Új hozzászólás Aktív témák
-
nyisziati
veterán
Az Über után ez a lépés várható volt, csodálkozom, hogy csak most került rá sor.
-
nyisziati
veterán
válasz FoxiestFox #3 üzenetére
Erre ne számíts. Az ingatlanárak is mennek fölfelé és az albérleti díjak se fognak csökkenni.
-
nyisziati
veterán
válasz Bluesummers #37 üzenetére
+ k-adi:
ezzel nem lehet mit kezdeni.
Rendőrséget, katonaságot, bíróságokat, egészségügyet, tűzoltóságokat, nyugdíjrendszert stb. muszáj fenntartani.
Az, hogy korrupciót is kapunk ezekkel, sajnos a rendszer velejárója. Még Németországban is korrupt az államhatalom.
A mértékben persze van különbség, de ez ellen sajnos nem tudunk mit tenni. -
nyisziati
veterán
válasz #32839680 #104 üzenetére
"Nálunk az árverseny valahogy úgy zajlik, hogy mihelyst csökkentik az áfáját a húsnak 2 hónap és visszadrágul mert azonnal benyeli a hasznot a bolt. Ha a bérek növekszenek a termékek is azonnal drágulnak. Ha jövöre 2x annyi lenne a minimálbér az árak azonnal lekövetnék. A reálbér egy helyben toporog."
Végre kimondta valaki. Pontosan ezt gondolom én is. Valahogy egy olyan szintű mohóság dolgozik ebben az országban (talán: térségben), ami benyeli az emberek jövedelmét és nem engedi polgári jólétben élni őket.
-
nyisziati
veterán
Ilyen ostobaság nem is értem, hogy juthatott az eszedbe. PONT, hogy a piacgazdaság szélesítése mellett vagyunk.
Csak rengeteg a szűkítő tényező, például a rendkívüli mohóság, ami arra sarkallja az emberek nagy részét, hogy maximális áron adjon mindent. Vagy legalábbis próbálja.
Ez a káros mentalitás egész Kelet-Európát mérgezi egyébként, ahogy észrevettem.
De nálunk a leglátványosabb valamiért.Egy nem kartellező telekom cég (Digi) még Romániában is előbb jut koncesszióhoz, mint nálunk, ahol formai okokra hivatkozva simán kizárták a versenyből.
Holott, ha nem ez a jelenlegi 3 cég kartellezne, már rég féláron telefonálhatnánk.
-
nyisziati
veterán
válasz Gargouille #125 üzenetére
Így van.
Piaci önszabályozás maximum a termelői piacokon van, ahol nincs szó monopóliumról.
De amint néhány szereplőssé válik a piac, azonnal elkezdenek visszaélni a helyzetükkel a cégek.
Lásd Microsoft - '90-es évek.
De az Apple is megpróbálkozott ezzel, csak a Google alátett. Nem véletlen mondta Steve Jobs, hogy "go thermonuclear".
El akarta söpörni az Androidot, de szerencsére nem sikerült. -
nyisziati
veterán
Társasági adóból igen.
Amit adózás után azzal a lendülettel ki is visznek. A hazai dolgozó meg egy fillért nem lát belőle, csak a külföldi anyacég néhányfős tulajdonosi köre élvezi a visszavitt tízmilliárdokat.Morgyinak teljesen igaza van. Fejőstehénnek használnak DUPLÁN.
Egyszer a termelésnél, amikor a németországi bér negyedéért termeltetik velünk a termékeket/szolgáltatásokat, másodszor amikor megvesszük ezeket a németországihoz hasonló árakon. Vagy drágábban, lásd Pick szalámi.[ Szerkesztve ]
-
nyisziati
veterán
válasz #32839680 #143 üzenetére
1-2 éve kitettem egy fotót az üzenőfalamra, ahol a 40 dekás Pick pont a duplájába került itthon, mint Münchenben.
Nagy megdöbbenésemre egy nyugdíjas hölgy azt írta, hogy ők már a '70-es, '80-as években is Németországba jártak ki, és sokkal olcsóbban hoztak haza ITTHONI ruházati cikkeket és élelmiszert, mintha itt vették volna.
Úgyhogy erre értettem, hogy Magyarországon RENDSZERSZINTŰ a lehúzás.
-
nyisziati
veterán
"Be kellene tartatni és ez az, ami egyáltalán nem történik meg."
Nanana. Azért itt történt olyan eset is, amikor adóellenőrök fuvaroztatták magukat Über kocsival, majd amikor közölték, hogy na akkor adóellenőrzés, a sofőr simán kiszállt és rájukzárta a kocsit.
Ami nemcsak azért gáz, mert jól jelzi, mennyire szabálykövető az egész vállalkozás, hanem azért is, mert:
1) a szolgáltatás használatához regisztrálni kell.
2) bankkártyát kell hozzárendelni a fizetéshez.
3) személyreszóló értékelést kapsz.
Vagyis az a néhány adóellenőr, aki regelt a szolgáltatásra, mindössze egy (!) alkalommal buktathatta le magát, hiszen utána őt (és a kártyáját) még a rendszerből is törlik.Ezek után óriási képmutatás arról beszélni, hogy "be kellene tartatni a szabályokat".
Persze.
Majd ha ők is nem cinkelt lapokkal játszanak.FaceBook csoportokban is ki szokták írni: aki az admint tiltja, az repül!
Az Über pedig pontosan ezt csinálta.[ Szerkesztve ]
-
-
nyisziati
veterán
válasz Busterftw #168 üzenetére
"Az már az elején világos volt, hogy nem az Uberrel van a baj hanem a jelenlegi szabályozás elavult és nincs rá felkészülve."
Egyrészt ha ezt komolyan gondolod, akkor kezeltesd magad.
Másrészt az adócsalásra egy rendszer sincs felkészülve. A nyugati államok is csak a liberális hozzáállásuk miatt tűrik meg ezt a rendszert (a FaceBook-kal, Google-lal, Apple-lel meg a többi adócsalóval egyetemben). Bár úgy tűnik, ők is változtatni akarnak."A lényegét veszti el minden ilyen (jobban működő) közösségi szolgáltatás, mert a szabályokkal korlátozzák őket."
Mint azt már többször bizonyították, ez (és az AirBnB) már rég nem közösségi szolgáltatás.
Itt több cég meglátta az adózatlan extraprofit megszerzésének a lehetőségét és éltek vele.Ha közösségi projektet nézel, akkor ott az Oszkár vagy a telekocsi. Az Übernek rég semmi köze ezekhez.
Ahogy az AirBnB sem a kihasználatlan vendégágy kiadásáról szól már."Amúgy az Uber nem fizet(ett) Magyarországon a bevételek után adót?"
NEM.
"minek a számla a sofőr részéről, ha az Uber fizeti az államnak az utak után a lóvét."
Mert szemmel láthatólag fogalmad sincs a magyarországi adófizetésről.
. Egyfelől fizetni kell a taxitársaságnak a bevétele után társasági adót és az alkalmazottai után a szokásos munkabért terhelő adókat,
. másfelől a taxisnak, aki magánvállalkozó, fizetnie kell az áfát és maga után a bevételt terhelő adókat illetve egyéb járulékokat.
Plusz a drosztengedély, kamarai tagság, évenkénti vizsga a taxira, sárga matrica.EZEKET AZ UBER MIND NEM TETTE MEG.
-
nyisziati
veterán
válasz #32839680 #176 üzenetére
Azért, mert ők a helyi közönségnek helyi hirdetéseket nyomnak be.
Márpedig az tisztességtelen versenyelőny, hogy nekem - mondjuk - van egy ingyenesen terjesztett hirdetési újságom (mondjuk a Kisokos), ami a helyi hirdetőkből él, és nekem az utolsó procentig le kell adóznom mindent, a társasági adótól az áfán át a munkavállalók adójáig, de a FaceBook vagy Google az égvilágon semmilyen adót nem fizet. -
nyisziati
veterán
-
nyisziati
veterán
+morgyi
Pont erről beszéltem a #27-ben.
Ha az állam (inkább államok) nem kezdi el korlátozni ezt a fajta szolgáltatástípust, akkor majd szépen a fodrászok, kőművesek stb. is appon keresztül fogadják a foglalásokat, munkamegrendeléseket, és adóellenőr se fogja őket zavarni.
Merthogy az ő megrendelőik kártyával fizetnek az appon keresztül egy kanári-szigeteki banknak, amelyik nem tartozik a magyar adójogszabályok hatálya alá. -
nyisziati
veterán
"Racionális érdeke egy vállalkozásnak mohónak lennie,"
Nem feltétlenül.
PONT a Digi léte bizonyítja, hogy lehet úgy versenyezni, hogy közben önkorlátozó a cég.
És PONTOSAN ezért írtam, hogy Kelet-Európában "van valami a levegőben", hogy azok a cégek, amelyek nyugaton önkorlátozó módon viselkednek, azokból itt oligopol ragadozó vadállatok lesznek.Ahogy ezt szintén megerősítette az egyik kommentben valaki.
A Digi kizárását meg ne hasonlítsd a taxis kartellhez, mert semmi köze hozzá.
A Digi egy jogkövető cég, teljeskörű adófizetéssel, szabályos üzletmenettel, magyarországi tenderen való indulással, az Uber meg ennek az ellenkezője. -
nyisziati
veterán
"Nem önkorlátozó a Digi sem, ők alacsonyabb árakkal és jobb szolgáltatással tudtak betörni a piacra"
De igen. Nézd meg Romániában, akkor is tartják az alacsony árakat, amikor a többiek labdába se rúghattak mellettük."hiszen az állam segítségével csinálják ki őket,"
Na látod. És miért? Mert kartell van. Ha a Digi is beállna a sorba, senki nem bántaná.
De NEM kartellezik, hanem önmérsékletet gyakorol - ahogy Romániában is."a vezetékes piacon is erősen korlátozza a versenyt a szabályozó környezet."
Ennek ellentmond az ADSL teljes szabályzása a 2000-es években, amikor rendelettel kötelezték a MATÁV-ot, hogy bérbe KELL adnia a vezetékes hálózatát más cégeknek is."A taxisrendeletet magát hasonlítom a Digi ügyhöz, hiszen ott is a verseny korlátozása volt a cél, ezért van Budapesten rossz minőségű és relatív drága taxi szolgáltatás."
Én pedig újra leírom: EZ NINCS ÍGY.
A Digi szabályosan vállalkozó cég, de a kartell kilökte őket, mert nem akarták az áraikat felhozni a "Nagy Trió" szintjére.
Ezzel szemben az Uber SEMMILYEN vonatkozó jogszabályt nem tartott be, amik a taxiscégekre vonatkoztak, és így akart "versenyezni", ami viszont már egy inkorrekt visszautasítása a törvényességnek.
Mondván: "azt csinálunk, amit akarunk". A Diginek semmi ilyen magatartása nem volt."de mást sem engednének, ebben a történetben nem az Uber piaci magatartása a lényeg."
Ezt könnyedén lehet cáfolni: Taxify (Bolt). Őket beengedték és mindenben megfelelnek a jogszabályoknak.szerk.: +1 indok amellett, hogy mégiscsak a levegőben van valami: [link] "Mint ahogy a mi cégünknél az étkeztetést megoldó hálózatot ki kellett rúgni mert minőségtelen fos kaját csinált. A német anyacégnél ugyan ez a hálózat arányaiban hasonló áron étterem minőségű kaját szolgáltat a mai napig."
Itt semmilyen kartell nem volt, egyszerűen a "magyarosch" mohóság kibújt a helyi vezetőből.Még egy példa: Ausztriában minden Milka egységes akció alatt van, nálunk az egészmogyorós nincs. Miért? Mert azt drágábban is megveszik.
Lásd itt az utolsó kommentek.
#7452 és utána[ Szerkesztve ]
-
nyisziati
veterán
"Te tényleg ennyire naiv vagy? "
Ez nem naivitás. Az a baj, hogy számotokra a jéghideg, számító magatartáson kívül semmi más nem létezik.
Pedig igen. És szerencsére ez nem naivitás kérdése. Lásd pl. Cserpes Sajtműhely."Ha be lehetne szállni egy ilyen kartellbe, beszállnának. "
Nyilván be lehet szállni. A Vodafone megtette.
Én még emlékszem, amikor bejöttek, mindenki az angol tarifákra számított (20 Ft/perc). Aztán jött a hidegzuhany."Csakhogy ez nem úgy néz ki, nagyon nem mindegy a szereplők száma a piacon. "
Ez megint egy hibás feltételezés, lásd Blue mobil, MOL mobile."Most akkor ez cáfolja azt, hogy az állam egyes szolgáltatási területeken korlátozza az új szolgáltatók megjelenését? "
Igen, mert nem korlátozza. A Digi is ezért létezhet."normális esetben eleve lettek volna párhuzamos infrastruktúrák, valódi versennyel."
Nem lettek volna. M.o. csóró ország, költségminimalizálásra törekszenek, lásd a Telekom-Telenor összefogását a 4G ügyében, hogy a fél országot az egyik fedi le, a fél országot a másik.
Az meg teljesen kizárt, hogy a MATÁV mellett még egy szolgáltató egy párhuzamos vezetékes hálózatot építsen ki.
Minek? Egy ekkora országba? Teljesen jó ez, hogy egy cég befektet, a többiek meg bérlik tőle.
Csak ne állják adminisztratív eszközökkel az útját."Tehát az államilag előírt árak rendben vannak (taxisrendelet), még véletlenül sem ölik meg a versenyt? "
Láttad a "Dögkeselyű" c. filmet? Na ahhoz és az azt követő évtizedek "csikágójához" képest egy óriási előrelépés az, hogy az állam meg tudott egyezni a taxistársaságokkal és egy egységes tarifarendszert (plusz szolgáltatási szabályrendszert) ki tudtak dolgozni és ezt MINDENKI elfogadta.Egyébként meg nem olyan nagy biznisz ez, ha szabályosan csinálod, kollégám másodállásban magánzó (régebben főállású taxis volt).
Gyakorlatilag a maffia-rendszerű társaságokat, meg a hiénákat kéne megfékezni, DE EZ NEM A SZABÁLYZÁS, HANEM AZ ELLENŐRZÉS HIBÁJA."Te láthatóan durván a piackorlátozás híve vagy és mindent a vállalatok önkorlatozasára bíznál."
Egyáltalán nem, én az erősebb ellenőrzés pártján vagyok. Nyilván akkor, ha az ellenőrizendő cégek elkötelezetten jogkövetők.
Az önkorlátozás csak egy kulturális különbség, ami országonként és egyénenként változik, ezt csak megemlítettem, hogy így is lehetne. DE HA NEM, akkor jöhet az ellenőrzés.
"egy jól működő rendszerben ez nem is szükséges."
M.o. messze van a jólműködő rendszertől. Itt először állami szinten nem kéne támogatni az oligopóliumokat és a kartelleket. De ennek a kormánynak sajnos ilyen a szemlélete.
És ez nem kedvez a fogyasztóknak, mert így zsebelik ki az embereket.
Úgyhogy az utolsó bekezdésedet nyugodtan elfelejtheted, én nem az az ember vagyok. -
nyisziati
veterán
-
nyisziati
veterán
"Nem, a különbség az, hogy számomra a profitorientáltság nem jéghideg, számító magatartás, hanem egy vállalkozás működtetésénél ez az alap, racionális attitűd."
Erre írtam, hogy ez nincs minden esetben így, az önkorlátozó magatartás ezt felülírja. A Cserpesnél is és a morgyi által hozott németországi étkeztetőnél is. De ezeket valamiért sikerült figyelmen kívül hagynod.
Ja és ezek mellé még számos másik példa akad. Ahogy a Digit is példaként említettem, de ezt is sikerült ignorálnod."Aztán hogy ezt milyen módszerrel éri el, az más kérdés, de ha a vállalkozás a törvényeket betartja, akkor nincs joga ebbe beleszólnia az államnak. "
Na látod, az Ubernek ezért kellett mennie, mert nem tartotta be a törvényeket.
A haszon elérése meg szintén nem mindegy, egy korrekt vállalkozó (pl. Cserpes) nem fog átverni. És ő még önkorlátozó is."nem is csodálkozok, hogy összerúgta a port a Lipóti Pékség sokkal feudálisabb gondolkodásmódú vezetőjével, teljesen más a kettő mentalitás."
Semmi ilyen nem történt. A szakítást a Lipóti kezdeményezte, mert elirigyelte a Cserpes hasznát. Vett 2 milliárdért egy tejüzemet Nyíregyháza környékén, lemásolta a Cserpes portfólióját és olcsóbb alapanyagokból, műanyagok alkalmazásával ki akarta ugyanazt a palettát hozni. Nem sikerült.
Látod itt is a "magyarosch" mohóság dominált." ha tehették volna, nyilván a Vodafone sem jött volna be,"
Ne terelj. Te arról beszéltél, hogy " nagyon nem mindegy a szereplők száma a piacon." Én meg erre írtam, hogy mégis beengedte az állam a vodát, sőt, még a kartellbe is beszálltak. Ugyanígy a digit is beengedték, de ők nem szálltak be a kartellbe.
VAGYIS NEM AZ ÁLLAMON MÚLT A VERSENY KORLÁTOZÁSA, merthogy ugye te folyamatosan azt erőlteted, hogy de, az állam korlátoz. ALAPVETŐEN nem korlátoz. Az EU-s jog miatt ezt nem is teheti."És mellesleg anno a másodlagos szolgáltatók egyáltalán nem hoztak igazi árversenyt, laktam olyan területen, ahol csak egy volt, ott a másodlagos szolgáltatók is drágábbak voltak."
Ahol meg én lakom, ott a másodlagos szolgáltatók konkrétan lefelezték a Matáv árait.
És ahogy figyeltem akkoriban a fórumokat, ez országos jelenség volt."Nem láttam, de a hatalmas előrelépést sem látom az állami kartell óta, a hátrányait viszont igen."
Erre a választ leírtam a #205-ben."De mondom, ha ott helyesnek találod a kartellt, akkor nem tudom miért rinyálsz miatta más területen. "
FOGD MÁR FÖL: EZ NEM KARTELL, HANEM EGYSÉGES SZABÁLYZÁS. Azért van rá szükség, mert taxisból több ezer futkározik naponta, és nem lehet mind mellé ellenőrt ültetni, hogy ne csaljon. Ezért találták ki a taxisrendeletet, hogy egy egységes szabályzattal mindenkit a hatálya alá vonjanak, és minden utasnak egységes legyen a viteldíj.Az a baj, hogy te egy sokszereplős piacon (személyszállítás) kéred számon egy másik, teljesen különböző ágazat (telekommunikáció) szabályzását. NEM LEHET.
"Ráadásul mint korábban írtam, a taxizás sokkal kisebb belépési küszöbű terület, ezért a piaci verseny is jobban tud érvényesülni, mint a telekom szektorban."
Én meg erre írtam, hogy emiatt az ellenőrzése is jóval nehezebb, az Über ezt használta ki."Az, hogy akkor tele volt csalókkal a piac, nem indokolta az árkartellt, főleg hogy az árkartell óta is tele van a piac csalókkal."
Már megint a hülyeség. MIKOR FOGOD MÁR FÖL, hogy az állam az ellenőrzés részeként alakította ki az egységes szabályzást. Pontosan azért lett a taxisrendelet, hogy ne kelljen minden sofőr mellé ellenőrt ültetni, hanem egy egységes tarifarendszerrel visszaszorítsák a csalókat."Ehhez képest tapsikolsz a taxisrendeletnek, ami az árkartellel gyakorlatilag kinyírta a piaci versenyt, és az ellenőrzés terén semmilyen előrelépést nem jelentett."
Ez nincs így. Egyrészt tisztult a piac, plusz azóta bejött a Taxify is, tehát nem igaz, hogy kinyírták a versenyt, vagyis előrelépés történt. -
nyisziati
veterán
A dánok is kitiltották az Übert, és a németek/angolok is szorítják kifelé őket.
Másrészt számos hatósági áras dolog van Európában, a németeknél pl. az albérleti díjakat is szabályozzák. De az alkohol és/vagy dohányáru is központi kezekben van sokhelyütt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Windows 11
- Renault, Dacia topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android szakmai topik
- Dacia topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!