Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #98320896 #689 üzenetére

    Tévedésben vagy. Az nVidia a DLSS-el "elhozta" azt, amit a konzolokon régóta csinálnak. A konzolok elsöprő többségben nem natív felbontáson renderelnek, hanem mindenféle trükköket vetnek be. Például a megjelenítési felbontás alatt renderelik le a képkockát, aztán felméretezik (FHD-ban játszik a user, de simán lehet, hogy 720p-ről lett felskálázva valójában).

    Ez az utóbbi időben tovább lépett előre, a checkerbox renderingen túl megjelent a dinamikus felbontás (ha elkezd esni az FPS, a játék alacsonyabb felbontásban kezd el renderelni és felskálázza azt), sőt, ezek keveréke is.

    Ez már PC-n is itt van, a "desired FPS" és hasonló beállítási lehetőségek ilyesmi megoldásokat takarnak.

    Szóval a konzolok teljesítményét úgy érdemes összevetni a PC-vel, ha PC-n is minden trükköt bevetnek. Ha DLSS mellett nézed az értékeket, hirtelen egy RTX2060 is egész vállalható a Control játékban, még Ray-Tracing mellett is. Jobb, mint PS4Pro-n, Ray-Tracing nélkül.

    Úgyhogy az ilyen "4K-n kell játszani konzolon" megjegyzések valójában megtévesztőek. Mert nem, egy relatíve olcsóbb RTX 2060 is tud 4K-t úgy, ahogy a konzolok (lásd Death Stranding DLSS 2.0 tesztek). A PS5 és XBox Series X esetén is ez lesz. 4K-nak adják el, ezt pedig PC-n is majd a DLSS 2.0 és hasonló technológiák melletti értékekhez kell mérni - és nem a natív felbontásban mért értékekhez...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Alvin_ti4200 #967 üzenetére

    Azért várj vele, mert egyértelműen kikapcsolt a Ray-Tracing effektek melletti álláspontról van szó. Szóval a játék "alaphelyzetben" nem igényel erőművet, ez tiszta sor.

    Várjuk, hogy majd mikor kerül szóba a Ray-Tracing effektre vonatkozó igény.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák