Új hozzászólás Aktív témák

  • Mister_X

    nagyúr

    Kis szösszenet azoknak, akik elgondolkodtak az Evolve-on.

    Én már az első prezentáció után magam alá csináltam a gyönyörtől, annyira egyberakottnak tűnt a játék. 4vs1 taktikai FPS (Hunter), CryEngine, minden, mi szemnek-szájnak ingere. Persze sajnos két dolog miatt "megbukott" (nem lett átütő siker) a játék: 1) elrontották a DLC rendszerrel (ha TF2 vagy R6Siege rendszerét megkapta volna, lehet más lenne a helyzet), 2) az aszimetrikus multiplayer nem kifizetődő.

    Ezeken túllendülve az alábbi tények vannak:
    - bár a játékosszám alacsony (PC-n halott a játék), a PS4-es tábor a legnépesebb és nem kell sokat várni "kiegyensúlyozott" (83% a WR-em monsterként) matchmakingre.
    - Quick play nem tart tovább két percnél és az a legtisztább, mert a role-t a preferenciák alapján sorsolja ki a rendszer (ki legyen a medic, monster, stb.) és a játékmódok változatosak.
    - Hunt (ranked) esetén külön kell hunterként és külön monsterként sorolni: hunterként nagyjából fél-egy perc alatt összesorsol további játékosokkal, és ha nincs összetűzés (medic preferance player behúzza az assault slotot, ezért az assault kilép), további egy perc, míg monstert talál a játék. Monsterként ranked meccset csúcsidőben (14-22) 2-4 perc alatt talál a játék, hajnali 3-4 fele viszont lehet ez negyed óra is. Ne felejtsük el, hogy egy emberként sorolsz négy másikhoz viszont nem keres négyszer annyi játékos hunterként meccset - megesett viszont, hogy tartottam volna szünetet hajnali fél háromkor, de felállni se volt időm a konzol elől és már indította a következő menetet :D
    - a játék továbbra is baromi élvezetes. Monsterként és hunterként is jóval előre kell gondolkodni, okosan kell játszani, nem lehet rohangálni, mint szökött boci a réten. Monsterként csapdába csalni az ellenfeleket viszont priceless. Követik bambán a nyomokat, mind games ;]

    Tippek, trükkök:
    - 1800Ft-ot mindenképp megér a játék, de ha valaki teheti, vegye meg az Ultimate-et, mert kap 8 extra huntert és 2 monstert, utóbbi 2 monster meg külön élvezet, mert a játékokban riktának számítanak, így sokan nem tudnak ellenük játszani. Ugyan így a DLC hunterek, simán meg tudják keseríteni a monsterek életét.
    - első indítás után érdemes botok ellen játszani, hogy feloldjunk minden monstert (alap verzóban Wraith van zárolva, lehet a DLC-s monsterek nincsenek lakatolva) - 2-3 meccs alatt összehozható a "character mastery unlock" okosan játszva, addig is ismerkedünk a pályákkal. Tutorial videók jól összefoglalják az egyes monstereket és huntereket, érdemes végignézni őket.

    Monster taktika:
    - Krakent kivéve mindig a movement speed perket vegyétek ki, Krakennél cooldown reduction.
    - Ha nincs az ellenfélnél Maggie (neki van a nyomkövető kutyája), el lehet terelni a huntereket a pálya másik felére: futva elindulsz, ugrasz/repülsz/blinkelsz, hagysz magad után pár nyomot, majd elkezdesz lopakodni és elindulsz az ellentétes irányba (csak ügyelj, hogy a spawn pontot ne keresztezd, mert a nyakadba kapod a huntereket). Ha van Maggie és Daisy (a kutya), ugyan ezt a műveletet el lehet játszani, csak akkor sietni kell: sosem szabad leállni 3-4 állatkával cicaharcolni a feed miatt, haladni kell és néha el lehet ejteni pár fals nyomot.
    - harcold ki az arénát! (trapper képessége, hogy lezárja a területet) Az én taktikám (Wraith esetén fleg), hogy "elcsalom" (jönnek maguktól...) a huntereket olyan helyre, ahol egy vagy két elit is van (veszélyes monster) plusz még pár agresszív mob ("majmok", blitzleopárdok, stb), mert megörülnek, hogy utolértek Stage 1-esként és bezárják magukat a sok mobbal. Wraithként simán el lehet kerülni a nyílt konfrontációt, addig is kénytelenek megölni a neutral mobokat, Wraith Decoy szívatja őket, ha meg valaki túl közel jön, Supernova képesség. Amint az aréna leomlott, "menekülni kell" - pontosabban teszek egy kisebb kört. Elkezdenek követni, elhasználják a jetpacket, én meg közben visszaérek az aréna eredeti helyére és jól belapkmározok :P
    - a fenti művelet után megvan a stage 2 és akkor már lehet aggresszívabban is játszani
    - a célod nem feltétlen megölni a huntereket, hanem csak a földre küldeni őket, mert végleges HP veszteséget szenvednek ezzel. Stage 1 esetén jó esetben 1 vagy 2 incapacitate jön össze, de 0 az "átlagos" (stage 1-es monsternek sok esetben nincs esélye a hunterek ellen, csak csellel, mint fent), stage 2 esetén tapasztalatlanabb huntereket ki is lehet végezni, de itt már összejöhet 1-2 incapacitate bőven, akár még kill is. Ha megfogod a medicjüket, érdemes addig püfölni, amíg el nem halálozik (nem végleges, másfél perc múlva újra leszáll, bár HP végleges veszteséggel), akár még a saját HP-nk árán
    - apropó nagyon alap, de a monsternek van külön armorja, amit evéssel szed magára, a HP veszteség viszont végleges. Sosem szabad sokáig harcolni, mert az armor hamar elpárolog, a HP meg nem nő vissza (stage ugrásnál megnő a HP pool, de a sérülés végleges ekkor is). Stage 2-nél viszont érdemes bevállalni HP veszteséget kill vagy 2-3 incapacitate-ért cserébe.
    - stage 1 és 2 vadászat esetén nagyon érdemes vigyázni a kurv* madarakkal... lopakodni kell, nem szabd áthaladni rajtuk, nem szabad túl közelről mobot ölni mellettük, mert felzavarod őket és azt jelzik a huntereknek. Egyébiránt minden ugrás, repülés, warp, gurulás, lasszózás (Goliath, Kraken, Wraith, Behemoth, Gorgon) felzavarja a madarakat kicsit messzebbről is. Csak szép halkan...
    - FONTOS! Ha van Lazarus az ellenfélnél, SOSEM szabad sokáig harcolni... visszahozza a halálból is a csapattársait HP disadvantage nélkül... Figyelni kell, hogy melyikőjük Lazarus (monsterként kicsit nehéz megsaccolni) és minden erőnkkel kivégezni őt... ha muszáj, be kell áldozni stage 1-esként is a HP poolunk egy részét és nem szabadulni, amíg meg nem öltük vagy legrosszabb esetben incapacitate-et elérni nála... és ezt megismételni minél többször, mert magát nem tudja felkelteni... a legundorítóbb hunter.

    Monsterek:
    Goliath: Easy-nek jelöli a játék, de szerintem vele a legnehezebb érvényesülni. Ingame leírásba mehetne, hogy "pretty straightforward": sok nyomot hagy maga után (lábnyom túl feltűnő, ugrás kezdő-és végpontja is nyomot hagy bőven), valamint harcstílusa miatt mindig közvetlen közel vagy közepes távon kell lennie. HP és armor poolja viszonylag nagy, képességei erősek, keményen bünteti az összecsoportosult huntereket. Okos trapperek lassíthatják, de nem sokáig (lerázza magáról a harpoonokat), supportok pedig blokkolják az elsődleges célpontra érkező sebzést, továbbá elég benga állat célpont az assaultnak. Cserébe azért mozgékony az ugrásokkal. Két verziója van, a vanilla és a meteor, utóbbi képességei valamivel gyengébbek (nem sokkal, talán laikus észre sem veszi), cserébe tűzsebzést okoz.
    Kraken: Tud repülni. Ez sok mindent elmond. Nagyon súlyos nyomot hagy ezzel, ezért vadászat esetén nem érdemes használni, de csata esetén előnyös (és a képesség gyorsabban is töltődik ekkor). Keményen bünteti képességpontok függvényében a solo és csapatos embereket is. Mivel reü, nehezebb eltalálni, sok assault igyekezne csökkenteni a távolságot erősebb fegyverei miatt, de nem tudja. Trapper se igazán tud vele mit kezdeni, mert a harpoonok nem aktiválódnak. Cooldown reduction esetén stage 2-től kezdve pedig folytonos áldást tudsz a nyakukba zúdítani. Kétféle verzió van, a vanilla és Elder Kraken, előbbi hatásosabb solo célpontok ellen és képes csapdákat állítani aknákkal, utóbbi viszont erősebb (de nem igazán irányítható) zónázó képességeket kapott.
    Wraith: minden hunter rémálma egy ügyes Wraith. Csapdába csal, bünteti a lemaradt huntereket, sok esetben egy Wraith követi a huntereket és nem fordítva. A legkisebb monster, így előfordult húzósabb szituációkban, hogy el tudtam bújni egy bokorban (!) és a hunterek elsétáltak mellettem (!!!). A Wraith hátránya, hogy neki a legkisebb az armor és HP poolja, valamint a trapperek meg tudják keseríteni az életét, mert harpoon cable megfogja Abduction, warp közben.. Alapvető taktika, hogy egy Wraith nem vállal fel frontális harcot a hunterek ellen, hanem amíg a Decoy/neutral mobok felzavarják a huntereket, elhelyezkedik okosan és onnan Abductionnel elszakít 1-1 hutnert és Supernova-val bünteti őket. Stage 2 esetén aktívan lehet vadászni rájuk. Ha nincs Lazarus, arra kell menni, hogy armor pool erejéig 1-2 incapacitate meglegyen összetűzésenként. Tud blinkelni (warp), ami baromi hasznos csata közben is. A három alap monster közül a Wraith hagyja a legkevesebb nyomot maga után: se a "futás" (lebeg) nem hagy könnyen beazonosítható irányú nyomot, ahogy a blink se igazán.

    DLC monsterekről nem tudok monster playerként nyilatkozni, de ellenük való játékról tudok írni. Ha van rá igény, írok egy szösszenetet hunter szemszögből is :K

    "Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

Új hozzászólás Aktív témák