-
Fototrend
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
keIdor
titán
válasz Lackooo84 #4352 üzenetére
Ha a 60 lenne innentől a target, azzal szerintem már mindenki elégedett lenne.
Kérdés, kell-e controller mellé a 120-200 fps? Szerintem nem, más a karakterek irányítása. PC-n az egérrel egy shooternél én is szeretem a 120fps-t, konzolon viszont a 60 bőven elég lenne.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
RangerFox
Topikgazda
-
l.skywalker
félisten
válasz Lackooo84 #4350 üzenetére
Igen a kulcs kérdés az lesz, hogy mivel fog akkor többet nyújtani a játékosok zömének a nextgen. Miért lesz majd érdemes új gépet venni, ha nem fog többet nyújtani mint a jelen generáció azoknak, akik magasabb fps-t akarnak esetleg magasabb felbontás mellett.
Márpedig a játékosok zöme, legalábbis ezen fórumban elhangzottak alapján, nagyon ezt szeretné.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz l.skywalker #4358 üzenetére
Ha megnézed már a PS3-PS4-nél sem volt az a húúú de nagy ugrás, sem grafikában, teljesítményt meg eh hagyjuk is... PS1-PS2, PS2-PS3 ... emlékszik még valaki ezekre az ugrásokra?? Na valami ilyen kéne, az már next gen lenne, de ez.... meh....
The Truth is out there...
-
l.skywalker
félisten
válasz Lackooo84 #4359 üzenetére
A hiba amúgy nem a generációs ugrásban keresendő, hanem a félgenerációs gépekben. Ha nem lett volna Pro és X akkor éreznénk az ugrást. De így csak konstatáljuk.
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
VTom
veterán
válasz Lackooo84 #4350 üzenetére
De van fejlődés. Most a 8x erősebb CPU és a 2.5x erősebb GPU, plusz RT hardware kerül ugyanannyiba, mint anno a PS4...
Ettől függetlenül a konzol mindig budget megoldás marad, és nem érdemes a 144+Hz-es PC gaminghez hasonlítani, ahol csak a VGA $1000 alsó hangon.[ Szerkesztve ]
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
KRoy19
őstag
Persze, csak mint ahogy írtam a másik topikban ez a hardver ha képes a natív 4k 30fps-re adott játékban, akkor képes lenne 60fps-re is kellően alacsony felbontáson(pl 1440p), mivel már nem lesz jelen az az erős cpu bottleneck mint a jelenlegi generációnál.
Tehát innentől ha nem lesz 60 fps mód egy játékban akkor az csakis a fejlesztő sara és nem a konzol hiányossága.
-
MODERÁTOR
válasz Lackooo84 #4363 üzenetére
Az azért túlzás, bőven itt az ideje már a PS5-nek.
4K mellett a 60 fps egyszerűen nem reális egy komolyabb játék esetén. Ezért kell a performance mód, mert sokan nem a 4K-t igénylik, hanem bőven jó az 1440p is, 30 helyett feloldott framerate-tel (az új tévéknek majd jó lesz) vagy 60-as limittel. Én azt várom, hogy ez alap legyen, és ezzel bőven ki is lennék békülve.<-ƘƘ->
-
keIdor
titán
PC-n egy 3700X és 5700XT is sok esetben elviszi a legtöbb játékot 4K@60-al.
Persze ha mindent kimaxolunk, akkor nem biztos.
Azt gondolnám, hogy fix hardvernél, közös memóriával, hatékonyabb API-val ennek nem kéne problémát okoznia.
Főleg, hogy ez RDNA 2, ami még fejlettebb is.Az odáig rendben van, hogy még nem ismerik a hardvert és nem is aknázzák ki, de én simán azt gondolnám, hogy elvinné "izomból".
Ezek szerint tévedek...¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
l.skywalker
félisten
válasz hombre[EU] #4366 üzenetére
Sőt, jó példa, hogy "odaát" a Gears5 volt az első játék ami igazán kihasználta az X erejét. Szóval a PS5-ben még inkább lesz lehetőség, mivel a belsős stúdiók eddig is jól muzsikáltak a hardveren.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
MODERÁTOR
Félreértés ne essék, a hardver bőven elég jó ahhoz, hogy a játékokat 4K60fps-sel futtassa, és bizonyosan kapni is fogunk majd ilyen címeket. De látni kell azt is, hogy nem itt van az AAA játékok készítőinél a hangsúly. A minél ütősebb grafika elérése a cél (és, hogy a PC-hez képest minél kevésbé kelljen butítani), és amellett pedig fusson is egy minimális szinten, hogy még játszható legyen. A PS4 Pro esetén ezt látni, amit több esetben is jó példaként kiegészítettek a performance móddal.
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
hombre[EU]
veterán
Lesz PS5/XsX-re is 4k60 (akár reconstructed+vrr) csak el kell fogadni,hogy pl. a következō TES vagy GTA biztosan nem... a Valhallánál szerintem a "szenzációs" motor miatt nem lehetséges, de nem hiszem,hogy a többi blockbuster openworld játékok többségénél más lesz a helyzet. Viszont az új God of War/Uncharted/DevilMayCry etc.,ha nem nyílnak ki jobban, simán hozhatják
Life, Uh, Finds A Way
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #4370 üzenetére
Amúgy nem olyan nehéz utánaszámolni. Ami most a PS4 alapgépen 30 fps-t tud, ahhoz nyolcszoros teljesítménytöbblet kell, hogy UHD felbontás (x4) mellett 60 fps (x2) legyen. Ez az ami a PS5 esetén nagyjából meg is lesz. De akkor még mindig csak a jelen generáció játékainál tartunk. Márpedig az újgenerációs játékok esetén ennél többet várunk, és többet is szeretnének nyújtani. Ezért nem fog beleférni az, hogy minden 4K60fps legyen, és valamiből engedni kell. Én pedig azt várom, hogy legyen választási lehetőség.
<-ƘƘ->
-
hombre[EU]
veterán
Meglátjuk, mondom szerintem ahova kell! ott meg lesz a magasabb képkockaszám. Minden egyes játékban nem hiszem,hogy lesz ilyen opció.
Pl. egy durva stratégiai játéknál tökmindegy,hogy mekkora felbontáson renderelsz,ha a cpu fut falba... Meglátjuk, az EldenRing legyen 60Life, Uh, Finds A Way
-
Moby
addikt
Ez nem ilyen egyszerű. Jelenleg a grafikai teljesítményt ismerjük, azt meg felesleges számolni, a ps4 esetében a magasabb framerate esetén sokkal inkább a proci a bottleneck, nem a gpu. A tflopsok számolgatásának az ilyen összetett rendszereknél nem sok értelme van (amiknek a sebessége viszont épp akkora, mint az adott feladat végrehajtásában a leglassab elem sebessége).
/Az UHD sem jelent négyszeres teljesíményigényt. Nem minden számítás perpixel, rengeteg a pertexel, pervertex, perobject számítás, amiket a felbontás alapvetően nem határoz meg.
[ Szerkesztve ]
-
rumkola
veterán
válasz hombre[EU] #4370 üzenetére
Nem értem mi a bajod a Valhalla "szenzációs" motorjával, de 1070-en 2K-ban HIGH-ULTRA HIGH 60fps constans. Amit pedig így mutat az pedig tényleg szenzációs kinézet.
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz hombre[EU] #4366 üzenetére
Láttad a TLOU2 akasztós átvezetőjét? Na akkor te is láttál már, mert ugye nem gondolod, hogy az PS4-en fog úgy kinézni...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Moby
addikt
Nagyon-nagyon leegyszerűsítve. De ott lesz a tempest, ami nagyon sokat levesz az amúgy is bivaly proci válláról. Ott lesz a Geometry Engine, ami nagyon sokat levesz a GPU válláról, ott lesz a VRS, ami szintén levesz a GPU válláról. Ezek a ps4-ben nincsenek. Nincs egyelőre fogódzó, amiből ilyen általánosona kijelenethetőek relációk.
-
MODERÁTOR
Csak szemléltetésként írtam az arányokat, de persze technikailag fejlettebb lesz a PS5. Ettől függetlenül én nem vagyok meggyőződve róla, hogy alap lesz a 4K60fps, de majd kiderül, hogy nektek van-e igazatok. Én ugyanúgy örülnék neki ha így lenne, de a performance mód reálisabb opciónak tűnik egy konzol esetén.
<-ƘƘ->
-
-
paprobert
senior tag
Engem az izgat igazán, hogy a masszív CPU erő növekedés hogyan és milyen irányban lesz elköltve a nagy többségben GPU limites játékokban.
2006 óta szinte egy helyben toporgás van konzol CPU erőben, most viszont 15 évnyi CPU fejlesztés zuhan a fejlesztők ölébe egy csapásra.
(#4383) keldorpapa88
A target az mindig dizájn döntés, de most már nem fog annyira fájni, ha nem sikerül.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
keIdor
titán
Egyébként most, hogy ott lesz a VRR, nem lehet opció egy 45-50 fps target? Nem kell már ragaszkodni a 60 Hz-hez, hiszen a képkockák alapján lesz a frissítés is.
45-50 még mindig jobb, mint a 30...¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
l.skywalker
félisten
Resetera szóval bármi lehet, de egy job listing alapján lehet, hogy októberben jön a PS5:
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
félisten
Jeff Grubb szerint jön egy Mad Max rész talán és június 4-én PS State of Play.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
paprobert
senior tag
Sőt, lesz olyan pofára esés is, hogy a 30 fps targetből 20-25 fps lesz a gyakorlatban. De szerencsére ott lesz majd a Low Framerate Compensation is, ami felboostolja 40-50 közé a képkockaszámot, így legalább tearing mentes tud maradni a kép.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
NyMRooD
őstag
válasz l.skywalker #4387 üzenetére
A mai bejelentés majd igazolja vagy cáfolja, az egyébként mikor várható, tudja valaki?
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
MODERÁTOR
Az a baj, hogy ez egy alaptalan állítás. Nem a konzolnak kell tudnia (és mindegy, hogy milyen erős), hanem a játékoknak. De ha nincs ilyen elvárás a Sony és az MS részéről, akkor azt csinálnak amit akarnak. A PS5 is csak a lehetőséget adja, de a fejlesztők döntése, hogy mire használják a konzol képességeit.
<-ƘƘ->
-
Moby
addikt
válasz hombre[EU] #4391 üzenetére
Az UC4 átvezetői realtime mennek. Persze minden baked, meg be van reszelve az egész scene, de azért nem kis teljesítmény így sem.
-
VTom
veterán
Ami még segíthet ezen, az az a pletyka, miszerint a PS5-re messze a legkönnyebb fejleszteni az összes eddigi konzol közül.
Ergo lerövidülhetnek a fejlesztési idők, több marad optimalizálni, esetleg beépíteni performance mode-ot a játékba.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
NyMRooD
őstag
válasz NyMRooD #4393 üzenetére
https://www.summergamefest.com/ -> 18 órakor várható valami
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
Moby
addikt
50p-ben nem dolgozik semmi/senki, habár a kijelző jórésze tudja. A studiótechnika csak interlaced él, az IT meg csak progresszíven. Nem találkoznak sehol, és a múljta sem segíti, a pal verza mindig a másodhegedűs volt az ntsc-vel szemben(de az meg a hálózati feszültség frekvenciájához kötődik, nem standardizálási eltérés).
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Nyereményjáték!
Újabb játékkulcs került felajánlásra opr jóvoltából, és ez alkalommal is játszani lehet érte!
A játék egy külön topikban zajlik, ott lehet leadni a feltett kérdésekre a helyes válaszokat. A szabályok és a kérdések az összefoglalóban olvashatóak.
Jó játékot és sok szerencsét mindenkinek!
A felajánlást pedig köszönjük opr kollégának!<-ƘƘ->
A topikban tilos hirdetni!
- Ps 4 játékok
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Xbox Series X + Venom töltőpad és akksi
- BESZÁMÍTÁS! Sony Playstation 5 825GB SSD digital konzol extrával garanciával hibátlan működéssel
- Nintendo Switch OLED Dual-Boot CFW 18.0.1, 512GB microSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!