Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #26462 üzenetére

    Fel van vázolva nagyon részletesen a helyzet. Az összes korábban írt írás be van linkelve a témában.
    Az API-s hír topikjában pedig részletesen leírtam, hogy miért lenne jó ezeket a hardveres képességeket elérhetővé tenni driveres átfordítással, mert maga a mesh shader a kompatibilitás miatt még sok-sok évig csak porosodni fog. De ha a legacy kódokból is el tudnák érni a wave intrinsics lehetőségét, akkor azért lenne valami haszna a beépített új módoknak, így az átmeneti 3-4-5 éves időszak alatt is ilyen formában működhetne a hardver. Szerintem ez messze nem lenne elhanyagolható tényező, mert enélkül teljesítmény marad a rendszerben. Mert azt nem fogod látni a fejlesztőktől, hogy a vásárlóbázis 99%-át inkább elengedik, csakhogy a legújabb hardverekre dolgozzanak. Ilyen váltás ráadásul sosem volt, hogy a régi futószalag kompletten kukázva lett, mindenféle opcionális kompatibilitási lehetőség nélkül. Még az olyan újításokhoz is évekig nem nyúltak a fejlesztők, mint a geometry shader, pedig az csak egy új lépcső volt, nem egy komplett reset, ami megköveteli az összes eddig megírt kód kidobását (ilyenből azért van úgy bő 40 ezer sornyi shader a modernebb motorokban). Azokat most el lehet kezdeni nulláról újraírni. De ha mondjuk a driver megengedné, hogy ezeket a shadereket addig is lehessen úgy használni, hogy majd befordítja a hardvernek a driver a jobb geometriai módokba, akkor az nem lenne azért rossz. Már csak azért is, mert teljesítményt nyernél vele.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák