Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz dajkopali #18 üzenetére

    Ehhez azért az is kell, hogy a jelenlegi taxi-árakhoz képest drasztikusan csökkenjen az önvezető taxik ára, mert akinek ma nem éri meg taxival járni, annak 20 év múlva se fogja megérni, ha a jelenlegi árak maradnak. Márpedig a cikk is említi, hogy ugyanannyiért visz az önvezető taxi, mint a sofőrös, és általában az előnyök között se szokták emlegetni, hogy a nyilvánvaló pozitívumok mellett ez megfizethető is lenne, márpedig elsősorban azon fog múlni az elterjedése, mert manapság nem autót fenntartani nagy luxus, hanem rendszeresen taxival járni.

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #62 üzenetére

    ezt a helyzetet sok millió olyan kilométer fogja megelőzni, amikor egyszerre lesz robot és ember sok millió jármű volánjánál

    Na, én pont ettől az állapottól tartanék a legjobban. Amikor már lesznek "90%-ban önvezető" autók, amikhez azért még kell sofőr, akinek elvileg figyelni kéne. De amikor az esetek 90%-ában az autó magát vezeti, akkor az emberi sofőr ellustul, és biztosan nem az utat fogja nézni, hanem telefonál/beszélget/olvas/alszik. Aztán amikor az automata egyszer csak megoldhatatlan feladattal találja magát szembe, és besír, hogy kedves sofőr, most azonnal vedd át a vezetést, akkor garantált lesz a csatt. Ilyet már akár most is láthatunk (Tesla autopilot által szalagkorlátba vagy pótkocsiba vezetett autó), de ha ezek a rendszerek elterjednek, akkor még több lesz belőle. Én személy szerint csak 100%-ban önvezető autót engednék forgalomba, ahol az emberi sofőrnek semmilyen felelőssége nem szabad hogy legyen, akár még kormány se legyen benne! Amíg nincs olyan szinten a technika, hogy mindent képes kezelni, addig mezei átlagos felhasználó kezébe nem adnám, mert onnantól a 90%-ban önvezetünk, 10%-ban meghalunk időszak fog jönni.

    [ Szerkesztve ]

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #68 üzenetére

    A fejlesztést nyilván nem lehet kihagyni, de a gyári tesztmérnökökkel teszteljék, ne az end user-ekkel... Az emberi természet olyan, hogy hiába van előírva, hogy figyelned kell, ha az autótól azt szokod meg, hogy magától megy, akkor nem fogsz figyelni, és ha egyszer mégis át kell venni az irányítást, akkor garantált a baleset. Amikor már a sima sávtartó asszisztensnél is inkább a kormányra kötik a kólásdobozt, hogy átverjék az autót, és ne kelljen tartani a kormányt, akkor azt hiszem borítékolható, hogy ez be fog következni a nem 100%-ban önvezető autóknál is.

Új hozzászólás Aktív témák