Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Egon #25599 üzenetére

    Mert hisztek a marketingnek, és szimplán matematikai alapon nem számoltok utána. Pedig nem annyira nehéz ám, hiszen az NVIDIA nem titkolja, hogy egy 2080 Ti 10 Gigarays/s-re képes, amihez egy értékelhető BVH8 (ennyi kellene a mai geometriáknak) mellett 5,6 TB/s az optimális. A hétszintű BVH ~80 bájt (szintén nem titok, hiszen szabványról van szó), vagyis 10 (Gigarays/s) * ~80 (bájt) * 7 (szint - BVH8) = 5600 GB/s

    Ettől még rakhatnak a hardverbe 20 Gigarays/s-re képes RT magot, csak semmivel sem lesznek előrébb, ha nem növelik a memória-sávszélességet, vagy nem raknak be egy koherenciamotort, hogy a problémát a cache-ből ellensúlyozzák, amit az aktuális megoldás összeszemetel.

    Hosszabb távon egyébként a koherenciamotor az optimális, mert most esetleg behúznak 1-2 TB/s-ot az új generációs hardverekkel, de a geometriai részletesség nőni fog az új konzolokkal, vagyis nem fog beleférni hétszintű BVH-ba, így mindenképpen a cache-elhetőség lenne a jövőbiztos megoldás, amivel a munka zöme lapkán belül tartható. Viszont rövidebb távon elképzelhető, hogy érdemes kihagyni, mert tranzisztorzabáló megoldásról van szó, és a valós játékteljesítményt döntően meghatározó ALU-któl veszi el a tranyókat. 5-6 éves távlatban viszont a koherenciamotor a nyerő. Valószínűleg a negyedik generációs, DXR-t támogató hardverekben már lesz ilyen.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák