Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wlac

    Ármester

    válasz Wesder #147714 üzenetére

    Így van. Minél összetettebb egy rendszer, annál komplexebb hibák és problémák jöhetnek elő. És azért a GTA 3-ban is ott volt a Missing Purple Nines bug.

    Persze ez nem mentesíti a felelősség alól a mai játékkészítők jelentős részét, mert határozottan negatív a játékok megjelenéskori minőség trendje, rosszabb esetben pedig később sem javítanak sokat ezeken. Értem én, hogy már nem is ott tartunk, amikor zsebpénzből simán lefejlesztenek egy blockbuster játékot, és ha nem jelenik meg valami időben, és az elfogyott pénz miatt le kell húzni a rolót, akkor nem 10 ember lesz munkanélküli, hanem 1000, de nem lehet egy részvevőt bűnbaknak kikiáltani, mert komplexebb az ok-okozati kérdés is.

    Mindettől függetlenül persze szomorúnak találom a mai gaming látképet, és nem csak a fenti minőségi dolgok miatt. Mivel a legtöbb játékot 1-2 év késéssel játszom, ezért mire elém kerülnek, addigra nagyjából ki vannak kalapálva a hibák. Viszont én akkor tudom beleélni magam igazán egy játékba, ha vannak jól működő mechanikák, amik elhitetik velem, hogy egy létező világban barangolok. Na, itt bukik el a játékok nagy része nálam, mert mechanikák szintjén még mindig a PS3-as időket éljük. Hiába szerettem a Days Gone-t, ez vagy ez szimplán igénytelen megvalósítás, nem pedig hardver limit.

    Anno, amikor a New Vegas-szal játszottam a PS3-on, elképzeltem, hogy milyen menő lesz majd a Fallout 4, ami már nyilván egyben kezeli a világot, és nem az lesz, hogy minden egyes ajtón való belépés egy teleport lesz egy új helyszínre. Pofára estem. A Starfielddel mi a helyzet? (Nem szarkasztikus kérdés, semmit nem tudok a játékról.)

    16 éve a Crysis olyan grafikával jelent meg, ami még ma is vállalható lenne (PC max szintről beszélek nyilván, nem a PS3-as... valamiről), mellé van egy állítólag iszonyatosan erős konzol a kezeink között. Mechanikákban viszont semmit nem lépett a nagy átlag előre, a legtöbb játékban a fizika továbbra is csak egy látványelem, ami semmire nincs tényleges hatással.

    Ha lesz PS5 Pro jövőre, akkor valószínűleg be fogok ruházni rá, mert azt várom a GTA VI-tól, hogy levegyen a lábamról, de általánosságba véve nincsenek illúzióim. A játékkészítő cégek el szeretnék adni a terméküket, úgyhogy nem fognak új dolgokkal kísérletezni, mert felesleges kockáztatni, a játékosok pénztárcája pedig őket igazolja.

    “A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur

Új hozzászólás Aktív témák