-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Nekem az van a Jazz-ben, csereszabatos fajta, nem dircsiszürcsi. Valamennyivel élénkebb lett a gázreakciója, de nem tartom kizártnak, hogy inkább az addig használt Mann fojtotta vissza jobban a kelleténél.
Kíváncsi lennék egyszer egy gyári Hondára is, elvileg az is hasonlóan áteresztőbb anyag olajfilmmel. 🤔
...............................................Más: Vettem a Lidl-ben egy endoszkópkamerát, majd kövi olajcsere idején belekukkantok az L13A1 rejtett zugaiba.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A Jazz-nél éppenséggel valamelyest segít a gázreakción, a korábban használt Mann-nal elég lagymatag volt. Egyszer visszaraktam, amíg a kimosás után száradt a K&N, és akkor tűnt fel igazán, hogy pár perccel azelőtt jobban ment az autó.
szerk.: Félévente szoktam tisztítani, az nálam 3000-3500 főként városi km, de igazából ráérne később is, alig szokott koszos lenni. Jó, nyilván más lenne, ha jobbára poros utakon közlekednék.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Prodidzsáj #8286 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8369 üzenetére
Yep, a Honda gyarin is domboru van (Purflux 15400-RBA-F01), a lapos meg az utangyartott megfelelojen (Purflux LS350). Ez utobbi ugy altalaban is rosszabb minosegu, a biztonsagi szelep is szetesik neha, mig a Hondanak gyartott darabban soha.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8433 üzenetére
Örülök, a táblázat szerint jót választottam a 2007-es Lanciába (= Fiat). Pár decit kellett csak hozzátölteni, ehhez nem akartam drága Paraflu-t venni.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8463 üzenetére
Ha már itt vagy! Decemberben Lancia olajcsere, mi kellene bele? Lusta voltam utánanézni.
1.3 Multijet VGT-vel, DPF nélkül, 199A3.000
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8469 üzenetére
Néztem a gyári Seléniát most, nem is olyan drága (Hondás mércével ), és ugyaninnen amúgy is kellene egy felnikupak.
szerk.: Esetleg a hidegindítások, városozás miatt szabad 0W40-et rakni bele? A Fiat minősítése ennek is megvan.
szerk. 2: Vagy a szívem csücske Motul? ❤
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #8507 üzenetére
Ha hiszed, ha nem, a Suzuki ekkor még nem írt elő semmit. A WagonR-be majdnem ugyanezt a motort szerelték (G13BB), annak megvan a szerelési könyve, a viszkozitáson kívül nincs benne semmi.
szerk.: Ja, de, legyen legalább API SE, de azt mi nem éri el manapság?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az M13A-nál meg annyiban módosul, hogy annak már legalább API SG kell.
Mondjuk nálunk 0W30-cal üzemel, jó kis földgázos Shell.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Megrendeltem az Ypsilonhoz az olajcserés cuccokat (1.3 Multijet, 199A3.000, ohne DPF):
- Selénia WR 5W40 5l olaj
- gyári olajszűrő
- gyári légszűrő
- gyári pollenszűrő (majd tavasszal kap aktív szeneset, most csak azért kell, mert büdi)
- gyári üzemanyagszűrő
- kulcsos tanksapka (per pillanat lopható a gázolaj )
- 1 db felnikupak (a 4-ből csak 3 marad a helyén)[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8520 üzenetére
Jazz-nél, WagonR-nél is így szoktam, 3 liter egyben, magabiztosan, utána apránként és folyamatosan ellenőrizve.
Jó szűrőket rendeltem? Főleg üa.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8522 üzenetére
Fuck, akkor rendelhetek azt is.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8523 üzenetére
Azt vettem észre, hogy azok az alkatrészek, amik megegyeznek a 2-es Puntóval, Ideával, Musával, meg még néhány típussal, legyen akár motor, kuplung, fék, vagy futómű, bármi, azok nagyon is olcsók, kb. Suzuki árszint.
Viszont ami csak erre az Ypsilonra jellemző, az már tud drága lenni, pl. az első hűtőmaszk 24k Ft.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Eredményes volt a Lancia olajcseréje, kiderült, hogy nincs 14-es imbuszkulcs a háznál, le sem tudtuk engedni. De a légszűrő azért ki lett cserélve.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8616 üzenetére
Ilyen kéne, holnap veszek is egyet.
Illetve az üzemanyagszűrőhöz is kelleni fog egy célszerszám, kézzel nem sikerült megindítani a műanyaggyűrűt. [link]
Az olajszűrő már menni fog, van 27-es kulcsom, de amíg bent van a régi olaj, addig minek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8618 üzenetére
Én ennél kíméletesebb szeretnék lenni.
Kedvezménnyel 859 Ft a Yato.
A Flex-Fény (helyi szerszámbolt) oldalán csak készletet találtam 12k-ért, de nem kell 8 másik méretű kulcs, csak az az egy.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8621 üzenetére
Ha nem vasárnap lenne, már elszaladtam volna a Bárdiba a linkelt darabért, tovább tartana csavart keresni.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8620 üzenetére
Itt is gyerekjáték, ha van szerszám.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8616 üzenetére
Megkerestem, 10-es a legnagyobb abban a szettben is, és amúgy Aldi, nem Lidl.
Egyébként van olyan videó, amiben 12-est említenek, másikban 14-est, veszek mindkettőt, és akkor nem érhet meglepetés. A gyári leírás (eLearn) meg a facelift előttihez szól, abban torx csavar szerepel. A miénk tuti, hogy imbusz, ellenőriztem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8629 üzenetére
Nekem is volt egy olyan gondolatom, hogy le kéne cserélni hatlapfejűre, láttam is a Bárdiban ~900 Ft-ért, de ha már meg kell vennem a kulcsot a meglévőhöz, akkor marad, különben sosem használnám többet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az én kedvenc Shellem meg 8,81 az oroszok szerint. Az gyártói pdf-ben nem tesznek róla említést.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kinek kell jópofizni ekkora kedvezményekért? Nekem csak 10% szokott lenni.
-
tboldi
nagyúr
Amúgy azt a szivacsot utólag sem lehetetlen pótolni, ha valakinek hiányzik.
Én kíváncsiságból megcsináltam, vágtam csíkokat a vékony szivacsból, ami a szerszámos kofferemben volt eredetileg a két fél között, aztán egyszerű kétoldalú ragasztószalaggal ráapplikáltam a szűrőre körben. Képem nincs, de egész gyáriasra sikerült.
Az már más kérdés, hogy a Jazz-nél nem igazán van rá szükség, úgy van kialakítva a tálca, amibe a szűrő kerül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8815 üzenetére
WagonR, Ignis ugyanez, csak ezeknél elég félbetörni. A jobbfajta betétek eleve be vannak vágva ott, hogy könnyen meg lehessen hajtani.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én így szoktam: kérek időpontot ózonra, indulás előtt otthon kiveszem a régi szűrőt, elmegyek, megtisztul, visszajövök és végül berakom az újat.
szerk.: Az Ypsilonban sem lesz túl nehéz a csere, de a másik két autónkkal ellentétben ez már igényel szerszámot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #8821 üzenetére
👍
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8823 üzenetére
Igen, a gyertyák úgy szoktak lenni, legalábbbis NGK és Denso biztosan.
-
tboldi
nagyúr
Olyan sem, ami méretben passzol?
Jazz-hez sem dobja ki a kereső az FP1827-et, de minő véletlen, a Toyobaru BRZ86-hoz és a Fiazuki SedicX4-hez is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8842 üzenetére
Jazz-nél ugyanez a helyzet, de ahogy írtam is, más autókhoz lehet kapni pontosan megegyező méretet. 🤷♂️
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen