Új hozzászólás Aktív témák
-
vasi79
aktív tag
Sziasztok! Tudnék venni megbízható forrásból egy c3-at 16v hdi-vel. Nem nagyon találkoztam fórumokon ezzel a fajta motorral, csak a 8v-vel. Ennek a motornak is hasonló jó a megítélése? Esetleg tapasztalat vkinek?
Köszönöm
-
vasi79
aktív tag
Sziasztok. Kerestem itt a fórum keresőjében, de nem találtam, ezért felteszem itt a kérdést, hátha vki tud válaszolni rá. Előfordulhat 2.0hdi-nél 136LE, hogy ha gázoljaszűrő csere után nem sikerült elsőre beindítani, hanem 5-6 indítás volt "üresen", a nagynyomásűból leválhat fémrészecske ami a porlasztókat kinyírja? CSak mert azóta nagyobb gázadásnál becsörög a motor. Járt már így valaki esetleg? OBD-n keresztül a nyomásértékek jók. Vigyem bevizsgáltatni a porlasztókat? A szerelő szerint viszont ezek a Siemens porlasztók nem javíthatóak. Ez is igaz?
-
vasi79
aktív tag
válasz Feketelaszlo #2961 üzenetére
Biztos motor, igen. Azóta tárgyaltam a szerelővel is kicsit részletesebben. Azt mondta az új szűrőben nem talált semmit, ami jó jel. Tett a gázolajba Spurit és tisztító adalékot. Jobb lett. De hidegen az adalék nélküli gázolajjal ugyanúgy csörgött. Mint egy Aro. De csak gázadásnál. Később újabb adalékkal megint nem csörgött hidegen. A szerelő is kételkedik benne, hogy bármi oda került volna.
kalmanchris: elsőre nem ment a légtelenítés. Értsd úgy, hogy nem indult be 3-4 indításig. Nyilván nem tudtam átszopni a gázolajat rendesen. Aztán szereztem kompresszort és felnyomtam a rendszert. Utána a 3. vagy 4 indításra már elindult. Ma viszem megint szerelőhöz, nézzünk elő adatot és meghallgatja még egyszer, mert már lehet, hogy képzelődöm. A bevizsgálás majd ezután következik.
[ Szerkesztve ]
-
vasi79
aktív tag
Sziasztok! 2 literes dízel, 136Le + dpf, szép lassan elkezdett emelkedni a fogyasztásom diagnosztika egy tanksapka jeladó áramkör szakadást jelzett. Hiba törlésre került, nem jött vissza (Delphi diag). Aztán később más miatt (1 nem megfelelő chip módosítás után egy másik módosítás került rá más cég keze nyomán) egy specifikus diaggal is megnéztük, ott már azt írta, hogy ki lett kapcsolva a ez a tanksapka nyitás kapcsoló, az fap folyadék szintje 100% (miközben 35000km óta nálam van, nem lett töltve) és a folyadék szint érzékelő is ki van kapcsolva. Lehet, hogy az emelkedő fogyasztás a nem használt fap folyadék miatt van? Vagy a Siemens sid 803 vezérlő lekapcsolja a visszajelzést bizonyos dolgokról hibatörlés után? Ötletek szívesen fogadok. A chip módosítás után már elérte az autó a fogyasztás növekedés előtti állapotot, ami 6-8 deci mínuszt jelent a módosítás előtti állapotokhoz képest. Hogy érthetőbb legyen. Kiinduló 5,3-5,5ről felment 6,2-6,5re, majd módosítás után vissza 5,5 körülre. A dpf állapota: https://photos.app.goo.gl/3hwjfb8DeH5JKCrF7
-
vasi79
aktív tag
válasz gainwardgs #3477 üzenetére
Győrben Bácsán van egy maszek szerviz, akik csak franciával foglalkoznak. Nem úgy Állítólag értenek hozzá. Viszont nem olcsók és nagy az arcuk. A várólista hetekre is nyúlhat.
Varga Ferenc - autószerelő
Győr, Bácsai út 116, 9026
(06 96) 331 460 https://g.co/kgs/8RH2mh -
vasi79
aktív tag
válasz gainwardgs #3487 üzenetére
Sikerült bejutni hozzájuk? Tapasztalat?
-
vasi79
aktív tag
válasz SPeti1984 #3512 üzenetére
Az 1es C3 hdi-ről tudok véleményt mondani, azok alapvetően nyűgmentesek voltak. A c3-as csoportban sokan használták városi közlekedésre. Nem panaszkodtak különösebb hibákra.
Viszont én sem ajánlanám a dízelt városi használatra, MC Pite által vázolt okok miatt. Városban nagyon lassan melegszik, nekem volt ilyenem. Esetleg face-en keresd meg a Citroen C2 c3 csoportot.
-
vasi79
aktív tag
A 2 literes 100kw-os kb 120k km-t megy el vele. Mármint a 3 literrel, egy teljes töltéssel. És a folyadék miatt 120k kmenként a gyár dpf cserét itt elő. Legalábbis az euró 4-esnél. De tisztítani is lehet. A folyadék hamut hagy, ami nem ég ki a szűrőből.
Nem annyira nehéz tölteni, vannak gyorscsatlakozók a betöltéséhez és van túlfolyó is, hogy tudd mikor telt meg. Az utántöltő készlethez adnak csatlakozót is.
[ Szerkesztve ]
-
vasi79
aktív tag
Ezzel nem vagyok tisztában. Euro4ben biztos van, ami dpf-fel szerelt. Ahogy fentebb írták, euró 6ban is lehet. Meg kell nézni alvázszám szerint.
Euró 6ban biztos van adblue. Ez a NOx kibocsátást csökkenti, az fap folyadék meg az égési hőmérsékletet a dpf-ben, ezzel üzemanyagot takarítva meg
[ Szerkesztve ]
-
vasi79
aktív tag
válasz Caldera #3611 üzenetére
Érdekes, mert pl a Ford ugyanilyen 2 literes dízel motorjába, 136le, A5B5 olajat ajánl, ami nem alacsony hamu tartalmú. De minek is az, ha nem eszi az olajat. 15 ezres periódusban egy mm-t sem megy lejjebb a nívó. Ráadásul olajsár sem semmi hasonló nincs. A 7500as cserét túlzásnak tartom.
-
vasi79
aktív tag
válasz Caldera #3620 üzenetére
Egy 3 éves autó már nem új, és még mindig tartja az értéket. Így nem az értékének negyedét teszi ki a kopó alkatrész cseréje.
Feleségemnek egy német prémium van, ezért olyan csoportban is benne vagyok és elképesztő miket olvasok költségek terén a korai példányoknál (2003-2009 közt gyártott autó, miénk 2009es) A 1,5 miller autóra (14-15 éves) elköltenek ugyanennyit 1-2 éven belül. Aztán szidják a márkát meg a mindent. Elfelejtik hogy új korában 10m felett volt és nem csóró magyarnak gyártották.
Egyetértek az előttem szólókkal, hogy akinek nincs pénze fenntartani egy dízelt, az ne vegyen. Persze itthon okosba mindent meg lehet oldani.
-
vasi79
aktív tag
Nekem egyszer a rágcsáló riasztó letestelt. Valamiért a motorvezérlő áramkörére kötötte az előző tulaj. Mikor az a biztosíték kiment, akkor nem volt se kép se hang. Valószínű nálad is egy rossz vezeték lesz kontakt hibával. Tudom, tudom... Ettől konkrétabban sajnos nem tudok.
-
vasi79
aktív tag
Légrugót fel is tudnak újítani. Nekünk van off gyártótól légrugós kivitel, és a típus fórumán mindig szóba kerül a kiváltása vagy felújítása. 100-120ból meg van a pár felújítása. Jellemzően még szeleptömb és kompresszor probléma jöhet elő. Általában a tömítetlen rendszer nyírja ki a kompresszort. Ha nem ül az autó néhány nap állás után, akkor pillanatnyilag a tömítettség jó.
-
vasi79
aktív tag
Valaki találkozott már olyan dpf kiiktatással, ahol csak keresztül fúrtak és minden maradt a régiben (nem írták ki ecu-ból, továbbra is mért nyomáskülönbséget, csak nem regenerált) ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Jövedelem
- Vivaldi (böngésző)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Filmgyűjtés
- SaGa: Emerald Beyond teszt
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest