Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Aha.
Mennyi itt az okos.
Megvan a szentendrei úton az 5-ös BMW vs. Merci?
Hátulról letarolta az 5-öst, ami gyakorlatilag megsemmisült, ahhoz képest a merci szépen tört, mert úgy tervezték, hogy elölről mindent kibirjon, hátulról a kutya se teszteli.
Akkor a BMW is szar?A Mercedesben túlélte, maradandó sérülés nélkül.
Csak a súly számít? Az 5-os minden bizonnyal nehezebb a clk-nal.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Szerintem add vissza a diplomád, ha tényleg mérnök vagy.
Más is mérnök itt, mégse kérkedik vele, főleg úgy, ha tudja, hogy nem ért az adott területhez.Amit állítasz, nettó butaság, és akkor még szépen fogalmaztam, mert ezzel egy nyilvános fórumon másokat félrevezetsz.
Amit állítasz a különböző tömegű testek ütközéséről, az addig állja meg a helyét, amíg egyforma (szilárdságú) anyagokról beszélünk, amik egyforma kialakításúak, formájúak.
Jelen esetben, amikor egy modern autó töréséről beszélünk, ennél sokkal több dolgot kell figyelembe venni, amit a mérnökök meg is tesznek, már a tervezés alapjaitól fogva. Adott esetben egy régi autónál - ami 1,5 tonna, de még nem helyeztek nagy hangsúlyt a tervezésnél a tervezett gyűrődési zónákra, nem használtak nagy szakító szilárdságú acélokat, nem old le a pedál, a kormány ütközéskor - sokkal nagyobb eséllyel sérülsz ha ezek ütköznek, mint egy 1 tonnás modern autónál, ahol kiemelt figyelmet fordítanak a tervezett gyűrődési zónákra, az ultra magas szakitoszilardsagu acelok használatára, a motor, váltó, pedálok, kormányok tervezett helyre való elmozdulására, és még sorolhatnám, hogy milyen módon próbálnak még a biztonságon javítani.
Amennyiben ezután is kétségeid merülnének fel a témában, akkor keress meg egy szakértőt, akinek ez a foglalkozása, vagy olvass utána a szakirodalomban.
-
air
nagyúr
Mérnök úr!
Ha már általános iskolai fizika.
Ott nem "elméleti" (ideális) testek súrlódás nélküli, rugalmatlan ütközését tanítják? Elméletben.
A valós járművek ütközéséhez hasonlítani enyhén szólva szakmaiatlan.
És akkor nagyon finoman fogalmaztam.Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
Kornel
veterán
Saját magadat cafolod meg.
Két azonos tömegű autó ütközését linkeltem, ahol az egyiket előről, a másikat hátulról érte az ütés, a te általad felvázolt szisztéma alapján egyformán kellene deformálódniuk, mivel a tömegük megegyezik, de ez koránt sincs így, mivel a CLK a tervezett gyűrődési zóna felől kapta az ütést, a BMW pedig hátulról, ahova ezek szerint semmilyen gyűrődési zónát nem terveztek, mert gyakorlatilag megsemmisült az autó, egészen a B oszlop előttig.
Nyilván ha egy 40T-s összetömegű nyerges vontatót hozol fel példának, akkor ott mind az 1T-s, mind a 2T-s autóban nem lesz esélyed a túlélésre, tehát itt sem a tömeg, sem az euroncap csillagok nem számítanak, így végülis ha erre készülsz, teljesen mindegy, hogy miben teszed.Ellenben két összemérhető tömegű autónál (például legyen 1T vs. 1,5T) nem csak a tömeg számít, hanem a tervezett gyűrődési zónák "minősége", az aktív és passzív biztonsági elemek, a felhasznált anyagok szakítószilárdsága, és még hosszan lehetne sorolni.
Példának okáért fel lehetne sorolni a pár éve USA-ban bevezetett IIHS small overlap tesztet, ahol az első körben a tesztelt típusok 90-95%-a még az elégséges eredményt se érte el, mert mindenki a kalsszikus euro ncap tesztre tervezett, ha félátfedésben történt az ütközés, akkor a kerék rögtön az utastérben landolt, gondolom nem kell ecsetelni ennek a negatív hatásait az élő szervezetre.
Ha továbbra sem érted, akkor végezz el egy kísérletet:
Ütköztess össze (kellően nagy sebességgel) egy 1 kg-os acél hasábot egy 2 kg-os alumíniummal, azonos ütközési felületen, és nézd meg melyik deformálódik jobban. A te elméleted szerint az acélnak jobban kell deformálódnia, mivel kisebb a tömege.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...