Új hozzászólás Aktív témák
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #2088 üzenetére
Szerintem csak ott is elkezdődött a környék túlterhelődése, főleg este fele, mikor sokan haza érnek és elkezdenek letöltögetni, ha esetleg ED 2.0 modemed van (pl. motorola), akkor érdemes lecseréltetni egy ED 3.0-asra és akkor remélhetőleg megoldódik a probléma, a cserét meg többféleképpen meg lehet ejteni, vagy úgy hogy bemész egy ügyfélszolgálatra és kérsz egy cserét, vagy felhívod őket, bár kérdéses hogy este ki fognak-e menni, vagy tudni fogják hogy mit kell csinálni, mert a legtöbb PR-es előfizető most ezért szív, legalább is akiknél ED 2.0 modem van, persze nem biztos hogy ez a probléma.
Amúgy nem kell bevált szöveg, csupán határozotton kell beszélni, vagy éppen írni. Múltkor is volt egy kis kimaradás este, na mobilnetről rögtön megírtam nekik amit éppen akartam és reggel jött már az e-mail vissza, hogy délután jönnek ki a szerelők és ki is jöttek, nem baj hogy akkor már nem volt semmi probléma, azért kiküldték őket
Persze a fenyegetőzés is megoldás mint mindig, csak akkor már hozzá kell tenni hogy már eleged van ebből és ha nem cselekednek, akkor mész a fogyasztóvédelemhez, illetve a média hatósághoz, azoktól úgy is félnek, szóval ez tuti szöveg -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #2312 üzenetére
Csak nem a régi motorola modem? Mert annál ez gyakran előfordult, sőt nem is tudom mit keres kint még az előfizetőknél, mert már rég elavult.
A kérdésre pedig a válasz, hogy kötelesek ingyen kicserélni, ha esetleg pénzt kérnének el a szerelők akkor el kell hajtani őket a ....ba. Egyedül akkor kell fizetni érte, ha a felhasználó hibájából ment tönkre (pl. szétszedés, piszkálás, másik adapterrel való használat és így tovább), minden más esetben a szolgáltatónak kötelességi ingyen kicserélni, csak minél hamarabb jelezni kell nekik.Ja igen, ha már kicserélik, akkor szólni kell nekik, hogy valami normálisabbat és korszerűbbet adjanak, pl. ED 3.0 képeset és azon belül Cisco-t, mert egyébként képesek egy ugyan olyan szart kivinni, sőt olyat ami már vagy 3-4 előfizetőnél megfordult és vagy 4-5 évet ment.
[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #2314 üzenetére
És az adta meg magát? Az érdekes, mert annyira nem gagyik, mondjuk az tény, hogy a hűtése elég gyenge, ráadásul olyan a háza, hogy a levegő szépen bejárja, csak éppen a por is megtelepszik rajta szépen, néha ki kell takarítani/fújni és akkor nem megy tönkre, legalább is magától nem.
Ami pedig a routert illeti nem kell eltüntetni, ugyanis megoszthatod az internetedet saját router segítségével és azt nem vagy köteles bejelenteni, tehát nyugodtan ott hagyhatod, ha meg kötekednek, akkor el lehet küldeni őket a halálnak arra a bizonyos dolgára, a munkájukat végezzék és ne szemüket legeltessék, meg a szájukat jártassák. Amúgy arra érdemes odafigyelni, hogy a modemmel együtt a tápot is cseréljék, mert néha csak fogják és a modemet cserélik ha az a hibás, közben meg már a táp is bajos lehet (pl. nagyobb feszt ad le és hamarabb gallyra vágja a modemet), de ugye ha látják hogy működik (pl. ha olyan táp, akkor világít rajta a led, lényeg hogy nekik ez elég arra, hogy ne cseréljék le) akkor szarnak rá. -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #2316 üzenetére
Én is azért mondtam először a Cisco-s modem váltást, hogy ha esetleg nem az lenne, mert az a legjobb, legalább is a PR-nél, bár szoftveresen azt is sikerült elbaszniuk a hozzá nem értésüknek hála.
Egyébként akkor biztos, hogy a táp főtt már meg, bár nem csodálkozom, én már egyszer táp miatt cseréltem, mert nem adta le a kellő feszt, de hát mit várunk, jó modem mellé beraknak egy olcsó szar tápot, a lehető legjobb párosítás, mint ha vennél 2-300 ezer forintért gépet azt a legolcsóbb és egyben legszarabb alapot, vagyis tápot (pl. Codegen, Aqprox, Akyga stb.) rakod alá, kb. halálra is ítélted, egy fesz ingadozásnál kimegy a táp és viszi a gépet is. Itt is kérdés, hogy vajon a táppal együtt kiment a modem is, vagy nem, de majd a szerelők úgy is megnézik, ha jó a modem, akkor valszeg úgy se cserélik csak a tápot, mert legtöbbje lusta átregisztráltatni a modemet -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3024 üzenetére
Szia!
Bár utálom ezt a szolgáltatót mint a szart, mert egy dilettáns sóher bagázs, de hibabejelentést próbáltál? Mert hátha a te esetedben nem túlterhelés áll fent mint pl. nálam, hanem valami műszaki hiba, amit lehetőleg könnyen lehet orvosolni, csak maguktól basznak rá.Egyébként a következő szervezetekhez lehet, sőt érdemes fordulni:
- Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
- Fogyasztóvédelem
- Békéltető testületPrioritási sorrendben írtam le őket, tehát az eredményességet tekintve az NMHH-hoz érdemes először fordulni, úgy is ő látja el a szolgáltatók felügyeleti tevékenységét.
Próbálhatsz egy űrlapon keresztüli panaszbejelentéssel élni, de szerintem egyszerűbb és célszerűbb egy e-mailt írni nekik, azzal talán hamarabb foglalkoznak és ha tudnak olvasni is, akkor megfelelő helyre kerül ügyintézésre. -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3026 üzenetére
Igazából a garantált az az az érték, amit a szolgáltatónak a legrosszabb esetben is garantálnia kell, ilyen pl. ha túlterhelt a környék, viszont ha mondjuk a téged ellátó oszlopon meghibásodik az erősítő, akkor hiába van meg az erősítőig a sávszélesség, nem biztos hogy a modem már tud annyit hozni, ezért érdemes először a hiba okát kideríteni, hogy az túlterhelés, vagy műszaki hiba.
Na most kérdésem az lenne, hogy egyrészt milyen modemed van, másrészt milyenek a jelszintek, illetve ha pingeled a 8.8.8.8-t vagy 50 alkalommal, akkor mekkora az átlag válaszidő, illeti van-e köztük ami elveszett?
Mert ha a jelszintek rendben vannak és a ping is átlagosan 20ms alatt van, illetve nincs csomagveszteség sem, akkor a hálózati hibától el lehet tekinteni (persze nem azt jelenti, hogy nem fordulhat elő) és lehet őket jelenteni, de egy telefonhívást szerintem megér a dolog, úgy is 0-24-ben hívhatók és rá tudnak nézni a modemedre is, főleg ha olyan ügyfélszolgálatost fogsz ki, aki még ért is hozzá, mert sajnos nem mindegyik ért hozzá, ezért is fogok örülni még a Telekom-nak, mert bár ott át kell verekedni magad Vandán, meg lehet hogy ott se túl okosak az ügyfélszolgálatosok mind, de ott legalább lehet kérni egy műszakis kollégát, aki nem csak hogy ért hozzá az esetek többségében, de tud is segíteni, a PR-nél sajnos nincs ilyen opció, ahogy rendes szolgáltatás se nagyon.
Lényeg hogy érdemes egy telefonos próbát tenni, maximum ha nem tudnak segíteni, akkor kiküldik a szerelőt jövőhéten és ha rendes szerelőt fogsz ki, akkor ő végignézni a belső hálózatot, illetve szükség esetén a környéken is szétnéz, ha pedig azt mondja, hogy nincs hiba, akkor túlterhelés van és nyugodt szívvel mehetsz az NMHH-hoz, ugyanis munkalap is fogja igazolni, hogy te megtettél mindent, hívtad az ügyfélszolgálatot, küldtek szerelőt, nem volt műszaki hiba, tehát túlterhelés van, akkor meg kötelességük a garantáltat biztosítani, amit jelen esetben nem tudnak, szóval joggal vagy felháborodva.Egyébként az is teljesen igaz, hogy a szolgáltatónak mindig a névleges sávszélesség teljesítésére kell törekednie, szóval ezzel is nyugodtan lehet érvelni, én már csak azért nem jövök itt ezzel, mert már elmondtam párszor, meg hamarosan váltás lesz, ha minden igaz, szóval már szarok erre a szolgáltatóra, nem érnek annyit, hogy idegesítsem magam.
[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3273 üzenetére
Ezt egyszerűbb ha személyesen intézed és magad mégy be az ügyfélszolgálatra, ugyanis akkor a szerződést ott aláírod, másrészt ha szerencséd van, akkor ha viszed magaddal a modemet, akár cserélni is tudják, bár előtte érdemes odaszólni, hogy legyen náluk egy olyan modem, amire cserélni kell, de a kérdésedre válaszolva, nem felejtenek el, inkább ilyen lassúak, az általuk kijelölt határidőkhöz szinte sosem tudják tartani magukat, de néha a törvényeshez sem.
-
tomee987
tag
válasz Imilenni #3273 üzenetére
Ha telesales hívott, annak mindenhol van átfutási ideje, mert általában külsős cégek csinálják és nem is a szolgáltató dolgozóival beszélsz.
Az adatok átadásának és feldolgozásának meg van átfutási ideje (általában pár munkanap szokott lenni). Egyébként ÁSZF szerint 15 napjuk van teljesíteni a megrendelést. -
Akosman
aktív tag
válasz Imilenni #3307 üzenetére
Fogalmam sincs sajnos. Én is kerestem,hol fejlesztenek de nem találtam sehol. Nálunk májusba bukkantak fel a digivel együtt. Egyikről sem volt semmi infó. Emailben érdeklődtem és azt a választ kaptam,hogy 800/250 Mbit netet hoznak majd. A digi szórólapon értékesítő számát adta meg. Digi 1000/300 Mbit netet fog indítani. De bővebben egyenlőre semmi infót nem adtak,hogy kb mikor.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3305 üzenetére
Nem tudom nálad mekkora volt az az időszak, de itt kb. 2 éve folyamatosan vágják el a kábeleket havonta, de volt hogy havonta 2x is, a helyi hibákról meg nem is beszélve.
Egyébként a PR sem nagyon tudja, hogy hol optikáznak, leginkább pályázatok alapján dől el, hogy hova mennek, ugye nyilván oda, ahol 90-100%-ban fedezi az állam a költségeiket, mert egyébként önerőből egy garast sem fektetnének be ilyenbe, a pályázatok meg különböző helyeken követhetők, némelyiket a szolgáltató is kiteszi, csak ugye van olyan is, amiről e90lci beszélt, hogy elnyerik a pályázatot, ülnek rajta 2-3 évet, azt utána visszadobják, mert szerencsétlenek, meg hülyék, ez ott is látszik, hogy oda mennek optikázni, ahol már a DIGI is kiépítette a hálózatot, másrészt még most jön a gerincre kötés, kicsit fordítva ülnek a lovon, de nem baj, sokan mások is, ezért nehéz észrevenni.
[ Szerkesztve ]
-
Zsolty20
senior tag
válasz Imilenni #3561 üzenetére
Nálam 800/250-es van, optikai és nincs vele baj.
Valószínű, hogy az 500/20-as koax kábeles így két opció lehetséges. Vagy nálad, vagy náluk van probléma. Próbáld meg újraindítani a PR által adott eszközt és utána lecsekkolni, szigorúan kábelen keresztül(ha eddig wifivel voltál akkor az a baj, ugyanis a PR eszköze(legalábbis a nálam lévő Huawei HGW) lepkefing wifi téren). Ha nálad minden pacek akkor jöhet a szolgáltatói oldal. -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3561 üzenetére
Én ahol eddig voltam és PR-es 500-as net volt, ott általában 230-350 között teljesített, az 500 max. késő este volt meg, koax-on nem kell csodálkozni ha csak ennyit tud, mert van általában 750-800/120 Mbit/s összkapacitás mondjuk 50-100 háztartásra, amiben az 500 lefele csak egyszer van meg, így ha más is megpróbál 500-al, vagy 250-el stb... tölteni és már túlvagytok a közös sávszélesség határán, akkor mindenki a névleges alá korlátozódik, sajnos az ennyit tud, koax-on 15-16 letöltési csatornával 2021-ben már nem életképes az 500-as sebesség.
Ja persze én a fenti értékeket kábelen mértem, de egyébként az Arris-os WiFi-s modemen nem olyan rossz a Wifi, megfelelő eszközzel simán ki lehet egy 400 Mbit/s-t hozni belőle WiFi-n, sőt szerintem többet is, de tényleg kábelen kell mérni, viszont nálam minden esetben kábelen volt ilyen szar, de mint mondtam, ezt a sebességet nem így kellene szolgáltatni, mostanában amúgy is már 24 csatornás modemeket osztogatnak, nem értem miért nem tolják meg még 8-9 letöltési csatornával a hálózatot, mondjuk ezt a 20 éves lehasznált ótvar hálózatot is mint ami itt van nehéz lesz bővíteni, de mindegy. -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3566 üzenetére
Mondjuk az a MT7621AT chipsetes router is eléggé érdekes, de 500 Mbit/s-t simán kihajt, sőt akár gigabitet is bizonyos kompromiszumokkal, de itt nem a router, meg nem is a modem limites, főleg hogy az is bridge módban van (ugye az is szar chipset-et kapott, az Intel Puma 6 használata inkább csak bridge módban javasolt), hanem a szolgáltató hálózata, sajnos ha eléggé leterhelt környéken vagy, mint ahogy én is, akkor nem lesz meg a névleges sávszél, Árpi jól jár ilyen szempontból, mert kevésbé leterhelt szegmensen van, sajnos nem mindenki ilyen szerencsés, de azt mondom még annak a 250-nek is örülhetsz, nálam néha a szaros 120 Mbit/s sincs meg, ami azért már nagyon gáz, van hogy ha újraindítom a modemet és az rááll a kevésbé terhelt csatornákra, akkor megvan, de mondjuk egy napig, mert ha ezt más is megcsinálja és pont azt a 8 csatornát terheli le amit én, akkor megint nincs meg, talán ha kapnék én is egy 16-24 csatornás Arris modemet, akkor legalább a 120-as netem meglenne, de azt csak az 500-as nettel adják, ha meg a 120 sincs meg gyakran, akkor egy 500-astól mit vár az ember, szóval nem fogok előfizetni rá, már megvárom amíg a Telekom befejezi az optikát és a kezdő árakkal úgy hogy konkurencia is van, talán még egy 2/1 gigás nettel is jobban fogok járni, mint a PR-nél 500 megával, aminek a fele sem lenne meg.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3632 üzenetére
A januári számlán már emelt ár van? Mert ha nem, akkor valószínűleg nem fog emelkedni, akinek már emeltek, annak a januári számlája már x ezer forinttal több.
Amúgy ezért mondom neki, kurva drága az egész, annyi hogy most nézem, az internet önmagában már nem 12 ezer csak hűség nélkül, pedig én hűséggel láttam annyinak, lehet beleszerkesztettek közben, viszont így sem jók az árak, mert akkor így nagyrészt még a TV dobja meg nem akárhogy az árat, ami önmagában is pofátlanul drága, azt közben alig van benne csatorna és mindegy hogy most annak a kevés csatornának a fele HD, ha kurva kevés az egész, igen elszálltak az árakkal és azt sem értem, hogy mondjuk internetet miért nem tudok külön telefonnal rendelni, ha nekem csak arra lenne szükségem internet mellé, minek kell hozzá megrendelnem a drága és szar TV-t, hiszen lehet a kettő együtt valamelyest olcsóbb lenne mint a T-nél, már ha lehetne ilyen opció, főleg hogy a TV meg úgy sem kell. -
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3638 üzenetére
Az komoly, csak 25/21-et? Az azért nagyon durva, elég pofátlanság ahhoz képest, amilyen drágán adják ezeket a szolgáltatásokat.
Egyébként csinálj pár speedtest-et, akár NMHH-s tesztet is a szelessav.net oldalon, ahol regisztrálhatsz is, sőt kérhetsz akár mérődobozt is, amivel bizonyítani tudod, hogy szar a szolgáltatás.
Egyébként gyanús, hogy lehet hogy nincs túlterhelve a hálózat, csak szimplán szarok a csatornák, vagy esetleg a modem, mert mint ha lefele kb. egy csatornára kapcsolódna és arról szedne annyit, amennyit tud, egy kb. 5-10 perces áramtalanítás után is ennyit tud? -
plömplöm
őstag
válasz Imilenni #3644 üzenetére
tékitízi, nálam is koax van és atomstabil, egy méltán híres tc7200-zal , nem 500-as internet, ez igaz. ezzel most nem vagy előrébb, ezt adom. ha stabilan nem jön a garantál minimum sem, akkor be kell jelenteni hibára, itt a fórumon csak ezt lesz az eredmény, ami itt látszik
egy dolog viszont biztos: wifi-n nem mérünk, azon csak tapasztalunk.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
sziszi-fuszi
senior tag
-
Akosman
aktív tag
válasz Imilenni #3647 üzenetére
Igen sajnos hosszú a várakozási idő a PR-nél de szerencsére ingyenes a hívás minden hálózatból. Egyébként nem csak a PR-nél hosszú a várakozási idő, de más szolgáltatónál a zenehallgatásért is fizetsz. Én is úgy szoktam hívni őket ha valamit szeretnék, hogy kihangosítom a telefont. Minden nap 19h-ig hívhatod az ügyfélszolgálatot.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3644 üzenetére
Igazán nincs mit, viszont egyébként is kérhetsz mérődobozt nyugodtan, ha jól emlékszem még mindig nem kerül semmibe, meg van egy átfutási ideje, így minél hamarabb rendeled meg, annál jobb.
Ami pedig a hibabejelentést illeti, egyszerűbb ha küldesz egy e-mailt szerintem, nekem anno rögtön foglalkoztak a problémával e-mailen keresztül, még a szerelőt is kiküldték házhoz másnap, holott a hiba szokás szerint nem nálunk volt, hanem az egész utcában, de ezt utána el is mondtam nekik.
Egy e-mailben meg mindent leírhatsz, csatolhatsz kábeles és WiFi-s mérésről is képeket, bár utóbbi felesleges, mert általában nem szeretik, mert ugye arra nem adnak garanciát, bár ennyi erővel igazából WiFi-s modemet sem kellene adni és akkor nincs gond, hanem egy normálisabb sima modemet alacsonyabb előfizetői árral és akkor a user kigazdálkodna magának olyan routert, amit akarna, na mondjuk annyi a gond, hogy az átlag felhasználó nem jól választ, de gyakran a szolgáltató sem választ jól és itt egyben plömplöm-nek is megjegyezném, hogy a TC7200 sem egy híres HGW, igazából csodálkozom is hogy neki stabil, mondjuk nem a hardverrel van a gond ebben az esetben, hanem a rajta lévő szoftverrel, talán bridge módban jól működik, kérdés csak hogy plömplöm hogy használja, viszont a lényegre térve a gond az, hogy az Arris modem amit adnak az Puma6 chipset-es, a Puma6 chipset pedig már az elejétől kezdve több sebből vérzik, szóval ezek a modemek hardveresen szarok, szoftveresen vannak csak úgymond stabillá "tákolva", ha esetleg meg az végzi a HGW feladatot is, akkor kicsit megterhelőbb, én általában a bridge-be rakatást ajánlom mindenkinek és mögé egy normális routert, akkor már kevesebb a hibalehetőség, mert kicsit stabilabb lesz a modem, ha kevesebb feladatot kell ellátnia egy gyenge hardverrel.
De egyébként ez is olyan téma, amit tárgyaltak a UPC és a Tarr topikban is (a UPC-nél ugye a Compal-os és Hitron modemek vannak Puma6-al, utóbbi talán stabilabb is, de azt inkább üzleti előfizetésekhez adják, Tarr-nál pedig ugyan ezek az Arris modemek vannak, illetve még az elődjeik, illetve egy újabb TC), sokan panaszkodnak ezekre az Arris-os modemekre ilyen szempontból, főleg ha router módban vannak, de ezt megint csak sziszi felvetésére írtam, mert én vele ellentétben bizonyított tényeket szoktam közölni, na mindegy, ezt a témát már elengedem.[ Szerkesztve ]
-
tomee987
tag
válasz Imilenni #3960 üzenetére
Kaptál róla tájékoztatást. Ha e-számlás vagy akkor az értesítő e-mailben van, ha papír alapú, akkor a borítékban papíron.
Minden évben egyszer a hűség nélküli csomagok (jövőre már a hűségesek is az új törvény alapján) emelkednek a KSH infláció mértékével (bár ahogy látom neked kevesebbel emeltek, mert az infláció 15% körüli volt akkor). Ez minden szolgáltatónál így van, már jópár éve.[ Szerkesztve ]
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3962 üzenetére
Hát a matek nem az erőssége sem a kormánynak, sem a szolgáltatónak, így nem kell csodálkozni
Egyébként a modemdíj mindig elég érdekes dolog volt ezeknél a hülyéknél, mert hol volt, hol nem volt, sőt talán mikor volt, akkor ennél magasabb összegű volt szóval ez még úgy elmegy ahhoz képest ami eddig volt, bár akkor is érthetetlen amit csinálnak modemdíj kapcsán. -
tomee987
tag
válasz Imilenni #3965 üzenetére
Jobban jársz ha itt: https://pr.hu/internet megrendeled. Online e-számla kedvezménnyel, 1 év hűséggel 5 390 Ft-ért Tiéd lesz a PR-Net 500.
-
Alteran-IT
őstag
válasz Imilenni #3971 üzenetére
Még jó hogy nem a valós 58%-os infláció van kint a KSH szerint, mert akkor lenne már nagy probléma, ha a szolgáltatók azután mennének, mondjuk a gond az, hogy az áram ára megkétszereződött, ezeknek a szerencsétleneknek meg még a legtöbb hálózatuk mindig HFC így drága az üzemeltetés, de remélem így legalább már rájönnek, hogy talán kicsit sietni kellene az FTTH hálózatokkal, ha spórolni akarnak, mert mi nem fogunk dupla árat fizetni azért, mert egy elavult hálózatot tartanak fent, az is biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Stellar Blade
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- Diablo 3
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen