Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuskone
lelkes újonc
Can it run cryis very high/ultra felett van, de direkt ez is a célja, egy meme, ha bármilyen kártya tudná futtatni a közeljövőben elég rövid életű meme lett volna. De jön DLSS is launch után és azzal 60 felett lesz majd.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz egyedülülő #691 üzenetére
igen, 2070emen simán elfutott
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz #98320896 #1008 üzenetére
4kra jelenleg elég a 10gb:
Geforce 3080 VS 8K Gaming
8knál amire a 3090 készül már nem. Persze a jövőben ez változhat, de gondolom RTXIO egy fontosabb szelete lesz a teljesitménynek a jövőben. -
Tuskone
lelkes újonc
válasz Locutus #1092 üzenetére
The ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming is not the flagship—the ROG STRIX will be released soon. On the other hand, this means the TUF Gaming is more affordable at just $730 for the OC version and $700 for the non-OC version, which is identical to the OC version otherwise.
Forrás: ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC Review | TechPowerUp
Én is úgy tudom, nem személyes tapasztalatból, de információkból, hogy identikusak, csak OC előre van húzva egy picit rajta.
-
Tuskone
lelkes újonc
Nem attól függ, hogy felső kategóriás-e egy kártya hogy hány kártya van felette/alatta különböző típusokból. És egyébként is teljesen szubjektiven kezelik az emberek. 3060at is lowendnek mondogatják, pedig mid tier kártya.
3090 szerintem egyértelműen nem gamereknek lett célozva, az az új Titankartya, csak kapott számozást. Ami jobb is, mint Nvidia Titan meg Nvidia Titan meg Nvidia Titan RTX ahogy eddig volt, ennek az apple termék elnevézésnek remélem vége is vele.
A kártya meleg, a felvett energia valahova elkell távozzon, ha a kártya hideg az csak annyi hogy jó a hütés rajta. De egyetértek, hogy ilyen hőnél már nem fog olyan nagy különbséget okozni se.
A pont hogy intelesedik az nvidia azzal teljes mérétékben nem értek egyet. Nvidia még mindig hozz be új dolgokat, nem csak a watt / performance a lényeg generiációk közt se, erősen függ mibe nézzük a performancet is. Játékokban amik cpu bound voltak tesztelve rt és dlss nélkül amire a kártyák focusálnak? Hol az infó róla a képeken. Nvidia push nélkül RT még mindig csak a jövő álma lenne majd 5-10 év múlva. Valahol bekellett hozni a kutatást és az az új kártyák ára ahol belehetett 2000 szériánál. És amekkorát fejlődőtt a DLSS látszik is, hogy foglalkoznak vele, nem csak zsebreteszik a pénzt - persze azért kell pár új bőrkabát is.
Remélem AMD október végén felmutat valamit high end mezőnyben is, és nem megint csak a low-mid kártyákkal versenyeznek. Ha a 3080at verik, olcsóbban, jobb teljesitménnyel és több vrammal akkor végre versenyt is láthatunk GPU téren. De azt semmiféleképpen nem mondanám, hogy nvidia elkényelmesedett, mert csináltak előrelépést globálisan a gpu techben, nem is keveset.
-
Tuskone
lelkes újonc
Részemről nem, mert az RTX kártyák alapból midtier szinten vannak, lásd pl 1030, 1050/1050Ti amik valóban low tierek, de akadtak még 10-es kártyák is picit régebben. Ezért írtam hogy szubjektív, gamer szemmel érthetően a 60as low tier, mert az a kezdőpont, de attól még maga a számozás/erő ami benne van az mid tier. függetlenül attól, hogy van-e alatta kártya vagy nincs.
G-sync az nem döglödik, AMD lépett fel nvidia mellé és végre a freesync 2-vel picit specifikálta mi a VRR spec. G-Sync monitorok értelme az volt hogy nagy definiált rangebe jó színekkel tesztelt monitorok voltak. Freesync meg csak egy modul bele volt rakva és ha egy 60hzes monitor 55-60at tudott akkor már ment rá a freesync sticker. Persze drágább freesync monitorok úgyszint tudtak nagy ranget, de a fő gond az volt, hogy nem volt definiálva rendesen.
PhysX létezik, csak mostmár átkerült a GameWorksbe egy ideje. SLI az meg átment NVLinké és csak "ipari" kártyákba van. Nem értek egyet vele, de soha nem érdekelt különösebben az SLI mert játékokra használtam a gépem főleg, ha renderelnék pedig valószinüleg nem midtier kártyákkal tenném. Az pedig hogy fejlesztők nem használják az elérhető Gameworks, rtx, DLSS libraryket, nem az nvidia hibája feltétlenül, persze lehet hogy használhatatlanul rossz a library, vagy annyira nehéz beépíteni, de azt kétlem ennyi év után már.
3D vision az ami konkrétan meghalt mostanában, minden más legjobb tudásom szerint él a mai napig (legalább is valamilyen formában).
És RTX IO is ha végre támogatva lesz, akkor sokat dobhat a kártya teljesítményen még. Vagy senki nem veszi a fáradtságot rá és nem lesz semmi vele, de ezt nehéz megjósolni, ameddig még müködés közben se láttuk eddig.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz Laraxior #1507 üzenetére
Persze, load tesztelésre vannak, de lényegében DDOS/DOS támadások is ugyanazon az elven alapszanak. Weblapokat elég könnyű kiütni, mert hiába van több szerver, ha a load balancert overloadolja valaki, akkor nem irányít át amúgy se, de a fő gond, hogy legtöbb retailer nem foglalkozik ilyen védelmekkel, mert drága üzemeltetni egy jól müködő szerverparkot, az évente pár darab ennyire kivánt termék árulása miatt.
De amit Valve csinált az Index márciusi visszahozáskor tökéletes lenne.
Aki nem ismerné annak röviden, egy nagyon gyors egyszerü feleületen jelzed az érdeklődésed, és várólistára kerülsz, és ahogy haladnak a gyártással, szólnak előre és adnak 1 hetet hogy fizess a termékért, amint fizeted szállítják, ha nem fizetsz egy héten belül ugranak a következő emberre a sorban. És van Steam két faktor ellenörzés, meg az accountokat is nézik, hogy lehetőleg minél kevesebb jusson ebayre drágábban, de ez ugye nem kivédhető teljesen.[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz -=RelakS=- #1555 üzenetére
DLSS nem a semmiből csinál valamit, 16K felbontásból csinálnak játék specifikus machine learning kódot. Control esetében én inkább DLSSel játszottam mint nélküle, mert szebben nézett ki 99%-ban játék folyamán, az egyetlen ahol feltünően rosszabb volt az a kereszt rácsos felületeket, de az meg nem túl sok van, viszont minden más szebb volt mint nativeba, és közel dupla annyi fpsem is volt mellé.
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz -=RelakS=- #1573 üzenetére
Control vs DLSS 2.0: Can 540p Match 1080p Image Quality? Full Ray Tracing On RTX 2060?
Tessék egy elemzés róla Persze nem tökéletes, de ha 400-800%-as nagyitás kell erős élekhez hogy lásd a "képhibát" akkor azért inkább benyelem, főleg ha olyan kérdés, hogy 60 alatt vagy 60 felett menjen valami. De persze minél feljebb mész internal resolutionbe annál jobb a végeredmény is mellé. -
Tuskone
lelkes újonc
válasz Malibutomi #1822 üzenetére
Valahol el kell kezdeni, hogy 2-3 generáció múlva használható legyen.
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz elite.cs11 #1828 üzenetére
És mit csináljanak, amikor a konzolok 8k meg 120fpst reklámoznak? Direkt megtévesztően, amikor 4k@30 is sokszor lefogadom megint dynres/upscaled lesz.
Érthetően válaszolni fognak akkor 8k témában, mert a sok birka mai napig azt hiszi a konzolok erősebbek mint a PCk.
-
Tuskone
lelkes újonc
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz AsakuraDave #2317 üzenetére
Fura mert úgy tudom az nvidia adja a vásárláshoz, experience fent van? ha elindítod se ad semmit? Szerintem kérdezz rá nvidia supporton is azért.
Forrás: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/30-series-watch-dogs-legion-bundle/
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz AsakuraDave #2622 üzenetére
Még mindig nem számít, mert NVIDIA adja őket. Nem kisker/nagykertől függő, hogy adnak-e vagy nem. A főgond inkább, hogy nem adták oda kezdésnek.
torma1981: Az egy dolog, de akkor se jár hála hogy megkapod ami jár neked Pizzán se köszönöd meg a feltétet, se hamburgerbe a húst.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz Laraxior #2821 üzenetére
Cloud gaming, tudsz telefonról, gyenge eszközökről játszani a játékaiddal steam/uplay stbről.
Egy nagyon limitált virtuális windowst kapsz lényegében. Minden játék pre-downloadolva van, de úgy kell tenned mintha telepítenéd. De ingyen is lehet használni csak 1 óránként kidob vissza a queueba, premiummal 6 óránként és priority queuet kapsz.Gyengébb volt mint a 2070em viszont, ezért nem igazán érdekelt, de a latency nem rossz, érezhető tud lenni, de messze a legjobb amit eddig próbáltam.
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz elite.cs11 #2826 üzenetére
nem vehetsz játékokat, az a stadia. Geforce Nownál a saját játékaiddal játszol.
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz Laraxior #2828 üzenetére
Én átváltottam a GOG Galaxyra, minden launchert kezel, még xbox ps4et is nézi, és elindítja/bezárja a launchereket ha onnan indítasz játékot. Még 1 launcher de sokat segít, főleg ha sok játékod van követni hogy mi-hol van már meg.
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz nyul105 #2843 üzenetére
Azért adják a Watch Dogsot, ami ray tracing?
Nincsen baj a geforce nowal se. Persze nem mindenkinek hasznos, én se sok hasznát veszem, ha játszok akkor gépemen fogok, ha utazok meg a switchemen. De adott esetben ha valahol ott ragadok és nálam egy notebook akkor volt hogy éltem az ingyenes részével már.
És még mindig jobb mint a Stadia, ahol újravetetik a játékaid veled...
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
Kedves gesztus, nem tudom, általában 1 játékot adnak a kártya mellé, most még a játék mellé adnak még 1 évet a szolgáltatásukhoz is. Fő gond, hogy még mindig szerintem 80%-a az embereknek nem érti mire van vagy miért létezik, sokan keverik a stadiaval, meg egyéb geforce szolgáltatásokkal, és itt nem a felhasználókat hibáztatom.
Rengeteg cikk is amit lehoztak a launchkor rossz volt, lásd amikor kilépett egy csomó játékkiadó a szolgáltatásból mert azt hitte, hogy ingyen hozzáférést ad a játékaikhoz, és sarcot akartak a szolgáltatásból elkérni, amikor semmi közük nincsen hozzá. És volt fejlesztő aki nyafizott, hogy majd ő eldönti ki mikor és hol fér hozzá a játékához, amit már a felhasználó megvett.
Annyi a lényege, hogy TVn, notebookon, vagy telefonon, tableton, macen is tudsz játszani a játékaiddal amiket megvettél már. Ennyi, ha ez hasznos hasznos, ha nem-nem.
Ha kocás játékos vagy akkor megérheti inkább arra előfizetni pár éves gép fejlesztések helyett, de az nem játszik itt, mert ugyebár 3080 mellé kapod. De attól függetlenül ez a cél demo szerintem, szegény ázsiai/afrikai/dél amerikai országok, havi díjért cserébe kapsz egy RTX képes középszintű gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
3080al késtél kb egy hetet, nem igazán fogsz tudni venni most hónapokig normálisan előreláthatólag. Procidra ráfér fejlesztés, de már azzal is megvárnám a zen 3 bejelentést ami 2 hét múlva lesz, hátha órajelben útoléri az intelt végre.
azon túl 3080nak akkor van inkább értelme, ha 4kba játszol, ha nem akkor 3070 jobb vétel lehet szerintem.
-
Tuskone
lelkes újonc
Szerintem a 4 core a kövi konzol generációval már kevés fog lenni nagyon hamar, 2 évet biztos nem fogod tudni szerintem húzni vele, idént még áttudod vészelni, meg 2021 elejét talán.
És hónapok várás azért mert jelenleg nincsenek kártyák, több tizezres várólisták vannak, és ha itthon veszed, akkor még egy ideig a nagyker és a kisker is leveri rajtad hogy létezel.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz hun1997 #3003 üzenetére
könnyen eltudom képzelni hogy több dolog közremüködése okozza, lehet driver hiba és a kondenzátorok gyengék vagy akármilyen más kombináció. De 20xx-nél is visszacserélhetőek voltak a space invaderes kártyák (nekem egymás után 2x sikerült aquaból olyat kapnom ) és olyan rossz élmény volt velük supportoltatni, hogy nem is veszek semmit tölük soha.
4 nap után vittem vissza, és közölték hogy hát akkor már nem cserélhető és bevizsgálniuk kell (amikor eléggé közismert hiba, és bedugod a gépbe és azonnal ott volt), majd 1.5 hónap múlva szóltak hogy itt a csere mehetek érte. -
Tuskone
lelkes újonc
válasz gabor0928 #3043 üzenetére
550el nem fog elindulni se a kártya, nekem 2070el se kapcsolt már az 550es tápom, 9600kval.(váltottam is akkor tápot, csak kiváncsi voltam mi történik). Ezért is TUFot szemeztem ki mert az legalább limitel 375Wattal, és nem tervezem agyon oczni a kártyát amúgy se.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz Laraxior #3168 üzenetére
Hütéstől még rosszabb, mert magasabb frekvenciát enged.
De valószinű a gyárak már nem fognak változtatni rajta, és FW-be lefogják limitálni, hogy ne menjen magasra a frekvencia. Mert átállítani a gyártó sorokat elég valószinűtlen hogy már fogják, ha tudják csak 50hzel visszafogni a kártya boostot ingyen.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
Nvidia egy reference designt ad a kezükbe, nem bébiszitterkednek és minden komponenst átnéznek nagyitóval. Nvidia reference designon is 5 poscap és 1 mlcc van. Arról nem beszélve, hogy több mint valószínű hogy senki se gondolt bele, hogy ilyen gondot fog okozni, mert ez nem egy olyan egyszerű dolog, driverek és minden nélkül megállapítani hogy bizony 2 ghz felett olyan sok zaj lesz a chipnek, hogy becrashelhet néha ha éppen olyan utasítást kap közben. Az viszont 100%-ban AIB hiba, hogy reference design ellenében is 6 poscapet tettek rá.
(és ez még mindig találgatás része, nem egy fix megállapított dolog)
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
Itt egy mester tábla, ahol gyüjtik az információkat. Ezek alapján EVGA is váltott menetközben még kiadás elött. 6:0-ról 4:2-re.
#3176 Nem, de mint írtam nem fognak mindent végigellenőrizni ők sem. Átfogják nézni és tesztelik is a kártyákat, de nem kapacitátoronként és komponensenként végignyálazni a nyákokat. A crashek se olyanok hogy 100% minden alkalommal pont ugyanakkor. Ha figyeled ki mit ír, írják hogy van hogy egyik nap semmi gond, másik nap pedig becrashel többször (és akkor se fixen egy helyen valamikor, vagy egy idő után, teljesen véletlenszerűen). Láthatólag tudott róla jó pár gyártó, mert EVGA, Asus és Colorful és cserélte a kapacitátorokat launch előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
Hát ha még szállítás előtt szólnak neki, hogy a megrendelő allergiás az trappistára, de a séf átadja a futárnak mert már betette addigra a sütőbe és nem fogalkozik vele, a futár meg kiviszi, akkor az étterem a hibás, nem a recept, mert már nem volt kedvük új pizzát sütni és tudták jól hogy allergiás a vevő rá de azért még kiküldték neki.
És még mindig, ez nem egy tény hogy ez az ok, ez egy találgatás jelenleg. Ha ez is a hiba, még mindig fent áll az, hogy tudatosan rossz kapacitátorokat küldtek eladásra. Azon lehet nyammogni, hogy nvidia későn vette észre mert későn derült ki, és hogy ez kellemetlen az AIBnek, de nem az nvidia küldte ki azokat a kártyákat eladásra.
Lásd STRIX, ha valóban ezért volt később kiadva. De kétlem hogy emiatt, mert TUFon akkor még kevésbé lett volna 6 mlcc és az már kint volt addigra.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz Albigator #3223 üzenetére
ha MLCC gondot is okoz a jövőben, akkor az csak évek múlva derül ki szerintem, de tekintve hogy asus a leghidegebb kártya is idleben, a hő miatt okoz kár valószinüleg valamilyen szinten lejjebb van csökkentve, mint eshetőség. De lehet ha valaki pl befogja bányászni 2-3 év múlva crashelni/artifactolni fog
-
Tuskone
lelkes újonc
de még rtxio meg directstorage sincs kint, szóval elég nehéz párhuzamot vonni. Jelenleg csomó játék telespammeli az elérhető helyet, mert kevesebbet kell mozgatnia az adatokat ha pl felhasználó őskorszakban él még hddvel. Ugyanúgy ahogy a konzolok copy pastelik a modelleket több helyre, vagy cod a fél játékot copy pasteli mert könyebb az adatmozgatásnak - csak a helynek nem tesz jót.
-
Tuskone
lelkes újonc
Igen, én is 9600król várok, hogy mi lesz, ha órajelben nem éri el 5+ghzet akkor továbbra is maradok 9600kn. De remélem meglepnek mindenkit és ilyen elképzelhetetlen fizikát meghazudtoló módon benyögik, hogy ja 7ghzek a procik mint ahogy crysis várta el 10+ éve.
-
Tuskone
lelkes újonc
persze, ezért írtam hogy fizikát meghazudtolóan. De jó lenne rendes konkurencia lenne játékokban is. Még akkor is ott van a sok fura gond, amiket amd csinál, mint elfelejtik a random szám generátort tesztelni és kiadják úgy procit, meg rossz fw boost órajel gond is volt elöző gennél. Szóval AMD sincs toppon launchbe, de ár/érték arányban productivity terén porig alázzák most intelt. Egyedül órajelbe kéne még megcsípniük a kék ördögöt. És azért lenne vicces ha kiállnának valami hihetetlen magas órajellel a semmiből. ami sokkolná a vevőket és intelt is
-
Tuskone
lelkes újonc
Az a baj, main thread számít ameddig tényleg nem architecturálisan ugrunk máshova. Lehet optimalizálni még a helyzetet bőven, de attól függetlenül minden esetben 1 fő thread a bottleneck, ha van 1000 core procid is és multithreadelt alkalmazás, akkor is 1 fő thread lesz ami szétosztja a feladatokat, ha az nem elég, akkor gond lesz. Játékoknál ez a game loop, amiből ki lehet vonni egy render threadet, egy audio threadet, meg AIt szétosztani pár threadre, de ahogy egyrekomplexebbek a játékok a main thread előbb útobb lehúzza a teljesitményt.
De hardware szinten meg nem értek annyira hozzá, hogy min lehetne változtatni, csak hogy jelenleg ahol vagyunk az már határtolás. Quantumról beszélnek évek óta, de azt mint felhasználó, főleg játékra is alkalmas processzor nem tudom elképzelni hogyan lenne életképes.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
de ipct nehéz tényként mérni de persze, ha lemegy 2.1ghzre és úgy is veri az intelt az is már jó, nem úgy értettem, hogy ha 4.99ghz akkor sajnos kuka lesz az amd, már most is jó vétel amint nem játékra használod a géped, és ott sem rossz vétel, mert legtöbb esetben nem fog számitani a 1080pnél ami a legnépszerübb hogy 200fps vagy 180fps egy játék, amikor 144hz monitor is ritka amúgy is
-
Tuskone
lelkes újonc
amd biztosan DXRt fog használni, aminek a nem RT dedikált részét fogja hívni. Nvidia kártyákon dxr majd átdob a rt corera ott. Ha nem is launchkor, nvidia nem fogja hagyni hogy 1 hétnél tovább rosszabb rt performance legyen nvidiaval, de szerintem amint egy fejlesztő észreveszi szólni fognak és releasere jön driver ami már átírányít. De szerintem ez alapból DXR-be benne van.
-
Tuskone
lelkes újonc
Dehogynem, annyi a lényeg csak, hogy ne menjen 2ghz főle, azalatt kiszüri az SP-cap is, annál magasabb frekvenciánál vannak gondok. Logikusan OC ugrik rev1 kártyáknál, de olyan nagyon sokat nem megy 2ghz felett, hogy sok vizet zavarjon egy clock lock rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
válasz snecy20 #3402 üzenetére
20xx széria még mindig rosszabb start volt. AMD is csinált varázslatokat, mint rossz boost órajelek vagy a nem müködő véletlenszámgenerátor 3000-es launchnél. Samsung folding telefonjai végül launchbe se tudtak kerülni startra. Szóval, az hogy picit visszakell húzni/drivert fixálni még mindig nem egy olyan batári nagy elrontott launch. Intel nem tudom mit csinált, azon kivül hogy kb semmit az elmúlt ~8 évben, az ár feltornászásán kivül.
[ Szerkesztve ]
-
Tuskone
lelkes újonc
Hát kezdve azzal hogy túlvoltak árazva, ugyanazzal a raszter teljesítménnyel mint a 10xx széria nagyjából, csak rt magokkal, a kártyák amit utoljára láttam ~10-20%-a space invaderes volt, ami annyit jelent valóságban hogy 1-2 hét használat után artifactos lesz, vibrált a kép, vagy csak megjelentek a space invaders figurák amiről a nevét kapta, és onnantól azok mozogtak a képernyőn - örökre. Én 2070et vettem valamivel launch után, amikor lett készlet itthon, és 1. nél 2 hét után jelentkezett, majd aqua 1 hónapig cserélte nekem, második körben megküldtem, mert erős terhelés kiválthatja, úgyhogy 2 napig pörgettem furmarkal meg amivel csak tudtam, és az is space invaderezett, majd visszavihettem újra cserére, és a 3. mostmár kb 2 éve müködik rendesen.
De ha jól emlékszem akkor ott 2 memória céggel csináltatta nvidia a memóriát és az egyik gyár memóriája volt rossz. De nem vagyok biztos csak benne, csak így emlékszem.
Ennek ellenére nem azt mondom hogy ez a launch tökéletes, de azért messze nem a legrosszabb se az iparban se nvidianak. Készlethiány meg idén a Covid miatt is (ha csak ráfogás miatt már csak) téma, szóval az várható volt, én nem is készültem úgy, hogy fürdeni fogunk a kártyákba világszerte.
[ Szerkesztve ]