Új hozzászólás Aktív témák
-
Rasiel
senior tag
válasz gabor0928 #1540 üzenetére
Azért tud kellemetlen lenni, ha egy játék igényelné a több VRAM-ot, csak éppen az adott kártyán nincs meg az a mennyiség, amire szükség lenne. A Quantum Break pl. jó példa erre: megjelenésekor egy 3 GB-os GTX780-al játszottam. Maga a GPU összességében elegendő volt egy olyan szintre, hogy játszható legyen vele a játék, viszont volt jó pár olyan rész, ahol eléggé bezuhant az FPS-szám, és sokszor töltögetett a gép, meg-megakadt a játék, így játszhatatlanná vált.
Az RTX 3080 esete eléggé érdekes. Az előzetes jóslatok, találgatások arról szóltak, hogy akár több VRAM-ot kaphat majd a kártya, így nem meglepő módon a 10 GB-os mennyiség miatt sokan húzzák a szájukat. Ha jövőtállóságról beszélünk, akkor ez nem biztos, hogy olyan jó megoldás a gyártó részéről. Nyilván, ha megvennék egy ilyen árral és teljesítménnyel rendelkező kártyát, személy szerint nem 1-2 évre terveznék vele. Főleg azoknak lehet elgondolkodtató a helyzet, akik magasabb felbontásban játszanák, legyen ez akár 1440p vagy 2160p. A következő kérdés pedig az, hogy a jövőben megjelenő játékok VRAM-igénye mennyire fog megugrani.
Az természetesen a gyártóktól függ, hogy a 3080-as kártyájukra tesznek-e több VRAM-ot (ilyen eset már nem egyszer fodult elő, a fentebb említett GTX780-nál is volt 6 GB-os verzió), itt egyértelműen a sokat említett 20 GB jöhet csak szóba. Így mindenképpen vonzóbb lenne sokak számára a VGA, viszont persze kérdés, milyen árcédulával kínálnák őket. -
Rasiel
senior tag
válasz Dare2Live #3772 üzenetére
Procilimit? 4k-ban magas részletesség mellett nem tudom elképzelni, hogy egy 8700K-val procilimit legyen. Természetesen alacsonyabb felbontáson (pl. 1080p) bőven 100 feletti FPS számok mellett nyilván lesz valamennyi CPU-limit, de ilyen esetben húzhatod az egekbe a processzor órajelét, illetve tehetsz alá akármilyen CPU-t, akkor sem fogja a kártya több esetben 100%-on pörögni. Plusz az sem mindegy, milyen játékokról beszélünk.
-
Rasiel
senior tag
Pl. egy Metro Exodus-ban 4k felbontással, Extreme részletességgel, Ray Tracing-gel nagy eséllyel izzadna már egy RTX 3080 vagy esetleg Quantum Break ugyanúgy 4k-ban, Upscaling OFF-al.
-
Rasiel
senior tag
válasz Phoenixres #7777 üzenetére
Far Cry 5 teszttel valami nem oké. Az hogyan lehet, hogy ugyanazon felbontáson és grafiai preseten a "kért" VRAM mennyisége nálad ~4 GB, nála pedig ~5,7 GB? Ilyen különbségek ezen a felbontáson a kép CPU közt nem lehetnek, még akkor sem, ha az övé maximum "csak" 4 GHz-en jár.
-
Rasiel
senior tag
válasz bulikavagyok #11243 üzenetére
Biztos, hogy nem CPU limites, főleg, ha 5120x1440-ben játszol vele. Még kisebb felbontásban sem lenne ilyen gond egy i7-10700K-val.
-
Rasiel
senior tag
válasz Sylvanas #11245 üzenetére
Ugyanez volt nálam is a helyzet a Broadwell-E-vel (4,2-ön járatott 6850K-val) az Odyssey-ben.
Az Origins, Odyssey, Valhalla hármashoz egy OC-s 6/12-es CPU teljesen elég még nagyvárosokban is. A 4/8 már problémás(abb), azzal már vannak gondok, FPS-esések, gyengébb GPU-kihasználtság. Tehát minimum egy 6/12-es ajánlott ezek alá. Erősebb, több magszámmal rendelkező CPU-kkal, főleg magasabb grafikai részletésség mellett és amennyiben pl. 60 FPS a cél, nem lesz érdemi változás képkockasebesség szempontjából a fentebb említett három AC-rész esetén. -
Rasiel
senior tag
válasz Chris1983107 #13274 üzenetére
Így van, nagy eséllyel 320-330 ezer alatt nem érdemes 3080-ra számítani nálunk. EVGA FTW, ASUS ROG STRIX, MSI Gaming X Trio meg főleg nem lesz annyiért újonnan.
-
Rasiel
senior tag
válasz 2thletme2day #16036 üzenetére
Valamely hardvereszköz beállítása (itt elsősorban OC-ra gondolok) instabilitást okoz, emiatt (is) lehet játékok alatt crash. Az nem mérvadó, ha eddig nem tapasztaltál hasonlót, mert lehet, valamiből többet kér az adott szoftver, esetleg valahol a szokásosnál intenzívebb a kihasználtság és emiatt dob ki a Windows asztalra. Ezen kívül lehet szoftveres probléma is, netán tápegység, stb. Látatlanban nehéz megmondani, hogy pontosan mi nálad a gond.
Btw játszottam több órát én is a Horizonnal, de nálam nem volt gond.[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
válasz ForRedGlory #16755 üzenetére
Az újabb Assassin's Creed-ek (Origins, Odyssey, Valhalla) abszolút nincsenek rosszul optimalizálva. Az Odyssey-el és a Cyberpunkkal is játszom, előbbiben elég sok órám benne van már. Mivel 60 Hz-en játszok, ebből kiindulva tudom írni, hogy fix 60 FPS-el ugyanolyan smooth-nak érzem mindkettőt, nincs különbség a kettő közt. Szépen, gördülékenyen fut az AC is.
[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
válasz ForRedGlory #16764 üzenetére
Írtam én akárhol is, hogy fogalmam sincs milyen pl. egy 144 Hz-es monitoron játszani? Attól, hogy nekem itthon 60 Hz-es monitorom van játékra, még nem jelenti azt, hogy nincs semmiféle tapasztalatom magasabb képfrissítési frekvenciával rendelkező monitorokkal. Játszottam nem egyszer, nem kétszer ilyen kijelzőn. Egy játék lehet 60 Hz-en, 60 FPS-el is folyamatos, gördülékeny. Természetesen jobb a magasabb képfrissítés, ez nem vitás, de abszolút nem létszükséglet egy játékos vagy akár egy átlagfelhasználó számára.
[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
Nekem egy monitor képességeit figyelembe véve más a rangsor, mint pl. egy játékosnak. Szép és jó a 120, 144 Hz, amelynek előnye nem csak játékoknál ütközik ki, de ez egy olyan terület, amit inkább elengedtem a többi képesség miatt, nekem annyit nem ért, hogy azt válasszam. Multizni nem igazán szoktam.
Persze, ez egyértelmű. Viszont van egy szint, ami után nagyon nem fogsz látni különbséget. Többen írják és megmosolyogtató, hogy 144 és 240 Hz között is komoly differencia van. Na, ezeket a kijelentéseket szoktam erős fenntartásokkal kezelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...