Új hozzászólás Aktív témák
-
sBc
aktív tag
-
Füleske
addikt
Szerintem itt annyi történt, hogy a Toyota papíron ráduplázott a Nissan - ra [link], mert nehogy már papíron ne ők legyenek az elsők 2030 - ra...
A hidrogénnek jelenleg 99.3 % - át állítják elő "környezetszennyező nem megújuló forrásból" [link], így a Toyota érvelése a Japán áram előállításra hivatkozva szánalmas. Hatásfokot, szállítást, tárolást is érdemes megnézni.
A szilárdtest akku meg "hamarosan forgalomba kerül". Aha. Hiszem, ha látom. Amúgy az is Li-ion akku, csak a gyártástechnológia más. (lásd Bolloré Bluecar)
-
Füleske
addikt
Ok, csak azt hogy van az országban már egy darab (nem nyilvános) H2 kút, és április óta a Toyotának sikerült üzembe állítani (nem eladni!) kettő darab Mirai - t [link] (5Z kategória a táblázatban) , kicsit parasztvakításnak gondolom. Igen, a jövő eldönti, de ha ilyen ütemben "halad" ez továbbra is, akkor ebből semmi se lesz belátható időn belül. Ahogy a tömeggyártott és olcsó szilárdtest (vagy bármely más csoda, legutóbb pl. papír alapú...) akkuból se.
-
troviko
senior tag
A több szálon gondolkodásos teória hihetőbb lenne, ha mondjuk már 2-3 éve lenne villan autójuk. De nincs. Lényegében még most sincs. Majd lesz. 2-3 év múlva. Látszik, hogy eddig egyáltalán nem hittek a villanyautókban, tolták a kreténkedést a hidrogénnel.
A hidrogén mitől lenne zöldebb, mint a BEV? A hidrogén is elektromossággal állítják elő, kb. harmad annyira hatékony, mint a BEV, ha a keréken leadott energiát nézzük. Teljes zsákutca a családi autók esetében. Nagy, nehéz gépeknél, és/vagy repülőknél beválhat, de hatékony egyáltalán nem lesz.
A fentiekből látszik, hogy a hidrogén japánban 3-szor szennyezőbb lenne, mint a tisztán elektromos autók használata. Plusz azt nem "tankolod" otthon, napelemről, hanem járhatsz a hidrogén kútra, és veheted olyan áron, amilyen áron adják. Máshol nem jutsz hidrogénhez. Óriási függés.
Szilárd test. 20 éve hallgatjuk, hogy "már csak 5 évre vagyunk tőle". Jó lenne, örülnék neki, de majd akkor hiszem, ha már az utakon lesz.
Akár hogy is, látszik, hogy a Toyota rettenetesen eltaktikázta magát, nagyon rossz lóra tettek, és a saját hülyeségüket tolták ezerrel, ahelyett, hogy TÉNYLEG diverz stratégiát folytatnának.
https://www.oldtech.hu/
-
dabadab
titán
A "zöld hidrogén" parasztvakítás, valójában tök sima elektrolízissel előállított H2.
Ahol valamiért tényleg konkrétan hidrogénre van szükség, ott lehet, hogy ez a legkevésbé rossz megoldás, de autóüzemanyagként környezetvédelmi katasztrófa, ugyanis ilyen "zöld hidrogénnel" kb. háromszor-négyszer annyi elektromosság kell ahhoz, hogy abból majd az 1 kWh-nyi autómeghajtás legyen, mintha simán akkuba töltenék.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
Q3 végéig olyan 630 ezer volt meg idén, várhatóan 8-900 ezer között lesz az éves. De nem ez a lényeg (hacsak nem merül ki a gúnyolódásban amit mondani akartál). Az első iPhone-ból eladtak 6 milliót, amikor a Nokia még ilyen 100 milliós darabszámot értékesített évente, aztán nézzük meg így 15 év távlatából hogy áll a két cég.
-
dabadab
titán
És az elektromos energiát és a nyersanyagot ami a feleslegesen több tonnás akkumulátoros autódhoz kell hol állítod elő?
Az elektromos áramot u.n. erőművekben, ahol eddig is, a nyersanyagot meg bányásszák, ahogy eddig is.
A súlytöbblet meg egy átlagos autónál kb. 400 kg, nem több tonna és a regeneratív fékezés miatt a fogyasztást a súly jóval kevésbé befolyásolja, mint a belsőégésűeknél.Feltételes módról többet nem beszélek. Holnap bármi lehet.
Az autóiparban viszont nem, ott évtizedes távra kell előrenézni és most a jelek szerint a Toyota nem nézett, hanem benézett.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
Jaja, ahogy a Nokia is pont jól reagált az iPhone-ra, és kihozott olyanokat, mint az 5800 meg az N8, ami minden volt, csak nem ellenfél. Nem a MS rontotta ott el, hanem már évekkel korábban őket is letolt gatyával érte az érintőkijelzős forradalom, a MS csak nem tudott jó döntéseket hozni, amivel megmentse a céget. A Samsung akkoriban még csak üldöző volt, nem piacvezető, és azért élték túl, mert időben kapcsoltak és beszálltak a versenybe.
A japán autógyártókról ez szerintem most nem mondható el (sajnos, mert amúgy szeretem amiket csinálnak). A Toyota évtizedek óta olyan technológiába tolja a pénzt, ami sehova nem haladt szinte, van két modelljük, ami szinte sehol nem használható autóként, mert nincs hozzá infrastruktúra. Most bemutattak papíron egy palettát, amiből egy autó jövőre kellene jöjjön "csak úgy a semmiből" a legnagyobb iparági komponenshiány alatt, hát meglátjuk. A Honda kihozta az "e"-t, ami aranyos, de inkább csak egy "ránk is figyeljetek" tech demó, mert amúgy kanyarban sincs még rendesen használható platform és arra épülő paletta. És a többiek sem állnak nagyon fényesen arra. Ismétlem: sajnos.
A VW-nek már kint van két modellje, kaphatók, bemehetsz a bótba és leveheted a polcról. Sőt, id3-at már itt a környéken is láttam nem is egyet (jó, mondjuk most egy Model Y is parkol a ház előtt). Ehhez képest a Toyota meg majd jövőre jön talán.vicze1: Hát, nem tegnap fejlesztették, hanem még tegnap sem. Tavaly valamikor az eredeti bejelentésben szerepelt 5 modell talán, amiből egyedül az elvileg jövőre megjelenő SUV-ról volt egyáltalán kép, a többinek még kb a formaterve sem volt bemutatásra készen, most meg hirtelen már 30-ról van szó? Ez szerintem ilyen részvényeseknek szóló ígéret, nem feltétlen van mögötte tényleges tartalom, de majd kiderül, hogy mit hoznak és az mennyire versenyképes.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Nem nagyon látom, hogy a bz4x-et (ehh, ezt a nevet amúgy, remélem kitalálnak valami jobbat neki, mert ezt senki nem jegyzi meg) kb semmilyen értelmes EV csatorna nem tesztelte még, csak ilyen random csatornák kapták meg (60 ezer subos csatornának adják, wtf?!), ami elég gyanús. Majd ha valami értelmes helyen lesz róla vélemény, akkor azt nézzük meg.
Az EQS nagyon berúgta az ajtót, kb annyit fog zavarni az autózás vizében, hogy semennyit a 100+e eurós árával Majd ha lesz elektromos C meg A osztály, akkor esetleg, addig ez kb arra jó, hogy luk beszéljenek. iX megint érdekes, elvileg egyedi platformot kapott, amit semmi másra nem használnak majd, tehát csak egy átmeneti lépcső, ami szintén tech-demó szagú, nem pedig hosszútávú tervezésre utal.Amúgy a startupnak közel 10 év kellett hozzá, hogy normális gyártókapacitást kiépítsen, a kínaiaknál meg nagyon sok dolog létre tud jönni és nagyon sok dolog be is tud csúfosan bukni. Majd nézzük meg 10-20 év múlva hány cég létezik még azok közül, amik onnan berobbantak a köztudatba.
[ Szerkesztve ]
-
Schuler888
senior tag
"Pár éve a német autógyártókról volt a rinyálás a lemaradásról és nézzétek idén megjött a Mercedes EQS és berúgta az ajtót. Vagy a BMW iX"
gyonyoruen berugta az ajtot, inkabb belerugott az ajtoba es meg csak hangja sem volt az ajto masik oldalan. Ha mar annyira nemet elektromos akkor az audi akik tenyleg mutattak es mutatnak is valamit a temaban.
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Schuler888
senior tag
Ez a baj hogy a hiren kivul nem igazan van masa.. Mercedes Hovany... Ha nem ismered keress ra. Semmifele ajtoberugasnak meg csak kozeleben sincs..
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- BestBuy topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPhone topik
- Milyen monitort vegyek?
- LEGO klub
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen