Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Asbee

    veterán

    válasz Qru #9422 üzenetére

    Az a baj sokan azt hiszik sűrűbb olaj, nagyobb olajnyomás, jobb kenés. És olyan helyeken vízionálnak kopást ahol lényegében nincs, több 100k után sem. Eddig egyedül a Barcsik mondta, kiszedett dugókkal alátámasztva, hogy egyes tfsi-knél (tuning, állandóan rúgott) motoroknál jobban ajánlja az 5w-40-et. De úgy hogy megengedett az is. Erre meg azt szoktam mondani, akinek ilyen igényei vannak max 5000 ezrenként dobja le az olajat. Valamit valamiért. Amúgy 90%-ban ez a megég alaptalan, nem alátámasztott legenda. Érted, forró az olaj leengedésnél. :D Vicc. És akkor tele a piac, össze vissza olajjal használt olajzabálós autókkal. tfsi motorok jó példa erre. Amibe ment a 10-60, meg 5-50 meg társai, generálért kiálltanak, rengeteg ilyen van csoportokban, aki meg használta belevaló normális olajjal, sok 100 után sincs semmi gond, minimális olajfogyi. A gyakorlat valahogy mindig a gyári ajánlást igazolja.
    Ráadásul nézzük meg milyen motorokról beszélünk. Kicsi szívóbenzinek. Ezek többnyire város és autópályán sem 200-al 6000-en mennek. Az én kocsimat is 10w-40-el kínozták és mi lett belőle. Aki 5w-30-at használ új kora , időben cserélve, még a városban nyektetettel sincs olajfogyi gond.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák