Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz opr #8 üzenetére

    A linkelt eredeti cikkből:
    “We are learning too, because we didn’t have to do this before,” says Liu. It forced him into tough decisions to delay orders for valued clients whose immediate need was judged to be less acute. “Sometimes [customers] may not be satisfied, but we just have to do what’s best for the industry.”

    Vagyis biztosan voltak "kemény" lépések amik békeidőben nem feltétlenül állnának meg.

    Viszont a helyzet biztos, hogy nem fekete-fehér mint egy normális időszakban.
    - Eleve hiány volt, tehát onnan indul az egész, hogy késve szállítottak amúgy is. Innen kezdtek priorizálni ami azért más, ha alapvetően nem tudod ellátni az ügyfeleid. Ott muszáj valamelyik ujjadba harapni.
    - De ott a cikkben, hogy ennek van másik lába is, a COVID és a leállások először a másik irányba tolták ki az ingát, vélhetően a partnerek jöttek, hogy a leállás miatt nem kell annyi cucc.
    - Visszavettek, majd újraindult minden, újra felpörögve kellett volna szállítani hirtelen.
    - Közben meg jöhettek az ellátási/leállási gondok a TSMC-nél is ahogy kb. mindenkinél... ez is vis maior gyanús egy világjárvány közepén.
    - És még azt se nehéz elképzelni, hogy az eredetinél is többet szerettek volna az ügyfelek mivel túlpörgött jó pár iparág, akár a normál felhalmozás miatt (többet vett az enduser mint kellene) akár a valós, megnövekedett kereslet miatt (azok is vettek akiknek eddig nem kellett... lásd notik, kamerák, autók, stb...)

    Az már csak bónusz, hogy a valószínűleg az eredeti szerződések is rugalmasabbak lehetnek annál mint, hogy pontosan X db chip havonta. Mennyiségben és szállítási határidőkben is.
    Békeidőben is hullámzó akár a többi beszállító, a termékciklusok, az egész piac is totál szezonális pl. az autóiparban is.

Új hozzászólás Aktív témák