Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz -=RelakS=- #238 üzenetére
-
PuMbA
titán
Igazából mindegy, hogy hány bit, ha ár / sebesség arányban jó. Ha nem jó, akkor meg helyette vehetőek a 3000-res kártyák vagy az AMD-k
BeZol: "A fentiek miatt érdemes lehet még az AMD 7xxx radeonjait kivárni"
Ez egyértelmű. Egy versenytárs nélküli VGA-t annyiért adnak, amennyiért akarnak. Ez a beetetés időszaka, amikor még nincsenek tesztek, de azért vedd meg.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Illetve ki kell szórni a megmaradt 30xx-es készletet: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti With 8 GB GDDR6X Memory Listed By UK Retailer
Az NVIDIA-nak nincs más választása, csak a brutális föléárazás, hogy ne a 40xx-eken gondolkodjon az emberek többsége, annyi beragadt GPU-ja maradt a bánya vége után.
cyberwarfare:
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz KAMELOT #1062 üzenetére
Jaja, az NVIDIA-nak ez win-win szituáció A régiek eladásai megugranak (elég megnézni, hogy a PH-n mennyire feljött a 3060 Ti / 3070 és 3080 témák forgalma a bejelentés után), akiknek meg sok pénze van annak eladják a 40xx szériát busás profittal. Biztosan nem gyártanak nagyon sok 40xx szériás kártyát jelenleg. Majd ha elfogy a 30xx, akkor húznak bele a tömegesebb gyártásba és menni fog lefele az ár.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Citroware #1083 üzenetére
"Ilyen kevéssel megjelenés előtt miért nem engedik, hogy a tesztelők benchmark eredményeket adjanak ki?"
Hogy vegyék meg a kártyát az eredmények ismerete nélkül Pszichológia az egész launch procedúra (csak egy unboxing mekkora értelmetlen hülyeség már), mert amúgy azt is csinálhatnák, hogy 1 nap bejelentik a 4090-től a 4050-ig az egész szériát, tesztekkel együtt és másnaptól kapható. Így a profitjuk viszont kevesebb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Persze, hogy elég De oka van, hogy bejelentik a kártyát jóval előtte mielőtt kijönnek a tesztek és a boltokban a kártya. Nem viccből csinálják, csak mivel fegyvert nem szoríthatnak az emberek fejéhez, hogy megvegyék, ezt a várakozási időt használják helyette befolyásolási eszközként.
Jacek: Macera...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A driver és a tesztprogramok biztosan rendelkezésre állnak, mert a DigitalFoundry már 2 hete mutatott videót a DLSS 3-as Cyberpunk 2077 és Spider-Man: Remastered verzióból a 4090-nel. Fps-t nem volt szabad közölniük, de az biztos, hogy 12-ére minden oldal, minden tesztje készen lesz és csak meg kell nyomniuk egy gombot a kirakáshoz. Az időhúzás szimplán a marketing stratégia miatt van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ezt tényleg érdemes. 280W-os TDP-n is még betyárul jól megy, alig lassabb Ezek az elvetemült fogyasztások egyáltalán nem kellenének se GPU, se CPU-k esetén, csak a gyártók csinálják, mert megtehetik. Lehet venni a nagyobb tápegységet, drágább alaplapot és mindenkinek profit.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz -=RelakS=- #1219 üzenetére
Nem. Ahogy előbb leírtam, az NVIDIA profitot csinált a tápgyártóknak, mint ahogy az AMD és az Intel a nagy fogyasztású CPU-ikkal meg ezen felül még az alaplapgyártóknak is Az egész PC ipar egybe van fonódva. Cserélj házat, mert nem fér el benne a VGA...napestig lehetne sorolni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A DLSS nem maszatolás A Quality módja sok esetben több részletet ad, mint a natív felbontás, mert a több képkockás mintavételezés miatt az adott képrészlet mindkét esetben látszó részleteit összekombinálja egy képkockába. Olyan mintha 1440p monitoron 4K felbontással játszanál.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az lehet, én monitorra értettem
Drizzt: Ez igaz, de én használtam FullHD-ban is DLSS-t Quality módban. Cyberpunk-ban nem sokkal / látványosan rosszabb a natív FullHD-nál. Játék közben semmiféle hátrányt nem éreztem azokhoz a játékokhoz képest, amiket ténylegesen FullHD-ban játszottam.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alvin_ti4200 #1460 üzenetére
Na, tehát akkor még nem elég magasak az árak. Az NVIDIA a következő szériával tovább emelhet
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz torma1981 #1485 üzenetére
Szerintem az ár jó, sőt még lehetne picivel akár több is. Akik csúcs cuccokat vesznek azok fizessenek csúcs pénzt. Több energiafogyasztás, több e-szemét (valaki a lánc végén el fog dobni egy kártyát emiatt, hiába adja el az ember másnak) stb. Ezeket helyesen azokra kell terhelni, akiknek van sok pénzük.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ForRedGlory #1623 üzenetére
" de nem azért, mert olyan kurva sok pénzem van"
A cuccaid megnézve k*rva sok pénzed van, csak nem úgy döntöttél, hogy a műtétre költöd
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ForRedGlory #1629 üzenetére
Én csak abból tudok kiindulni, ami ki van írva az adatlapodra és ne engem okolj ezekért Több elég új cucc van rajta, szóval ha hirdeted vagy már eladtad a cucc egy részét, arról nem tudhatok, csak ha mondjuk leveszed a listából.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz -=RelakS=- #2196 üzenetére
8K-hoz ráadásul Performance DLSS az ajánlott, mert még csomó sebességet lehet nyerni és így is 4K marad a felskálázás előtti felbontás, minőségben meg körülbelül ugyanaz, szóval a teszt készítője nem megfelelő beállításokat használt. Simán meglenne így a 60 fps
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz KillerKollar #3434 üzenetére
Most nagy esély előtt áll az AMD ezzel az árazással, a kisebb fogyasztással, valamint a 2.5 slotos megoldással Az észszerűséget képviselik, ami sokaknál bejöhet, mert míg az NVIDIA egy böszme V12-es amcsi izomautónak tűnik, az AMD egy porsche-nak autós hasonlattal élve.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Én ebből már nem értek semmit, nagyon zavaros az egész. Pár hete azt írta nekem (nekünk) ide, hogy a több milliós műtétjére gyűjt, azért scalperkedik, mert kell a pénz neki. Ez a hozzászólásokban visszakereshető. Erre beruházott egy 4090-re. Annyira azért nem fontos a gyűjtés úgy látom, ha 4090-re telik, de ezt nem tisztem megítélni. Nekem csak nem jön össze a sztori, hogy akkor a scalperkedésre szükség volt-e vagy csak a cw mentes példányt kereste. Ha az utóbbi, akkor meg miért nem írta azt le.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ForRedGlory #3896 üzenetére
"Pont eleget szívtam velük régen."
Ez azért nem jelent semmit Ha így működne a világ, akkor mindent meg lehetne jósolni előre, mert pont az lesz, mint régen volt. A világ szerencsére folyamatosan változik, így a tudásunkat is folyamatosan meg kell újítani. Amit 10 éve tanultunk, az a tudás ma már csak változtatásokkal együtt releváns.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Amúgy a DLSS kevés mozgás esetén a natívnál jobb képminőséget ad, de AMD oldalon az FSR 2 is a legjobb minőségű módjában. Ha több képkocka áll rendelkezésre, akkor mindig több adatod van, mint 1 képkockából. A temporális felskálázó algoritmusok ebben hasonlóak, hiszen csak nagyobb mozgás közben tudnak hibákat csinálni. Ez az, ami a natívhoz képest hátrány.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz -=RelakS=- #4058 üzenetére
"Scorn-ban pl a köd felbontása látványosan leesik"
Mert a felbontáshoz van kötve a köd részletessége. Manapság sajnos több olyan opció van játékokban, ami ilyen. Ezt néhány játék engedi felülbírálni, de a legtöbb játék nem. Ghostwire-t nem ismerem, de több játékban rossz a DLSS implementációja. Például az RDR2 vagy Forza Horizon 5 is pocsék. Cyberpunk-ban jó.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Gondolj bele. Van 3 előző képkockád és a 3 előző képkockában te mindig kicsit arrébb mentél, azaz mindhárom képen picit más részleteket kapsz az objektumokon, hiszen más a nézési szög és emiatt kicsit más lesz a renderelt objektum textúrája a textúraszűrés miatt. Ezen 3 képből viszont össze tudod kombinálni az eltérő textúra adatokat, hogy megkapd a szuper részletes textúrát a felskálázott képkockán.
fahrii: Ja, mondjuk először pár YouTube videót meg lehetne nézni erről, ahol bemutatják, hogy a natívnál részletesebb a DLSS Quality...nem csak úgy utánanézés nélkül kommentelgetni meg 2 darab DLSS játék alapján végkövetkeztetéseket levonni Mint például Jacek maszatolása.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
VR nem reprezentatív. Nézd meg, hogy hányan VR-eznek és hányan bámulnak monitort...a VR az egy elenyésző kisebbség.
fatal`: A natív alatt az is fontos, hogy mit értesz. Mert a felskálázás egy AA is egyben, tehát ha a natív kép recés, akkor a felskálázás ezen segít.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz X Factor #4828 üzenetére
Ultimate Latency Reduction Technology, AMD vs NVIDIA
Battlenonsense jól kimérte ezeket. A legjobb megoldás a játékban lévő fps limiter bekapcsolása, minden más kevésbé hatásos. Játékon kívüli fps limiter nem jó. AMD Anti-lag és Reflex sem ad jöbb eredményt ennél
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz gainwardgs #5356 üzenetére
RX7900XT-t fog venni
-
PuMbA
titán
A csuma grafika a jövő hardvereinek szól, ettől még nem optimalizálatlan a játék Az a baj, ha egy játék csuma grafikán simán fut egy mai hardverrel, mert akkor a fejlesztők nem gondoltak a jövőre. Ha a jövőre is gondolnak, akkor többet kapsz a pénzedért, mert később szebb grafikát tudsz kihozni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz -=RelakS=- #5768 üzenetére
"Ennyi erővel lehetne fotorealisztikus játékot is csinálni"
Nem igazán, mert ez évekkel megdobná a fejlesztési időt Olyan kompromisszumot kell találni, ami nem dobja meg a fejlesztési időt jelentősen, de mégis ad valamit a későbbiekben. Tehát a játékmotorba tesznek olyan grafikai paramétereket, amihez egy mai hardver kevés. A jövő hardverére, ami nem létezik még, viszont nem tudnak optimalizálni, így természetesen optimális se lesz a kód.
"Ma akarunk a ma játékával szép grafikával játszani, nem 5 év múlva. Amit írsz olyan, mintha a Doom 2016-ot most lehetne végre kimaxolni."
A szép grafika nem függ attól, hogy Medium-nak vagy Ultra-nak nevezik el. Ha egy játék Medium-on nézne ki úgy, mint a többi játék Ultrán, akkor az nem lenne baj.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az természetesen nem az. Én már a játékok javított állapotát veszem alapul Cyberpunk is ugyanolyan bajos volt a megjelenésekor, mint most a Callisto Protocol. Én is 1,5 évvel a megjelenése után kezdtem vele játszani, mert bugos játékokkal nem játszok. RDR2-t is két évvel kezdtem a megjelenése után. Sajnos a megjelenési dátum ma már főként csak félkész játékot jelent.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Szinyák #7861 üzenetére
Így van. A 60 fok az az elektronikai eszközök alap hőmérséklete. Egy okos TV, egy telefon közepes terhelésen vagy egy router is minimum ennyin működik, mert ha megfogom őket, akkor jó melegek A forró a 95 foktól kezdődik, mivel a forrás 100 foknál van, innen kapta a nevét. Minden elektronikai eszköz működési határa ennyi vagy ennél még magasabb.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz abridabri #10538 üzenetére
"És most jönnek majd az UE5 motoros játékok is . Lesz szaggatás bőven ekkora felbontáson"
Az UE5 motoros játékok sokkal kisebb gépigényűek lesznek, mint a Cyberpunk, hiszen jóval optimalizáltabb RT lesz bennük A Cyberpunk-ban lévő RT-hez oda van írva a grafikai menüben, hogy "Technology Preview", tehát egy nem végleges, nem optimalizált technológiát tartalmazó játékból nem vonnék le következtetéseket. Nézd meg, hogy mit tud az UE5 motoros Fortnite-ban 4K-n kimaxolva egy 4090. Abból kiindulva nem lesz szaggatás.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz abridabri #10542 üzenetére
Ez mind grafikai demó, nagyon távol vannak a végleges játékokhoz Persze, hogy úgy vannak megcsinálva, hogy behaljon tőlük a 4090. Egy játékban viszont élhető kompromisszumokat hoznak meg, nem a felesleges túráztatás a cél. Például gondolni kell az olcsó VGA tulajdonosokra is. Ami sok erőforrást eszik és alig javít a látványon, azt kiszedik. Emiatt van az, hogy egy játék kiadása előtti trailerekben még sokkal jobban néz ki a játék, mint maga a végleges játék, mert észszerűsítettek.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Nagynozi #10590 üzenetére
"Tönkreteheti csak ez a kártyát hamrabb? "
Nem. Az interneten a legtöbb dolog hülyeség. Sajnos sok ember annyira túlpörög, hogy tévképzeteket kezdenek el gyártani. Ez egy műszaki cikk, egy élettelen használati eszköz, ami szigorú minőségbiztosításon esett át, hogy minden helyzetben jól működjön, nem több. Nem egy baba például, akit 5 percenként pátyolgatni meg állandóan figyelni kell, hogy jaj, csak baja ne essen szegénynek
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Nagynozi #10592 üzenetére
Rendben, nem is rólad beszéltem Az a jelenség fordulhat át sajnos rossz irányba, hogy ha olyan ember akar segíteni, aki már túlkombinálja a dolgokat. Ők sem akarnak rosszat, de a szakmaisághoz egyfajta "távoltartás" is szükséges, mert egyébként már az is figyelem felkeltő lesz a szemükben, ami teljesen normális.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Busterftw #10595 üzenetére
TechPowerUp kimérte pont ezt a kártyát és náluk is 27W-ot fogyasztott: Gainward GeForce RTX 4080 Phantom GS Review
Teljesen normális szerencsére, ez a kártya ilyen
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz sixpak #14151 üzenetére
Azért mászik el az Afterburner beállítás, mert a hőfoktól függ a görbe Ha teljesen hideg VGA-val állítod be gépindítás után egyből, akkor például nem kezd el felmászni. Ha melegebb VGA-val állítod be a görbét, mondjuk 1 óra játék után, akkor hideg indításkor meg fog változni magától, méghozzá felfele.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz sixpak #15067 üzenetére
Már volt erről szó a topikban Akkor leírtam, hogy a Cyberpunk esetén csomó javítás érkezett pár hónapja, így a régen tesztelt kártyák eredményei nem pontosak és a legtöbb tesztoldal nem tesztel újra. Én látok olyan teszteket, ahol Cyberpunk alatt ugyanazt adja vagy kicsit gyorsabb a 4080 Super a 4080-hoz képest.
Ez amúgy manapság egyre nagyobb probléma, hiszen a játékokat a kiadásuk után hónapokkal még nagy mértékben változtatják, így a tesztoldalak nem adnak annyira pontos képet, mint 6-8 éve.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz sixpak #15071 üzenetére
TechPowerUp-nál van lista a "date of retest"-ről és a 4080-at utoljára 2023.11.19-én tesztelték újra, amikor már kint volt a Starfield első nagy frissítése Viszont a Cyberpunk esetén a 2.1-es nagyobb javítás csak decemberbe jelent meg és így teljesen más verzión tesztelték a 4080 Super-t és a 4080-at. Ez a különbség oka.
[ Szerkesztve ]