggé max közelire van húzva és ráadom a 4x MSAA + TXAA kombót.
Városban simán tartani szokta a 60 fps-t, legtöbbször vidéken is, de ha belemegyek a nagy gazba, akkor azért beesik 45-48-ra az fps (nyilván, mivel a sok fű másból sem áll, csak élekből, amin dolgozik az MSAA).
Sajnos vidéki utakon is be tud esni 60 alá, ahol dúsabb aljnövényzet veszi körbe az utat. De ilyenkor inkább csak 58-59 épp csak beesik, de pont zavaróan megjelenik a képtörés.
Amit viszont abszolút nem értek, hogy sokszor, mikor megyek be a CEO-be, akkor annál az animációnál, hogy szállok ki a liftből (meg akkor is, amikor megyek ki és szállok be a liftbe), beesik az fps 55 köré. Ott mitől?
Valamint az is előfordul, de ez ritkábban, hogy bent a CEO irodában és az MC clubhouse-ban si küszködik és az 50-es tartományban mozog. Csak azt nem értem, hogy ott miért? És nem is állandóan... -
addikt
1440p-n?
Na mindegy is, valószínűleg ez a játék hibája.Viszont van egy dolog, ami tényleg probléma. Amikor benyomom a gépet, akkor elsőre a videókártya nem adja le a megfelelő teljesítményt, vagy nem is tudom, hogy fogalmazzam meg. Általában belépek a játékba és ilyen 20 fps-ek körül döcög. Újra kell indítani és utána megy normálisan. Úgy szoktam most már, hogy elsőre mindig elindítom a heaven-t és ha 20 fps körül mozog a várható 80 helyett az elején, akkor már lövöm is ki és indítom újra. Sajnos, nagyjából mindig ez van. Egy újraindítás után épül fel rendesen. GPU-Z-vel nézem, az órajelek megvannak, igazából semmi olyasmit nem veszek észre, ami erre utalna. Úgy gondolom, hogy valami szoftveres lehet, de az biztos jelent valamit, hogy mindig elsőre csinálja és egy újraindítás hozza rendbe
Mi lehet a probléma? -
addikt
válasz Scholes9 #19732 üzenetére
Nekem is csak az MSAA az, ami olyan helyen meg tudja fogni. Viszont annyira nagy a különbség egy rendes MSAA + TXAA vs FXAA között, hogy lehet, hogy vállalom érte azt, hogy néha kicsit megbicsaklik. Az éltöredezettség, meg a töredezettség villogása hatalmasat ront szerintem a képminőségen. Sokkal jobban néz ki egy játék normális élsimítással, mint minden egyéb tükröződés meg post fx meg ilyesmi szirszarokkal. Persze ezek is maxon vannak, mert ami igazán terheli a kártyát, azok nem ezek. Hanem az árnyék minőség, a PCSS meg az élsimítás. de ezek olyanok, hogy nekem sokat tesz a látványhoz. Nem hiába, fel lehet húzni mindent maxra, de ami nem sokat fogyaszt az nem is sokat ér. Ami meg tényleg hozzátesz, az eszi is az erőforrást
-
-
addikt
válasz hajbel #19745 üzenetére
Nem ocsmány az sem. a Very high-nál még ránézésre rárak egy kis árnyékolást meg AO-t. De a fű a legerőforrás-zabálóbb az egész játékban, annyit nem ér, hogy nagyon leessen miatta az fps.
(#19736) Scholes9
Ezzel azért kicsit szkeptikus vagyok. Mondanám, hiszem, ha látom. A fű az nekem is high, de mondjuk nappal, amikor az árnyékok sem nagyon játszanak be és kimész pl. a Martin tanyája mellé, ahol nagy füves terület van és nekifordítod a nézetet a lejtős domboldalnak, hogy csak fű látszódjon, ott nem tartja a 60-at sehogy sem 4x MSAA + TXAA-val. Szóval még azt sem nagyon lehet mondani, hogy nálam más magasabbra van állítva, mert itt kb. semmi más nem játszik bele.
De majd megpróbálom az árnyékok butításával megnézni, lehet, hogy dolgozik akkor is, amikor nem gondolnám.[ Szerkesztve ]
-
addikt
FastSync-et hol lehet beállítani? Ott van ez is az nV control panelben? Nem rémlik.
-
addikt
Nem jól látod szerintem. Én tegnap próbáltam ki ezt a Fast Sync dolgot és nagyon bejött.
(egy-egy képkocka megalkotása kevesebb idő, mint ami a kijelző függőleges frissítései között eltelik), mindig ugyanannyi idő telik el a 3D-s alkalmazás által alkotott történés mintavételezései között, így a mozgás sima lesz. A Fast VSync-nél pedig az történik, hogy a VGA folyamatosan számolja a képkockákat ahogyan tudja, majd ebből azt teszi ki a kijelzőre, amelyik az utolsó kész képkocka volt a kijelző frissítésének elkezdésekor, a többit eldobja.
Ugye arról az esetről beszélsz, amikor a VGA 60 fps felett dolgozik. Ez azt jelenti, hogy minden képfrissítésnél új képkocka kerül fel. A mintavételezési idő tehát ugyanúgy 1/60 sec, annyi időnként mutat újat.
-
addikt
Végiggondoltam és mégis csak igazad van ezzel. nekem viszont az a problémám a VSync-el, hogy emiatt az említett teljesítmény visszafogás miatt problémákat tapasztaltam, amikor alapból is 60 fps körül bír számolni a kártya, mert megbicsaklik néha egy kicsit, amikor már növelni kéne a teljesítményt, hogy maradjon a 60.
-
addikt
válasz Ragnar_ #20103 üzenetére
60 fps alatt vsync=fastsync
60 fps felett viszont a fastsync olykor frissebb képkockát dob be, mint ahogy a vsync tenné, ezért a képkockák folytonossága egy kicsit darabosabbnak tűnik. De amit látsz, az közelebb lesz az aktuális állapothoz (magyarul kisebb az input lag). Van ahol ez számít, van ahol nem. Preferencia kérdése.
Lehet én is átállok inkább VSync-re, csak driverből kényszerítem, hátha úgy jobb. -
-
addikt
Csakhogy én nem erről beszéltem. Hanem hogy ha vsync nélkül menne 80 fps-t, egy helyen meg beesne 61-62-re, akkor úgy tapasztaltam, hogy vsync on-nal lehet ,hogy beesik 60 alá. Mintha azért, lenne, mert alacsonyabb órajelen pörgeti vsync mellett a gpu-t és nem tud elég gyorsan felkapcsolni, ha szükséges.
(#20116) brd
Az, hogy mennyire sima, az csalós. Fastsync-cel a 80-90 fps nem olyan sima, mint a 60[ Szerkesztve ]
-
addikt
Jackalnak van igaza. Triple buffering-gel megy minden normális helyen a VSync már jó sok éve. Nincs szó semmiylen feleződésről. 60 fps alatt nem pihen a VGA, csak felette.
Nem egészen. 60 Hz-es kijelző esetén ha a frametime tartósan nagyobb lesz, mint 16.666... ms, de kisebb, mint 33.333..., akkor VSync esetén feleződik az FPS (azaz 30 lesz), mert csak minden második kijelzőfrissítésre tud egész képkockát szolgáltatni a rendszer (képkocka számítás elindul, jön egy kijelzőfrissítés, akkor még nincs kész, ezért az előző képkocka jelenik meg rajta, aztán befejeződik a számítás, a VGA pihen, majd jön a frissítés,
Itt a hiba a végén. A VGA nem pihen, hanem dolgozik a 3. pufferbe.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Akkor miről beszélünk? Triple buffering + vsync-nél nincs semmiylen várakozás. De ezt nem is kell külön kihangsúlyozni, kb olyan, mintha azt mondanád, hogy ha van önindító a kocsiban, akkor nem kell kurblizni. Nem kell ezt külön megemlíteni, mutatóban sincs már olyan kocsi, amiben nincs önindító. Ahogy olyan VSync sem, ami nem triple bufferelt
-
addikt
válasz lavorka #20171 üzenetére
Felejtsétek már el ezt a beesik 30-ra hüyleséget, mert tökön szúrom magam
Nem esik be 30-ra legfeljebb a 10+ éves játékoknál, ahol még nem triple buffer-rel használták a VSync-et A fast syncnek 60 fps felett van értelme a VSynchez képest, mert nem állítja meg pihenni a kártyát. 30-60fps között ugyanaz a vsync meg a fast sync.
Az adaptívval nekem az a bajom, hogy csúnyán széttörik a kép, ha beesik 58-59 köré az fps. Nekem ez a fast sync nagyon bejött. -
addikt
válasz Patrick #20178 üzenetére
Fast sync-cel sincs semmilyen elcsúszás vagy képtörés. Ami miatt rosszabbnak érzik az emberek, mnit a fix 60 vsync-et, az ugyanaz, mnit amiért a 60 alatti vsync-et érzik sokan rossznak. A megjelenített képkockákhoz tartozó (jeneletből kivett) időpillanat nem annyira egyenletes, mint egy fix 60 vsync-nél, hanem 60 felett is kicsit random lesz és ezért nem hat annyira simán folyónak az összkép, ha nagyon eltér a 60 fps-től a fastsnyc
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Azért mert esetleg nem olyan képkockát tesz ki a monitorra, amit akkor számolt ki, amikor elkezdte az előzőt kirajzolni, hanem olyat, amit már akkor, amikor az előző rajzolását majdnem befejezte, tehát csökken az input lag.
(#20210) szasanyi
Teljesen jól néz az ki. Persze nem annyira über, mnit a fix 60 fps VSync, de pl én GTA5-ben felhúztam WQHD-n majdnem mindent maxra, plusz 4xMSAA van. Átlagban van 70-80 fps-em, de az élsimítás megfogja, amikor nagyon sok a növényzet a monitoron, beesik 55-60 köré. Próbáltam túltenni magam rajta, de számomra az FXAA is annyira kiábrándítóan csúnya éleket produkál, hogy számomra normális élsimítás nélkül kiábrándító a látvány. Így viszont nem állíthatok sima VSync-et, a fastsync viszont nekem tökéletes élményt nyújt. Ennél jobb csak a G-sync lehetne.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz s4hu|SyD^ #20214 üzenetére
Az FXAA-ra szokták azt mondani, hogy hajlamos elmosni. Más így nem jut eszembe, arra emlékszem, hogy a Crysis 3-ban volt vagy 4-5 féle élsimítási eljárás és ott utána kellett nézni rendesen, hogy melyik milyen.
Az MSAA az az igazi oldschool régi, vaszabáló élsimítás.
Most hogy mondod, kezd rémleni, hogy a TXAA is mossa valamennyire, de a TXAA tipikusan a mozgás során létrejövő éljelenségek orvoslására van, pl. villódzó élek. Szóval tipikusan nem olyan helyzetekben, amikor beleáll a tűéles textúra a szemedbe, hanem mikor 150-el száguldasz át a városon és nem látod a textúrák élességét. Ha lassú mozgás, vagy statikus kép van, akkor szerintem nem bánt semmit a TXAA sem. Persze, ha van motion blur, akkor meg főleg értelmetlen ezen agyalni. -
addikt
válasz rottenbull #20238 üzenetére
Célzásnál lehet értelme, ahol valószínűleg pont oda nézel, ahova acélkereszttel mutatsz, de egyébként nagyon végig kell gondolni, hogy hogy implementálják.
-
addikt
válasz deadwing #20328 üzenetére
Ez egyedül multi fps-re orientàltakat zavar. Ez csak egy kisebb rèteg. A kèpszakadás sokkal zavaróbb. Èn is szoktam pvp-zni gta 5-ben, egyàltalán nem zavar hogy sync be van kapcsolva. Nem is értem ezt a brutàl szintű latency-t amiről beszélsz. Sosem tapasztaltam. Igaz, nem is CS:GO-ztam versenyszerűen. De ott nem is az a lènyeg, hogy szép legyen meg làtvànyos.
-
addikt
Ez tényleg egy érdekes kérdés, engem is érdekelne, hogy mi történhetett. Anno én a 780Ti-met kentem újra CLU-val. Tökéletesen működött, majd januárban eladtam. Aztán hív egy hónap múlva a vevő, hogy tönkrement a kártya, gariztatná, de levették a hűtőt és látták, hogy ehhez már piszkálva volt. És megmondták neki, hogy a CLU zárta rövidre a dolgokat, azért ment tönkre.
Nekem nagyon furcsa volt az egész, mert nekem 2 és fél évig hibátlanul működött, eladás után meg pár hét és tönkremegy? Küldtek egy fotót is:Ezen tényleg látszik egy jó kis CLU kifolyás, de azért a CLU nem annyira folyós. Amikor anno összeraktam, biztos nem így nézett ki. Lehet, hogy utána, ahogy rányomtam a hűtőt, már ki is folyt? De akkor évekig hibátlanul működött és nem zárt ott rövidre semmit. Vagy tényleg rövidre zárt valamit? De akkor csak úgy egyszer csak kifolyt, miután eladtam magától? Esetleg pont amikor szedték szét, akkor?
Amúgy látszik a régi paszta nyoma is azokon a kis tűkön. De azokon tényleg rövidre lehet zárni valamit? Ha fennállna ez a veszély, minek vezetnék ki oda? Azok nem csak ilyen rögzítő szegecsek? -
addikt
válasz Ferdzsoo #22297 üzenetére
Én kb 3 éve láttam utoljára a a belsejét saját szememmel, ezt én is csak képen, de nem volt sok sztem, finoman vittem fel. A CLU nem olyan, mint a sima paszták, hogy a közepére nyomsz egy pöttyöt vagy csíkot, aztán majd szétnyomja, ha rászorítod. Ecsettel le kell festeni vele gyakorlatilag, szép vékonyan.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
Nem tudom, hogy volt-e téma és más is megszívta-e vele, de ez a W10 CU jól megszivatott (nagy rakás hulladék). Egyszer csak azt veszem észre, hogy nem akar elindulni a GTA5. 2 óra debugolás után sikerült kideríteni, hogy ha be van kapcsolva a Fast Sync, akkor crash-el már töltőképernyőn. Aztán, hogy már tudtam célirányosan keresni, megtaláltam, hogy nem egyedi eset:
fast sync + windows 10 game dvr = crash nvwgf2umx.dll (Win 10 CU)Más is járt így? Mikorra várható megoldás?
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Gaming notebook topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Most kezdik árulni Európában a Hisense új Mini LED tévéjét
- Motoros topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- PayPal
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs