Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Nagy hiba lenne a hibrideket is ellehetetleniteni. Az elektromos autokra alig van fizetokepes kereslet es ez akkor se fog valtozni, ha extra adokkal sujtjak a benzines es hibrid autokat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A Honda 2040-re jut el a teljes villanyosításig

    Vegre egy autogyarto amelyik nem csak realisabban latja a helyzetet, de ki is mondja amire gondol.

    A jelenlegi szamokbol nem lehet levonni semmilyen kovetkeztetest a jovore nezve. A luxus, premium, felsokategorias termekekre is van valamekkora fizetokepes kereslet, itt meg raadasul olyan nagy merteku mesterseges artamogatas van, ami nem csak ertekelhetetlenne teszi az eladasi szamokat, de fenntartani sem lehet.

    A hagyomanyos hajtasu autok aranak mesterseges novelesevel pedig megassak a sirt az autogyartok szamara. Evrol evre novekvo mertekben csokken majd a kereslet a hagyomanyos es hibrid autokra, kozben egyre csokkeno mertekben no a kereslet az elektromos autokra. Emiatt egyre kevesebb autogyarto marad talpon es a szemelyauto egyfajta luxuscikke valik majd, foleg Europa fejlodo orszagaiban.

    Arra tippelek, az autogyartok par ev mulva mar sokkal ovatosabban fogalmaznak majd. Rajonnek majd, hogy az EU csak egy piacuk a sok kozul, raadasul egy szukulo piac es nem erdemes rajuk alapozni a strategiai donteseket. Ha eladasokat es profitot akarnak, gyartani, sot fejleszteni fognak nem csak hibrid, de meg hagyomanyos hajtasu autokat is, az igeretuk ellenere. Az emberek tobbsege elerheto aru, sot olcso autot tud csak kifizetni es ezt a tenyt ongyilkossag ignoralni. A kinai szamokbol sem lehet semmi kovetkeztetest levonni a jovore nezve. A lassan masfel milliardos populaciobol termeszetes hogy a felso tizezer ott felso X milliot jelent, illetve sokkal olcsobb modellek vannak ott, mint itt, a megengedobb szabalyozas es a fizetokepes kereslet hianya miatt, illetve azert mert a sok noname autonal nem kell megfizetni a markanevet.

    En csak azon csodalkozok, hogy lathatoan nem tanultak a dizelbotranybol az autogyartok, es megint nem kommunikalnak megfeleloen az almokat kergeto EU-s politikusokkal. Felultek a hype trainre mennek a szakadek fele, ahelyett hogy meghuznak a veszfeket. A nagyreszt Europai gyokeru autogyartoknak kozosen fel kellene lepniuk es jelezniuk, hogy szep dolog almodozni, de a gazdasagi, muszaki, technologiai realitas nem enged ilyen gyors tempoju valtast.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Reggie0 #202 üzenetére

    Gondolj bele, hogy a globalis populacio nagyobb resze keptelen megfizetni az uj elektromos es hibrid autokat, sot szinten nagyobb resze barmilyen uj autot, akiknek gyartani kell valamit, mert ok alkotjak az uj es hasznalauto felvevo piac nagyobb reszet. Az Euro 6/7/akarmi besorolas, kovetelmeny meg semmit nem jelent a szegeny fejletlen es fejlodo orszagokban. Nekik a kornyezetvedelemnek ez a szintje luxus es gazdasagi teher nem csak szemelyesen az embereknek, de a vallalkozasoknak is.

    A brusszeli politikusok a joletben tervezhetnek elektromos autos forradalmat, de az anyagi vonzata miatt globalisan minimalis hatasa lesz.

    Egyebkent a nagyhangu e-auto tulajok jo reszenek eszebe sem jutott volna elektromos autot venni a 2 millios tamogatas nelkul, de ufonak nezik azt, aki draganak nevezi az elektromos autokat. Az meg kulonosen allsagos, ha valaki abban gondolkodik, hogy a szegenyebbek - akiknek draga az elektromos auto - fizessenek tobbet a hagyomanyos autokert, hogy abbol fedezzek az elektromos autok artamogatasat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Reggie0 #208 üzenetére

    Az elektromosra valo atallas kozben szerintem az ilyen alternativ megoldasok eloretorhetnek az autoeladasok "karara", ami jo dolog lehet. Sot az "autok" kozott is talan egyre tobb tri/quadrocycle jelenhet meg, foleg a fiatalabb vasarlok eseten. Az europai autopiacok tobbsege jelenleg nagyon konzervativ.

    A roller/hoverboard/segway nem az en vilagom. Ezeket kivaltom sajat gyalog/biciklivel, foleg hogy szuksegem is van a mozgasra. "Nagyobb" tavra johet az e-bike johet, esetleg e-robogo. Autok eseten viszont az igenyeimet az ev nagy reszeben ki tudna szolgalni egy Citroen AMI szeru valami is. Viszont a jelenlegi elektromos jarmu arazas egyik szegmensben sem sarkall vasarlasra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák