Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    válasz llax #23 üzenetére

    Hátttazéér... Mire Falcon, addigra mögöttünk van vagy 50 évnyi rakétatechnika. Ma már egy kölök is kisujjból vág olyasmiket (vagy kiguglizza pár perc alatt), amiért 30 éve egy mérnökcsapat a fél karját odaadta volna, ha tudja rá a megoldást.

    A tej élet, erő, egészség.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz llax #25 üzenetére

    Ráadásul náluk gyak. megszűntek a kereskedelmi megrendelések. (vannak terveik - Vulcan -, de az időben "odébb van")

    Mondjuk pont most nemrég nyerte meg az Atlas V. a ViaSat-3 indítást. Tippre a műholdtulajdonosok kezdenek elfordulni a SpaceX-től, lévén a Starlinkkel a cég a konkurenciájuk lesz.

    Ha a Falcon Hevay túlesik 1-2 további sikeres küldetésen, különösen az STP-2 -n, akkor a Delta 4 Heavy-re már leszerződött későbbi indítások is veszélybe kerülhetnek, csak legyen még néhány GAO jelentés....

    Szinte kizártnak tartom, hogy a Delta IV Heavy indítások szerződését felbontsák. Pláne, hogy az eddigi legbefolyásosabb SpaceX lobby támogatott, John McCain elment...

    Ha tényleg valós az 50m USD, akkor az orosz Proton sem versenyképes a kereskedelmi műholdak indítására és az Ariane 5 "felezett" költsége (ált. két műhold /start GTO-ra) olcsóbb (meddig?) biztosítás mellett is veszélyesen távol kerül...

    Tippre a SpaceX mehetne lejjebb, de nincs miért - nincs konkurenciájuk ilyen áron. Most még legalábbis.
    De jövőre mindössze 16 indítás van a naptárban, és ha át is csúszik pár idénről, akkor is hosszú idő óta először csökken(het) 2019-ben az éves indítási szám. Jön a Blue Origin, a Vulcain, megjelentek a piacon az Indiai és Kínai rakéták... Ez már nem az a piaci környezet, mint 2-3 évvel ezelőtt. Innen újra csak úgy vihet újabb megrendeléseket, ha lejjebb viszi még az árakat...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz llax #27 üzenetére

    Szerintem nem kell őket félteni.

    Ez a gondolat meglehetősen távol áll tőlem. :)

    Ezen túl a kevésbé sürgős indításokkal talán kivárnak a megrendelők, a várható új konkurencia miatt.

    Létezik olyan, hogy kevésbé sürgős? ;)
    A tudományos műholdak egy dolog (a NASA és a törvényhozás azok többségét amúgy is odaajándékozták az ULA-nak), a kereskedelmi műholdak más tészta. Ott minél előbb kellene a műhold, hogy pénzt tudjon termelni. Ha később jön, akkor addig biztos nem fog pénzt termelni...

    Kereskedelmi műholdak indítása azért másoknál (elsősorban Arianespace) nem szokott annyit csúszni, mint a SpaceX-nél.

    Pont tavaly márciusban kellett a Koreasat-7 indítását csúsztatni, mert a Kourou-i indítóállás személyzete sztrájkot hirdetett. ;)

    Tény, hogy a SpaceX ilyen téren megbízhatattlanabb volt, de mára meglehetősen stabilak azért. Ha belegondolsz, az egyik legnagyobb megrendelőjük az Iridium volt (a NEXT műholdak 7 indítása), és a 2010-es tervekhez képest csak egy évet csúsztak a befejezéssel (a terv 2015-2017 volt, ebből 2017-2018 lett). Lehet, hogy az ArianeSpace vagy az ULA határidőre megcsinálja, de nem 492 millió dollárért...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz llax #55 üzenetére

    Az hagyján, de mi viszi fel az Oriont? :D

    Plusz ugyebár valahogy rögzíteni kellene az űrhajót a Hubble-hoz, valami olyasmi kellene, mint a CanadArm.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák