Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz MrBean55 #1708 üzenetére

    De nem értem, hogy miért kellett az elmosásra gyanakodni, amikor azt leírtam még a képfeltöltéskor ide, hogy tettem rá lágyító-szűrő effektet? :)

    Utómunkával nem mosok hátteret soha. Egyrészt szinte bizonyosan műanyag eredménye lesz - nagyon látszik szerintem, hogy mikor az objektív műve a bokeh és mikor valami ps-elésé -, másrészt számomra a bokeh számomra egy igen fontos dolog a képen, talán már észrevettétek (:D) és véletlenül sem akarnék semmiféle módon szoftveresen belekontárkodni - ennek a kialakítása nálam az objektív dolga. Persze ez utóbbi inkább hitkérdés, az előbbi viszont annál kevésbé.

    Galambot leretusálni, hmm... végülis meg lehet próbálni, max nem sikerül maszatolás nélkül, de veszítenivalóm nincs vele, úgyhogy lehet megnézem mennyire lehet eltüntetni onnan legalább azt, aminek csak a szárnya lóg be a jobb oldalon.

    Én nem érzem, hogy bármiféle határt húznék magam köré, akkor életlenítem a hátteret az említett módon, ha azt szeretném, hogy úgy életlenedjen, ha nem azt szeretném, akkor pedig nem :) Hidd el a képeim jóval kisebb része készül így, mint sejthető (mondhatni simán úgy, hogy a képeim igencsak kis része készül így), a megmutatásra kerülő képeken ez az arány úgy tűnik elmozdul abba az irányba, amerre te említetted, de bőven nem olyan mértékben, ahogy a hsz-edből kitűnik.

    Most megnéztem direkt az arányokat. Eddig 29 képet töltöttem fel, ebből amikre egyáltalán nem lehet ráfogni, amit írtál:
    kapcsolat, ember, munka, apró, optikai csalódás, játék, város, állati, utca, kaja, tavasz, fehér, meleg, színes, hideg. Ez 15 kép. Te hármat említettél, bár hozzátetted, hogy lehet van több, de nem sok, viszont a 15 azt hiszem kimeríti a sokkal több fogalmát. ;) Ezen kívül ez több, mint az ide feltöltött képeim fele - több olyan képet töltöttem fel még ide is, amire a leírtak egyáltalán nem állnak, mint ahányra valamennyire is. Ehhez hozzá kell azt venni, hogy olyan képeket nem is említettem, ahol bár jelen volt életlenség, nem ez játszotta a főszerepet, pl. nagy, vagy természet, ahol kis rész éles, százalékban mérve, de leginkább azért, mert a háttér bőven legnagyobb része nemes egyszerűséggel az ég, vagy mint az idő, ahol a bokeh tulajdonképpen csak tükröződés az éles(nek szánt) felületen.

    Lényeg a lényeg, szeretem az erős bokehet, és szeretem oda vinni a képi elemek jó részét, sokszor, de kevesebbszer, mint ahányszor nem cselekszem így, és hogy ez bármiféle korlátot húzzon bárhová is, aligha hiszem :N

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák