-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8913 üzenetére
Motul RBF660.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #8930 üzenetére
“Az 57e km-t futott NGK Iridium gyertyák nagyon gatyák voltak, szvsz itt is érdemes felezni az intervallumot.”
Emlékeim szerint a Suzuki M13A-nál nem néztek ki olyan rosszul a szintén irídium NGK gyertyák a gyár áltál megadott 105k km után, pedig parazita gyújtása van*. Na, majd lefotózom 210-nél, max. 2 hónap, és elérjük.
*Azaz spórolás miatt 2 trafó van csak, a hengerpárok közül amíg az egyik tényleg gyújt, addig a másik már a kipufogásnál tart, és beleszikrázik abba is. Élettartam szempontjából így dupla annyit kell kibírniuk a gyertyáknak.
szerk.: A Jazz gyertyái viszont tényleg szarul néztek ki, de jócskán túl lettek hordva (40k km helyett majdnem 60k, nem irídium), szegény előző tulajnak csak felszámlázták a 8 db-ot. Könnyű volt lebuktatni a szervizt, mert a számlán Denso szerepelt, én meg csupa NGK-t vettem ki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 1stVikman #9033 üzenetére
Mannolt hanyagolnám, én Shell-t vagy Totalt vennék inkább, ami tudja ugyanezen előírásokat. A két márkán belül is valószínűleg egynél több típus fog megfelelni ennek, azok közül a műszaki adatlap alapján választanék.
Sorry, most nincs kapacitásom konkrétabbat keresni, ezt a hsz-t is több részletben írtam meg.
.........................................Más: A WagonR-hez most Motul Eco-lite 5W30-at rendeltem, holnap elvileg meg is jön a szűrőkkel együtt. Az olajszűrő genuine gyári, a többi Filtron, szállítással együtt összesen 19690 Ft lesz.
A Jazz-ben is esedékes lenne, eltelt a 6 hónap, de mivel gyakran kunyerálom el a Lanciát anyumtól, ezért még annál is kevesebb km ment a Hondába, mint szokott, 1-2 hónapot még ráhúzok.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Csak azt tudom fejből, hogy hol keressem.
................................Hívtak az olajos bótból, hogy most nem tudnak gyári Suzuki olajszűrőt adni, de kérek-e helyette Mann-t ugyanannyiért (2600 Ft). Mondtam, hogy persze, miért ne.
És szereztem egy Mann LS 6/1-es leszedőt is a Bárdiból. Szerencsére mindkét japóhoz ugyanez kell, a Lanciához meg csak egy 27-es kulcs, úgyhogy nyugdíjazhatom ezt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Megvan a WagonR szeretetcsomagja, Motul Eco-Lite 5W30, Mann olajszűrő, illetve Filtron lég- és pollenszűrő. Meg 4 db NGK gyertya.
Mondjuk még a cseréig van 2-3000 km, de pár hét, és el fogja érni. De azért az olajszűrőre rápróbáltam az új leszedő szerszámot, jó passzentos, fasza lesz.Az Ypsilonhoz meg rendeltem 3 helyről is üzemanyagszűrő kiszedőt, gyakorlatilag mindenhol hiánycikk, beszállítónál is, de úgy tűnik, az egyik bolttal talán sikerrel járok.
Ja, meg holnap érkezik az új olajszűrőkupak a törött belsejű helyére, remélhetőleg megoldja a bár nagyon ritka, de aggasztó insufficient oil pressure hibaüzenetet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Bélyegzőm tényleg nincs, de ilyeneket szoktam irkálni.
Mivel nem dolgozom/tam soha autószerelőként, ezért gyakorlatom is csak annyi van, amennyit a saját autókkal foglalkozom, és amíg ez így van, addig másét nem is vagyok hajlandó elvállalni.
Rengeteg mindent kellene még tanulnom, mert az OKJ tulajdonképpen csak a papírról szólt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Lancia (1.3 Multijet) olajszűrőkupakja kicserélve nem töröttre, kíváncsi vagyok, hogy megoldja-e az indításkori insufficient oil pressure hibaüzenetet. Idővel és használattal kiderül.
És megjött az üzemanyagszűrőhöz is a célszerszám, az is ki lett cserélve végre.Még a hátsó fékdobok vannak hátra mára, az egyik szintén törött egy kicsit.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9102 üzenetére
és erik365:
Elég ritkán jött elő, és mindig csak hidegindításkor, már meleg motort indítva vagy éppen menet közben még sosem bukkant fel a hibaüzenet és Aladdin lámpája.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A Motul Eco-nergy fasza, használtuk már az ugyanilyen (+VVT) motoros WagonR-ünkben, nem fogsz/fogtok benne csalódni.
Én most is maradtam a márkánál, csak Eco-lite lett. A hétvégén meg is lesz ejtve a csere, tegnap átlépte a 210k-et.
-
tboldi
nagyúr
Valóban olcsók a Suzuki gyári alaktrészek a többi autógyártóhoz képest, de 1000 Ft alatt biztosan utángyártott lesz.
Én Filtront szoktam venni, mert gyári ritkán van a helyi bótba', 1999 Ft @olajcentrum.hu.A Würtemberg egyébként a Bárdi saját márkája, marha sok féle cuccot árulnak ezen a néven, szerszámokat is. De nemtom, ki az olajbeszállítójuk.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én gyári csavart szoktam venni, olyan sűrűn azért nem kell cserélni, csak a tömítést/alátétet. Abból most Ajusa van otthon, egyszerre többet vásárolok, mert véletlenül pont ugyanaz való a Suzukihoz és a Hondához is.
Szűrőből jó még a Hengst, a Mahle vagy a Purflux is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A digódízelben csak 3 liter kereken a cseretöltet, még a Jazz-be is több kell.
Amúgy tegnap megrendeltem a Honda kövi olajcseréjéhez a cuccokat. Maradtam a Shell Helix Ultra ECT 0W30-nál, mert bár ki akarnám próbálni a Motul Eco-lite 0W20-at, de az ára miatt inkább majd később, ~6000-rel kerül többe, és most van még egy csomó egyéb költenivaló az autóra (műszaki pl. ).
Pollenszűrőt vettem még, szintén a szokásost, Mann FP1827 potom 16k Ft-ért. Ezen nem akartam spórolni, az egészség nem elhanyagolható szempont.
Légszűrő ugye van mosható K&N, de elfogyott a hozzávaló olaj és tisztítóspré, szerencsére viszont volt egy sima Boschom is otthon, úgyhogy bedobtam azt, újabb párezres spórolás.
Olajszűrőből megint csak van otthon 2 is, egy USA piacos gyári Honda (Honeywell gyártmány, asszem), meg egy Mann W610/6, úgyhogy azt sem rendeltem, majd valamelyiket felhasználom.
És csavaralátét is van vagy 8-10 db. -
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #9362 üzenetére
Magánszemélyeknek pontgyűjtés van már náluk, amiket aztán le lehet vásárolni legfeljebb a végösszeg egyötödéig. Az elköltött Ft 10%-át írják jóvá pontokként a kártyán.
Szerelőknek továbbra is %-os kedvezmény van.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #9362 üzenetére
Most rákerestem, a Jazz méretében (vagyis a Toyobaru BRZ86-ba és a Fiazuki SediX4-be való darab) 3333 Ft az AZ-ből. Ha ezt előbb tudom, nem veszem meg 16k-ért a Mann FP-t.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #9364 üzenetére
Ja, de ennek ellenére mégis előfordul, hogy van, amit innen (vagy a Bárdiból) érdemesebb beszerezni, pl. a Honda gyári olajszűrő, gyakran van is raktáron, legkésőbb másnap átvehető, és semmivel nem drágább, mint más random webshopban. Illetve ami nem alkatrész, hanem szerszám, tartozék, szerelési segédanyag, stb., az is jó, de legalább elfogadható áron szokott lenni. Féktisztítóból pl. az Unix saját márkás volt a legolcsóbb a városban, amit találtam, még kedvezmény nélkül is, de mondjuk a Lancia olajleeresztőjéhez is náluk vettem 12-es imbusz dugókulcsot, vagy a nagyon menci Sealey olajpumpám is tőlük van.
Na, meg, ha gyári alkatrész rendelésére van szükség cikkszám alapján (mint esetemben a guminyomásos matrica), akkor is rajtuk keresztül a legegyszerűbb, habár ezekre nincs kedvezmény még a szerelőknek sem, fix árasak.
szerk.: Amúgy a Bárdinál magánszemélyeknek általában 10, de van, amire akár 20% kedvezményt is adnak, nincs pontgyűjtés vagy hasonló, csak egy telefonszámot kell megcsörgetni az érvényesítéshez fizetés előtt, ha már regisztrált a kedves vevő.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Janoo_07 #9381 üzenetére
Uh, az eleg suru, 5W30 kellene az M13A-ba*. A Super S egyebkent a Mobil marka egyik termeke, sajna nem elvonal.
*Illetve meg API SJ teljesitmenyszint van eloirva, de manapsag melyik 5W30-as olaj nem ugorja meg?
En most Motul Eco-lite 5W30-at onottem az ugyanilyen motoros WagonR-unkbe, ezt tudom ajanlani, de akar az Eco-nergyt is ugyanilyen viszkozitassal. Illetve a Shell Helix Ultra foldgaz alapu olajai is jok.
Valtoolaj: 75W90 es GL-4 kell bele, egyik ismertebb marka termekevel sem lehet mellenyulni. Akar gyari Ecstar is lehet.
-
tboldi
nagyúr
válasz Janoo_07 #9384 üzenetére
2,2 liter kell a váltóba, motorolajból pedig 3,6 liter a cseretöltet.
A csereperiódusra gondolsz? Alapból 15000 km vagy 1 év, amelyik előbb jön. De fokozott igénybevétel esetén (sok hidegindítás, 8 km-nél rövidebb utak, sok üresben ketyegés, gyakori utánfutózás, stb.) felezni kell, azaz 7500 km vagy 6 hónap.
A váltóolaj periódusa 45k km vagy 3 év.Amúgy szűrőket is cserélj, illetve fékfolyadék, ha 2 évnél régebben volt, esetleg hűtőfolyadékot is lehet, gyertyákat 105k-enként, meg a hosszbordás szíj is megér egy megnézést…
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én cserélném, ha már adták, így a későbbiekben kevesebb a potenciális hibalehetőség.
Digó 1.3 Multijettel van tapasztalatom, azon annyira egyszerű, hogy hülyeség lenne nem cserélni.
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #9403 üzenetére
S-Cross-ba jo, Splash-be 0W20-at tennek (akar Motul Eco-lite is lehet), Scenicet nem tudom, Renaultban nem vagyok otthon.
Amugy tulzas, hogy raaltam volna, most eloszor ontottem a WagonR-be. A Jazz-be most is foldgazos Shell ment, az Ypsilonban meg Petronas Selenia van.
Es ajanlom, hogy folytasd tovabb a szerelokeresest!
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #9102 üzenetére
Egy jó darabig kunyiban volt, de az utóbbi hetekben újra elkezdte a hidegindításkori "insufficient oil pressure" hibaüzenetet dobálni az Ypsilon, és most már egyre gyakrabban. Olyankor pánikszerű leállítás, majd ismételt indítás után abszolút semmi gond, menet közben sem jött még elő soha, valamint viszonylag meleg motort indítva sem, kizárólag több óra állás és hidegindítás esetén.
Meg fogom nézni ezt a szabályzót a napokon belül tervezett olajcsere alkalmával (nem tudom, hogy folyik-e ki onnan, ha nem engedem le ), és mivel csak ~2400 Ft kedvezménnyel, egy olajnyomás kapcsolót is veszek, hátha. Ezt a szabályzót, a hengerforma izét és mögötte az elvben 36 mm hosszú rugót lehet valahol venni külön, vagy csak az olajpumpával/vezérlésburkolattal együtt?
Keresgéltem külföldi fórumokon, még olaszul is gugli fordítóval, de elég változatos megoldások voltak, sokféle oka lehet ennek a hibajelenségnek.Innentől ON: Illetve arra is gondoltam, hogy a Selénia WR 5W40 sem olyan jó neki? Váltani kéne másra, ami tudja a Fiat 9.55535-M2 előírást?
2007 Lancia Ypsilon 1.3 Multijet, 199A3.000, VGT-s, 90 ló, DPF nincs
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Sorry, melléütöttem, 9.55535-N2.
Mondjuk ez a Motul mindkettőnek megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Esetleg merjek-e 0-sat beleönteni a rövidtávok miatt? Ez a Mobil tökéletesen megfelel a szabványoknak.
Valszeg hamarabb elérne a hengerfejben lévő olajnyomás kapcsolóig, normál esetben is eltelik 1-2 mp, mire elalszik Aladdin lámpája a műszerfalon.
A WagonR-rel jobban mertem kísérletezni, de a digónak lelke van, óvatosan kell vele bánni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk a Selenia WR mellett szól, hogy 5 literes flaskát vettem legutóbb, és csak 3 (3,1-3,2?) liter hiányzik belőle, úgyhogy elég lenne 2x1 litert vennem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9486 üzenetére
Igen, először én is erre gyanakodtam, ugyanis a dec. 24-ei olajcserekor kiderült, hogy el van törve a biztonsági szelep a kupakon belül, amire rá kell kattintani a szűrőt. De muszáj volt úgy összeraknom, hiszen Szenteste napján nem tudtam honnan szerezni másikat, aztán februárban kicseréltem teljesen újra, és ezzel együtt új szűrőbetétet is kapott. Természetesen nyomatékra húzva minden, meg a tömítést is cseréltem.
Szóval ez a legkevésbé valószínű.Nem tudom, hogy van-e visszacsapó valahol, mert ugye ez ilyen, nem a fémházas-feltekerős, mint pl. a Hondáé.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9486 üzenetére
A #9102-es hsz-ben molnarpeter erre gondol (14:59-től, ha nem onnan indulna, és van angol felirat).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #9489 üzenetére
Most ellenőriztem az olajszintet, közel maxon van, valamint az olajszűrő környékén nem látok semmi folyást.
Egyébként ma de. az Ypsilonnal mentem el a pékségbe, persze most is megjelent a kijelzőn az insufficient oil pressure a legelső indításkor, de kipróbáltam, amit az egyik olasz fórumon olvastam: nem leállítani a motort, hanem megemelni a fordulatot 1500-2000 környékére, és akkor abbahagyja a reklamálást. Valóban.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kicseréltem az Aladdin lámpa kapcsolóját, az új alkatrész tökéletesen működik, viszont a problémát nem oldotta meg. Várható volt, de egy próbát azért megért, és nem is volt drága.
A héten megjön az olajcserés csomag, aztán azzal együtt ránézek a nyomásszabályzó szelepre is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ja, az én életem is túl unalmas volt a 2 japánnal.
Próbakör is megvolt, nem változott semmi, menet közben továbbra sem villan fel a pilács, tehát az új alkatrész hibátlan, csak mégsem az a ludas.
Amúgy hangra én sem érzékelek semmi különöset, amikor hidegindításkor reklamál, de egy
zakatoló dízelnél amúgy is nehezebb bármit is kihallani.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Ukrajnai háború
- Apple notebookok
- Háztartási gépek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- mefistofeles: Miért így bizniszelsz?
- Mobil flották
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen