Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thrill

    tag

    válasz ImACeltic #61545 üzenetére

    Nem biztos hogy érted a lényeget. Játékfejlesztőnek lenni jó, szinte mindenki kivétel nélkül élvezi, aki erre adja a fejét. A túlórát sem úgy kell elképzelni, hogy ez benne van a szerződésben. Pont azzal van a gond, hogy sok helyen azt mondják, hogy mindenképp el kell kerülni, de amikor már szorongatja a töküket a kiadó, akkor hirtelen más lesz a helyzet. Plusz a legtöbb helyen nem is követelmény feltétlenül, hanem önként vállalják az emberek. Hogy bizonyítsanak, vagy feljebb kerüljenek a ranglétrán. Igen ám, de amikor már 10-15 éve csinálják és/vagy családot alapítnak, változnak a prioritások. Nem fér már bele, amit fiatalon csináltak, hogy túlvállalják magukat.

    A legnagyobb gond, hogy manapság nincs AAA fejlesztés túlóra nélkül. Szinte lehetetlen megtervezni úgy egy sokéves projektet, hogy az úgy takkra végig is menjen. A játékfejlesztésnek annyi ismeretlene van, hogy szinte biztos, hogy dőlni fognak a tervek menet közben ezért vagy azért (új fejlesztések, új játékos igények, stb.), ráadásul kontentet is többet és részletesebben kell gyártani. És ez az ami nem jó. Mert közben ott van a játékosok igénye, hogy legyen évente új AC meg NFS, meg Sony exkluzív. Biztosan nem lenne baj, ha most a Sony pl. elvonulna és azt mondaná hogy 2-3 évig nem ad ki semmit, mert csak napi nyolc órában dolgoznak majd a játékfejlesztők? Aligha hiszem, hogy nem lenne lincshangulat.

    A dolog másik vetülete, hogy vannak stúdiók, ahol utaznak erre, és vasszigor van, vagy túlóra elvárás alap. Ezek oka sokszor az inkompetens vezetés, rossz tervezés, irreális változtatások. Pl. Rockstar. Mégis mindenki kajálja a játékaikat, mert a végeredmény csúcsszuper, szóval a fogyasztó a háttérben zajló problémákból semmit nem érzékel és nem is igazán érdekli. "Cash is king" - a kiadó tartja a markát a bevételért, a játékosok meg türelmetlenül várják a "betevőt". Közben meg emberek mennek tönkre. Mi a megoldás? Nem tudom. Aki tudja és megoldja, az nagyot fog alkotni. Addig is a kiégett emberkék vagy teljesen elhagyják a szakmát, vagy nekiállnak valaki kisebb kaliberű, indie cuccnak, ahol a maguk urai lehetnek.

    Egy fél megoldás van még, ami működik (valamennyire), hogy már senki nem jelenti be hamar a játékát inkább. Ha nem tudnak róla az emberek, akkor nem is lesz szüttyögés miatta. Köszönhetjük az elmúlt évek fórumos botrányainak (is). Na és itt jön be, hogy sokkal károsabb, ha ilyen-olyan insiderek felelőtlenül szivárogtatnak. Nem Schreierrel van a probléma, aki azért korrektül csinálja azt amit, hanem az idióta Jeff Grubb félékkel, akik felböfögnek féinformációkat, hogy szenzációt keltsenek, de valójában fingjuk sincs az egészről. Ezzel viszont olyan irreális elvárásokat indítanak el a játékosokban, amit aztán egy egész PR szakosztály sem tud tisztára mosni.

    KRoy19
    Abszolút így van. Ráadásul az "almost made" szórfordulat amit az ominózus hír használt, azt jelenti, hogy majdnem csinált, nem azt hogy majdnem kész volt. Pl: Majdnem focista lettem gyerekkoromban, de aztán nem a labdába rúgtam bele, hanem Ferikébe, így pankrátor lettem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák