-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz TommyY2 #7337 üzenetére
"Eco-Clean jobban védi a turbót (a te esetedben) mint az EFE"
A két olajnak ugyanakkora a fajhője (hőkapacitása), viszont az Eco-Clean-ből egységnyi idő alatt nagyobb mennyiséget tud szállítani a szivattyú.
Nagyobb mennyiség > jobb és egyenletesebb hűtés > kevesebb hotspot >alacsonyabb hőfok > kevésbé használódik az olaj.
+ egy kicsivel magasabb a hőtűrése az Eco-Clean-nek, közben alacsonyabb hőmérsékleten üzemel a motor.
Renault Scenic 1.6: gyakran cserélt olaj a jó olaj
Szerintem mai 5W-30-as olajvaló bele (2001-ben nem voltak még hasonlóak sem az 5w-30-as olajok). A C3 és az A3/B4 nem jó irány.
-Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
-Vagy Elf Evolution 900 SXR 5w-30 (ebben a minőség kategóriában, nagyon jó adalékcsomagja van)
Suzuki Splash 1.2 és
Bármilyen Dexos1 Gen2 olaj, vagy SN RC (európaiban a C2 van közel hozzá)
Ecstar F9000,
Eneos Sustina
Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 C2
Suzuki S-Cross 1.4T
Turbós, benzines, Japán/Amerikai vonal
Én a Suzukit követném az olaj választásban, így Dexos1 Gen2 olaj, vagy SN, SN RC, SP(SM-et itt egy kicsit réginek érzem, valószínű ha tesztelnék a suzuki olaját, akkor simán megugraná az SN szabványt)
Motul 8100 ECO-LITE 5W-30 (HTHS 3.3, mert sok helyen hülyeséget írnak, ez pont, hogy egy vastagabb olaj, mint amit a ráírt szabványoktól várnánk), ennél vastagabb nem kell bele. A Motul 8100 X-Clean EFE feleslegesen vastag olaj, nagyon max 5000km-es csereperiódussal.
De bármilyen márkás Dexos1 Gen2-es minősítésű olaj jó (Mannol és a Mol nem az).
Olajcsere intervallumban a mérnökök által ajánlott severe (szigorú) periódust kövesd.
Ha jól gondolom 7500km/ 6 hónap vagy kevesebb. Csak városi (hideg indítás után 16km-nél rövidebb távok) üzemben ez lemehet 5000km-re is.
A Marketinges Normal cserét csak Taxi vagy állandó autópálya (hideg indítás után, minimum 80-100 km megtétele) üzemben alkalmazd vagy akkor sem.
Megjegyzések:
Ha TBN-t hasonlítasz össze akkor fontos, hogy ASTM D2896 1 - 1,8-cal nagyobb értéket mutat, mint az ASTM D4739 vizsgálat (ezt már említettem múlt héten, egy lobbanáspont vizsgálat kapcsán példaként), a magas TBN nem mindig jelent előnyt, a kiegyensúlyozott olajok sokszor jobbak. De ha magas TBN kell az S-Cross 1.4T-be, akkor ott az Eneos Sustina 5w-30 vagy Amsoil Signature Series 5W-30, amik bizonyítottan jók és 13 körüli TBN-nel bírnak. De az olcsóbb, kiegyensúlyozott olaj gyakoribb cserével is jól véded a motort.
A magas TBN-n olajból, nem mind jó (inkább nagyon kevés jó) közvetlen befecskendezéses motorba.
A magas HTHS nem fogja megvédeni a csapágyakat, minden folyadék összenyomhatatlan, így ha a víz nem párologna el, nem fagyna meg, és nem okozna korróziót, akkor az is tökéletes lenne a turbónak. Turbónál az olajnyomás és az egységnyi idő alatt átfolyt olajmennyiség a legfontosabb. Ha lenne olajnyomás mérőd, akkor az is kiderülhet, hogy a turbónak a 0w-20-is tökéletes, csak van más egység is a motorban a turbón kívül."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futás, futópályák
- LEGO klub
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Politika
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen