Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz Ghoosty #83 üzenetére

    Jelenleg egyetlen önvezető autó sincs kereskedelmi forgalomban. Az a csomag nem két milla lenne.

    Jeriko2:
    Látom, nem vágod a témát. A kikerülő manőver többnyire célravezetőbb, mint csak önmagában a fékezeés. Az pedig alap, hogy törekedni kell a kár enyhítésére, legyen az dologi, vagy személyi sérülés. Ezért fontos kérdés, hogy hogyan döntene a robot. A példa sem légbőlkapott. Megtörténhet, mint ahogy megtörtént, hogy önvezető autó nemrég elütött biciklist (vagy, gyalogos volt?).

    Fűtőszál:
    Ezt azért gondold át alaposabban! Mínusz 10-20 fokról beszélünk, 24 Voltos rendszerről és 30 négyzetméternyi felületről. Már amelyik kamionon ez egyáltalán megvalósítható lenne. Az én pótomon naponta többször is eltekerem a tetőponyvát. Nem sokáig bírná a fűtőszál. Meg, néhány millió vas konténert sem lenne olcsó befűtőszálazni.

    Csongi:
    Ezzel két bibi van. Az egyik az, hogy ha ember van a fülkében, akkor teret kell neki kialakítani, tehát a kamion semmivel sem tud több árut szállítani. A másik pedig az, hogy a pihenőidők nagyon szigorúan vannak szabályozva. Ez a szabály azt is kimondja, hogy pihenő kizárólag álló járműben tölthető. Tehát, ha ember van a fedélzeten, akkor a robotkamion legtöbb előnye azonnal bukó.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Ghoosty #92 üzenetére

    Két okból sem tudsz meggyőzni. Egyrészt azért, mert rendszeresen járok Németországban és Svájcban, ahol nagyon sok Tesla -t látok. Két méter magasan ülök, úgyhogy elég jól belelátok az utastereikbe. Egyetlen Tesla -t sem láttam úgy közlekedni, hogy ne ült volna ember a kormányánál.
    A másik ok az, hogy míg a véleményedet egy fotelből írod, addig én 800m magasan, a német 311 -es úton, hóesésben tekergőzök egy 2018 -as kamionnal, ami tele van kütyükkel és nem győzöm leokézni a műszerfalon a hibajelzéseket, ahogy a vezetést segítő rendszerek sorban megadják magukat. Azt sem tudom, hogy mi az az AEBS, de a hibája magával rántotta a tempomatot, ezért pont ugyanúgy magamra vagyok utalva, mint 15 évvel ezelőtt, a kéziváltós, fapados MAN -ben.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Ghoosty #96 üzenetére

    Lehet építeni 100 szintes önvezetési toronyházat, de attól még az önvezetés digitális:
    0 = kell hozzá ember
    1 = nem kell hozzá ember.

    Tehát, jelenleg nem lehet kereskedelmi forgalomban önvezető autót vásárolni.
    Egyébként meg miért kéne sofőrt tartanom? Itt vagyok én. A többi esetre (amikor hátra ülnék) írtam a pótsofőrt. Azért, mert néha hátra ülnék, még nem kell állandó sofőrt tartanom.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Ghoosty #102 üzenetére

    és MaCS_70:

    Félreértitek. A kamion kétszemélyes, a tachográfba egyszerre két kártyát lehet bedugni. Ezt úgy hívják, hogy négykezes fuvar. Amíg az egyik vezet, a másik az anyóson ül (elvileg :) ). Ha akartak volna, akkor már eddig is hozhattak volna olyan szabályt, ami alapján az ilyen fuvaroknál ne kelljen megállni. Azért nem hoztak ilyen szabályt, mert menet közben nem lehet pihenni, regenerálódni. Ezért írtam, hogy ez akkor sem változik, ha robot vezet.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák