-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roxbury
őstag
Sziasztok. Szerintetek olyan autoba, amibe C3 olajat ir elo a Shell olajkereso, oda jo lenne ez a C2/C3 as megjelolesu olaj is? Vajon mennyivel lehet kisebb a HTHS-e, mint 3.5? Amugy az adatok alapjan jo olajnak tartom nagyon, csak ettol felek egyedul, hogy mivel ra van irva a C2 is, igy nincs meg a 3.5 os HTHS. Egy Swift MK4 1.3 M13A benzinrol (2006) van szo amugy, ehhez az ECT C3-as 5W30-as olajat irja premiumkent a Shell lubematch. Errol a 0W30-asrol emlitest sem tesz. Amugy a gyari eloiras 5W30-as olaj. Csakhogy 3.5-os HTHS-el, amit a C3 tud csak ugye a C2 nem.
Szerintetek ez az olaj jo lehet egyaltalan bele?
SHELL HELIX ULTRA C2/C3 ECT 0W-30[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Koszonom Uraim 😊
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Nezem en is a Mobil1 ajanloban, hogy engedi a 0w30 at. Raadasul az is C2/C3-as.
Akkor szerintetek amelyik olajnal, mint peldaul annal a shellnel ra van irva, hogy C2/C3, azt nyugodtan rakhatjuk 3.5-os HTHS-es kocsiba, mint a swift, amibe ugye C3 olaj kell. Csak akkor kivancsi lennék mennyi tenyleg a HTHS, ha C2 esbe is engedi.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
"The Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 also meets ACEA C2, ACEA C3, and API SN specifications."
Szerintem ez alapjan siman bele kene, hogy lehessen rakni a swiftbe nem? Ugye irja, hogy teljesiti a C3-at ami alapjan okes. 30-as melegoldali viszkozitas, ami gyari ajanlas. A hidegoldali meg minel alacsonyabb, annal jobb, mindenhol azt irjak. 0W is mehetne bele nyugodtan, hiszen sokkal surubb igy is, mint melegen ugye, tehat nyugodtan hasznalhato, cserebe még az 5W-nel is hamarabb korbe er az olaj inditasnal, ami lenyeges dolog.
Szerintem jo kene, hogy legyen az M13A-ba ez az olaj (SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30). 😊
10 ezrenkent van cserelve. Csak a legjobbat akarom neki, ami még engedelyezett. 😊[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Pár hete leveleztem a Shell olajok magyarországi forgalmazójával, hogy mégis mi lehet a Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 HTHS értéke. Megjött a válasz: 3,5 . úgyhogy aki használni szeretné és eddig meg volt keveredve a C2/C3 miatt, akkor nyugodtan használhatja a 3.5-öst igénylő motorokban is, ahogy én is lecseréltem a Swiftben (1.3i, M13A, 2006) erre tegnap. Ennél gyorsabban nem fog körbeérni az olaj indításnál. 10 ezrenként cserélve azt hiszem mindent megtettünk a lehető leghosszabb élettartam eléréséért. 😊
Mindenkinek üzenem, aki fél a 0W olajoktól, hogy ez a legjobb, amit az autójával tehet. 😊
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #969 üzenetére
Igy van, sima korongos, még hidrotoke sincs benne. 😊
A 30 as sustina jo vekony 100 fokon ahogy nezem. 😊
A helix vastagabb azert, hiaba 30 as, 11.9 100 fokon. Bar lehet csipegetni fogja. 😊| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
-
Roxbury
őstag
Ez az atmosos dolog a legkimeletesebb, en is ezt csinalnam. Ezek a motormoso adalekok meg olajcsere elott beleontve meg ugye bent maradnak a motorban, ugyse lehet leereszteni teljesen, szoval hogy az uj olajban még ott keringjenek tovabb még ezek a sz@rok, attol hidegrazasom van. 😀
Egy jo szintetikus olajjal atmosni, par ezer utan lecserelni, annal jobb nincs. 😊| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Magnum_ #1001 üzenetére
Nekem par ezer utan szokott sotetedni. Nagyon hasznalat fuggo. Palyazasnal hamarabb feketedik joval. Sima varos, vagy orszagut joval kesobb. En ezt tapasztaltam vegul is.
Folyamatos rovid utak se jok ugye. Tobb adalek is csak 60-80 fokon kezd el normalisan dolgozni. Nekem sokszor ki sem mozdult a hofokmero a nagy teli hidegben amikor beertem a munkaba, azon a 3 kilometeren.Most, hogy atalltam a 0W30-as Helixre es leengedtem a ~3000 km-es 5W40-es Helixet, korom fekete volt ez is mar, pedig a nivon szep aranybarna volt kis sotetedessel csak. Igaz ebben volt egy Nyiregyhaza meg Balaton oda vissza palyan.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #1029 üzenetére
Szerintem nem kib@szta, csak igy sokkal tobbet szakít 😀
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Én a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30-at ajánlom. Én is azt használom.
A 40 fokon mért kinematikai viszkozitasa 58.7, korulnezve a tobbi 0W30-as olajnál en mindenhol magasabb ertekeket talaltam. Minel alacsonyabb ez az ertek, annal hamarabb korbeer inditasnal az olaj, annal jobban ved.
En nagy megelegedessel hasznalom. Es mivel PurePlus technologias igy minden molekula ugyanolyan, mivel foldgázból van. Nincs minosegi ugralas, mint a tobbinel.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Szerintem alapolajban jelenleg a Shell van a legmagasabb szinten. Pártatlan vagyok. Mindenfele olajat probaltam mar, autoban, sportmotorban. Castrol, Motul, Total, Az Meister, Elf, Mobil 1 stb... Mindegyik jó volt. Most a Shell mellett tettem le a voksom, motorban, autoban is. Egyelore ugyanolyan jo ez is, mint a tobbi. Megjegyzem, a technikai fölényt csak a Pure Pluszos Shell olajakra értem. A többi semmivel nincs előrébb minőségben véleményem szerint.
Ha hiszi, ha nem – igaz! A gázolaj nem gáz és nem olaj, de gázból lesz olaj és gázolaj!
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
0W olaj hasznalataval roviditheto a zakatolas. Hamarabb felepul a nyomas sokkal. 1.0 Corsanal sokkal hamarabb elmulik a csorges, lanc lazasag. Ido kell ugye a patronnak, amig megkapja az olajnyomast es megfesziti a lancot es az 0W olajjal a legrovidebb ido. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Ki milyen szűrőket szokott használni? Nekem most MANN van, de gondolkodtam a FILTRON-on is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Akik kételkednének, hogy beletehetik-e a 0W30-as olajat az autójukba, azoknak kirakom a Shell 0W30-as olajáról készült 2018-as datasheet-ből a képet, ahol kifejezetten engedi azokban a kocsikban, ahol jelenleg 5W30, vagy 10W30 van használva. Mellesleg én nem találtam eddig ennél jobb 0W30-as olajat hidegfolyósság szempontjából. Nem védem a Shellt, de 40 fokon az összes többi márka sűrűbb. Márpedig nekünk a 40 fokon mért leghígabb kell ugye, hogy indításnál hamar körbeérjen az olaj.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2089 üzenetére
Én használom 2006-os Swiftben, ahol 5W30 az előírás ugye. 9 ezer van az olajban jelenleg. 10 ezrenként cserélek. Teljesen jól teszi a dolgát. Nem tudom mik a Tsi követelményei, de ha jól emlékszem 0W30 azoknak alapból az új ajánlás. Ha a shell lubematch az ECT C3 5W30-at ajánlja neked prémiumként, akkor maradéktalanul bele lehet rakni ezt is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2089 üzenetére
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Igen ez A5-ös. Ettol fuggetlenul igazad van. 🙂 Csak ugye ez nem jo barmelyikbe, a C3-asok kozott viszont az ect a leghigabb. Azt tenyleg barki beleontheti, nem akartam megteveszteni senkit egy C2-es olajjal. Nyilvan a Swiftbe egy sima a3 as olaj boven eleg lenne, de a C3-as a benzinesek katalizatorat is jobban vedi, igy tulajdonkeppen esszeru dontes, foleg hogy nincs elszallva az ara, ezert dontottem ez mellett. Ha nem ez lenne benne, akkor a Total Quartz 9000 5W40-t valasztanam. Az tenyleg baromi jo aron van. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2094 üzenetére
Szerintem siman bele lehet onteni. Csak azt kene megnezni, hogy milyen viszkozitast ir elo a gyar.
VW 502.00
Általános benzines és dízel jóváhagyás néhány feltöltött, korábbi tervezésű motorhoz. Az 1997 márciusa után gyártott benzin és dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. A tesztek követelményei szigorúbbak az 500 00 osztály követelményeinél, elsősorban az olajiszap képződési hajlam vizsgálatánál. A fentiekben felsorolt osztályú motorolajokkal érvényes olajcsereciklusok a következőek: Benzinmotoroknál: 15 ezer km Az 1994-es modellévtől gyártott, Golf/Vento és Passat TDI és 55 kW turbódízel motoroknál: 15 ezer km Egyéb dízelmotoroknál: 7500 kmVW-505.00
Turbó-dízel motorolaj előírás korábbi tervezésű VW TDI motorokhoz. Az 1999-ig gyártott turbófeltöltős dízelmotorokhoz alkalmazható motorolajok osztálya. (Független a bázisolaj minőségétől). Ennek a követelménynek csak többfokozatú motorolajok felelhetnek meg. Az osztály tesztjei az iszapképződési hajlam vizsgálatának kivételével meg-egyeznek az 501 01 osztály tesztjeivel.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2110 üzenetére
Az nagyon jó akkor. Szerintem egyik márkával sem fogsz mellé. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2130 üzenetére
Az adatok alapján megegyezik az ECT C2/C3 0W30-al, de szerintem ez jobban ki van hegyezve a VW-kre. Hidegen is ugyanolyan sűrű. Jelenleg ezek a Shell csúcs olajai, ezeknél nincs feljebb minőségben. Mondjuk az, hogy nem olajból vannak ezek az olajok (alapolaj), hanem földgázból, az engem meggyőzött. Ezeket nevezhetjük igazán szintetikus olajnak. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #2131 üzenetére
Félreértés ne essék, én ugyanolyan jó olajnak tartom a Castrolt, Mobil1-et, Motult, Totalt, Elf-et, Valvolinet, Fuchs-ot, Liqui Moly-t, Eneost, Repsolt, stb... Bármelyiket nyugodtan beletenném az autómba, motoromba, de ez a Shell Pureplus technológia érdekes, jövőbe mutató számomra. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #2133 üzenetére
Az alapolaj az full átlátszó. 😁
De igazából az adalékok besárgítják, tehát a késztermék már hagyományos sárga. Legalábbis nekem sárga volt az összes Helixben, Advanceban. 😁| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz BlacKSouL #2138 üzenetére
Van ugyanez a gázos Helix Ultra nekik 0W20-ban 🙂
A csúcsot nem a viszkozitásra értettem, mert az a 0W20 nekik, hanem a minőségre, és írnom kellett volna, hogy inkább ez a gázos motorolajcsalád, nem csak a 0W30-at kiemelve. Jogos. 🙂
Amugy viszkozitásban szerintem is le vannak maradva. Motul jól meglépte most ezt. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz K Norbi #2156 üzenetére
Ahogy nézem kb. ugyanezt tudja a Helix Ultra 5W40 8 ezerért.
Sőt az 40 fokon még hígabb is, mint a Castrol, ami jó.
De a Total Quartz 9000 is a kozelukben van, bár annak a hidegfolyóssága csak 90. Bar abbol 6 ezer csak 4 liter. 😁
Igaz az nem full szint.Brutal arkulonbsegek vannak a markak kozott. Nem hinnem, hogy ez ekkora minosegbeli kulonbseggel is jar. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Klemens #2171 üzenetére
Ha a gyari 5W30 akkor en tuti, hogy 0W30-at raknék bele az idok vegezeteig. 🙂
Más: megjott nekem is a nafta. Lassan elerem a 10 ezret aztan csere.
Ti milyen gyakran csereltek? Nekem 15 ezer az eloiras, de 10 ezrenkent cserelek vagy evente.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Politika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Riasztó topik
- Autós topik
- Trollok komolyan
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Noble Chair EPIC
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest