Új hozzászólás Aktív témák

  • Wlac

    Ármester

    Na, végigolvasva a fentieket...

    Ott kezdődött az egész kavar, hogy A'rpi említette azt, hogy statikusak a mai játékok, de KOHO ezt összemosta Moby írásával. Az alatt minden egyéni preferenciák kérdése.

    A statikussággal egyet értek. Már a Skyrim esetében sem tetszett az, hogy a rozoga faajtót nem bírta beszakítani egy Fus Ro Dah, mert nem úgy tervezték meg. Amit látni szeretnék a játékokban, az a folyamatosan változó, és a tetteinkre reagáló dinamikus környezet. A legtöbb játékból hiányzik a rombolható környezet, valamint az, hogy a játéktér az ellenségek számára is tér legyen, ne csak nekünk. Ha például lőnek rám egy sötét szobában, és én kilövöm a lámpát, akkor igenis veszítsen szem elől az ellenség, mivel nem lát, ne úgy legyen, hogy ha egyszer észrevettek, akkor bizony ott vagyok mindenki radarján. Az MGS IV-ben nagyon tetszett, hogy a fegyverünk fényével el lehetett vakítani az ellenségeket, de azóta sem láttam más játékban ilyet. És ez csak két példa, amelyek radikálisan megváltoztathatnák a játékmenetet, de akad még jó pár.

    A kooperatív cuccok hiánya szintén ilyen. Emlékszem, anno a Far Cry 2 visított egy coop módért, de nem kapta meg. A harmadik részben ugyan már voltak külön pályák, de nagyon nem jöttek be. Egy nyílt világú cucc, teszem azt a fentebb említett GTA V jobb lenne, ha egyszerre két-három karaktert is irányíthatnánk (és nem az Online missziókra gondolok).

    Már az előző generációban is voltak olyan játékok, amelyeknek ha összegyúrnánk bizonyos kiemelt feature-eit, akkor bizony egy nagyon ütős játékot kapnánk. Battlefield rombolhatósága, Far Cry 2 tűz szimulációja, MGS és GTA V aprósága (vizesedő nadrágtól a benzincsík begyújtásáig), na meg a töltés nélküli környezet. Tartok tőle, hogy a Fallout 4 az előző részek csapásvonalát követi, holott sokkal élvezetesebb lenne, ha nem töltene minden ajtó mögött, hanem az egész játék egy nagy világban játszódna. Attól tartok azonban, hogyha lesz is ilyen, az maximum a következő generációban.

    Pc: örök téma, lerágott csont. Van, amire jobb, van amire nem. Akármilyen brutál PC-t összerakhat valaki, az Uncharted nem fog menni rajta, de a PS4 is hiába erős hardver, a S.T.A.L.K.E.R.-t el lehet felejteni. Az adott platformot válassza az exkluzívok miatt az ember, multiplatform címek úgyis ugyanazt hozzák (a grafikai különbséget maximum az első percekben zavaróak). Az, hogy a PC feneketlen kút, relatív dolog. Ott a legnagyobb probléma az, hogy az emberben benne van a tudat, hogy lehetne sokkal szebb/folyamatosabb is, ezért mindig költhet rá. Ez azonban nem kötelező, és egy PS4 árából össze lehet rakni egy olyan PC-t, amin úgy futnak a játékok, mint a PS4-en.

    “The wha-"

Új hozzászólás Aktív témák