Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Tanítanak nyelveket. Általánosban is és gimnáziumokban is. Sőt kötelező érettségi tantárgy valamilyen idegen nyelv.A szocból nem maradt semmilyen elavult szemlélet mert sokkal színvonalasabb volt akkoriban az oktatás mint ma.Ezt igazolja minden nemzetközi felmérés és statisztika.A helyzetet kiválóan jellemzi két példa:
1985-ben Magyarországon több mint 50 érsebész végzett az egyetemeken és állt munkába,tavaly már csak kettő.1985-ben 42 gyógyszerész végzett és allt munkába tavaly már csak egyetlen egy ember.... -
#73495296
törölt tag
válasz beyruth82 #51 üzenetére
"1985-ben 42 gyógyszerész végzett és allt munkába tavaly már csak egyetlen egy ember...."
He? Biztosan nem gyógyszerészt akartál írni.
Egyébként a szockó idején még mást mértek, 2000 körül kezdtek inkább kompetencia alapú mérések lenni, akkor csúsztunk le sokat. A világ haladt el mellettünk.
Amit meg ma az iskolákban nyelvoktatás címen művelnek...
-
-
veterán
-
#73495296
törölt tag
válasz beyruth82 #54 üzenetére
Ez így biztosan kamu, az újságíró benézhetett valamit, tippem az, valami másra gondolt, vagy a keresztféléves végzettekre, ami ezen a szakon nem nagyon lehetséges, csak nagyon kivételes esetben.
Gyógyszerészt 4 egyetem képez, mindig betelt létszámmal indul, viszonylag magas felvételi ponthatárral, és úgy 2/3-uk el is végzi, ezen kívül van angol nyelvű fizetős képzés is külföldieknek. Kb. 30-an végeznek évente Pécsen, 50 körül Szegeden és Debrecenben, 100 körül a SOTE-n.
-
Ghoosty
őstag
válasz #73495296 #57 üzenetére
Az a hsz tipikus példája a szalmabáb érvelésnek. Egyetlen állításomat sem cáfolta meg semmivel, csak gondolt valamit a mondataimról és azokat cáfolta, de van olyan eset is, hogy is köze nincs egymáshoz az idézett mondatnak és a hozzá kapcsolódó írásnak/cáfolatnak.
Akkor most vonatkoztass el bármilyen oktatási rendszertől és úgy olvasd el ezeket a mondatokat. Ha szerinted bármelyik is nem igaz, akkor szólj.
"Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."
"A matek fejleszti a logikai készségedet."
"Egy történelem segítheti megérteni az összefüggéseket. (Ha normálisan lenne tanítva)"
"A kézírás fejleszti a kézügyességet."Szóval, hol írtam én, hogy bármit is a jelenlegi módon kéne oktatni, mert úgy jó?! Főként, hogy az egyik esetben külön kiemeltem, hogy szarul oktatják. Külön utaltam is rá, hogy változtatni kéne, csak nem eszetlenül:
"Ha megvagdosod a tárgyakat, ezeket valahogy pótolni kell." -
#73495296
törölt tag
Így önmagukban igazak az állításaid, de abban a kontextusban, amiben érveltél, nem mindegyik. Sőt egy része eleve szalmabáb, hiszen akik megváltoztatnák az oktatási rendszert, pl. nem magát a matematikát szűntetnék meg, hanem az oktatásának módszertanát. Nem mellesleg az a mondatod a mostani módszertannal még csak nem is igaz.
De nézzük is a többit:
"Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."Szép, már csak azt kellene alátámasztanod, hogy egyrészt ez más módszerekhez képest mennyire hatékony a memóriafejlesztésre, másrészt, ami még fontosabb, mennyire van szükség az életben, szakmákban szó szerinti memorizálásra, és mennyire az összefüggéseiben tanulásra. Mert én példaul azt gondolom, utóbbi szükséges inkább, a verstanulás meg a szó szerinti tanulást fejleszti.
A kézírás dettó.
A töris állításod meg helyből szalmabáb.
Szerk.
A másik pedig, hogy a jelenlegi oktatás épp az általad képviselt szemlélet miatt olyan, amilyen nem is lehetne igazán más így. Ugyanis a pótolhatatlan tudás kultuszából indulsz ki, ha valami kimarad, azt pótolni kell. Emiatt nem kerül ki soha semmi a poroszos oktatási rendszerből, mert mindenki megmagyarázza, hogy ezek meg ezek a dolgok nélkül nem lehet élni. Holott egy jó oktatási rendszernek épp az az ismérve, hogy olyan skillsetet ad át, amivel bármilyen tudás elsajátítható, így pótolhatatlan tananyag sincsen.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz #73495296 #59 üzenetére
Miért olyan nehéz csak azt használni, amit leírtam, nem pedig abból keríteni magadnak valami jó kis ellenségképet és aztán jól nekitámadni és a saját gondolataidat megcáfolni.
"Ugyanis a pótolhatatlan tudás kultuszából indulsz ki, ha valami kimarad, azt pótolni kell."
Nem, én a pótolhatatlan készségből indulok ki. Az összes állításom készségfejlesztésről szólt, nem tudásanyagról. De valóban úgy gondolom, hogy ha egy készségfejlesztő gyakorlatot kiveszek, akkor másikat kell berakni helyette. Mert az általam felsoroltakat esszenciálisnak tartom.
"A másik pedig, hogy a jelenlegi oktatás épp az általad képviselt szemlélet miatt olyan, amilyen nem is lehetne igazán más így. "
Milyen a szemléletem, mond már el, mert az én jelenleg rohadt szarnak találom a mai magyar oktatási rendszert és talán mindent belevennék, amit cog777 írt, mint 'cáfolat'. Első gondolatom az volt, hogy ez egy támogató/kiegészítő hsz. Aztán meg voltak benne olyanok, hogy "szinten elter a velemenyunk " meg "Bocsanat ha kisse nyersen fogalmaztam", így újra átolvastam és leesett, hogy totál félreértett.
Amúgy a kontextus az a 38-as hozzászólás. Abban a hsz-ben csak arról van szó, hogy szinte mindent kiveszünk az oktatásból. Semmiképpen sem arról, hogy máshogy oktatjuk.
Ezért, írtam példákat arra, hogy amiket kivesz, azoknak milyen egyéb hatásaik vannak és ezeket az egyéb hatásokat mindenképpen pótolni kell valamivel.""Egy verstanulás fejleszti a memóriádat."
Szép, már csak azt kellene alátámasztanod, hogy egyrészt ez más módszerekhez képest mennyire hatékony a memóriafejlesztésre,"
Nekem nem kell alátámasztanom semmit, mert nem állítottam, hogy ez bármivel is jobb/rosszabb, mint más módszer. Csak tényt közöltem.
"A kézírás dettó."
Dettó nem kell alátámasztanom semmit, mert nem minősítettem."A töris állításod meg helyből szalmabáb."
Azt mondta, hogy kb kidobná a teljes humán tanítást, erre írtam, hogy mire jó a töri, ha jól van oktatva, célózva arra, hogy nem kidobni kell, hanem változtatni rajta. Kifejthetnéd, hogy ez miért szalmabáb.
"pl. nem magát a matematikát szűntetnék meg, hanem az oktatásának módszertanát."
Igen?! Ahhoz képest erre az állításra válaszoltam "-Matek - totál alapszinten, " Ez számomra kb egyenértékű a matematika megszüntetésével.
-
Depression
veterán
Ez tanárfüggő, és akkor már ott is vagyunk, amiről a cikk szól(hatna): A világ tíz legjobbja között van a magyar ECDL-képzés, aztán meg a szövegből kiderül: A világon a magyarokra eső mennyiség benne van a 10 legtöbben. Miért? Mert a munkaügyi központ elküldi az embereket egy ilyen képzésre, amivel bár nem tud elhelyezkedni, de van egy papírja, amivel ki.....heti.
Én, mint akinek sajnos kötelessége volt foglalkozni a gyakornoki programban részvevőkkel, saját magam tapasztaltam, hogy ezek az okj-s képzések, de akár egy diploma is elvégezhető józan paraszti ész nélkül. Talán ez hiányzik a mai fiatalokból a legjobban.
Én szembementem az idősebbekkel, és amikor azt mondta keresztapám, hogy ő 40 évig így ásta a kertet, akkor megmutattam neki, hogy 40 évig rosszul csinálta. Mert gondolkoztam, és nem azt csináltam, amit mutattak. Így lett belőlem üzemvezető, hogy mindig kerestem a könnyebb, de hibátlan utat.
Hozzám került egy villamosmérnök, aki az áram vs feszültségre azt mondta, hogy mindegy, értsem jól.
Gépészmérnök, aki cm-ben csinált rajzot... Milliónyi ember, aki egy lemez vastagságát nem tudta megmérni digitális tolómérővel.
Kaptam orrba-szájba olyan jóváhagyott rajzokat megrendelőktől, amiket fél perc után dobtam vissza. Ráadásul németektől.
Szóval mindegy, milyen szinten nézzük, OKJ, diploma, ECDL, nagyon keményen romlik a minőség.
Ennek ellenére meg van néhány ember, aki önszántából meg profi lesz. De az nem az iskola érdeme.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
dorten
tag
Ez a sz*r az egyik legjobb kepzesnek szamit? Nekem is megvan a teljes (7 modul vagy mennyi?). Meg kozepiskolaban csinaltam meg, mert az info tanar azt mondta, hogy hasznos. Iskolan kivul negy szem kozott pedig azt, hogy teljes penzkidobas.
Egy coursera vagy edx cert sokkal hasznosabb. Tudom, en is fenntartasokkal kezelem ezeket.
-
#73495296
törölt tag
válasz beyruth82 #63 üzenetére
Régen volt, de helyre teszem:
Gyógyszerészből nincs BSc, csak osztatlan 5 éves, ami MSc végzettséget ad. Az "okleveles" jelző márpedig azt jelenti, hogy egyetemi végzettségű. Évente úgy 150-200 végez az országban.Szerk.
Feleségem 2017-ben végzett ezen szakon, csak az ő egyetemükön olyan 35-40-en végeztek. Több, az elmúlt években végzett gyógyszerésszel kocsmáztam, mint amennyi az általad linkelt grafikonban van :-)[ Szerkesztve ]
-
#73495296
törölt tag
válasz beyruth82 #66 üzenetére
Nyilván én hazudok, és véletlenül sem az van, hogy nem az eredeti forrást linkelted, hanem valamit a Pénzcentrumról amiről te magad sem tudod micsoda.
Az OH oldalán Excel táblázatokban megtalálod mennyien vesznek részt ilyen képzésekben, de nem fogom most helyetted kikeresni, úgyhogy csak egy cikket linkelek, nyilvá az említett diplomaosztóról is hazudik a Semmelweiss:
http://semmelweis.hu/hirek/2018/07/08/137-gyogyszereszt-avattak-doktorra/
(Hogy értsd: a doktorrá avatás ez esetben simán diplomaszerzést jelent, mivel a gyógyszerész doktori cím jár az ezen szakon végzetteknek, ez nem PHD. Egyébként mint írtam, a SOTE-n kívül még 3 helyen képeznek gyógyszerészeket.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...