Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    válasz Tigerclaw #5 üzenetére

    Ezt hogy érted? A Google bevételének nagy részét adják a reklámbevételek.
    Persze, hogy az a célja, hogy a hirdetők elérjék a célközönséget minél pontosabban. Szerintem ezzel nincs baj.
    Támogatom, hogy úgy csinálják, hogy tényleg ne legyen visszakövethető és személy szerint pontosan azonosítható. De megtiltani nem opció szerintem.

    Egy offline hirdetés is célozva van. Tiltsuk azt is? A Kiskegyedbe tegyünk mondjuk egy Ryzen proci hirdetést, egy autós magazinba meg tamponreklámot? Rózsadombon óriásplakáton hirdessünk egy veszprémi panel-hamburgerezőt, egy borsodi zsákfaluban pedig Maseratit?

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz Gargouille #10 üzenetére

    Érdekes kísérlet lenne. Megvennéd az újságot, ha 3X drágább lenne reklám nélkül? Fizetnél minden egyes weboldalért, amit meg akarsz nézni, reklám nélkül?

    Egyén szintjén megértem a véleményed és tudsz is tenni ellene (ahogy gondolom teszel is).
    Én is használok reklámblokkolót, fizetek Netflixet, hagyományos TV-t nem nézek, mert kiakasztanak a reklámok. Volt magazin amit vettem egy időben, majd abbahagytam, mert annyira reklám volt benne.

    Tehát a probléma egyrészről valós - az egyén szintjén nézve.

    De a reklámok azért vannak, mert működnek. Többnyire alacsony hatékonysággal, de pénzt hoznak (optimális esetben).

    Csak hát ha kevésbé célzott, akkor idegesítő.

    Egy magazinban szereplő hirdetés sem annyira pontosan célzott.
    Nyilván egy Forbes-ba nem teszel hirdetést az új be quiet! hűtőről.
    De tesznek pl. telefon-hirdetéseket. Igen, a célpiac megvan, aki vásárol telefont és a pénze is meglehet adott kategóriás telefonra - de akkor is kevesen váásrolnak egy ilyen hirdetés miatt telefont (meg persze sokszor ezeknek a hirdetéseknek a célja nem is feltétlen a vásárlás, hanem csak az, hogy lásd és a fejedben legyen). Tehát mégsem kellően célzott.

    Így mennyiséggel tudnak nyomulni a cégek - a nagy számok törvénye alapján az is látja, akit érdekli. Igaz, ez csak 1%, maximum.

    Mit szólnál - csak játszunk el a gondolattal - egy teljesen utopisztikus hirdetési rendszerhez, ahol csak és pontosan olyan hirdetést látsz és akkor, amikor tényleg érdekel, és tényleg hasznos.

    Fúrót akarsz venni? Nem kell szétnézned az összes boltban, hogy hol a legjobb ajánlat, melyik típusú fúró kell neked, stb. Ez a képzeletbeli rendszer pontosan megmutatja neked egyetlen egyszer, pontosan annak a fúrónak a hirdetését, amit pontosan akkor, annyiért szeretnél.

    Ez milyen lenne? Segítene?

    Szóval összetettebb kérdés ez szerintem, minthogy elintézzük annyival, hogy " a hirdetés tré, a google ne kövessen".

  • waccamár

    senior tag

    válasz Tigerclaw #13 üzenetére

    De ha a PH látogatóinak csak a 0.001%-át érdekli éppen AZ a monitor, az miért lenne kellően hatékony?
    Mi van, ha valaki éppen VGA-t vagy RAM-ot keres. Miért ne tudja ezt a keresési előzményeiből egy rendszer és miért ne mutassa meg az adott illetőnek az erről szóló hirdetést? Hisz relevánsabb neki, mint a monitor.

    Szerintem nem a bizonyos szintű profilozás a gond, hanem az adatbiztonság. Én abban szeretnék biztos lenni, hogy ezeket az adatokat nem adják ki 3. félnek, maximum az ő rendszerükön keresztül kiszolgálják hirdetéssel (ahogy elvileg ez most történik, vagy kellene történnie), illetve ne éljenek vissza ezekkel az adatokkal (ahogy én még nem hallottam arról, hogy bárkit is hátrány ért volna azért, mert pl. a google profilozta.

    Persze, lehet fekete-fehérben gondolkozni, és mégegyszer: értem a te hozzáállásodat is. Viszont az szerintem már nem reális, sarkított, és túlságosan alaptalan félelmekre apellál, "mi van ha...".

    [ Szerkesztve ]

  • waccamár

    senior tag

    válasz Gargouille #21 üzenetére

    A környezetnek sokminden nélkül jobb lenne - sarkítva konkrétan az egész emberiség nélkül :)

    Elfogult vagyok a témában amúgy, mert hasonlóval foglalkozom. Értékesítési szövegírással egybekötve készítek weboldalakat főleg a szolgáltató szektornak, amikre célzott hirdetéssel terelnek forgalmat. Éppen ezért én az iparágnak a számokkal pontosan kifejezhető értékét látom: látom, hogy pl. egy klímás, autószalon, pályázatíró, nyílászárós, stb. hány ft-ért terel forgalmat arra az oldalra, amit én csináltam, és ott hány %-ban konvertálnak (kérnek visszahívást, érdeklődnek, stb.).

    És azt is látom, hogy ez működik: jól jár a szolgáltató és jól jár a látogató is, mert van valamilyen problémája, amire talál megoldást.

    Nyilván egy "random" mosópor reklám egy óriásplakáton teljesen más kategória.

  • waccamár

    senior tag

    @lionhearted és @btprg

    Értem amiket írtok, de jelenleg a világ nem így működik közgazdasági és üzleti, marketing szinten.

    "mert nem kell cégér, akkor az olcsóbb lesz..." -- ez már így önmagában értelmezhetetlen. Ez a "jó bornak nem kell cégér" téma ez már nagyon idejétmúlt, nem igaz.

    "de ha valakinek egy célzott reklám kell ahhoz hogy valamit megvegyen, az rég rossz." -- azt a hibát követed el, hogy magadból indulsz ki és ezt vetíted ki mindenkire - illetve nem látod át azt, hogy hogy működik ez az ipar (ami érthető, hisz te nem ebben mozogsz).

    A reklám célja nem a tukmálás és hülyeségek rásózása az emberekre. (persze, valaki ilyet is csinál, ezt most hagyjuk).

    Kevés olyan helyzet van, hogy ha valaki venni akar valamit, akkor azt beírja a google-be, megnézi a találatokat és megveszi ott akkor. Igen ilyen is van, de kis százalékban. Attól függ, hogy éppen a problématudat melyik szakaszában van, "mennyire fáj" neki az, amire megoldást keres.

    Általában az van, (most tényleg nagyon leegyszerűsítve), hogy a user beguglizik valamit, de nem veszi meg, mert még nincs kellő infója, nem volt meg a jó választás, stb. Majd ezután elkezdi a releváns hirdetéseket kapni pl. egy hajszárítóról, mert mondjuk éppen azt akar venni. Hirdet neki X cég. Ha a cég jól hirdet, akkor meg tudja fogni az illetőt, és tőle vásárol. De ez tényleg nagyon le van egyszerűsítve.

    Úgy nem fog senki sem hajszárítót venni, hogy éppen nincs rá szüksége, nem is akar, de meglát egy hirdetést, kattint és vásárol.

    Bonyolultabb és összetettebb sokkal a marketing és a reklámozás, mint amit laikusok gondolnak róla, a fenti kis leírt helyzet is csak 1 a sokból, ami előfordulhat, mint vásárlási helyzet.

  • waccamár

    senior tag

    válasz lionhearted #30 üzenetére

    Jogos, tényleg nem tudtam bennemaradni a képzelt világban, mert közgazdászként egyszerűen annyira irreális és felfoghatatlan számomra, hogy elképzelni sem tudom, hogy hogyan működne így a világ.

    Reklám azóta van, mióta kereskednek az emberek. Reklám volt az is, amikor a vadászó-gyűjtögető életmódot folytató ősemberek áttértek a földművelésre, és elkezdtek egymással cserélgetni, mert már többet termeltek, mint amit saját maguk fel tudtak használni - majd az egyik azt makogta a másiknak, hogy hé X-nek tök jó búzája van. Hülye példa, tudom.

    Jó bornak nem kell cégér?És ebben a reklámmentes képzelt világban akkor honnan fogod tudni, hogy jó az a bor, ha az üzletre még egy cégér sem lesz kirakva (mert hát ugye nem reklámozunk), hogy tudd, hogy ott bort árulnak? Ha egy haverod mondja neked, hogy ott jó a bor, oda menj, az is reklám :)

    Abban igazad van, hogy lehetne az egész reklámipar sokkal szofisztikáltabb, kevésbé tolakodó, összességében kevesebb. De ez megint kereslet-kínálat, amíg működik, addig csinálják.

Új hozzászólás Aktív témák