Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
Ide azt kell írni, hogy 2?
Nah szóval eléggé elolvastam a vezérlős történetet és most azt próbálom kitalálni, hogyan számolják a különböző műveleteiket a processzorok, illetve hogy ebből a loop time csökkenés hogy jön ki. Hajlok arra, hogy a STM32 F3 alatti vezérlőket EGYÁLTALÁN nem érdemes megvenni már.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Lehet rosszul fogalmazom meg a gondolataimat, mert csak bele-bele kaptam a témába, de amit észrevettem mostanában és elég nagy téma, az a PID tuningolás. NEM BIZTOS HOGY JÓL ÍROM, MERT MÉG NEM VAGYOK NAGYON KÉPBEN, szóval valaki javítsa.
Kicsit úgy írnám le, mint a forma1-es autók finomhangolása. Van Zsoleszfpv-nek egy jó cikke róla, azt olvassátok el, de a lényeg, hogy:
- a kameraplatform vezérlők és a racer vezérlők totál eltérnek egymástól
- kameraplatform vezérlők, mint APM, NAZA, Pixhawk stb. rohadt sok szenzor adatait dolgozzák fel, lassan, stabil de lassú
- racer vezérlők kevés adatot iszonyat gyorsan dolgoznak fel, hogy a reakció sokkal gyorsabb legyen, mert a fordulatszám egy mp. alatt akár 30.000-0-30.000 is lehet, fékezni kell, meg a beömlő adatokkal kell kezdeni valamitMivel ezek számításigényes lebegőpontos számítások, ezért elkezdtem átnézni az architektúrát, hogy hogyan is épül fel. A legtöbb vezérlő az STM32 processzor valamelyik verziójára épül. Jó alap az, ha azt nézzük, milyen verziói vannak az STM32-nek, pl.:
- STM32 F1 a Naze 32 acro és full
- STM32 F3 az összes újabb vezérlő, Dodo, Sparky, Motolab Tornado, Seriously Pro Racing F3 stb. itt van matematikai co-processzor az ilyen számításokra
- STM32 F4 brutál drága, vadonat új vezérlőkön lehet elvétve találkozni veleNa most a PID feldolgozása akkor egyszerű, ha kevés szenzor kevés adatot ad, gyorsan. Mivel a PID-et - én, jelenleg - egy olyan függvénydoboznak képzelem el, ahol a szenzorok képviselik a változókat, minél kevesebb szenzor adatait kell egymással összehasonlítgatni és visszacsatolást adni a múlt, a jelenlegi és a jövőbeni állapot miatt, annál gyorsabb a művelet. Ugye milyen paraméterek jöhetnek be:
- accelerométer, ez mindig bejön
- gyro stabilizált módban bejön
- magnetométer az iránymeghatározáshoz
- barométer a magasságtartáshoz
- GPS a pozíciómeghatározáshozJó sok paraméter. Mivel ez az egész egy visszacsatolásos alapon működő matematikai kör, ezért ez hurokként ismétlődik, vagyis nem mindegy, hogy a hurok "mikor ér körbe" és adja le a vezérlő az ESC-k felé a loopot. Ezt úgy szokták jelölni, hogy a gyorsabb a kisebb, vagyis az 1200 Loop jobb mint a 2400. Gondolom kevesebb processzoridőt emészt fel vagy ilyesmi.
Ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen módban repülünk és milyen szenzorok működnek közben. Nyilván az Acro a leggyorsabb, a második leggyorsabb a Horizon jellegű dolgok. Ezért sincs értelme GPS-el bohóckodni a racereken meg barométerrel.
A másik, ahogy Fape is írja, hogy milyen protokollal valósul meg a vezérlés, I2C, SPI vagy akármi, ezeknek a mintavételezési sebessége is más. Valami olyasmi rémlik, hogy az I2C-nél 1 kiloherz volt a mintavételezési freki míg az SPI-nél 8KH, szóval elvileg az SPI 8x gyorsabb,
Ha emlékeztek még a PWM-re, ott a mintavételezés 1KHZ-volt, ezt vették alapnak. Volt a Oneshot125 is, ami szerintem azért 125 mert az 1KHZ 1/8-ada. Ez gyorsabb reagálást tesz lehetővé, de terheli a processzort (volt erről cikk a blogomon, csak nem akarom bevágni, mert egy korlátolt 3 betűs admin többször kitiltott miatta) .
Na most az új menőség a Multishot, ez 10x gyorabb a Oneshotnél, ami kb. 5-25 microsecundumos válaszidőt ad, ha tudja az ESC. Ugye ezt viszont fel is kéne dolgozni, ehhez viszont még durvább processzor kell, ezek az F4-ek, viszont elvileg a gépek is sokkal gyorsabban reagálnak.
Ez így értelmes amit írtam?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #19 üzenetére
Én jelenleg 8 óra alatt sem tudom feltölteni már az akkukat, túl sok van
Szacsee: vagyis aki megveszi a mindenféle GPS-es racereket, ilyen indokokkal, hogy de úgy majd megtalálom, meg milyen jó ha van, az igazából a válaszidejét teszi tönkre a gépnek. A GPS miatt ugyanis lesz még valami, compass, tehát biztosan +2 szenzor fölöslegesen megy. Kivéve persze ha valami überbrutál processzorod van
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
A csoda az, hogy megtaláltad azt a boltot, mert valami elbaszott helyen van. Én fél óráig keringtem azon a rohadt telepen.
Csak mondom hogy ilyen árra számíts: 100.000.-
Semmi értelme építtetni velük, mert neked durván deficites lesz. Az alkatrészlistában segítünk, csak mond el, mit szeretnél pontosan. Mennyire legyen erős, nagy és drága. Én az Eachinet nem erőltetném, a karja mint a ropi, ha nem akarsz minden esés után szerleni, kezd egy full karbon vázzal.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
A TUDOMÁNY JELENLEGI ÁLLÁSA SZERINT , vagyis ma, mert lehet már holnap máshogy lesz, ebben kell gondolkodnod:
- váz: full carbon, minimum 3 mm-es karokkal de inkább 4. Méret 250-200, a 280 kicsit nagy, a kategória alja a 200 ha versenyezni akarsz. 150-200 már nem nagyon repülhető szabad szemmel mert kicsi, ez a 200-ra még határeset (azt láttam élőben, ha sas volt a családfádon, akkor menni fog a dolog). Az a jó, aminek a dekkjei egyforma hosszúak és nem nagyon van kinyúlás. Minden elektronikai cuccot a vázba tegyél, akksit a tetejére, így van a legnagyobb esély arra, hogy megússzák a dolgot
- ESC: Blheli firmwares 20/30 A minimum. Szvsz. 12A-nak már nincs értelme. Firmware tudjon féket (Dampened Light), Oneshot 125-öt. Simonk nak megállt a fejlesztése. LittleBee 20/25A elég jó, aztán Rotorgeeks 20/30A is, Emax nano 20/30 is jó. Nagyobb is lehet, van már 30/40 meg 30/50-ES is
- motor: ha 250-nél kisebb a vázad, akkor lehet 1806, de árban majdnem annyi, mint a 2204-esek és azok 50xx és 60xx motorokkal is jók. Ebből ajánlott Emax: RS2205-2300KV 5-6 propra, RS2205-2600KV 4-esre, ajánlottak még a Cobra motorok is, illetve nézegetheted Hobby Kingen a Multistart is, bár erről nincs tapasztalat. Az Eachine motorok Emax átbrendelt változatai, olcsóbban
- vezérlő: Naze 32 SMTF1 acro ha kevés a pénzed, ha nem, akkor valami ami SMT32 F3-mal van szerelve. Azt kell még eldöntened, hogy hány portra (UART) van szükséged, akarsz-e feszültség visszajelzést (VBAT), telemetriát vagy sem. Baronak, GPS-nek szerintem nincs értelme. Naze 32 vezérel ledeket is 5V-n, ezeket programozhatod
- vezérlő program: Cleanflight, Baseflightnak megállt a fejlesztése, Betaflightot nem ismerem, de a többség cleanflightot használ. A Multishot vezérlés miatt vannak most új flight controller programok is
- propeller: Kingkong 5045, ezek kiegyensúlyozottak, illetve az Gemfan 5030-5040, de NEM SZABAD Gemfan 5045-öt venni, mert nem jó. Karbon drága és elcsavarja a motor tengelyt, inkább törjön. 60xx-ben nincs tapasztalatom. Háromágúból DAL 5045x3-mat szeretik
- adó-vevő: ami tetszik, Frsky Taranis a csúcs, 75.000-ért, szerintem a best buy a Flysky FS-i10 Mode 1 93 EUR-ért és átszerelhető Mode2-re, Hobbykingen szokott lenni, én ilyenre vadászok. Ehhez kell majd választanod vevőt, de mindenképpen kétcsatornás legyen. Turnigy 9X is lehet jó, csak szarakodós az átépítés
- akku: vázmérettől függ, én most Turnigy 40C 1800mAh-val repülök, hogy gyakoroljak. 250 vagy kisebb vázméretnél 1400mAh 4S Turnigy nano, Turnigy bolt, Multistart 1400mAh 65C, Dinogy 1400mAh 65C, ha nagyon sok pénzed van, Turnigy LIHV Bolt akksikat is nézhetsz. Híres még a Tattu is. Zippy is jó, nekem van, de nagyobb kapacitásban
- sok egyéb szar: low voltage csipogó, polaritásvédett, csomó velcro, leszorító szalagok, tartalék karok
- FPV: amit a Zsolesz javasol, de antennában Banggoodtól vegyél Aomway antennát.
- kamera az FPV mellé, ha akarsz plusz felvételt: Runcam HD EU Banggood 15K-értAsszem nem hagytam ki semmit
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Patics: biztos hogy Immersionnal akarsz kezdeni? Az autóvezetést sem Bugatti Veyronban szokták
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #80 üzenetére
A 2205 31.2A-t vesz fel 5045*3-ommal. Egyet húzol a gázkaron és szevasz ESC De 5045-el is ki tud kapni 15A-t egy 4S akksiból.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #81 üzenetére
Viszont én láttam repülni az RS2205-öt és 20/30-as ESC volt alatt
AZ MT 2205 nem ugyan az. Így is szokták az RS2205-öt víni: red bottom motor, vagyis azt vegyétek aminek az alja pirosra van színezve. Ez emel 1322 grammot, ha jól emlékszem 5045 3 ágúval.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Lehet jó. ezek a mérési eredmények elég randomok, ahogy észrevettem. Ki, hogyan méri, mekkora akksival, milyen proppal, műszerrel stb. Az 1200 gramm / motor is kezelhetetlenül erős.
A kardinális kérdés inkább az, ki gyártja a motort. Nagyon kevés igazi motorgyártó van, az egyik az Emax. Ők nem abból élnek, hogy Nighthawkokat gyártanak, hanem több százezer motort adnak el, amelyet mások átbandelnek.
Nem tudom ki gyárt még motort, de pl. az Eachine biztosan csak egy átbrandelt Emax olcsóbban. Szóval lehet hogy ez a DYS is csak egy Emax
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #94 üzenetére
Zsolesz nem emax motorral repül de 20/25 little beet használ, a motorja nem tudom mi, talán kobra. Én az rdses sracoknal láttam az rs 2205 öt az egy gyári emax volt. Megkérdezem milyen esc.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #94 üzenetére
Megkérdeztem az ESC-t: Emax nano 20/30 van az RS2205-höz.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
A BG feltünteti mi a másolat, onnan vehetsz bármit. A GB viszont átbaszós és még a support is szar. Az ebay meg 2xGB, ugyanis ott egy scammer is van, akiknek termék sincs csak listázzák, aztán lehet rájuk tolni a Paypal disputeot.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ebben a hobbyban semmi sem készpénz, gyakorlatilag semmit nem kell elhinni, amit saját szemeddel nem láttál.
És akkor még simán lehetnek olyan dolgok, amire nem gondoltál vagy egy elrontott felfogatás mondjuk a karbon vázon, amivel rövidzárba teszel valamit és már is megy a kukába az egész.
Vagy egy szoftverhiba, amit a büdös életben nem fogsz megtalálni. Mondjuk a PID egyik értékét szarul kezeli le a másolat vezérlő, akkor azt te az életbe nem fogod megtalálni, csak azt látod, hogy szarul repül a géped. Mint ha Windows lenne rajta
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ezt arra mondtam, hogy mindenki szarrá töri eleinte a cuccait. Bele tudsz tolni 150-200.000-et egy gépbe, de ha egy fa törzsén kettétörik majd mikor leesik a földre lángolva elhalálozik, akkor jobb ha csak 50.000-be került.
Plusz az sem mindegy, hogy az erőt tudod-e uralni, ami kijön belőle. Nekem megvan a Nighthawk vagy 2 hónapja és még nem álltam át 4S-re, de még a motor tilteket sem tettem fel, sőt még 60xx-es propellereket se.
Ez is elég erős, hogy bevágjam a bokorba.
Na most emlékezz arra a történetre, amikor vettél egy 180K-s helit és 5 perc alatt keletkezett benne 100K kár
Ezért mondtam azt, hogy kb, tök mindegy milyen motor, vezérlő van benne, csak legyen stabil, mert ez sokkal fontosabb, mint hogy rohadt erős legyen.
Az első gépet úgy is követi még vagy 5, mert rá fogsz jönni ezt nem így vagy úgy kellett volna csinálni, akkor átépíted, majd valami elromlik benne, és így tovább.
Megveheted mindenből a legjobbat, de azok akiktől mi a tanácsot kapjuk 90%-ban versenyzők, de azt te is belátod, hogy a gyerekeket nem egy becsövezett, turbós Lancia Delta Integrale-val kell az oviba szállítani, ha érted, mire gondolok. Az a nézőpont - a teljesítménymaximalizálás - is csak egy szempont, vannak mások is.
Pl. abba belegondoltál, hogy egy 20/30-as ESC vel rendelkező gép 3 perc alatt szippantja ki az áramot egy 1400mAh-s akksiból aminek darabja 7000-be kerül? Cserébe olyan erős, hogy nem tudod irányítani...
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Sosem látom a listáitokon az akksi történetet, pedig hosszú távon az a legdurvább költség, konkrétan a gép ára VAGY TÖBB. Ezt csak azért mondom, mert ott van egy kis matek és most vettünk Marcival elég sok akksit, szóval van tapasztalatom.
Amiket vettünk:
3S
Turnigy 1800mAh 40C
Zippy 2100mAh 35C
Turnigy 2200mAh 30C
WSX 1800mAh 30C
Flower Power 1850mAh 35C (a vám megsemmisítette )
Multistar 4000mAh 10-20C4S
Multistar 1400mAh 65C
Dinogy 1400mAh 65C (a vám megsemmisítette )Namost ebből magasan a Multistar 65C volt a legdrágább, olyan 7000 Ft. Ezzel MAXIMUM 5 percet repül a racer, de inkább 4-et. Egy óra repüléshez 12-15 db-ra van szükség. Ez ugye min. 80.000 Ft
Amit én vettem gyakorláshoz, az 15-17EUR, tehát kb. 5000 Ft és 6-7 percet tudok repülni az Emaxszal. Így nekem elég 10 db akksi egy órára, 50 rugóért.
És még nem hegyeztem ki a dolgot, de a Turnigy Bolt LIHV 1400-asok darabja 10.000.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Két dolgot tudok ezzel kapcsolatban mondani, a saját tapasztalatot és amit láttam, de nem én repültem:
- lődd rá a vázméretre a cuccot. Tehát 280-as vázak még simán repülnek 1800-2200mAh-s akksikkal, de azért egy picit lomha (eleinte nem veszed észre a különbséget). Mivel nagyobb a kapacitás, ezért kijön belőle elég áram
- 250-esnél a gyári 1500-as az jó, de valamiért 1400-as szokott lenni a többi akksi kapacitása. Ha 20A ESC-id vannak, akkor az 80A, tehát 1500-asból 55C kéne, ilyen nincs, inkább 60-65C-sek, ezek teljesen jók, azok 90-97,5A-t tudnak
- kisebb gépeknél 1000-1200 (200 vagy alatta), de ezek extrém magas Cértékűek, pl. 65-130C meg ilyenek, Turnigy Nanotech, Graphene Multistar spec akksijaiViszont túltolni sem érdemes, pl egy 1400 130C akksinak semmi értelme, nincs az a motor ami 182A-t felvenne. Ellenben 1400*90C/4=31,5A vagyis ennyit esznek az RS 2205-ös motorok
Szóval számolgassatok bőséggel.
Zsolesz 65C Dinogy 1400mAhval repül.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Vannak más gondok is:
- hirtelen irányváltás, 30K -0-30K fordulatszám terhelés, vagyis nem egyenletes az igénybevétel
- az akksigyártók rendszerint nagyobb értékeket írnak rá, mint a valós
- akrobatikus elemek eszik durván mint az állat, mert egy átforduló tömeget kell megfogni nulla idő alatt (4S egyébként megfogja)
- ha elég a hely, tudsz majdnem 100%-on menni (kivéve irányváltás) de pl. Tiltrotorral az egyenes mozgásnál is 100% a teljesítményfelvétel de mondhatnám a motor tiltet is (kb. az összes új gép ezzel jön)Ezeket is kalkuláld bele. Nem kell ahhoz maxon mennie, hogy elérd a határait
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Bővebb válasz, most már nem telefonról. Első dolog, hogy amit itt írunk a motorokról, az csak a jéghegy csúcsa. Egy csomó paraméter van még, erről most írok pár sort:
- első dolog, hogy általában egy 4 elemű skálán határozzák meg a teljesítményt, általában 25/50/75/100%-os teljesítményen
- itt több paraméter is szóba jön, attól függően mire vagy kíváncsi és milyen motorról van szó. Ami a racereseknek érdekes:
+ maximális áramfelvétel
+ fordulatszám
+ emelő erőItt ugye a kérdés az, te mire akarsz optimalizálni és tervezni:
+ emelő erő, minél nagyobb annál jobb, viszont durván rontja a hatékonyságot, ezzel az üzemidőt
+ hatékonyság, vagyis az áramfelvétel és az emelőerő hányadosa, adott fordulatszámon, ebből lesz a hosszú üzemidő
+ fordulatszám kérdések, pl. nagy és lassan forgó propeller stabilabb
+ felpörgés és lelassulás vagyis reakcióidő. Ehhez más dolgok is kellenek, aktív fék, Oneshot/Multishot képességNa a fentieket kombinálja, hogy:
+ mekkora az akkumulátorod cellaszáma 3-6S között
+ mekkora az akkumulátorod C értéke, vagyis meddig tudod etetni a motorokat
--------------------------------------
+ mekkora a propellered (4,5,6 col, stb.)
+ milyen meredek a propellered (5030,5040,5045 stb.)
+ milyen típusú a propellered (Bullnose, vagy lekerekített stb.)
+ milyen anyagból van a propellered (nylon, műanyag, karbon?)
+ hány ágú a propellered (2, 3, 6?)Na most ezeket képzeld el egy táblázatban, ami vagy 20 sor és 10 oszlop Akkor még nem beszéltünk arról, hogy ki és hogyan méri, mennyire melegszik közben a motor stb.
Ami a tervezési szempontokat illeti:
+ maximális áramfelvétel azzal a propellerrel, amit még fel fogsz rakni. Nagyobb és a meredekebb is több áramot vesz fel
+ maximális áramfelvétel az ESC-vel és a motorral összevetve (vagyis ezeket ne haladja meg)
+ maximális áram amit az akkumulátor le tud adni.
Nagyobb kapacitás: nagyobb súly, nagyobb áram, hosszabb üzemidő.
Nagyobb C: agresszívabb, gyorsabb reakció, több áram, sokkal magasabb ár
Nagyobb cellaszám: nagyobb feszültség, magasabb fordulatszám, nagyobb emelőerőA következő feladat az áram leadásának és a merítés idejének meghatározása, hogy legyen fogalmad a kivehető teljesítményről és az üzemidőről.
Teljesítmény=C*kapacitás pl. 1500mAh*30C=45.000mAh=45A
Üzemidő=kapacitás/(kapacitás/idővel*C-) ==1500/(1500/60*30)=2 vagyis KETTŐ perc full gázon, próba padon merítve 100%-raEgy életszerűbb példa, hogy értsétek, mi a gond a kapacitásos történettel, nézzük a már 100% emlegetett csúcsmotort az RS 2205-öt. 31,2A DAL 5045*3 properrel. 1500mAh akksi, 90C-vel fogjuk etetni
Teljesítmény=1500*90=135.000mAh=135A (nekünk ugye 4*31,2A=124,8A kell)
Üzeimdő ELMÉLETI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL: 1500/(1500/60*90)=0,66 perc vagyis 40 MÁSODPERC !!!
Üzemidő GYAKORLATI MAXIMÁLIS MERÍTÉSSEL:1500/(1500/60*83)=43,2 MÁSODPERC!!!Ez még mindig csak egy laborteszt, de érthető mi a gond? Ha az esetek felében megyünk csak full gázon, egyébként meg 50%-on, már akkor is csak 64 másodperc, alig 1 perc az üzemidő.
Szóval aki tényleg versenyezni akar, az ilyesmivel számoljon. Annyit had mondjak még el, hogy a nyertes köridő Velencében valahol 70-80 mp között volt, tehát a 64 ms még ide is kevés...Vagyis ritkán megyünk full gázzal
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Szerintem túlgondolod ezt a dolgot. Túl nagy feneket tulajdonítasz az egész történetnek, amivel megy az idő hetek óta. Nem fogsz minden kérdésedre választ kapni és tökéletes gépet sem fogsz építeni, mint ahogy SENKI.
Viszont telik az idő, még szarozol 3-4 hetet és már május lesz, aztán majd egy valami nem jön meg, amit rendelhetsz újra, vagy esetleg rossz, belebonyolódsz egy vitába, amivel simán elmegy egy-két hónap, akkor már június vége lesz és azt fogod észre venni, hogy mire a géped repül, már július van.
Ha betartod a főbb szabályokat (áramfelvétel, feszültség, azért össze lehessen kábelezni a dolgokat) nagy bajod nem lehet. Hidd el, az első 1 hónapban örülni fogsz ha tudsz majd egyenesen repülni vele. Nem fogod azt gondolni: bazz de szar ez a Naze 32 rev 5. az F3-masokhoz képest, mert nem fordul be a gép elég hamar a kapu mellett, de későn reagál (ami ugye millisecundumban mérhető) vagy hogy az 5045 CSAK!! 500 grammot emel motoronként és nem 700-at.
Én még mindig azt mondom, hogy vegyél egy Eachine Falcont, annak jó a váza, jók az ESC-éi, megy 5-6os proppal, 3-4S akkumulátorral, aztán majd átépíted, ha akarod. 45-47.000 -ért nincs jobb.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #184 üzenetére
Hú nem tudom, Emax asszem? Vagy Ali? Már vagy 10 oldalt használok, nem emlékszem
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Pixhawk, csak drága.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
Nah, két dolog, a 250-es Eachine táska NEM jó a Nighthawkomra. Ebből mindenki vonja le a megfelelő következtetés azzal kapcsolatban, amit ide nem írhatok le, de a táska nekem nem kell.
Másik, hogy összeraktam az X4 Alien karbonnak mondott vázat, amit 21 dodóért vettem az Aliról és tényleg karbon. Kicsit vékony, de miután beraktam az alumínium spacereket, elég merevnek tűnik. Van a közepén egy gumitalapzat ami rezgést csillapít, elég jól is néz ki. A furatok helyenként kicsit szorulnak és az összerakási manual szar, de ennél nincs jobb váz 20 dodó körül.
Belepróbáltam a Multistar hátitáskába, ÉPPEN belefér, ez 360-as váz, tehát óva intek mindenkit attól, hogy ennél nagyobb gépet építsen. Ez is csak úgy fér bele, hogy nincsenek rajta a propok. Tehát 450-es, 550-es vázhoz BIZTOSAN nem lesz táska, vagyis aki hordozni akarja, vagy vegyen összecsukható karosat (Yuneec) vagy hagyja a hexákat a francba. Nem véletlenül van mindig egy csomó eladó 100.000 körül (amennyiért egyébként simán lehet egyet építeni, mert +2 motor +2 esc kell rá), de szerintem nem sok értelme van, kivéve ha a sz*pásfaktort akarod élvezni ami ezzel jár.
Annyi, hogy vázon van 4 dekk, szóval lehet pakolni mindenhova a cuccost, de ezek elég szűkek, szóval a hely azért nem végtelen...
Lábat még nem vettem hozzá, mert elnéztem a cuccost, de van hozzá tonnaszámra, kb. 4 dollár, DJI lábnak hívják, az megy erre is.
Ha akartok ilyen vázat, mindenképpen azt vegyétek, aminek a kódjele: F14884/88, ez a karbon, a másik üvegszál.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Pikachu24 #235 üzenetére
Ott nem találtam meg. Viszont érdekes felfedezéseket tettem a vázak hasonlósága kapcsán. Gyakorlatilag kis módosításokkal ugyan azokat a vázakat árulják 22 és 80 dollárért is, csak felbrandelik, meg adnak hozzá egy leszálló lábat (de úgy már 96 dodó).
Amit most vettem, ugyan az a váz kis módosításokkal felmárkázva is kapható 4x annyiért.
Fape: ha lesz időm lövök.
Illetve kérdezném az építőket, hogy 2212 920KV-nál erősebb motort maximum 10 de inkább 9-es prophoz mit ajánlanátok? 30A esc-t képzelek hozzá, 4db kell kamera platformhoz.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Pikachu24 #239 üzenetére
Ok, szóval akkor ha elbír még egy kilót, akkor az 2,3 vagyis az éppen az 3 kg körüli emelő erő, csak mert van 4 db DYS-em ami 600/900-at emel, 3S-4S-en szóval tök ugyan azt amit a tied
Na ezért akartam erősebbet
Az ESC viszont szimpi. Milyen épített géped van neked?
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Pikachu24 #247 üzenetére
Bocs hogy nem emlékszem rá, kb. 2000 priv üzenetem volt az elmúlt 6 hónapban De persze az sokkal egyszerűbb, ha én visszalapozok, mint hogy ha te ide írod 10 másodperc alatt. Néha azon gondolkodom, hogy ennek valami fura nevelő jellegű célzata van? Vagy a Pavlov reflexet kellene vele begyakorolnom?
Ha esetlegesen egyszer kikukáznád a motorokat: SunnySky X2212 KV1400, 9"-proppal 1200Grammot emel 12V-nél.
Egy dolgot nem találok, vajon elmegy-e 4S-el...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Csináltam egy összeállítást 330-450-es vázakra a szóba jöhető motorokról Banggood alapján. Az érdekes az, hogy nálam ár/érték arányban egy olyan motor nyert, amit eddig nem is ismertem (JFRC), asszem nem is véletlenül out of stock
Elég sok érdekes dolog kiderült. Ha van rá igény, bedobom ide a fóruma rövidítve.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nos a blog most egy kicsit lassabban pörög, mert a tankötelezettségeimet teljesítem éppen A lényeg és az alapstory a következő okfejtéshez:
- van egy gépem, az Ogre, ami átépítés előtt áll és mivel nincs időm foglalkozni a témával, ezért most az árufelhalmozás folyamatában vagyok, ahogy MGY értsd minden ami kell, álljon rendelkezésre, mire lesz időm bíbelődni vele.A váz megvan, ESC-khez nem akarok nyúlni, vezérlőm van, akksit vettem (erről majd később), de mivel a vázméret megváltozik és ezzel a propeller méret is, vagyis a kérdés az, hogy mi is forgassa a propellereket? A jelenlegi, szerintem NAGYON JÓ motorok: 4 db DYS X2212 920KV
- olcsó motor
- elmegy 3-5S akksikkal
- elmegy 8-10 (talán 11) colos propokkal
- jó a hatékonysága (erről később)
- elég erős, de nem túl erős, 3S 600 gramm, 4S 900 gramm
- keveset eszikKicsit a hatékonyságról és az elérendő célról: eddig ugye racerekben gondolkodtam, aminél az alábbiak fontosak:
- gyors reakció
- nagy erő vagyis a PEAK értékek
- jó hűtés
- menjen 4S-el is
- 4-5-6 prop rámenjen, bírja a 3 ágút is
- bírja az eséseketNa ezeket a szempontokat ki lehet dobni a kukába, úgy ahogy van, gyakorlatilag az összeset, kivéve az akkumulátorok cellaszámát, mert ami fontos:
- rezgésmentes, stabik forgás
- kis áram mellett, takarékos működéssel, csendes legyen
- teljesítmény
- takarékos működésből következik a hosszú üzemidő és a kevés hő
- minél nagyobb propellereket meg tudjon forgatni, ami még felfér a vázra
- ár (ezt a racernél azért nem írtam, mert a csúcsteljesítmény kivétele mindig nagyon drága)
- plusz súly miatt legyen benne tartalék az emeléshezA hatékonyság az egyik legfontosabb dolog, vagyis:
- KW érték osztva emelő erővel, tehát mennyi teljesítményt kell kidobni az ablakon, a gép megemeléséhez
- mekkora áram mennyi emelő erővel jár
- az átlagos repülés közben mennyi áramot fogyaszt én ezt az 50% körüli gázállásnál szoktam nézniA DYS X2212 920KV-t használtam referencia motornak, tehát ebből kell kiindulnunk, szóval ideírom a statisztikákat:
- ár: 3267 Ft
- Akku: 3-5S
- propeller: 8-11 (talán, de nincs igazi infó)
- emelő erő: 3S=600 g, 4S=900g
- súly: 80 g
- méret: 28*24
- hatékonyság: g\W=6,35
- hatékonyság áramra: g\A=70,6Sok motort megnéztem, nem írnám le mindet, az majd benne lesz a cikkben, de az alábbiakat találtam érdekesnek, különböző szempontból, de előtte még annyit, hogy egy Multistar 4000mAh 10-20C 3S akksival fogom kezdetben tesztelni, ez ugye 40-80A-t tud kiadni, tehát minden motor kiesik, ami:
- 20A+ ampert fogyaszt
- 1250 KV-nál gyorsabban forog, de inkább 800-1100 KV közé kell esnie
- 2-3S-es motorok, mert 2S-t sosem teszek rá, 3S alap, vagyis 3-4S vagy 3-5S kell
- ami nem tud fogadni legalább 9" propellertA három legérdekesebb versenyző:
- Emax MT2216 II 810KV
- Sunnysky V2216 800KV
- JFRC U2216 800/900KVEmaxról néhány gondolat:
- drága motor, darabja 5800, csak kínából lehet rendelni BG-n
- van 9-es referencia értéke, amivel egyébként erőben ugyan azt tudja, mint a DYS (600 gramm), de 7,9 a hatékonysága, tehát hosszabb üzemidőt hoz
- 3-4S-t tud
- van vele tapasztalat, csendes és majdnem nulla rezgést ad leSunnyskyról:
- magasan a legdrágább motor, 7550 Ft, de van EU raktárban
- 9-12-es propokat is elvisz, tehát áttehető később más gépre
- 2-4S-el megy
- 11.1 V-nél 8,24-es hatékonyság, 5.8-nál 11,88!!! vagyis ez a leghatékonyabb motor a versenyzők között, nagy üzemidő
- van róla thrust teszt a neten, dicsérikJFRC ről:
- nem ismerem a márkát és semmi infó nincs róla
- 5000 Ft körüli az ára
- nagyon erős, 8,1 ampernál emel 660 grammot
- hatékonyabb mint a DYS, 10%-al nagyobb emelőerőre 7,34-es hatékonyság
- 2-4S aksikkal is megy
- 9-11" proppal biztosan megy
- mérsékelten vízálló, IPX-7Ezek alapján, ha tudnám, hogy a JFRC jó, megvenném azt. A Low end szegmensben viszont nincs jobb a DYS-nél.
Mint látható, az akkumulátor miatt nem érdemes erőlködni még nagyon az 1100KV-s akksikkal sem, de a 4000mAh-tól ezekkel a motorokkal szerintem elvárható kb. 15 perc repülési idő üresen.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel