Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz TommyY2 #7337 üzenetére

    "Eco-Clean jobban védi a turbót (a te esetedben) mint az EFE"

    A két olajnak ugyanakkora a fajhője (hőkapacitása), viszont az Eco-Clean-ből egységnyi idő alatt nagyobb mennyiséget tud szállítani a szivattyú.
    Nagyobb mennyiség > jobb és egyenletesebb hűtés > kevesebb hotspot >alacsonyabb hőfok > kevésbé használódik az olaj.
    + egy kicsivel magasabb a hőtűrése az Eco-Clean-nek, közben alacsonyabb hőmérsékleten üzemel a motor.


    Renault Scenic 1.6: gyakran cserélt olaj a jó olaj
    Szerintem mai 5W-30-as olajvaló bele (2001-ben nem voltak még hasonlóak sem az 5w-30-as olajok). A C3 és az A3/B4 nem jó irány.
    -Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
    -Vagy Elf Evolution 900 SXR 5w-30 (ebben a minőség kategóriában, nagyon jó adalékcsomagja van)

    Suzuki Splash 1.2 és
    Bármilyen Dexos1 Gen2 olaj, vagy SN RC (európaiban a C2 van közel hozzá)
    Ecstar F9000,
    Eneos Sustina
    Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 C2

    Suzuki S-Cross 1.4T
    Turbós, benzines, Japán/Amerikai vonal
    Én a Suzukit követném az olaj választásban, így Dexos1 Gen2 olaj, vagy SN, SN RC, SP(SM-et itt egy kicsit réginek érzem, valószínű ha tesztelnék a suzuki olaját, akkor simán megugraná az SN szabványt)
    Motul 8100 ECO-LITE 5W-30 (HTHS 3.3, mert sok helyen hülyeséget írnak, ez pont, hogy egy vastagabb olaj, mint amit a ráírt szabványoktól várnánk), ennél vastagabb nem kell bele. A Motul 8100 X-Clean EFE feleslegesen vastag olaj, nagyon max 5000km-es csereperiódussal.
    De bármilyen márkás Dexos1 Gen2-es minősítésű olaj jó (Mannol és a Mol nem az).
    Olajcsere intervallumban a mérnökök által ajánlott severe (szigorú) periódust kövesd.
    Ha jól gondolom 7500km/ 6 hónap vagy kevesebb. Csak városi (hideg indítás után 16km-nél rövidebb távok) üzemben ez lemehet 5000km-re is.
    A Marketinges Normal cserét csak Taxi vagy állandó autópálya (hideg indítás után, minimum 80-100 km megtétele) üzemben alkalmazd vagy akkor sem.

    Megjegyzések:
    Ha TBN-t hasonlítasz össze akkor fontos, hogy ASTM D2896 1 - 1,8-cal nagyobb értéket mutat, mint az ASTM D4739 vizsgálat (ezt már említettem múlt héten, egy lobbanáspont vizsgálat kapcsán példaként), a magas TBN nem mindig jelent előnyt, a kiegyensúlyozott olajok sokszor jobbak. De ha magas TBN kell az S-Cross 1.4T-be, akkor ott az Eneos Sustina 5w-30 vagy Amsoil Signature Series 5W-30, amik bizonyítottan jók és 13 körüli TBN-nel bírnak. De az olcsóbb, kiegyensúlyozott olaj gyakoribb cserével is jól véded a motort.
    A magas TBN-n olajból, nem mind jó (inkább nagyon kevés jó) közvetlen befecskendezéses motorba.

    A magas HTHS nem fogja megvédeni a csapágyakat, minden folyadék összenyomhatatlan, így ha a víz nem párologna el, nem fagyna meg, és nem okozna korróziót, akkor az is tökéletes lenne a turbónak. Turbónál az olajnyomás és az egységnyi idő alatt átfolyt olajmennyiség a legfontosabb. Ha lenne olajnyomás mérőd, akkor az is kiderülhet, hogy a turbónak a 0w-20-is tökéletes, csak van más egység is a motorban a turbón kívül.

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Új hozzászólás Aktív témák