-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz szpeti40 #12024 üzenetére
Nem néztem utána ennek a LM-nak, de biztos nem nyúlsz mellé vele. A Suzukinak nincsenek nagy elvárásai, csak 5W30 és minimum API SJ, amit manapság az alsópolcosok is lazán megugranak.
Én Motul 8100 Eco-lite-ot szoktam választani apum ugyanezzel a motorral szerelt WagonR-éhez.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12040 üzenetére
Milyen az az MZ szűrő? Lég? Mert 2T-nél nemigen van más, csak a benzincsapnak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12043 üzenetére
👍
-
tboldi
nagyúr
válasz szpeti40 #12053 üzenetére
A Honda félévente kap új töltetet, ez az előírás, az Alfának meg 5000 km-re állítottam az emlékeztetőjét, ami ~9 hónapnak felel meg az én felhasználásommal. Az olaszok nem voltak ennyire precízek, mint a japánok, magamtól találtam ki, hogy így legyen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az Alfánál egész pontosan meghatodoltam.
Felhívnám a figyelmet az utolsó mondatban az elválasztásra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nekem van, úgy 1000 km-enként 2 deci (a megengedett max. 400 g = 4,5-4,6 dl), esélyesen a turbó gatyásodik, de egyelőre még keine Panik. Aztán majd jöhet a GT1446.
Amúgy ahhoz képest, hogy eleinte betartották a 30k-et, nem volt vészes a látvány, mikor tavasszal az olajteknőt levettem, nemrég meg a turbó olajzócsavarját cseréltem, a benne lévő kis szűrő sem volt túlságosan lerakódva. Mondjuk velem ellentétben nem is városban nyektethették az elődeim.A Honda semennyit sem eszik, pedig az is hidegen futkározik, ráadásul 0W20-szal.
A napi 2*45 km-t ingázó Suzuki viszont 240k km után úgy látszik, elkezdte, a 15k km-es periódus alatt megevett 3 decit.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12091 üzenetére
Meg nagyobb intercooler, 390 köbcentis injektorok, Alfa 4C gyújtótrafók... és magasabb büntetések.
Amúgy tök jó, hogy ilyen egyszerűbb dolgokkal, és relatíve elérhető áron ki lehet belőle hozni min. 250 pacit. A blokkban van potenciál.
szerk.: Az az olajteknő annyira nem olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12093 üzenetére
Akkor az említett Garrett turbó adott lenne, de az előbb-utóbb bekövetkező MultiAir javítás legalább félmillió Ft, és akkor még nem is növeltük a teljesítményt.
Az elfogultságot félretéve tényleg a 155 pacis motor a legjobb, gyári állapotban csak 15 pónival és 20 nyúlmókussal kevesebb a QV-nél, viszont annál stabilabb, megbízhatóbb. A GT1446-os turbóval meg tudja ez is a QV szintjét (lásd Abarth Grande Punto esseesse), vagy akár egy laza remap is elég, ahogy én is tettem.
Persze így bejön egy másik probléma, az M32-es váltó, de feleannyiból felújítható/ápgrédelhető, mint a MultiAir, és tulajdonképp végérvényesen.
Mondjuk a korai QV-k C635-ös váltóival is akadtak gondok.Hellyel-közzel gyári cuccokból meg lehet építeni, a kutya nem mondja meg, hogy nem gyári. Intercoolerből pl. az 1.75 TBi-jét szokták feltenni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #12190 üzenetére
Én az Unix saját márkását választottam legutóbb a Jazz-be, árban 1/6-a a Mann FP-nek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12289 üzenetére
Ha más nem...
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #12291 üzenetére
Annyit nem fogyasztok, 1 liter nekem 2 évig is elég.
Ha tehetem, akkor inkább saját kezűleg pucolom otthon. -
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12322 üzenetére
Mint pl. az 1.4 T-Jetbe?
Fiat spec. nincs ráírva, de az adatok alapján pont megfelel annak.szerk.: Múltkor ez is felkeltette az érdeklődésemet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12331 üzenetére
Ja, láttam, de a RUP is megfelelő ACEA és API besorolású, illetve a kettőnek a BMW, a GM dexos, a Mercedes, a Ford és a VW jóváhagyásai is megegyeznek. Ha mindezek között van átfedés, akkor a Fiat szabványtól sem lehet távol.
-
tboldi
nagyúr
Nekem meg olyan olcsó a gyári, hogy badarság lenne nem azt választani. Mondjuk a Mann egy rugóval olcsóbb.
-
tboldi
nagyúr
Ezt akkor bátran beletölthetem a 199A8000-be, avagy a 155 pacis 1.4 T-Jetbe?
Bár nincs Fiat minősítése, de a többi gyártó jóváhagyásait tekintve nagy a közös metszet egy másik Ravenollal, ami kapott Fiatot is, és az ACEA meg az API is megfelelő.
Tudom, hogy már beszéltünk róla, de emlékeim szerint nem jutottunk konszenzusra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12374 üzenetére
Yep, a Lancia ugyanaz a DPF nélküli, 90 pónis 1.3 Multijet (199A3000) lesz, mint amilyen az előző is volt.
A MiTo esetén ACEA C3-at írtak elő minden benzinmotorhoz. Kivéve 0.9 TwinAir.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12379 üzenetére
Igen, ez nem egy rossz ötlet, nekem is eszembe jutott már. Mondjuk a Xado csapágy-visszaépítésében nem hiszek, a Liqui Moly szimpibb.
2 olajcserét nem akarnék, annál lustább vagyok.
-
tboldi
nagyúr
Ezt az öblítőt éppenséggel meleg motorba, közvetlenül olajcsere előtt kell belelocsolni és 10-15 percig egy helyben járatni, ahogy látom.
Az olajiszapos volna az, amit 100-200 km-re kell beleönteni.Mondjuk a 2-3 év ellenére csupán 4-5k km ment bele ezalatt, a JSZP-n is látszik. Ez még a jobbik eset, talán az olajiszapos cucc már túlzás is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12396 üzenetére
Rengeteg.
Majd kitalálom, melyik legyen, egyelőre nem sürgős, 22-ét céloztuk meg az elhozás napjának.
-
tboldi
nagyúr
Ezt fogom majd beleönteni a Lanciába, de csak itthon, olajcserekor. A 230 km-es hazautat kénytelen lesz kibírni a 2 éves olajjal.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12419 üzenetére
Ja, én se szórakoztam ilyennel soha, most is csak azért, mert több éve volt az utolsó olajcseréje (az elmúlt 5 évben alig párezer km-t futott).
-
tboldi
nagyúr
Tegnap el is felejtettem megírni.
Megérkezett Dajcslandból a Ravenol olaj, viszont a UPS-nek nagy fekete pont. Az hagyján, hogy a nyomkövetésük megbízhatatlan, és nem küldenek értesítést a kiszállítás napján, de mire Magyarországra ért a csomag, megsérült, és én zacskóba átcsomagolva kaptam meg. Ezzel alapvetően nem is lenne különösebb baj, de a flakonok külseje úszik az olajban. Egy 4 és egy 1 literest rendeltem, látszólag egyikből sem hiányzik a skálát nézve, a kupakjuk bontatlan, és a flaskák is sértetlennek tűnnek, kicsit össze is nyomkodtam őket, nem spriccelt sehonnan. Nem tudom, hogy sikerült ezt összehozni. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Először is két méter bejglit mindenkibe!
Mivel anyum ma dolgozik, és látogatás sincs, mi mást tehetnék ebben a nagy karácsonyi szabadidőben, mint olajat cserélni az Alfában?
Még a légszűrőt kell kimosnom, de azt majd estére, hogy a meleg radiátor mellett száradozzon.Januárban sorra kerül a WagonR és az Ypsilon is, de nem biztos, hogy még egyszer akarnék Dajcslandból rendelni, vagy ha igen, akkor biztosan keresek egy olyan webshopot, ami nem a UPS-szel küld. Hollandiából készülök venni pár new old stock gyári alkatrészt a Lanciához, ők szerencsére DPD-vel küldik majd, azt meg szeretem.
A #12431-34 kommentekre nem tudok mit írni, sorry. 🤷♂️😅
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Köszi mindenkinek!
Megrendeltem a Lancia szeretetcsomagját, maradtam a gyári Selénia WR 5W40-nél, illetve a Tutela Technyx 75W85-nél, mert nem akartam annyi féle helyről rendelni, a fiatalkatreszek.hu-n megtaláltam szinte mindent.
Szinte, mert egy pollenszűrőért be kell majd ugranom az Unixba, a korábban emlegetett Castrol motoröblítőért meg a Bárdiba, szerencsére mindkettő van raktáron a helyi kirendeltségen.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #12462 üzenetére
Annyira azért nem vészes a helyzet, hogy hordóssá kopjon. GD Jazzeknél egészen pontosan a gyűrűk mennek össze, bemelegedve lesz csak tökéletes a hézag, de ez tökre természetes, az a fura, ha nem hallani. És így is röhögve elmennek sok százezret.
Lényeg, hogy ne padlózzák, amíg hideg, amit amúgy sem tesz normális ember. Mást nem igényel.De most újra elolvastam figyelmesebben az első hsz-ed, és azt írtad, hogy gázadásra szebb hangja lesz. Nos, ha nálad is ugyanez a dugattyúkolompolás lenne, akkor pont fordítva, terhelésen hallatszódna jobban, alapjáraton szinte egyáltalán nem. Ez esetben nem tudom, mi lehet, és elnézést, hogy bevittelek az erdőbe.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Medence topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- eGPU tapasztalatok
- Politika
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest