Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz Viszlát #58057 üzenetére

    de például mi van az autópályán, ahol én 130-nál 1700-1800-as fordulaton gurulok, az ismerős az 1.4-es benzines Clio-jával meg 4000-en (nem hasraütés, saját szememmel láttam).

    A kérdés jogos, de véleményem szerint leginkább semmi. Hasonló fogyasztása lesz a két autónak (6-7 liter), mindkettő bemelegedve, szinte tökéletes égést produkálva pufog ki valami minimálisat, és minden ok.
    Másrészt autópályán mondjuk adott területre vetítve jóval kevesebb autó mozog, mint városban (egyszerűen kisebb az úthálózat sűrűsége), ezért sokkal kevéssé is terheli a környezetet.

    A gond sokkal inkább városban van, a hideg üzemmel, amikor átállunk a Tesco parkolóig, meg vissza. Erre egyszerűen a modern dízelek nem valók. Nem is bírják, meg közben pufognak ki minden szart. Persze, ezzel önmagában nem is lenne gond, a kamionok többsége is dízel, de nem is mennek velük 1300 méterre.
    Szóval itt a marketinggel/felhasználással is komoly probléma van azért.

    Meg az autóipar egyéb más koncepcióival is, pl. néhány évvel ezelőttig úgy híztak az autók, hogy egy libatömő gazda megirigyelte volna. Pl. egy alap J Astra fapad++ felszereltséggel nehezebb, mint a Lexusom. Amiben egy hat hengeres blokk van, meg kardán, meg némileg több extra. És amikor ezekkel az ólomkatonákkal városban közlekedünk, akkor persze minden gyorsításnál ezeket a tömegeket mozgatjuk, ami fogyasztásban, fékporban, minden egyébben jelentkezni fog. Csak okosan, célszerűen, ugye. Városban különösen jó ötlet egy Astra méretű autóba még +100kg-t bepakolni egy komplikált dízelmotor formájában.

    Az meg már tényleg külön vicc, hogy 1l gázolaj energiatartalma (fajhője) nagyobb, mint 1l benziné, tehát amely államokban előbbi lényegesen kedvezőbben adózik (pl. Németország, Olaszország), ott az állam a saját kárára támogatta az idiotizmust. Bravó, elvtársak, bravó.

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák