-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
Talán nem ide tartozó kérdés, de ha már Motion_Blur mutogatta a kiegyenlítőt (a G12 felirattal) gondoltam ti majd tudtok válaszolni.
A Suzuki nem adja meg milyen hűtőfolyadékot kér, csak a "gyári" Ecstar "Standard" zöld vagy Ecstar "Super" kék folyadékról vaker a kézikönyv, ami egy kissé made me crazy...
Ha rákeresek akkor kb az összeset felsorolja a kereső ami csak kapható a piacon. Nincsen valami ötletetek hogy milyen G besorolást kellene keresni? G13 (rózsaszín) mehetne bele? Azt írja a flakon hogy 5év/150.000km és harmadáron van az Ecstarhoz képest...Fun fact: Kikaptam a hétvégén az olajszűrőt a Vitarából és a következő felirat fogadott: Suzuki Genuine Oil Filter, fordítok egy negyed fordulatot rajta erre olvasom: Mahle
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8416 üzenetére
Bocsánat, valóban, nem fogalmaztam elég precízen. Az alany egy 2019-es évjáratú K14C motorkódos már GPF-es kéziváltós Vitara.
Momentán zöld cucc van benne, de még szép tiszta, szóval még húzom a dolgot.
Te átmostad a hűtőkört teljesen ioncserélttel mielőtt belement az új? Hányszor öblítetted mire bele merted önteni? És hogyan csináltad? A gyárit nem szeretném megvenni, mert csak 5L-es kiszerelésben találtam (Ecstar Super kék 5L) és a feltöltési mennyisége 5,5L, szóval ebből a 10k-s kannából rögvest kellene kettő. Láttam valami jegesmedvés 5L-es G13-as fagyállót 4ezerért, szóval felment az ötlet hangya."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8418 üzenetére
Van aki a motorolajat sem cserélte volna még benne 4300km-el az órájában...
Nem cserélem még, csak 36 hónapot ír a kézikönyv erre a zöld cuccra, tájékozódom és tervezek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8419 üzenetére
Még kb 2 évet adok neki, akkor kap majd nagyszervizt, hűtőfolyadék, váltóolaj, gyertyák, de ha az a zöld cucc a 3 évet "éppen kibírja" akkor lehet hamarosan lecserélem. Csak a milyenre merült fel kérdésként, plusz ugye ennél a turbó tengelyére rá van vezetve a hűtővíz is, szóval érdemes figyelni rá...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Motion_Blur #8422 üzenetére
Az utca végére már középen van, kicsit megtévesztő, mert az olaj még inkább zsír állapotban leledzik, szóval nem szabad olyankor még nyelezni nagyon...
Ez a színkódolás is össze-vissza van szerintem, vagy legalábbis gyártófüggő."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz erik365 #8423 üzenetére
Ez érthető, köszi, csak azt nem vágom hogy akkor a rózsaszínűn miért van G13 felirat.
És akkor még ki sem tértünk az Alu12++ jelentésére.
Ahogyan elnézem e téren nincsen egységes jelölés, momentán a G13 felé húzok mivel az visszafelé kompatibilis mindegyikkel."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MasterMark #8429 üzenetére
Akkor mi alapján? Köszönöm a segítő szándékot, de ezekkel én is tisztában vagyok, a probléma az hogy halandó embereknek nem áll rendelkezésére az az információ hogy a gyári mégi mit tartalmaz, gondolom etilén-glikol lesz (kék vagy zöld), ezért gondoltam hogy a G13 jó lehet bele, mivel a propilén glikol alapú, ha jól tudom.
Namost a 36hónapos csereciklus sehogyan sem ad ki mást mint IAT. (ez a "Standard" zöld)
OAT lehet a "Super" kék, mivel azt 5 évre engedi a gyártó, bár ilyet még nem láttam hogy mindkét féle mehet bele.
Szóval keresgélek még, bár ez eléggé szélmalom harcnak tűnik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Fel ment a helyére, bár voltak aggályaim...
Mindenesetre ezen a gyári Mahle szűrőn meglepődtem. Az olaj sem lett az évszázad választása, a gyári előírást teljesíti, de az igen tág. (Mobil1 ESP 5w30 API SN/SM)
A leeresztőt meg folyáshatárig húzták a márkaszervizben, az kalandosabb volt, de megoldottam és még emelő sem kellett hozzá.
Na majd a bömös, érzem némi orális faktort benne, mivel látszólag az olajszűrőt már valami fogóval is piszkálták...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az lspi meg a vezérműlánc védelem miatt jobb lenne bele valami gen2 olaj, a Mobil1 esp meg C2/3 és dexos2. Amennyire tudom bár nem értek hozzá...
Motul Ecolite-ot néztem bele, de az nem volt sajna... Majd jövőre nézek bele mást, de még mindig jobb mint a gyári Ecstar."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8537 üzenetére
Akkor mivel magyarázod az 1,33 és 1,6 Toyota motorok elhullását? De mindegy, nem értek a lovakhoz (az enyémbe amúgy is 5w30at ajánl a gyártó) amikor érdekkődtem azt kaptam hogy az ESP nem jó bele, mert túl "vastag", inkább dízel motorokba jó. Majd jövőre megmondom vagy nem mert addigra eladom... Mellesleg ettől még nem kell parasztnak lenni, mert elismerem ha valaki jartasabb nálam egy témában és elismetlem a véleményét...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8547 üzenetére
Mindegy, lehet én is túlreagáltam, sorry.
A hivatalos álláspontot mondom (mert közvetve érintett mindkét eset) mindkettő Toyota eset: 1. 4ZZ motorkód és drasztikus olajfogyasztas, gariban cserélték mindenkinek a motort, volt visszahivas mert ugyan a könyv megengedte a 10w40 olajat, mégsem szabad beleönteni csak 5w30 vagy 5w40 viszkozitású olajat, különben ha addig nem is ette, utána fogja ami 1000km/1L fogyasztásig is elmegy néhány olajcsere alatt. A megoldás sajnos tapasztalati úton jött, hiába engedi a kezelési, nem szabad. Ez sok embernek drága tanulópénz volt, vakon hitték hogy a markaszerviz ért hozzá, tudja mit csinál, mint évek múlva kiderült, nagyon nem voltak képben.
2. Két iskola volt, márkaszervize válogatta, az egyik mindig 0w20-at öntött bele a másik mindig 5w30-át, az első szervizben kezelt autók néhány 10k autópálya km után elégtelen kenésre utaló jeleket mutattak, néhány el is "fogyasztotta" a 0w20-as olajat és szárazon futott, ellenben a másik szerviz nem tapasztalt ilyet. Volt is cirkusz belőle, még a Zach Dani írt róla cikket a TC-n és be is került a legrosszabb motorok videóba. Állítólag elforrt a vékonyabb olaj így szárazon futottak a csapágyak. Gyakorlatban nem tudom, mert ahhoz a motorhoz már nem volt szerencsém, csak az elődjéhez (4ZZ-FE), de abból kettő máig megy a családban 5w40 olajjal és közel 15 évesen (az idősebb 18 évig szolgált mielőtt eladtam és még működik) 200k körüli futassal sem kell ratolteni két olajcsere között a "híresen olajevős" motorra. Mindkettő BP-i apataxi, szóval doktorüzem a 80% futás...
Szóval én a másik tévhit ellen küzdök: "a vastagabbat nem fogja enni" ha gepzsirt öntök bele akkor meg visszatermeli!?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A második esetnél nem írtam konkrétan de az a korábban is említett 1,33 és 1,6 Dual-VVT-i motoroknál jött elő, mintha szárazon futottak volna, pedig nem.
A 4ZZ nekem Total Quartz 9000 5w40-el futott (E11 facelift corolla sedan), faternak az Aurisba is az kerül egy ideje (Mk1 2007-ből, a motorkód is azonos), mindkettő nagyon szereti. Nem egy hú de drága olaj és működik, az egyetlen titka hogy 8ezrenként le kell engedni, nem szabad vele elmenni 12 ezret vagy még többet mint a sok okostojás.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BlacKSouL #8553 üzenetére
Az egy jó példa, a verda sem rossz, egy picike baj van a dologgal: Milyen olaj is az? Ki gyártja? Tudom, gyári Honda olaj, de a Honda autót gyárt, nem olajat. Lehet egy konkurens gyártó 5w30-as olaja is ugyanazokat a paramétereket tudja... (valószínűtlennek tartom, de nincsen kizárva)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Jaj, ne is idegesíts ezzel, én is utálom amikor azért nem cserélnek ki valamit, mert az autó nem írta ki.... Éppen az ilyen hozzáállás miatt hajtom most a "rollert"... még mindig nincsen új cégesem, szóval hámúszdé van.
Szóval a hétvégi projekt bimmer henkölés lesz, 12L olaj már van otthon meg 5L fagyálló, csak még keresek hozzá egy szélvédőmosó fedelet, valamelyik izommanner letörte és most folyton a kezemben marad. Xenon fényszóró 4ever...Nem tudom mikor cseréltek szegényben olajat, de kritikán aluli ami benne van, úgyhogy azt találtam ki, hogy most lecserélem, megyek vele 3-4k km-t (egy BP-Nürnberg lesz benne az már biztos) és újra lecserélem. Ez mennyire gáz ötlet?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Céges, csak nem bírom nézni szerencsétlent mert megsajnáltam, hogy pool autó volt, amolyan mindenki k***ája, senki sem vigyázott rá, csak rugva volt szegény. Nem tudom mikor tört le a szélvédőmosó tartály sapkája, de folyton a kezemben marad. Majd hazafelé beugrok az autósboltba, hátha. Az olajszűrőházat meg összekaristolták fogóval, undorító és a tetején is meg van roppantva az a hatlapfej, szóval kuka. A váltóval szemezgetek, bepöccenek abban is cserélek olajat (bár tudnám milyen kell bele), ha már eldöntöttem hogy élhetővé varázsolom... Klíma bombát adjak neki szerintetek?
Fagyállót és motorolajat (3 kannát rögtön) a tesco-ban vettem kb a legolcsóbbat ami volt, bőven jó lesz neki, nem óhajtok rá sokat költeni, de már megcsapta az ingerküszöbömet...
Ragadt a bőrkormány a kosztól amikor megkaptam, de legalább már tiszta kívül-belül, már nem darabos a fékfolyadék és van benne szélvédőmosó... Jah meg ráborítottam 2L motorolajat hogy a nívó közepén megjelenjen a szint.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8565 üzenetére
320d F31 B47D20 2016 Most hogy megtaláltam az intercooler bilincsének hibáját, vagyis hogy nem létezik maga a bilincs, a pótlása után a csikók is visszatértek bele. Nem Xdrive (legalábbis ilyen felirat nincsen sehol sem rajta) de automata, talán ZF váltó.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8568 üzenetére
Köszi, igen, a szűrőt gondoltam hogy illene. A difin agyalok még. 9L olaj kell a váltóba... De szerencsére "ZF lifeguard fluid" kell bele, úgyhogy megnyugodtam...
@Qru: A pollenszűrő tuti megy, mert 2 éve nem látott autószerelőt a kocsi... A kopásjelzőnek elszakadt a vezetéke, nem tudom mióta volt úgy. Egy fertőtlenítős bombát mostmár fog kapni, mert szerintem marad még egy darabig...
Muszáj költenem rá egy keveset, mert egy elhanyagolt lerugott disznóól 4 keréken... nem vagyok hajlandó vele közlekedni, de nem kapok másikat, úgyhogy rendbe vágom, ahogyan írtad egészségem 1 van csak, az élet pedig rövid ahhoz hogy xar körülmények között töltsem el...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8572 üzenetére
Hát jó, akkor megpróbálom dióhéjban, de nem lesz egyszerű...
Szóval volt nekem egy cégesem amit lízingeltünk (i30 1,6 crdi), használtam szépen békességben (na jó, ez barokkos túlzás, coptam vele mint az a bizonyos borz) majd úgy másfél hónapja egy instahuszár fékezés nélkül telibevert miközben álltunk a lámpánál. Szomorú sztori, RIP i30, és jön a csavartlabda, nem fizet a KGFB, mert arra nem nyújt fedezetet a biztosítás ha vezetés közben mobilozol. (részletesebb leírás az offolós topikban ) Valamivel viszont járnom kell, így megkaptam a pool autót amit a főnök valami szesztestvérétől csencselt el, de le van rugva. Évekig nem használta senki, csak a géplakatosok, villanyszerelők, beüzemelők, telepítők rohangáltak ki vele külföldre ha éppen fuvar nélkül maradtak. A kollégáim is használták néha, de senki sem vigyázott rá és ez nagyon látszott szegényen. Most nem kapok újat, amíg le nem zárul az i30 ügye, ami a jelenlegi jogi huzavonát elnézve nem most lesz. Én is beleülök, néha a két nagyobb gyereket ezzel viszem haza az oviból/isiből stb. szóval megkaptam egy "ex-kőművescsapatszállítót", csak nem transhit vagy transporter hanem bömös... Nem mondom hogy az i30-ból enni tudtál volna, de ez... a hányinger megkerülgetett. Szóval a jelen helyzetben ez van, úgyhogy inkább költök rá egy kicsit és rendbevágom úgy ahogy meg már ahogy, persze a költségek alacsonyan tartásával, mert ha megcsapja az orrát a bajor tartományban a stabil € szaga és lerohad nekem dájcslándban, akkor belerugdosom az árokba, vagy eltolom a gyárig hogy ott gyújtsam fel és hazajövök vonattal... olcsóbb mint kint trélert hívni. Az a pár óra szerelés és néhány 10ezer nekem megér annyit, hogy biztosan tudjam ha elindulok vele akkor haza is hoz. Mert ez egy BMW, bocsánatot kérek a tulajoktól, nem tudtam kihagyni.
Szóval voltam tegnap az autósboltban, megnéztük a fedelet OEM szám alapján sikerült rendelni, péntekre itt lesz... A ZF olaj is jön a váltóba (7 flakon) meg a hátsó difibe (1L), azt mondta a bontatlanokat visszaveszi. Összedobok egy rendelést és akkor hozzá írom még a klímabombát meg egy új tömítést a váltóhoz, mert mintha olajpára lenne ott... vidám lesz mindezt a parkolóban megoldani. Elvinni nem szeretném sehova, még a főnök sem tudja hogy az összes folyadék fel lesz frissítve benne és kicserélődik az összes szűrő...
Azért csinálom meg mert megsajnáltam szegény autót és én utálok pöcegödörrel közelekedni, amikor utazom gyakorlatilag abban az autóban élek amivel kimentem. A lakásban sem szeretem ha ropog a szemét a talpam alatt, az autóban sem tűröm decemberben az őszi szárazfalevelet...
Az ablaktörlők oda vannak, az utastérből egy zsák szemetet szedtem ki, a felnikre elment egy flakon RedLine, de mostmár kék-fehér a középkupak, a beltér... na az nagyon gatya volt, minden gomb és tekerő "cuppant" ha hozzáértél és a kormányhoz hozzá ragadt a kezed... A kesztyűtartóból söpörtem a koszt. A külsejét lemostam és most autónak tűnik, az üvegekre belülről rákötött a nikotin... De dombonülő fűcsomó legyek ha ezt tűröm, azért az emberben szoruljon már némi igényesség, nem?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem akarom eloltani, majd nézem ahogyan porrá ég...
Lefutott már majdnem 200k-t, de ezidő alatt senkit nem zavart a világító ABS lámpa, senki nem vette a fáradtságot hogy visszategye a bilincset az intercooler-re hogy ne szívjon falsot... Mióta visszakerült a helyére a cső és a bilincs elmentem vele 600km-t és nem jött vissza több hibajelzés, az ABS-ben pedig csak a szenzor hiba van (gondolom az elnyírt jeladó).
A kormány még fura, olyan bizonytalan, lehet gömbfej lesz? Azt már nem vagyok hajlandó saját zsebből...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem volt gazdája szegény autónak, megérdemli... vagyis khm, én érdemlem meg hogy normális környezetben utazhassak...
Igen, van aki nem vigyáz rá, mert "nem az enyém" felkiáltással el volt intézve. Félek mik fognak még előbukkani belőle, de akkor is nagyjából rendbe vágom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A hétvégi "sztori": [link]
Köszönöm mindenkinek a segítséget és tanácsokat!"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8602 üzenetére
Fogok vele futni a héten egy BP-Nürnberg-BP-et autópályán, meg a "karácsonyi megőrülésben" közepén voltam én is nagybevásárolni, szóval ja, váltogatott egy keveset szegényke a félig friss matériával, de már akkor is jobb lett mint volt, még egy csomó kosz lejött belőle a második leengedésnél, igaz az utolsó flakon váltóolajnak csupán a fele maradt meg... Sejtettem hogy ez lesz, ezért is tettem vissza a régi deknit elsőkörben, szóval az öblítéses megoldás bevált. Minden ami kijött belőle megért volna egy fotót, külön-külön minden alkatrésszel el tudtam volna indítani egy HSZ cunamit, úgyhogy nem fényképeztem, csak bedobáltam egy szemeteszsákba, a folyadékokat pedig kólásüvegekbe öntöttem át. Az egésszel elmentem a benzinkútra és leadtam nekik... Mindezt a produkciót egy darab dugókulcskészlettel és egy trapézemelővel képzeld el. Na, ki a mazochista!?
Valami 40-45fok dereng, de én alá nem mászok hétvégéig még egyszer. Az akksi még érdekes darab, a gyári van benne, remélem azt nem kell cserélni, mert ebben fel kell tanítani az ECUnak. Ha Ezredes nem írna ennyit a BMW topikba, még mindig a kocsi alatt gugliznék..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz janakbacsi #8606 üzenetére
Motorkódra tudod esetleg? M15A vagy RW415?
Szintetikus 5w30 API SM/GF-4 ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 vagy jobb."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A bimmerhez vettem egyet, aztán kiderült hogy nem érek vele semmit, aztán vissza vittem h az új csavarhoz nem jó, adtak egy torxot, de a régi is nálam maradt, szombaton visszavittem mindkettőt és vissza adták a pénzt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #8685 üzenetére
"A véleményem szerint, aki rövid távokon használja (doktor üzem), annak az olajcsere akkor esedékes, amikor gumit is cserél."
A szomszéd bácsika a gyári nyári gumin jár télen-nyáron az Aveo-val immáron vagy 10 éve, szerintem annál azért gyakrabban kellene cserélni az olajat.
Egy normális olaj (nem a hipermarketes amit én öntöttem a hámúszdébe!) mondjuk egy Mobil, Motul, Liqui, Castrol, Valvoline, Total, Elf simán kibír 12 hónap vagy 8000 km-t, még doktorüzemben is jelentősebb károsodás nélkül. Szerintem ezek a nagyobb márkák úgy adalékolják a termékeiket, hogy ennyit simán kibírjon. Nem tudom hogyan csinálják, de nekem ez a véleményem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #8707 üzenetére
Az autógyárnak az a cél, utána kihulhat a vevő alól.
Már jó ideje nem céljuk tartós autókat gyártani. Amúgy ha igaz a legenda, akkor ezt a longlife témát a lízingcégek miatt kezdték el, mert így el lehetett spórolni némi szervízköltséget mire elavultatták az autót.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A gumira csak az a magyarázat jut eszembe, hogy alá kellett valahogyan préselni a böszme nagy malomkereket hogy kinézzen valahogyan a SUV-szerű szörnyecske mindemellett a szekérre hajazó felfüggesztést meg kellett tartani és nem ártott ha a vevő nem esik ki az ülésből minden fekvőrendőr után... Tehát kellett alá egy nagyobb abroncs, ami elnyeli azt amit a futóműnek kellene...
Évek óta vannak marhakomplex futóművek (Alfa 147-159 pl), csak legyártani őket horror összeg az ötezer szilent meg a 4 kerekekenként 4 lengőkar miatt, sokkal egyszerűbb alávágni egy faék egyszerű egyes stiftre hajazó futóművet valami elcseszett abroncsmérettel."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
"Castrolt mar szabad? Regebben volt hamisitos botrany, azon mar tullendultunk?"
Ezt kifejtenéd? A Valvoline, a Castrol, a Motul, a Total és még sorolhatnám napestig melyik gyártók termékeiről indult el ez a pletyka. Hány olyan motorról hallottál ami hamis motorolaj miatt esett szét?
Amúgy ez egy érdekes téma lenne így vitaindító jelleggel, hogy amikor a márkaszervizben a hordós olajból hoznak akkor senki sem gyanakszik?Amennyire tudom hologramos matrica van manapság az "eredeti olajon", de ez lehet csupán urban legend...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem szeretnék belegazolni a lelkedbe, de te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt.
A többséget nem érdekli és valahogyan ott senkit nem érdekel mit locsolgatnak a kocsijába csak a digit szerviz füzetben legyen pecsét, hogy amikor eladja lehessen rá hivatkozni hogy ez nem olyan mint a többi fos, ebbe gyári olaj volt mindig, közben a legtöbb szervizben bent sem lehetsz közben, tehát ha a mellette állóból leengedett olajat tölti bele az sem tűnik fel nekik. A gyári olajok meg néha igen fosra sikerülnek... Bezzeg ha otthon öntöd bele a Motult félidőben akkor az összes vevő fut a vezetett szervizkönyves autóhoz..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #8777 üzenetére
Attól függ mibe, de én egy lukas 20-asnál többet érő járműbe nem önteném bele...
Ha béemdábjúba kell akkor Mobil1 ESP 5w30 az tud C3-at. Amúgy az nem M47 hanem N47 és ha ilyet hajtasz akkor néha a szívósort szedd ki és pucold el."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #8782 üzenetére
Bocsánat, jogos, volt ilyen motorkód 2007ig, azonos a Range Rover M47R motorával.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DeadMeat #8797 üzenetére
Én a 2019-es Vitaraból egy Mahle olajszűrőt szedtem ki novemberben. Rajta a felirat Suzuki genuine part, fordítok 90 fokot és látom hogy Mahle. Markaszervizben tették be mint gyári alkatrész 2020-ban az első éves szerviz alkalmával.
Nem tudom ez segít e, de talán a Mahle-ról hallottam hogy az a Mannfilter diszkont márkája, hogy igaz e azt nem tudom... Én Nippartsot raktam be helyette."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A nagyon diszkont vonalon maradva, ugye a bömösnek kellett pár szűrő és hát a low-budget elvet szem előtt tartva maradtak a Ridex szűrők. Annyira nem szörnyű, abból a pollen szépen passzolt, az olajszűrővel sem volt gond, a gázolajszűrő is szépen muzsikál (végre kap anyagot is szegény, ezért nem kormolta tele a DPF-et amikor le volt csúszva a cooler csöve, alig engedhetett át valamit, a két beavatkozás érzésre +40% teljesítmény ), a légszűrőt már a beindítás után lehetett hallani.
Második olajszűrőnek már nem is tudom mit dobtam bele, kb a legolcsóbbat ami volt a boltban... Olyan olcsójános olajszűrő hogy sima snassz fehér papírdobozban volt és még tömítőgyűrűt sem adtak hozzá, szóval biztosan nem gyári."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A Toyotáknál kell feltolni neki a szűrőt (szó szerint! a helye a kesztyűtartó mögötti egységben van), van egy ajtó alul, azt leveszed és kiesik a szűrő lefelé, csakhogy ott a padlólemez ami ugye felfelé görbül tehát megállítja, elhajtod majd ismét kihúz és így tovább. Szóval háromba kell törni cserénél, na ott örülsz ha bemegy a helyére és nem nézelődsz... Ki lehet bontani az egész egységet, úgy könnyebb, de ahhoz ki kell venni a kesztyűtartót amihez le kell venni a küszöb borítást amihez le kell venni a B oszlop borítást. Lekötni a csöveket, kicsavarozni az egységet és akkor mindenki happy, majd ugyanez vissza. Potom másfél óra szerelés és meg is vagy.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez is szerszám nélkül szerelhető, csak egyszer valaki meg kell mutassa a trükköt vagy tanulnod a nehezebb úton ahogyan én, autodidakta módon kilogikázod.
Többnyire a parkoloban ment ha tudtad mit kell keresni de látni nem láttad csak úgy érzésből lehetett. Kitapogattad hol van a 4 patent, ha azok kint voltak akkor a gravitáció intézte már a többit. Tálcás gumiszőnyeget alá dobtam és akkor a beltér sem lett koszos, csak a szőnyeg az már gyerekjáték. Visszafelé, na az szívás mire beletalál az ember a sinbe, tolod, hajtod, tolod, hajtod, tolod és bent is van. Utána csupán a kis ajtot meg a 4 patentet kellett a helyére tenni, persze vakon miközben a szűrő próbált kicsuszni a helyéről... Nagy buli volt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8830 üzenetére
Nem szeretném upgrade-elni, mivel céges. Majd főnök úr dönt a sorsáról, momentán olyan embert hajt aki nem aranyáron hajlandó vezérlést cserélni benne garanciával. Nem tudom a Sachs készletek mennyire gagyik, de be-be csörren már hidegen a mostani.
A váltó csendesebb és határozottabb lesz, a korábbi alulról terhelve rángatás is megszűnt. Most úgy fest meghálálja az egész autó a törődést, de nem szeretném elkiabálni. A tükörfűtés biztije kiugrálgat, kb 8-12 naponta cserélgetem.Ami lejött az már nem is emlékeztetett arra amit beöntöttem, úgyhogy abban a "lifetime fluid"-ban volt 180k km. A difiből el sem akart indulni, megpiszkáltam az ujjammal és akkor kezdett el kifolyni. Nem fotóztam, csináltam, de egy ilyen before-after videót megért volna...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Inkább trutyi, de jah, kb ahogyan írod. Azért nem is fotózgattam, mert mindegyikkel el tudtam volna indítani egy HSZ cunamit... Idő sem volt rá, lehetőség akadt volna, de nem akartam ezzel is vacakolni, bár így utólag megérte volna...
A szívósor is úgy nézett ki mint egy ZIL kipufogója, szóval az is "pucolásérett" volt már...Biztosan lesz még vele meló, de most a vezérlés csere lenne esedékes, utána kiderül mi lesz a sorsa, marad vagy kapok egy újat. RAV4 hybrid most a kiszemelt cégesnek, csak puhítani kell a főnit...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz K Norbi #8876 üzenetére
Éppen akartam kérdezni hogy az Astra mióta balmenetes, de csak lett megoldás...
Mellesleg így innen üzenem minden hobbiszerelőnek hogy racsnis kulccsal nem lazitunk és nem feszitunk, mert örökhajtós lesz...
Aztán még én éreztem ergyan magam a bimmer szerelés után."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #8917 üzenetére
Febi ment az F31-be, én elégedett vagyok vele.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #8920 üzenetére
Egy olcsó alternatíva, főleg ha 2 év múlva úgyis leengeded az egészet. Ha csak frissítés akkor egy 0.5L elég, ha az egészet cserélnéd akkor a literes jobban jön ki árban szerintem. Ez volt a legolcsobb azok közül amit a kereső feldobott... Tuti nem ez a legjobb, de nálam működött.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest