Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BugBeaR

    csendes tag

    válasz Ranagol_5 #36 üzenetére

    Azért a fizikai edzésnek nagy szerepe van a szellemi teljesítményben. Fatal1ty a profi karrierje alatt futott és edző terembe járt majd este játszott, erről többször nyilatkozott is. A játékosok nem 20-as karral rohangálnak, csak egy részük. Az egykor világot a markaiban tartó orosz Quake 3 legenda, Cooller, például mára teljesen átalakult.

    Cooller
    2011-ben Cooller

    Itthon lehet ez a kép alakult ki mert bizonyos játékosok így tengetik az életük, de pl. az ázsiai edzésprogramnak is van mentális tréning része. Nem csak 13-14 óra játékból áll hanem pl. sportpszihológus dolgozik a profikkal a stressz kezelés hatékonyabb leküzdése érdekében. Az viszont igaz, hogy a legtöbb kinti kultúrában a mentálist edzés olyan, mint nálunk a friss kenyér beszerzése a péknél, tehát a napi rutin része.
    Független ez a munka, sport, bármely tevékenység minőségétől és milyenségétől.

    Ha a hazai esport cikk is összeáll, akkor tovább boncolgatjuk ezt a témát is. :K ;)

    [ Szerkesztve ]

    Determination leads you to success.

  • BugBeaR

    csendes tag

    válasz Ranagol_5 #43 üzenetére

    Ebben tök igazad van. A sport összefüggés amúgy leginkább nem ebben a relációban kerül elő, hanem másik oldalról indul az elmélet. A svédek közt megtalálható legtöbb profi játékosnak van sport múltja, ami nagyban segíti a koncentrációs képességeinek kiaknázásában. Mivel edzők felkészítették, beleszagolt már a versenysportba vagy esetleg több fajtát is próbált, a játékra is úgy tekint, mint egy sportra és e szerint áll neki.

    Nem feltétlen kell fizikai felkészülés, de tény, hogy erősen javallott szerintem. A testalkat szerintem csalóka.

    @koreai gyerekek:
    Erről majd egy másik cikkben beszéljünk, divat vs esport :) :C

    Determination leads you to success.

  • BugBeaR

    csendes tag

    válasz Neovenator #83 üzenetére

    Átfogalmazom a kedvedért és talán akkor jobban rámutat, miről szól ez. Akkoriban a Starcraft volt az egyetlen játék, ami rövid meccseket kínált. A PC Bang üzemeltetőjének a fő szempontja, hogy minél többen ismerjék az adott létesítményt. Akkoriban kevés olyan játék volt, ami miatt rendszeresen visszajártak volna vagy fontos lett volna, hogy adott helyre menjenek.

    A Starcraft olyan kihívást kínált és olyan kreativitást engedett adott játékosnak, hogy többször több órára elvonultak gépek elé meccselni, sőt a legjobbakat tömeget követték a kijelzőkön. Mindehhez add hozzá az intenzív meccseket, a szem kéz koordináció fejlesztését és a játéktematika gyors elsajátíthatóságát.

    A PC Bang-ben eltöltött idő nőtt, olyannyira, hogy párok is lejártak rendszeresen játszani, számukra az úgynevezett love seat megoldás volt bérelhető, ahol közös szék volt és nem volt elválasztva a két PC. A helyek központi találkozó pontokká nőttek és egy-egy hely reklámozta profijait, kiváltságos lett. A Starcraft így hamar ideális eszközt adott a tulajdonosok kezébe, hogy a játékosoknak is jó legyen, de ők se maradjanak haszon nélkül.

    Röviden, tovább nem fejtegetve a témát, ez alapozta meg igazán az üzletág sikerét plusz a játék igencsak masszív rajongói bázisának kialakulását is a dél-koreai srácok és lányok sajátos rajongásának is köszönheti.
    :R

    @sport vs nem sport:
    Teljesen és tökéletesen mindegy, hogy az-e vagy sem. Ha holnap sportnak nyilvánítják akkor sem változik semmi, nem lesz több támogató vagy jobb játékosok egyszerűen csak bizonyos papírozási kötelezettségek miatt szerintem drágább lenne egy-egy rendezvény/csapat üzemeltetése, ami innentől sport rendezvénynek számíthat. Ez a vélemény persze szubjektív, de szerintem ez a kérdés súlytalan hazánkban.

    [ Szerkesztve ]

    Determination leads you to success.

Új hozzászólás Aktív témák