-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
válasz Colonel993 #20344 üzenetére
"csak persze ne felejtsd el rekeszelni, hogy élesedjen"
És ha kisebb mélységélességet szeretne? Ne tekintsünk már úgy a rekeszre mint a kötelező élességnövelés eszközére. Főleg ha kezdőként erre figyel elsősorban akkor kiesik a kezéből a mélységélességgel való játék, amit inkább a témához kéne igazítani.(#20343) JasL: Szerintem 18-105-ös kitobival vedd, jól fog jönni az 55mm feletti tartomány és majd eldöntheted, hogy kell-e külön teleobi vagy sem. Egy csöppet még fényerősebb is, mint a 18-55, mert 55mm-en kb. f/4,5-et tud f/5,6 helyett.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
Mondjuk a fentire még van gari, tehát elég új példány.
Azok a régi Sigmák elég vegyes állapotban szoktak menni, bár 60k még anyagáron is elég jó azért a nagydarab üvegért Csak nehogy fókuszhiba legyen vagy ilyesmi. De azért ez + egy (később akár több) fix obi sem elvetendő.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz masterful87 #20527 üzenetére
P - Program automatice
A - Aperture prioritázs
S - Speeeed
M - mmmm!nehogy rossz példát mutassak: S - Shutter p.
Ennél joban nem tudom kiszürkíteni :'(
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Colonel993 #20584 üzenetére
Mostmár nem, honnan tudod, hogy amúgy hány vámos fórumozik?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Colonel993 #20586 üzenetére
Az a lényeg, hogy úgy kell számolni az árral, hogy x1,3, ha megéri belevághatsz ha nem nem, de legalább nem érhet meglepetés.
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
válasz Colonel993 #20600 üzenetére
Véleményem szerint az 55-250 STM sebessége hangyányit elmarad a ultrahangos megoldásoktól. Árát persze így is nagyon éri, de ettől még a 70-300 VC USD előnyei között akkor is ott van a gyors fókusz.
Hogy a nagyobb tele vég és a masszívabb felépítés megéri-e a többletet döntse el maga. (mármint nem téged magázlak )(#20601) Winne: vehet 55-250 IS-t is ami az első modell, az is slágertermék volt, használtan, vagy e-bay-ről 40-45k-ért is találni (sőt asszem innen valaki szerzett 25k-ért? de lehet rosszul emlékszem)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Colonel993 #20603 üzenetére
Szerintem itt még nem beszéltünk el, én sem "bántottam" az 55-250 STM AF sebességét, de megjegyeztem, hogy azért csak majdnem USM szint, azt azért nem éri el.
Ezt az ellentmondást nem értem vagy az irónia nem jön át így szövegen:
"Pölö Pentax vicc/játék/ciki kategóriában van mint rendszer"
Ezt mire érted?
"Ehhez képest K5, K30 ... stb... gépekben, közel Fázis AF szintű sebességgel talál élesre az AF"Most akkor vérciki kategória vagy közel fázis AF sebességű a [LV]?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Fotonhámozó #20607 üzenetére
Jogos, én is elfelejtettem, pedig nekem a Tolózoomps 70-210/f4 van, és imádom. A háttérelmosása valami mesés, professzionális. Le is hidaltam miután elkészítettem az első képeimet vele, hogy 25 pénzért hogy kaphatok ilyen jó képminőséget *örömkönnyek*
De a dolog árnyoldala az AF, lassú, hangos, rángat. Általában konzisztens, de minden vázomaon többé-kevésbé frontos. Bár Full-Time Manual fókuszt nem tud (mint az USM) a front tubus mégis annyira laza, hogy korrigálhatok rajta általában be is jön és a fronfókusz hiba helyre jön. Ez mondjuk nem pozitívum csak az "ismerd meg a felszerelésed" rovat kisszínes cikkelye.(#20606) Clemi: Csak később írta, hogy van összeg limit, úgyhogy ez mint egy diskuráció obikról szerintem belefért, de utána írtuk is hogy az 55-250 I. generációját már meg tudja venni a megcélzott árkategóriában.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az első hirdetésben lévő még 6 hónap magyar garancia nem tudom mire értendő, ezt az amúgy kiváló objektívet 1987-1990-ig gyártották. Az első AF-es Canon tele volt.
50e Ft kicsit túlzás érte, a 38k-s ár reálisabb, de meg kel nézni mindkettőt, ha az első jobb állapotú, pontosabb, stb, akkor nyilván azt kell venni.A hirdetés alatt van 55-250 IS II is 45-ért. ; )
(P.H.)
-
.DLL
veterán
STM-est azért nemnagyon fogtok 30-40e körül találni még elég új és kevéssé veszíti az árát.
Amúgy a 25 éves 70-210-től nem kell félni, lásd: ma is simán működnek, gomba nem jellemző (de persze meg kell nézni, nehogy pincében tárolt darab legyen) annyi, hogy az AF mechanika elég laza ahogy írtam is.A mai 55-250-ek vitathatatlan előnye viszont a képstabilizátor.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ez házon belül is nagy kérdés, hogy megére +100e Ft-os az IS a sima F4 L-hez képest. Elég jó a stabija, és élesebb is, tőle csak a 2.8 L II teljesít jobban.
Ha a Tamin a 200mm feletti tartományt úgysem használod (mondjuk a gyengülő rajzolat miatt), akkorelég lehet a 70-200 is, a többi téren meg eyértelműen jobb. Persze itt már kis különbségekért is 100ezreket kell fizetnünk, viszont nincs más. Így van ez pl. a Hi-End Hi-Fi-ben is.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz imyourfriend #20670 üzenetére
Hasonló pengeségért 2.8-asban "kicsit" többet kellene kiadnia. Úgy tudom a Sigma 2.8-sát rekeszelni kell, mert lágyabb mint a Canon F4 L IS. Nehéz ügy. (a 2.8 szó szerint is).
(P.H.)
-
.DLL
veterán
1 lépés =/= 1Fé
"Egész" értékek: F4, F5.6, F8. Közöttük csak 1/3 vagy 1/2 lépések vannak.Vázcserénél igazi előnyt csak a 6D hozna, mert ott kvázi nem kell törődnöd az ISO-val, ami 60D-n izzadós, azt a 6D röhögve hozza minimális zajjal (pl. 1600 vs. 6400) Mondjuk jah, focus adjustment jó dolog, de magas ISO-n nem esne-e ugyan úgy szét a 70D képe? Bár a 70-200 F4-gyel is csak 1Fé előnyöd lenne, de azt élesen.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz akosigabor #20690 üzenetére
Asszem én is 15 vagy 17-ért vettem az 1.4-es Chinont, valami páratlan szám volt, de kb. ennyiért vettem korábban egy Makinon 135/2,5-öst is és összefolyik már melyik mennyibe került. Asszem Makinon volt a 17e, mert ajándék törülközőbe volt becsomagolva.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Serius1974 #20775 üzenetére
Egyik körte, másik alma, más gépre valók más árkategória, stb.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Alx.Mercer #20785 üzenetére
főleg mert nagyon jó a képminősége. Tényleg. Én ez után adtam el a Canon 50/1.8-at, Tamront nem kell rekeszelni, Canont meg kellett, hogy hozza azt a szintet.
Videózásra meg ott a manuális 50-es, jobb fókuszálni vele mint a kis műanyag Canonnal, általános használatra pedig tökéletes a T. 17-50.(P.H.)
-
.DLL
veterán
Mondjuk a Tamron 17-50 VC változata hozza az IS-es kitobi rajzoltatát, sőt azonos fényerőre rekeszelve még jobb is, tehát ez előrelépés lehetne, mindenben egy pici.
Esetleg Sigma 17-70 F2,8-4 C OS HSM. Bár ez sem olcsó, de ha a nagylátó fontos, ott megvan a kettőnyóc és még stabis is (nem mintha a stabi számítana emberek fotózásánál).
Ettől feljebb tényleg csak a Canon 17-55/2.8 és SigmArt 18-35/1.8 van.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Alx.Mercer #20963 üzenetére
17-70 f/2.8-4 os hsm? Mindig elfelejtik...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz andris1602 #20973 üzenetére
Klasszikusra nem, de "effekt portréra" környezettel együtt, fél-egész alakban, vagy egy sorozat részeként jó lehet, kevésbé hivatalos hatású a normál látószög miatt. (35-ösre írom, APSC vázon)
De komoly portréra inkább 80mm és felette.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz BobChemistry #20982 üzenetére
A Bigma élesebb obi (50-500) nem tudom azt nézted-e.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Monya78 #21026 üzenetére
Vágod a Metabones adaptereket?
Az azt csinálja, hogy összehúzza a képkört, tehát megnöveli a fénysűrűséget, több fény jut egy kisebb körre. Ha ráteszünk pl. egy FullFrame obit, és azzal csatlakoztatjuk egy például APSC szenzoros vázhoz (pl. egy Sony E-váz), akkor egy f/2.8-as obit a váz f/2-esnek fog látni. (A gyutávba most nem megyek bele azt is átkonvertálja, így a látószög is ekvivalens lesz).
Itt ugyanarról van szó, nagyobb felület több fényt gyűjt be, így az obi fényereje kisebb lehet azonos expozícióhoz, ezért írt alacsonyabb fényerejű objektíveket.Persze a 28-90-nél felnevettem. A kérdés értelme a minőségnél veszett el, amit ugye rendszerben lehet csak nézni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz marcyman #21041 üzenetére
Akkor írj össze rendszereket, olyan obikkal amikkel az adott rendszerben meg tudod valósítani önmagad, és jó minőségűek (tehát nem ilyen 28-90-eket ) alul szummázd, az végösszegeket hasonlítsd össze. Vedd még figyelembe a kiegészítők, 3.party obik, vakuk és támogatás értékét, és amelyik győztesen jön ki azt vedd.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nekünk Pentaks K200D + Sigma 30mm/1.4 csinál ilyet, de nem össze vissza, hanem konstansan. F/2-ig nem mozdul a rekesz. Aztán, hogy az a fizikai rekesznyílás ami f/2 beállításra történik, az valójában f/1.6, f/1.8 vagy f/2 azt nem tudom... Expozícióval meg amúgy is vannak bajok a csupán 16 zónás fénymérés miatt.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz masterful87 #21074 üzenetére
A rekeszértéket ez esetben nem kell átváltani, mert tételezzük fel, hogy az objektív a beeső fények csak a felét engedi át, akkor az vetített kép bármely pontján feleakkora lesz a fénymennyiség, ha csak egy 5x5mm-es területet nézünk, azon belül is feleannyi lesz, tehát a kisebb képméret nem változtatja az obi fényerejét. Az más kérdés, hogy a kompakt gépekhez olyan lencserendszert terveznek, ami eleve csak akkora képkört vetít, amekkora kell, tehát nem pazarolja a fényt a fényképezőgép belsejének megvilágítására, csak az érzékelőre koncentrál, de arra ugyan úgy a beeső fény 1/valahanyad részét engedi rá.
Az érzékenységet is azért találták ki, hogy egységesítsék a történetet, mindegy mekkora az érzékelő/film/ mérete.
Ha csak annyi fény van az uszodában, hogy ISO500 érzékenységű filmre f/5,6-os objektívvel 1/20-ad másodpercig kell világítani, akkor ugyan ez érvényes kompaktra is, FF-re is és pl. Mamiyára is. Ami változik az a mélységélesség, és a zajmennyiség, mivel a nagy érzékelőknek meg sem kottyan az az érzékenység, melyen a fél körömnyi szenzorok már véreznek.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz forceberg #21158 üzenetére
Én is épp azt mondom, hogy teljesen jó a Sigma 10-20! A sarkokban még egyenletesebb teljesítményt is nyújt, mint a Tokina. Sajnso nem tudok megfelelő RAW-ot nyújtani, de a TeDigitalPictures-ön is látszik a sarkok különbsége, habár kevésbé mint az én példányaimon. Amúgy csak a fényerő miatt váltottam 11-16-ra... videózáshoz kell, és ott nem játszik az állvány + szűk rekesz + hosszú záridő.
(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest