-
Fototrend
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stirlitz
senior tag
Én is elégé el nem itélhető módon egy 1991-es Fiat Tipo 1.4-est (Benzin/LPG) birtoklok lassan 6 éve. Filléres autó, ha a ktg-et jellemeznem kell. De Ritmo/Regata nem ajánlott. (Szerencsére ki is koptak már.) Ezért nem korrekt, mondjuk egy régebbi Citroent egy mai autóhoz hasonlítani. Minden kornak megvannak a jobban sikerült konstrukciói. Mert, hát egy BX-et jó autónak minősíteni már fanatikusnak kell lenni, míg egy Berlingo például nem feltétlen nevezhető rossznak. És így tovább, a Focus kifejezetten jó autó, míg egy Escort bizonyos motor változattal egy istenverése. (Új korábban is sok gond volt ezzel a bizonyos változattal.)
Merjek venni Varta Ready To Use AA akkukat a MM-ban 2700Ft-ért, vagy maradjak a Sanyo Eneloop akkuknál? Akku töltös topicban olvastam, hogy sajnos hamisítják őket, de boltban 4500 Ft alatt nincs egy 4-es szett 2000mAh csomag. Tudd esetleg valaki megbízható és olcsó beszerzési forrást Pécsett?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Stirlitz #39502 üzenetére
Maradj az Eneloopnál.
Én Recyko+ -t (kb. ugyanaz, mint az Eneloop, csak GP találmány) használok évek óta, a kompakt gépem egy töltéssel kb. egy hónapig használható, közben néha több rendezvényt is végigvakuzok vele...@autó téma : Nem értem én a nagy Ford szidást. Nekem most van a második, 10 éve használom, 10 évesen vettem.
Persze, romos volt, mert elhanyagolták. De ment. Elpusztíthatatlan.
Az ilyen ígyszar-úgyszar legendáknak 2 alapja van :- az autó valójában tartós, így sokáig nem venni észre a bajait, amikor meg előjönnek, eladják -> következő tulajnál rossz -> leszarozza.
- karban akarja tartani az illető az autóját, viszi szervizbe, de a szerelő szarik rá, vagy síkhülye a dolgohoz -> félmegoldások, gányolás, stb., tulaj kijelenti, hogy szar az autó mert mindig baja van.
Én rendberaktam a mostani autómat, és igyekszem rendben tartani, így még nem volt vele nagy bajom. Költeni kellett rá? Persze, hiszen magától semmi nem javul meg.
Az előző meg egy faék egszerűségű '81-es Escort volt, azt valami 18 évesen vettük, és 3 évig volt meg, de nem azért adtam el, mert rossz lett volna, hanem mert pont lett pénz újabbra. Azzal sosem volt nagyobb bajom, csak a négyes váltó miatti nagyobb fogyasztás.
@stirlitz : Az 1.4-es CFI-re gondolsz? Nem istenverése az sem, csak értelmes villamosságis kell hozzá, aki végig tudja gondolni, hogy hogy működik az autó. Én is mire találtam ilyet... A többi idióta nem jött rá, hogy 1., azaz 1db 5000Ft-os szenzor volt hibás. Mondjuk büdös is volt nekik a fene nagy diagnosztikai tudásukkal mérni párat.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Stirlitz
senior tag
Elméletileg a Varta Ready To Use is Long Life jelzésű, szóval lassú őnkisűlésű változatt, csak vajon ezt a tulajdonságát meddig tartja meg? Eneloop már van egy sorozat, és tényleg szuper, de sajnos amennyibe kerül manapság az ÉLET, rákényszerülök, hogy ezt is meggondoljam. (2700Ftvs4500Ft)
Igen, arra motor blokkra gondoltam, de mechanikai hibákra.
-
Bandus99
őstag
-
RZozo
aktív tag
válasz Stirlitz #39504 üzenetére
Én múlt héten vettem Varta Ready To Use akksikat MM-ben, akkor 3000Ft volt. Úgy néz ki, hogy elkapkodtam, ha most olcsóbb. De még egy szetten gondolkodom.
Beraktam a fényképezőbe, aztán azóta használom. Még tölteni nem kellett.
Olyan nagy különbség nem lehet az Eneloop-hoz képest, amennyit az árcédula indokol. Szerintem, simán bevállalható.[ Szerkesztve ]
-
válasz Stirlitz #39504 üzenetére
Na, nekem mechanikai hibáim nincsenek vele. (Mondjuk hidegen hajtás sem szokott vele történni pl.)
Elektromos annál inkább (volt, amíg nem a megfelelő kezekbe került).
Tulajdonképp a legtöbb gondot a biztosítéktábla okozza, ami tényleg egy el******tt konstrukció.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
yerico
senior tag
válasz Sir Riccio #39488 üzenetére
Családban van olyan kis Alto, amiben 4 v. 5 évesen volt 12E kilométer. Nem tévedés, tényleg annyi volt benne. Egész télen állt, és ha kellett, akkor is max 30 kilométert mentek vele egy menetben. Ja, 6 ezerrel vették 1.5 évesen. Másik ismerős 20 éves Samarája se futott 100E-et sem.
Amikor saját kocsit adtam el, 12 évesen 114E kilométerrel, akkor mindenki sokallta. Volt, aki meg se nézte, merthogy sok benne a km. Az emberek hülyék.
Fiatok nem rosszak, sőt. Volt nekünk is 3 évet. Tény, hogy nem egy koreai vagy egy japán megbízhatóságú, de bőven vállalható volt. A német kocsimmal több bajom volt.Üzemanyagár: hihetetlen, hogy a régi 6-os mennyire üres mostanában. Gyakorlatilag olyan, mintha egyedül közlekednék rajta. Semmi forgalom, kényelmes 95-100-as tempó autózható, percenként egy kocsi jön szembe.
-
yerico
senior tag
Érdekelne:
4 GB DD3 notebook RAM
4 GB DDR2 1066-os PC RAM (2x2)
3870/512-esnél jobb ATI videokártya 10-15E közötti tartományban.
Intel E4300-asnál erősebb processzor (ez stabil 2.4 GHz-en, így hajtom). 775-ös foglalatba Gigabyte P35-DS3 alaplapba. A legjobb lenne 4 magos, de az kissé drága tud lenni még használtan is. Úgyhogy ez is a 10-15E-es tartományban.
[ Szerkesztve ]
-
rnrn
tag
válasz Stirlitz #39502 üzenetére
Stirlitz, érdekelnének az LPG-s tapasztalataid!
Már sokan írtak, remélem neked sem gond...
Köszi szépen előre is!!!
Norbi -
Stirlitz
senior tag
válasz Bandus99 #39505 üzenetére
Köszönöm a tippet! Sajna nincs rá anyagi keret egyelőre. Majd jövő hónapban. Vagy olvasgatok még kicsit a vartákról is, és ha többen is Eneloop szerűnek írják akkor veszek abból. RZoZo is jó véleménnyel van róla.
RnRn megnézzem miről is van szó. Én rejtve szerelem a töltő csonkot, ha egy mód van rá. Szereltem Landi Renzo és újabban AC-Stag szetteket is. Stako tartályok jó minőségűek.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
Az autópálya miatt ugyan tuti nem. Ahányszor megyek rajta, alig találkozom autóval. Legutóbb Pécs és Mohács között 3 autóval találkoztam. Egy engem előzött, kettőt meg én. Onnan feljebb kicsit nő a forgalom, de igazából Dunaújvárostól lehet csak azt mondani hogy van valamennyi forgalom. Ráadásul ez még a tavalyi autópályadíj rendszerben volt.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
a2d2
addikt
Sziasztok!
Eladó DVD lemeze kinek van?
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
yerico
senior tag
válasz MZsoltee #39510 üzenetére
Hmm, lehet, hogy így kellene tennem.
Akkor viszont eladó lehet:
Gigabyte P35-DS3 lap
2x1 GB Kingmax DDR2-1066
Intel E4300 1,8 GHz
Gigabyte 3870/512MBA RAM azért 1066-os, mert ha visszaveszem 800-ra, majd 25%-kal túlhajtom a procit és a RAM-ot, akkor pont 1066-on megy. Ezen a sebességen alapfeszen teljesen stabil.
Sajna a Skyrim alatt viszont már beszaggat időnként még minimum beállításokkal is.
-
Zewa
senior tag
válasz CPT.Pirk #39486 üzenetére
3F szabály, mi van?! Családban van 2 Punto is Mk1-2 összesen bő 250k-t raktak bele a kettőbe összesen, használtan véve és a kopó alkatrészeken kívül 1-2 olcsó kis javításon kívül semmi gond nem volt velük.
Sokáig (4év-140e km) egy Mondeo 1 kombi 1.8TD-nk volt. ca 100k km-el vettük. Önindító csere+kopó alkatrészek, gázolaj. Érdekes hogy még a turbója sem esett szét pedig több 10e km tréler is volt benne.
Összességében lehet van benne valami de ezt így nem lehet kijelenteni. Németeknél is van 1-2 szar konstrukció. Típus, állapot a meghatározó nem pedig a gyártó. Szerintem...#39494 Nesa A sima TDI motorok igen megbízható és dízelekhez mérten olcsón fenntartható igás gépek. A PDTDI és a CRTDI motorok már más tészta.
ON:
-Egy halott deszkája nincs valakinek? Ha hátlapi panel is lenne hozzá az még jobb lenne.
- 9 és 12V közötti egyenáramú adaptere esetleg? 600mA elég lenne...
(Elmegyek értük természetesen. )"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
yerico
senior tag
válasz CPT.Pirk #39486 üzenetére
Ez azért kissé idejétmúlt. Valamiért a legjobb alsóközepes autónak tudtommal a Focust tartják, de úgy a Mondeo se rossz a maga kategóriájában. A Common-rail dízelmotorok legnagyobbika valamiért a Peugeot/Citroen/Ford, de a Renault se rossz.
Az olaszokat se írnám le csak úgy.Mellesleg nem véletlenül cseréltem német kocsit franciára. A kényelem, az kényelem. A megbízhatóság meg egy németnél is igen necces, és itt említeném mondjuk a Mercedest, főleg az ezredfordulón voltak híresen szarok a kocsijaik.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz yerico #39524 üzenetére
Ejh. Kényelemről annyit, hogy hiába érzed keménynek a német autót, mégsem fáradsz el benne, mert nem véletlen olyan az ülése, amilyen. Tudom miről beszélsz, már a régi Citroenünk is baromi kényelmes volt, csak hát leesett az ajtó... Persze ez régi történet, és nem is innen van a 3F szabály. *Az illetékes azt mondta erre a szabályra, hogy az újabb autókra hatványozottan igaz, régen még ezek is sokkal jobbak voltak.
Van némi gondolkodásbeli probléma franciáéknál. Egy Passat elejét le lehet szedni úgy, hogy két fém rúdra rácsúszik egybe kompletten és minden kéznél van. Ezt csináld meg egy francia autóval.
Egyszer kellett izzót cserélni valamelyik pici Renaultban elől, amivel haverom jött Németországból, gyak. csak azért nem kellett szétbontani a fél autót, mert éppen befért a vékony kezem egy résen. Ott kezdődött a dolog, hogy felnyitod a motorháztetőt és egy bónusz fémlemez meg pár egyéb értelmetlen műanyaglemez még rá van csavarozva ott a dolgokra, ezek kiszerelése után tudtam benyúlni egy pici résen, ez nálam erősebb embernek nem is ment volna.
Egy Octaviaban meghúzol egy kart, kifordul a lámpatest, kicseréled az égőt, visszafordítod és mát kész is van.Zewa: kérdezz meg egy rendes, főállású autószerelőt. Majd ő mesél neked.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Zewa
senior tag
válasz CPT.Pirk #39525 üzenetére
Felhívtam és megkérdeztem hogy ha esetleg rosszul gondolnám akkor javítson ki.
Tény hogy jóval több a xar konstrukció mint a németeknél vagy a japánoknál de vannak bevált, megbízható típusok is. Azt pl hogy Ford=shit kicsit erős lenne kijelenteni..
Használtautón ezek aránya jó 25%. Kukába velük?!M_AND_Ms: Neki már úgy sem kell...
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Most csináltak olajcserét egy mindössze 80.000km-es Mondeón, gyakorlatilag olyan szinten olajosak lettek tőle, mintha ifa-n cserélnének olajat. És ez nem egyedi jelenség, tipikus ford dolog, hogy dől belőlük az olaj.
Használtatóra meg mit mondjak? Lehet úgy értelmezni, hogy ennyire sokan szabadulnának tőle, meg lehet úgy is értelmezni, mint egyik tanárom szokta mondani, "együnk sz.rt, 1 milliárd légy nem tévedhet."
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
-
Debilon
addikt
válasz CPT.Pirk #39530 üzenetére
bármelyik autóból dől az olaj ha elhanyagolják
láttam már vw-t is aminek a motorját nem lehetett látni az olajos dzsuvától..
furcsamód Escort-om nem retkes motorú, nem engedi az olajat sehol.ez a 3F dolog egy bullshit szerintem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Stirlitz
senior tag
Nem mindegyik PDTDI motorra igaz az, hogy csak úgy uk-muk-fuk bedöglik az a pd elem 60000km környékén. Kifejezetten jó konstrukció a vw konszern 1.9 pdtdi motorja. Az már más kérdés, hogy a sok visszatekert óra miatt az átlag autós, úgy gondolja, még csak 130 ezer van a kocsiban és már be is döglött. Abban az autóban nem annyi van valószínűleg.... Vagy egy trehány volt a gazdi. A kendács szakikról ne is beszéljek.. Mert amelyik mindegyik típushoz ért, jó esélyel az fog a legkevésbé érteni hozzá valójában. Persze olajat remekül cserél, meg beszél jó nagy baromságokat közben a kedves ügyfélnek.
Cpt.Pirk turbós autót 100000km után akkor láttam nem olajost, amikor lemosták a motort. Az a minimum, hogy a levegő csővek csatlakozásánál, megjelenik az olajpára.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Debilon #39532 üzenetére
Nem említettem, ez egy rendszeresen karbantartott Ford volt, de azt írtam, hogy nem egyedi jelenség, örülj hogy nincs ilyen baj vele. -Plusz természetesen nem lehetett az olajszűrőhöz hozzáférni, mert rakás dolog útban volt.
Hcl: régi escort nálunk is jól vizsgázott. Nálunk ami viszi a prímet megbízhatóság terén, az a régi jetta, már bőven túlnan az 500.000km-en és az idő már szépen nyomot hagyott a kasztnin, de motorilag még mindig ott tart (még nem kellett hozzányúlni a kilométerenként előírt karbantartásokat kivéve), hogy csak tankolni kell bele, azóta is hálás érte a család, aki megvette.
---
Mind1, felőlem azt vesz mindenki, amit szeretne. Amiket írtam, nem a levegőből szedtem, ettől eltekintve persze minden gyártmányból ki lehet fogni jót és rosszat, újabban már úgy sem a tartósság a lényeg, egyik gyártónál sem, ide értve a német gyártókat is.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
válasz Stirlitz #39533 üzenetére
Ennyi, erről beszéltem én is.
@Cpt. Pirk : A Focus 1. sem sokkal szörnyűbb, mint a késői 7-es Escortok, pl. ugyanaz az alapjárai vellanymotor mocskolódós hibájuk van, és ilyesmi. Az meg, hogy 5-8 év alatt elkoszolódik az alapjárat szabályozó, kb. említésre sem méltó.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Nevil2
tag
Akksi esetén csakis ENELOOP jöhet szóba. Sem a Varta, sem az Energizer nem tudja hozni a szintjét. Volt pár GP akksim... Lassú kisülésű... kb. 4 feltöltésig
Sokfélével találkoztam, de maradtam az Eneloopnál. Baromi drága, de van olyan két AA párom, amit hat éve használok folyamatosan cserélgetve... és még most is elég jól bírják...
-
Nevil2
tag
Autóvásárlás előtt érdemes olvasgatni a népítélet oldalát. Nem objektívek a vélemények, de összességében ad egy általános képet...
-
-
oPalRx7
tag
ha autóakku, én meg exide-re szavaszok
-
yerico
senior tag
válasz CPT.Pirk #39525 üzenetére
Azt hiszem, hogy hívőt nem érdemes megtéríteni egy másik hitre, mert úgyis lehetetlen.
De azért pár megjegyzés:"hiába érzed keménynek a német autót, mégsem fáradsz el benne, mert nem véletlen olyan az ülése, amilyen."
Legendás Opel vezetőülések, legendásan szarok, ahol a pedál el van tolva a kormányhoz képest. Hát persze, hogy nem fáradsz el benne, mert hamarabb görcsöl be a lábad, minthogy elfáradjon.
Renault izzócsere: A Megane II-nél ez vagy begyakorlott mozdulat, vagy szervíz. Nem kell bontani, csak tudni kell a módját. Persze egyszerűbb hisztizni, mint elolvasni a kézikönyvet, mert nagyon nem triviális. Nem sokan cserélnek izzót a kerékdob felől.
Passat, Superb 1.9 PDTDi izzócsere folyamata: Vezetőoldal: Szereljük le a helyéről a fékfolyadék-tartály borítását. Óvatosan oldjuk, mert a műanyag könnyedén eltörhet! A fényszóróház zárófedelének rögzítő füleit oldjuk, majd a felet húzzuk le a helyéről! Másik oldal: Csavarozzuk ki a szívócső elülső darabjának rögzítő csavarjait! A csavarokat takaró műanyag korongokat pattintsuk ki a helyükről, majd csavarozzuk ki a rögzítőcsavarokat! Vegyük le a helyéről a műanyag borítást! A szívócső elülső darabját felfelé mozdítva húzzuk le a levegőszűrő házáról! A levegőszűrő-ház rögzítőcsavarját oldjuk! Annak érdekében, hogy jobban hozzáférjünk a fényszóróház hátuljához, kb. 5 cm-rel billentsük el jobbra a levegőszűrő-házat!
Hát ha izzócseréért le kell venni a szívócsövet és a levegőszűrő házát, akkor az tényleg zseniálisan egyszerű. De a Golf 4-nél izzót állítólag horror, míg a Polo dieseleknél le kell szedni az üzemanyagszűrőt, és ki kell kapni az akkumulátort is. Akkor ezek most vagy nem egyszerűek, vagy nem németek. Ja, és ezek még egyszerűek a Fiestákhoz képest, ami szintén német elméletileg.
Aki hisz a 3F-ben, hát tegye. Addig is olcsón tudok jó kocsit venni, míg mások ráizgulnak a németekre- Őket az se zavarja, ha a németek szerint a legmegbízhatóbb autók a japánok és a koreaiak, az amcsik szerint a legjobb autómárka a Hyundai, a VW meg a lista alsó harmadában van megbízhatóság tekintetében. Jó lesz nekem a francia kocsi is.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz yerico #39541 üzenetére
Opelt soha nem vezettem, családban sem volt soha, az Octavia-k üléséről beszéltem. Leruccanunk alföldre megállás nélkül (max pisiszünet ), kiszállunk belőle és senkinek semmi baja, nem fáj a lába/háta senkinek, na ennyit az ülések keménységéről. Ugyanez igaz a Pécs - Horvát tengerpart távon is, persze azt nem megállás nélkül...
Izzó:
Nem jegyeztem meg az említett Renault típusát, de nem Megane2 volt, Magyarországon azóta sem láttam olyan Reanultot. Emlékeim szerint ott nem volt ilyen kerékdob felőli megoldás, de ez már régen volt ahhoz, hogy biztosat mondjak de a tulaja elvileg olvasta a könyvet és a bontás az eljárás.Amit izzócserére írtam, azt Ocatvia I és II után írtam. Hogy pont a SuperB-n bonyolítaná el a Skoda, na az vicces, mert akkor ott is felütötte fejét a hülyeség.
3F-re: szerintem hagyjuk a témát, nekem elég az amit napi viszonylatban hallok (mint mikor Albundy mesél a cipőboltról ), garantáltan nem fogok soha ezektől autót venni.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Inception
tag
Hogy tudok egy nagytestű robogót lejuttatni Pécsröl-Barcsra?
Utánfutó nincs
Mikrobusz nincs
Fuvaros nagyon drága
Tető csomagtartón lehetetlen
Ilyen hidegben nagyon sok a 60km robogón.Valami más ötlet?
-
plaszy
őstag
Sziasztok!
Egy notiszakira lenne szükségem.
Probléma:
1. Leszedtem az Acer 8730G alját amennyire tudtam, és a WIFI pamelen csak az AUX csatira van rákötve a kábel. A MAIN-ra nincsen semmi rákötve (pedig szerintem kéne), de vége is hiányzik az a "patentos/sarus". Azt valaki meggányolta már. Lehet ezt pótolni viszonylag egyszerűen és gyorsan?
2. Touchpadja nem reagál semmilyen érintésre. Driver fennt van, lockolva természetesen nincsen. Mi lehet az oka?
Aki tudna foglalkozni vele, esetleg Harkányba lejönni, az jó lenne, persze priviben egy árat megbeszélünk.
[ Szerkesztve ]
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=plaszy
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Milyen egeret válasszak?
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Milyen autót vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- ThinkPad X13 Gen 4 13.3" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ThinkPad T14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- Avaya VSP 7024XLS B2F 24 portos 10GbE SFP+
- P15 Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11850H T1200 32GB 512GB NVMe ujjlolv., gar
- Brocade 6505 24 port 16Gb FC SAN switch
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest