Új hozzászólás Aktív témák

  • Peterson_

    addikt

    Nyugodtan terjeszd fel, hisz a jogod van hozzá.
    Ugyanakkor nem árt tudni, hogy még a nagy embertömeg háborgása sem vált ki különösebb reakciót, és itt nem száz emberről beszélek.

    Ugyanakkor ha mégis, sanszosan "nem a vasutat fogja terhelni a felelősség".
    Pl.: biztosítóberendezés meghibásodása bármikor lehet, ezer féle okkal, köztük akár lehet vis maior is.(előre nem látott kényszerítő körülmény, elháríthatatlan akadály) ,de lehet akár egy karbantartást, vagy egyéb a pálya melletti munkálatot végző külsős cég mulasztása is.
    Persze lehet vasúthiba is, de az a legvégső eset, mivel az összes többi eshetőség úgy van lefektetve, hogy jogilag tényleg nagyon ritkán lehet fogást találni a cégen...Ezen kár is csodálkozni állami mivoltát tekintve:U

    Tudnék bőven mesélni hogy mennek ezek a dolgok.

    De ne bánkódj, ide leírtad, kiadtad magamból a feszültséget, szóval már nem volt hiába ;)

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • daczkó

    aktív tag

    "Az emberi jogok azok a jogok és szabadságjogok, amelyek minden embert születésüktől fogva egyenlően megilletnek. Olyan alapvető polgári és politikai jogokat foglalnak magukba, mint az élethez vagy a szabadsághoz való jog, a vélemény és kifejezés szabadsága , a törvény előtti egyenlőség, valamint gazdasági, szociális és kulturális jogokat, mint a kulturális életben való szabad részvétel joga, élelemhez, neveléshez és munkához való jog."

    Csókolom, hol látod te itt a tömegközlekedést?

    /ignore wwenigma

  • djculture

    félisten

    Nem nagyon lehet jogokat emlegetni egy késés miatt mert a szolgáltatás kiváltható mással..

  • DonElvis

    tag

    Sok éve a hirhedt Budapest - Vác vonalon ingázom. A 2014-es évben öszesen 4 (!!!) alkalommal értem be időben a munkahelyemre. Idén ez a szám - köszöhetően az új motorvonatoknak- már 14-nél tart. Én nem csodálokzom a késéseken, sem az 1-2, sem a 100-120 perceseken. Biztos vagyok benne, hogy a MÁV dolgozók nincsennek túlmotiválva, és az eszközparjukért sem könyörög a NASA.

    Csupán egyetlen dolgot szeretnék kérni az összes MÁV alkalmazottól:
    Próbálják megérteni, hogy emeberek ezreinek múlik sok esetben az állása attól, hogy be tud-e érni időben a munkahelyére. Az emberek (szerintem) legnagyobb hányada munkába járásra használja a vonatot, nem úri passzióból utazgat. Tényleg nem tudom azt, hogy mitől függ késik-e a vonat vagy sem (szívesen olvasnék erről) de sokan vagyunk, akiknek reggelente már megvan a kellően magas vérnyomása, ami az egész további napjára kihat.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • sanzi89

    addikt

    MÁV? Röhögnöm kell. Már lassan 5 éve vonatozok hetente többször is, de amik itt történnek... Ha tehetem kerülöm, mint a pestist. Csak sokszor nem tehetem...

    Iskolás csoporttal akartunk volna Békéscsabáról Szegedre utazni. Tudtuk előre az utazás időpontját, legalább 3 héttel előre jeleztük a békéscsabai állomáson, hogy kb 40 emberrel fogunk csoportosan utazni. Jeleztük személyesen, jeleztük telefonon, jeleztük emailben. Válaszoltak is, többen, több forrásból. Na, szerintetek csináltak ezek a patkányok BÁRMIT is? Végig álltunk a 40 gyerekkel 100km-t, ami 2 óra(!). Mire az orosházi állomásfőnöknek ezt jeleztük, hogy egy országos, állami nagyvállalatnál talán nem így kellene intézni a dolgokat, ezt az egy mondatot mondta, ami azóta szállóige köztünk:

    "Ez nem az a cég."

    Pár hete utazok Szegedről Békéscsabára. Szeged után egy öngyilkosjelölt kifeküdt a sínekre, mi pedig elütöttük természetesen. Semmi gond, előfordul, türelmesen várunk. Az egy dolog, hogy utolsó vonat, meg hideg volt - mikor megállt a vonat a mozdonyon lekapcsolták a fűzést, úgy kellett szólni, hogy hé, mocskos hideg van, mert ezeknek eddig nem terjed az eszük. Eltelik 1 óra, másfél, semmi. Természetesen az Elvira-n már kiírták, hogy vonatpótló buszok közlekednek, és az érintett utasok továbbutazását biztosították, miközben ott ültünk a vagonban a semmi közepén és vártunk. Szóval még pofátlanul hazudnak is...

    Az, hogy idén már legalább kétszer nem volt fűtés az első osztályon sem, csodaszámba megy, ha időben megérkezek valahova, hogy folyamatosan emelik a jegyárakat az senkit nem érdekel.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • Drenadar

    veterán

    válasz sanzi89 #5 üzenetére

    Ezt nem jelezni kell, hanem fizetős szolgáltatás hogy lefoglaltatsz egy teljes vagont. De gondolom ingyen akartátok megúszni.

    Amúgy meg semmilyen állami szolgáltatástól sem szabad várni semmit sem...

  • zoo8800

    veterán

    Én teljes mértékben megértem a felháborodásod, én is hetente több alkalommal szembesülök a MÁV és a saját menetrendje elég távoli viszonyáról. Viszont ehhez az alapvető emberi jogoknak semmi köze.

    rip and tear, until it is done

  • mickemoto

    őstag

    válasz sanzi89 #5 üzenetére

    Az utas nemtájékoztatásról az jutott eszem amikor Győrből mentem az ország keleti felébe vonattal és Budapest előtt Kelenföldön megálltunk, ami eddig nem is lenne különös, mert egyébként is meg szokott állni, de mikor már jó háromnegyed órája vártunk egy utas derítette ki telefonon hogy bombariadó miatt nem engednek be vonatokat a Keletibe előreláthatóan akár 3-4 órán át( jó esetbe ), így mindenki csináljon azt amit akar és tud.

  • the_blu36

    tag

    Tegnap sikerült Nagytéténynél elvágni a biztber valamilyen kábelét, Kelenföldtől Martonvásárig nem közlekedtek a vonatok. Elvira.hu-n 0 (zéró) tájékoztatás, az Etele téren mondták be, hogy mi a helyzet. Alapból nem para, mert pótlóbuszok voltak, egy bökkenő volt: bringával voltam. Egy órát ácsorogtam (még jó, hogy túlóráztam) a hidegben. Természetesen a MÁV ügyfélszolgálaton pillanatnyilag nem kapcsolható kezelő.

    "Téged a szenvedély vezérel, vagy egy H97 chipset?"

  • ivana

    Ármester

    válasz mickemoto #8 üzenetére

    Én vagyok az egyetlen aki megkeresi a kalauzt, ha valami furcsaság van és megkérdezem? :) Általában mindig sikerült kideríteni mi van.

  • Lauda

    félisten

    Ha ugy gondolod, hogy serultek a jogaid barmilyen szempontbol, akkor probalj ennek ervenyt szerezni. Vesztenivalod nincs. Az ilyen ne csinald mert ugy sem lesz belole semmi dolgokat meg fel se fogd. Azert tartunk itt, mert a legtobb ember igy gondolkodik. Es melle beszari is, fel mindentol.

    [ Szerkesztve ]

  • daenerys

    tag

    válasz Lauda #11 üzenetére

    kalauz sz.rt sem tudott! mondtak h semmit nem tudnak.

    es igenis szova teszem, mert beteg lettem az 1 oras acsingozas miatt a hidegben, hiaba mozogtam es volt rajtam sok meleg ruha. koszonom a batoritast, Lauda!

    a heten felnyomtam az erdi rajfejzeneseket es fel fogok egy pestit is nyomni etikatlan viselkedes miatt, a Rossmannak meg jeleztem, hogy szajbontoan kemeny a kalgejt 360 fogkefe, amit szoftosnak jelolt a gyarto, es a gyarto menjen a rakba

    [ Szerkesztve ]

  • mickemoto

    őstag

    válasz ivana #10 üzenetére

    Bizonyára te vagy az egyetlen akinek mindig tud felvilágosítást adni a kalauz.Az általam leírt esetben sajnos gőze sem volt hogy miért álltunk.

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #4 üzenetére

    Nem irigyellek, abszolút.

    Viszont, ha már dolgokat kérünk a MÁV dolgozóktól, csoportosítsuk őket, hogy egy kicsit a kedves utazóközönség is megértse, vagy legalább minimális módon sejteni tudja, hogy mi min múlik, a panaszt kinek kell közvetíteni, és kin kell elverni azt a bizonyos port.

    Én lassan már több mint négy éve dolgozom a cégnél, ezalatt az idő alatt megszámlálhatatlanul sok emberrel találkoztam, de annál is több problémával.
    Nyilván a felháborodás sok esetben jogos, hisz én is pontosan tudom, hogy mit csinálnak...vagy inkább nem csinálnak.

    A bibi csupán annyi az egészben, hogy nagyon kevesen ismerik fel azt, hogy itt akihez beszélni lehet, a sokadrangú és apró fogaskerék az egész gépezetben.

    Vegyük például a jegyvizsgálókat, vezető jegyvizsgálókat, asszonynéven kallereket.

    Mert bizony Ők a cég két lábon járó bérmegtakarításai, akiknek mindent kell tudni,de semmihez nincs közük.

    Én a magam nevében tudok nyilatkozni, hogy amikor tudok, segítek az utasnak, akkor is, ha csak minimális szinten együttműködő..próbálok belegondolni abba, hogy nem biztos, hogy nekem szól az ellenséges hozzáállása, a totális passzivitása, vagy szimplán az, hogy a napszaknak megfelelő, hangosan, artikuláltan, és abszolút kedves hangnemben kimondott ".... kivánok" köszönés süket fülekre talál.
    Csak az emberek vagy munkából jönnek hulla fáradtan, vagy munkába mennek gyomorideggel.
    De valóban, nem túl motiváló.
    Természetesen tisztelet a kivételnek, nem is szeretnék ezzel általánosítani, de mondjuk a napi ~ 3-4-5 ezer ember akivel találkozom, nem mindig rendelkezik a legjobb aránnyal. :U

    Viszont az eszközparkért olyan szinten nem könyörög a NASA, hogy sokszor a semmiből próbálok/ próbálunk tájékoztatást adni.

    Felelősségem van, mérlegelési jogom nincs.
    Sem a kereskedelem terén (jegyek), sem a forgalom terén(Hé Te figyelj már, késünk, lenne nyolcvan átszállónk, kérlek várjon már az a baszos vonat- Á, nem lehet, van még vonat arra)

    Sem műszaki, vagy a biztonsági oldalt tekintve.
    Ha úgy tetszik, utasítást teljesít minden egyes munkavállaló, és ha rugalmas, azt saját felelősségre teszi- mint ahogy teszem én is minden szolgálatban, mert NEM büntetek.

    Hozzá kell tenni azt is, hogy a felelősség elhanyagolható mértékben terheli azokat az embereket akikkel az utasok ténylegesen találkoznak, személyesen beszélhetnek.
    Nyilván vannak kivételek, kiégett, leharcolt tagok, akik már magasról sz*rnak az egészre, csak próbálják túlélni a néha 16+ órás szolgálatokat.

    A vis maior eseteket kivéve szinte viszont mindig van felelős, függetlenül attól, hogy mit mond a média, mit kommunikál a cég.

    Csak épp cégen belül is etikátlan viselkedés van egészen az irányítástól kezdve.

    Mi meg ott vagyunk ahol nem kéne, kapjuk felülről, és az utasoktól is...még egyszer hangsúlyoznám, sokszor teljesen érthető okokból.

    Ez a cég nem a szolgáltatói szemlélet alapján működik, ez maximum csak egy kifelé kommunikált dolog, valójában - mily meglepő- , a pénz mozgat mindent.
    Na nem azért,mert az majd mind jól beleforgatják a cégbe, hanem az irgalmatlan panamázások miatt, ami azóta van jelen, mióta szétdarabolták az egészet.

    És, hogy miért vannak késések?

    Szinte bármi miatt lehet.

    Lehet egy hibás technológia, például rosszul megszerkesztett menetforduló.
    Lehet oka a rossz menetrend, amit a közhiedelemmel ellentétben nem a vasút készít, hanem megbízás alapján egy kft, azon belül általában olyan egyetemisták, akik talán vonaton sem ültek.

    Felelőtlenség, ami nagyon magas szinten jelen van az utasoknál, ezen kár háborogni, sajnos tény.
    Nem egyszer ugrottak már le a vonatomról indulás és jelzésadás után, nem egyszer múlott azon egy ember testi épsége, vagy élete, hogy én voltam észnél saját maga helyett...
    Ebből pedig könnyen...nagyon könnyen megvan a baj, és ha baj van, az hatással van a forgalomra is.

    Annak is nagy köze van hozzá- az előző feldaraboltságra visszautalva-, hogy sok esetben nem a célszerűség, hanem az anyagi érdekek állnak előtérben, egyszerű példa szerint:

    Van egy mozdony ami megdöglik...ennek következményeként, a mögötte lévő teszem azt 5 vasúti kocsi sem megy sehová, és a rajta ülő ötszáz ember sem.
    Régen ezt lerendezték annyival, hogy volt tartalék minden állomáson.
    De manapság az esetek többségében nincs, de ha van is, akkor sem megy gyorsabban a folyamat, mivel a feldaraboltság okán a vasút(pl a Start) fizet a vasútnak(pályavasút) azért, hogy azt a mozdonyt használhassa.
    Tudomást szereznek a problémáról, átmegy öt irányítón, annak az irányítóján, a technológusokhoz, majd nyugtázzák, engedélyeztetik, e-mailben megrendelik, visszaigazolják..és...és közben el is szaladt 100-120 perc.

    Ez csak egy kiragadott példa a sok közül, ami olyan mélyen gyökerező probléma, hogy igazából akkor lehetne vele valamit kezdeni, ha a politikai elit úgy döntene, hogy újra egy cég lehet az egy cég.
    Manapság az utcáról vesznek fel és képeznek át könyvtárszakos diplomával rendelkezőket.
    Szerintem nem kell kifejtenem, hogy a hozzáértésüknek mi lesz a következménye:)

    Gázolás, baleset.:

    A kötelező bejelentés után nem a vasút, hanem a hatóságok (rendőrség, katasztrófavédelem, tűzoltóság, közlekedési hatóság) rendelkeznek a vonat továbbközlekedtetéséről.
    A legfőbb irányítónak sincs beleszólása.
    Addig tart amíg tart, ezzel nem lehet mit kezdeni.

    Nekem a rekordom 180 perc volt, pedig sem komoly sérülés, sem halál nem történt.
    Emellett 5-10 percenként ketten a kollégámmal informáltuk az utasokat, miközben három irányítóval tárgyaltam, plusz a rendőrséggel, plusz az utasoknak könyörögtem, hogy legyenek oly kedvesek, ne ugráljanak le a két méteres,meredek, síkos vasút töltésre.
    Dohányozzanak, egyenek-igyanak, de ne szálljanak le.

    Nem is szálltak, csak harmincan :N

    De amúgy is kellemes dolog 120 nettóért hullát keresni egy vonat alatt, mert bizony ezt sem csinálja meg más.

    És bár nem baleset, de ha valaki rosszul lesz a vonaton(vagy rosszabb), nem tehetjük le, és mehetünk tovább.
    És ne is várja el senki, hogy ebben az esetben bárkit az érdekeljen, hogy késik-e a munkából, vagy sem.

    Sajnos a vasút nem BKV, hiába is próbálják annak feltüntetni, hiába is próbálják az utazók úgy kezelni.
    Európai viszonylatban többszörösen túlbiztosított, tehát a legjobbak között van.
    Tudom, ez hihetetlen, de ez tény.

    Viszont bonyolultabb az egész rendszer, és nagyobb is annál, hogy egy hirtelen jött eseményt annyira gyorsan lehessen kezelni...akkor sem lenne egyszerű, ha amúgy a vezetést, irányítást tekintve minden esetben meg lennének az emberi feltételei.

    Én megértem ezt a egészet, meg is hallgatom a panaszokat, de azon kívül, hogy a feszültséget szépen levette(információ, engedély hiányában), akkor sem tudok segíteni, ha nagyon akarok..és nem csak én, hanem szinte mindenki, aki ebben a közegben dolgozik.

    A kedves utasoknak viszont azt kell megérteni, hogy a vasúti dolgozók sokfélék, de azok akiken ez tényleg múlik, nem azok.
    Jó esetben mérnökök, rosszabb esetben diplomáztatott dilettánsok.
    De ha ettől eltekintünk, akkor is annyit tudok javasolni, hogy legyünk türelmesek, ne legyünk jogtudósok, bennfentesek, lekezelők, mert sem az utazás nem lesz gyorsabb, sem a segítség nem jön könnyebben.

    A melós az melós, mindegy, hogy épp a pult melyik oldalán áll.
    A vasút pedig mindig ilyen volt, bele kell számítani, hogy ilyenek megeshetnek.
    El kell indulni előbb, vagy más utazási formát kell választani.

    Nálam otthon Somogyban óránként, kétóránként volt vonat, negyvennel ment, mégis mindenki beért dolgozni.
    Busz persze jobb volt, hisz az ugyanazt a távot fél óra alatt tette meg, és naponta három volt belőle.

    Persze, nincs ez így jól, én ezzel tisztában vagyok, de érdemesebb tájékozódni és megismerni a másik oldalt is, mielőtt az ember kijelent valamit.

    Én legalábbis így gondolom, hisz én is dolgozom, én is utazok, én is veszek igénybe szolgáltatást.
    ...és nem mindig dolgoztam ennél a cégnél, remélem nem is fogok, tehát képes vagyok objektíven megítélni a dolgokat.

    Summázva az egész gondolatsort, meg a rengeteg részinformációt, azt tudom mondani, hogy csak az utasok tudnak változtatni ezen, ha nincs is szabad piac még ezen a téren.
    Ugyanis én hiába adom tovább a szolgálati főnökömnek, annak nem lesz foganatja.
    De jó ha tudjátok, hogy azért van, aki az utasokkal...nem...az emberekkel van.:)
    Kitartást, legyetek türelmesek, legyetek figyelmesek, és kicsit élelmesek:D

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • daenerys

    tag

    válasz zoo8800 #7 üzenetére

    Neked jo, hogy heti szinten sok ora megy a kukaba? vagy az egeszseged, pihenoidod?
    5 oram volt aludni a kedves MAV jovoltabol, es megfaztam. a biologiai funkcioimba beavatkoznia igy nincs joga egyetlen szervnek sem, a terroristakat hallgatjak ki fizikai kinzassal, egy utasnak nem kene sarba tiporni a jogait csak azert, mert muszaj igenybe vennie ezt a szolgaltatast.

  • zoo8800

    veterán

    válasz daenerys #15 üzenetére

    Már miért lenne jó, hogy várok a vonatra?
    Ismét leírom (bár már kételkedek abban, hogy megérted :D ) a MÁV-nak semmi köze az alapvető emberi jogokhoz. Alapvető emberi jog pl. hogy az állam elismer téged emberként, szabadon mozoghatsz, szülhetsz gyereket, lehet tulajdonod, stb. Ez eléggé konyhanyelvi megfogalmazás, de most pont jó lesz.
    Elismerem, hogy a MÁV szolgáltatása szar, de neked jogod van máshogy utazni, nem kötelező vonatozni. A Te választásod, hogy vonatozol.
    Tényleg jó lenne, ha lehiggadnál és beleolvasnál az emberi jogok témakörbe.

    (Belegondolva a késésekbe, heti szinten max 1 óra kuka, de még annyi se...)

    [ Szerkesztve ]

    rip and tear, until it is done

  • DonElvis

    tag

    válasz Peterson_ #14 üzenetére

    Jóreggelt!

    Először is köszönöm az értekezést, kb. az írtad le amit eddíg is sejteni lehetett.

    Soha nem tennék felelőssé késésért vagy problémáért jegykezelőt hisz tudom, hogy ők kb. semmit nem tehetnek ellene. Ahogy katonáéknál sem a tisztek harcolnak, a MÁV-nál sem a jegykezelők terelgetik a vonatok útját. Mivel viszont ők azok akikkel kapcsolatban vannak az utasok, leginkább rajtuk van számonkérve a késés az utasok felől, de ezen szerintem nem is lehet csodálkozni.

    Nem véletlenűl hoztam példának a katonaságot. Ahogyan én látom, ott is pontosan olyan rugalmatlan a döntéshozás, olyan sok diletáns van döntési pozícióban, és annyira kevés az erőforrás (eszközök, oktatás, fejlődési lehetőség stb.), mint a MÁV-nál.

    Lehet, hogy körülírtad már és én nem figyeltem fel rá, de én igazából a rendszeres késések okaira lennék kíváncsi. Tehát nem azokra, ahol valamiylen esemény váltja ki a sok perces késést, hanem azokra, ahol minden nap 5-15 percet késik a vonat. Ha fejlett volna a humorérzékem azt mondanám, hogy mivel a vonatom 30 percenként jár, és 16 percet késik, akkor az nem is késik, hanem a következő jön hamarabb :)

    Azt hiszem nem csak a magam nevében beszélek akkor ha azt mondom, hogy a közel 30.000 Ft-os bérletért cserébe elvárható lenne a menetrend betartása. Mert nem a menetrendel van baj, hanem mint utas néha úgy érzem, hogy az csak egyfajta ajánlás a MÁV számára.

    Részemről a türelem még tart, csak amikor a munkáltatóm azt látja, hogy az esetek 90%-ában nem tudok időben beérni a munkahelyemre akkor azt fogja gondolni, hogy nem vagyok megbízható munkaerő, és keres helyettem mást. És ez itt a fő probléma.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • mickemoto

    őstag

    válasz Peterson_ #14 üzenetére

    Szerintem azzal hogy legyünk türelmesek meg induljunk el korábban vagy válasszunk másfajta közlekedési( az utóbbi kettő sok esetben nem is lehetséges) eszközt csak bebetonozzuk a problémát.Igenis amiért valaki fizet azért el is várja az alapvető szolgáltatásokat.
    Az utasoknak pedig nem azzal van gondjuk hogy valami váratlan dolog miatt késik a vonat, mondjuk baleset, vagy természeti csapás ami persze idegesítő, hanem a rendszeres, indokolatlan, mondhatni menetrend szerinti, természetesen elfogadott késésekről.
    Az pedig csöppet sem vigasztal ha rossz a menetrend akárki is állította azt össze.

  • daenerys

    tag

    es most megint itt rostokolunk ertelmes - vagy barmilyen - indok nelkul, tajekoztatas nelkul. 10 perce mondtak, hogy 10 percet kesunk.

    ja, es utobbi napokban busszal mentem haza, de akkor is...

    anyatokat. (a MAV-nak)
    (amugy ez nem egyeni dontesek lancolata, hanem nyilvan ki van adva, hogy ezt igy csinaljak)
    (es ez a borzaszto)

    [ Szerkesztve ]

  • daenerys

    tag

    válasz DonElvis #17 üzenetére

    en meg nem tudok hazamenni aludni! es a napi 4 ora szabadidomet lazan megcsonkitjak akar egy oraval is NAPI szinten!!!! vagyis egyelore csak igy tennenek, de buszozom, amikor csak lehet. ha buszoznek, napi 2 oram lenne osszesen szabadon fozni, mosni, takaritani. menjenek a f.ba!!!!

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #17 üzenetére

    Tényleg nehéz minden egyes késést megindokolni,mert az sem kizárt, hogy szinte minden esetben más és más oka van...bármilyen viccesnek tűnik is ez.
    Egyébiránt pontosan rávilágítottál a problémára, ugyanis sokkal egyszerűbb lenne az esetek többségében, ha a közvetlenül a járatokon, az utasok között ténykedő kollégák nagyobb figyelmet és "supportot" kapnának az irányítástól, nem is beszélve mondjuk egy alapvető döntési jogról.

    Sokszor van, hogy felismerem a problémát, ott helyszínen kis segítséggel lehetne is kezelni, de nem, nekem engedélyt kell kérnem, jeleznem kell, ott még körbemegy kétszáz telefon,mert mindenki a másikra mutogat, és tolja át a felelősséget...és ez kicsit sem egyedi eset.

    Ok még a rossz technológia, és a kapacitáshoz képest túlvállalt vonatmennyiség, ugyanis nem képes rendesen ellátni ezt a besűrített elővárosi közlekedési rendet sem a pálya sem a géppark, bár a helyzet javul.

    Dunaújvárosban egy menetfordulóban hét percet adtak az új menetrendben egy vonat visszaforgatására, amiben benne kell(ene) legyen a személyzetcsere, mozdonyvezetők váltása esetenként, de vezetőálláscsere, fékpróba, vonatterhelési kimutatás elkészítése, műszaki átadás-átvétel.

    Erre az utasítás szerint minimum húsz(egy motorvonat esetén), vagy 30(kettő motorvonattól, illetve személyvonat esetén), vagy 40-50 perc kellene legyen.

    Ez annyit tesz, hogy ennyi ideje lenne a személyzetnek, hogy biztonságosan, szabályszerűen indulásra készítse elő a vonatot....erre van hét perc.
    Hadd ne mondjam, hogy ez mire elég, úgy, hogy közben mondjuk 150 métert kell oda vissza szaladgálnom a vonat mellett, közben még elintézni a papírokat, megvárni a fékpróbát, meneigazolványba írni, és mondjuk ha közben kérdeznek is az utasok, normális hangnemben normális információt adni.

    Itt rendszeresen ebből adódik már induláskor 5-6 perc késés...mindez körülbelül fél éve, és rajtunk meg az utasokon kívül ez senkit nem zavar.
    Természetesen tudnak a problémáról, hisz a vonat helyzetét folyamatosan követni tudják.

    Annyit tesznek, hogy a vonat késés okának státuszába azt vezetik be, hogy az előkészítőkre vár a vonat(értsd: a személyzet miatt késik).

    És ez máshol is így van.

    Nem olyan a technika, hogy ennyi vonat legyen, viszont kell,mert elvárás.
    Szerintem viszont szerencsésebb lenne, hogy akkor tényleg, járjanak fél órával ritkábban, de az emberek biztosan tudjanak rá számolni.

    Ezzel a járatsűrűséggel akkor lenne lehetséges a legalább 90%-ban pontos közlekedés, ha egy jól kiforrt és lehetőleg zárt pályájú vasútvonal lenne.
    De hát lássuk be, erre nem sok esély van a következő néhány száz évben :DDD

    mickemoto:

    -Nézd, ahogy mondtam is, maximálisan egyetértek veled/veletek, és meg is értem a problémát.
    Ugyanakkor a realitást kell nézni, és alkalmazkodni kell a helyzethez.

    Ha neked fontos a munkahelyed, és hogy pontosan érkezz, és tudod, hogy ekkora f*s a MÁV, akkor miért kísérted a sorsot, és mész ugyanazzal a járattal, amivel rendszeresen elkésel.
    Ahogy mondtam, én is közlekedek, és én 240 km-ről(4 óa 10 perc + még 50 perc BKV), de itt is napi szinten.
    Ott is van menetrend, ami szintén..figyelem:
    Tájékoztató jellegű!
    És mondjuk rövid távon általában tartani tudják, de pl nagyon sokáig és sokszor jártam 30-as busszal Kápmegyer II végállomástól Keletiig, 40-50 perc (most nem tudom pontosan) hivatalos menetidővel.
    Volt, hogy egy órával előbb elindultam és lekéstem a vonatomat, ami két óránként megy :U
    Szar ügy?
    -Az, de legközelebb már másfél órával előbbi indultam.
    Melóhely felé ugyanez a helyzet, és én aztán tényleg nem késhetek munkából,mert garantáltan megyek a szőnyeg szélére, mivel nélkülem nem megy el a vonat :DDD

    Én annyira szeretném megoldani a problémát, de nem lehetséges, annyit tudok tenni, hogy a dolgozok, és probléma van, addig szívom az irányítók vérét, hogy vagy segítsenek, vagy hagyjanak segíteni.
    Ennyit tudok tenni, és nem többet.
    Minden más, csak a folyamatos és tömeges utaspanasz esetén fog változni, ha egyáltalán fog.
    Addig pedig újra csak azt tudom mondani, hogy körültekintően, és felelősen kell megválasztani a járatot, ha már más lehetőség nincs.
    Tudom én, sovány vigasz, tudom, hogy súlyos pénzekbe kerülnek a bérletek, de sajnos ez van.

    [ Szerkesztve ]

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • DonElvis

    tag

    válasz Peterson_ #21 üzenetére

    Tiszteletem,

    Azt hiszem ezek után tövbb esély van arra, hogy késsena vonat mint arra, hogy időben befusson. Csak azt nem értem, hogy más országokban miért képesek arra, hogy az elővárosok vonatai is pontosan közlekedjenek. Nem Japánnal akarok példálózni, de elég sokat vonatoztam már európai országokban. Nem volt az sohasem kérdés, hogy mikor érkezünk meg, vagy elérjük-e a csatlakozást, mrt mindíg menetrend szerint közlekedtek a vonatok.
    Nem lehetne esetleg elmeni a MÁV-os vezéreknek körbenézni a világban, kicsit tanulni a környező országokban élő kollegáiktól?
    Az első hozzászolásomban írtam, hogy az új motorvonatokkal eddíg mindíg beértem a munkahelyemre. Sajnos ez megváltozni látszik, mert ez sem tegnap sem ma nem sikerűlt.
    Azt írod, a helyzet javúl. Ha nem titok, lehetne tudnom azt, hogy miért gondolod így? Milyen dolgok változtak/változnak meg mostanában?

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #22 üzenetére

    Konkrétan a modernizálásra gondolok.

    A régi és rettenetes műszaki állapotú ingavonatok lassan kiszorulnak, folyamatosan szerzik be az új Stadler motorvonatokat.

    De önmagában attól, hogy jó, vagy jobb vonatok közlekednek, nem biztos, hogy jobb lesz a közlekedés, ugyanis hiába megy gyorsabban, ha egy megállóból elméletileg nem mehet el előbb a menetrendben meghatározott időponttól.
    Azon kívül minden vonat a jelzők szerint közlekedik, szóval ha azon vörös van, akkor nem megy, lehetne az a sinkanszen is:D

    A pályát is újítják, csak sajnos ott csúszik bibi a a képletbe, hogy itt már beleszól a jó magyar bürökratikus rendszer, és kicsit gyorsabban fogy a pénz, mint ahogy arra általában számolnak.

    A helyzet az, hogy más országokban más rendszer van, más biztosítóberendezés van, szóval lehet példálózni, de sajnos felesleges.

    Más országban a fizetés is több, és az emberek zsebében is több marad, ennek tudatától mi nem fogunk jobban élni.

    Késések mindenhol vannak, maximum nem pont a frekventált helyeken. Még Japánban is előfordulnak késések, ezt egy kollégám mondta, aki több ízben is járt kint, és sokat vonatozott.

    Egyébként meg azon az állásponton vagyok, hogy inkább legyen késés, mint baleset.
    Idehaza halálos vasút hibából történt baleset már jó ideje nem volt, érdemes azt is megnézni, hogy hogy állnak ezzel a németek, svájciak, vagy a spanyolok, esetleg az amerikaiak.

    Előbb- utóbb változni fog a helyzet idehaza is, amint szabad piac lesz a személyszállítás is...és ez tervben is van a következő 10-15 éven belül.
    Jelenleg monopolhelyzet van, tehát csúnyán fogalmazva eszi-nem eszi, nem kap mást. :(

    Azzal meg tisztában kell lenni, hogy a MÁV vezérigazgató nem szakmai, hanem politikai személy.
    Ezt a személyt pedig nem a szakértelem hiánya vagy megléte alapján választják, hanem az alapján, hogy ki az épp aktuális politikai elit.

    [ Szerkesztve ]

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • DonElvis

    tag

    válasz Peterson_ #23 üzenetére

    Értem, köszönöm a választ. Valamiért az az érzésem, hogy a MÁV "csak" két frakciónak nem jó: Aki fizikailag vele dolgozik, és aki használja. Az inkább késés mint baleset szempont is teljesen jó szerintem.

    Olyan opció nincs, hogy legyen egyszerre biztonságos és pontos is? ;-)

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #24 üzenetére

    Természetesen az lenne a legszerencsésebb, de ebben én is csak bízni tudok. :D

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • daenerys

    tag

    válasz DonElvis #22 üzenetére

    nehogy kimenjenek, elrontjak a tobbi vezetot :D

    ma jol ment a vonat, hatalmas az orom. hamarabb erhettem haza, bar minek. (ezt a temat nem fogom blogra vinni inkabb)

  • DonElvis

    tag

    válasz daenerys #26 üzenetére

    Jaja, lehet hogy nem is a vezíreket kellene kiküldeni tapasztalatot szerezni, hanem azokat, akik dolgoznak is valamit.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #27 üzenetére

    És ugyan mire mennének az ott szerzett tapasztalattal(köszi a szakmai degradálást), ha a dolgukat ugyanúgy kell végezni, mint előtte? :U

    Maradok tisztelettel...

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • DonElvis

    tag

    válasz Peterson_ #28 üzenetére

    Félreértesz, nem akarok senkit degradálni. Gondoltam ha dolgozó menne ki, hogy a kinti módszereket ellesse, akkor mikor hazajön javaslatot tudna tenni felfelé. Jellemzően a dolgozók tudják a legjobban azt, hogy a dolgok hogyan tudnának jobban működni, nem a management.
    Szerintem azt kell képezni, aki értékteremtő folyamatot végez, nem a menágerket.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • Peterson_

    addikt

    válasz DonElvis #29 üzenetére

    Ugye ezt Te sem gondolod komolyan?

    Senki nem tesz javaslatot sehova, magasról tesznek rá, hogy a dolgozónak mi a véleménye...nagyon lázadni sem tudnak, mivel a sztrájk mint olyan sem lehetséges-törvényes keretek között- .

    De úgy tűnik, akkor a feljebb olvasható irományaimból nem jött át a kellő info.
    Egyébként meg tényleg, hagyjuk már ezt a külföldezést.
    Semmivel sem tudnak azok sem többet, mint itt, max szebb a ruhájuk, nagyobb a hatáskörük, és modernebb infrastruktúra van mögöttük.

    Ez egy állami cég...ennek nem az a célja, hogy jól működjön.
    Ahhoz, hogy ez változzon, vagy az országot kéne elvinni, vagy a vasutat...ja nem, fel kellene számolni azt a brutális mértékű korrupció ami ebben az országban van.
    De ez már nagyon nem ide tartozik.

    Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

  • kormányka

    csendes tag

    válasz Peterson_ #14 üzenetére

    Köszönöm a hozzászólásaidat, így hogy betekintést nyújtottál a "kulisszák mögé", máshogy fogok tekinteni a késésekre... :R

    Sony Xperia Z1 Compact

  • Hurkafej

    aktív tag

    Nálam most az a helyzet, hogy 150 perc késés, és 0 Ft kártérítés, mert személyvonatról van szó... Az meg senkit nem érdekel úgy tűnik, hogy 9 helyett fél 12-re ért be Pestre, én meg mentem volna tovább... Ja, és nem a délelőtti hanem az éjnfélt értem 12 óra alatt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák