Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    Szia Abu!

    Nekem egy kis mértékben talán off kérdésem volna, amire te talán tudod a helyes választ. Egy dolgot nem értek. A listában természetesen nincs benne a Far Cry 2, hiszen az DX 10-esként fog beharangozva a Dunia Engine-el a szívében. Nos, a Far Cry 2 hivatalos az NVIDA partnerprogramjában született meg. Valahol írtad, hogy ennek a programnak az egyik legfőbb kitétele, hogy a játékban mesterséges "kézifékeket" iktatnak be, vagyis, hogy mesterségesen generálnak hozzájuk irreálisan magas gépigényt. Eddig világos a dolog, csakhogy ott jön az ellentmondás, hogy a Dunia Engine a Far Cry 2 alatt valami hihetetlenül jól, fantasztikusan van optimalizálva, pedig az ellenkezőjének kéne lennie. Na persze ennek én örülök, csak azt nem értem, hogy ez hogyan lehetséges akkor. Minden más NV játék siralmasan megy a kis 5470-esen, de a Far Cry 2 látvány/gépigény szempontból minden címet csúnyán agyonver, beleértve a Crysis-t is. Na persze itt (Far Cry 2) igaz az, hogy nálam természetesen DX9-es módban megy a játék, de így is áll-leejtően szép még egy Radeon HD 5470-en is.

    Remélem nem túl nagy gond, hogy a partnerprogramról kérdezek. Ha esetleg ezeknek van külön topicjuk, akkor légy oly kedves linkeld be, vagy azt a topic-ot ahol ezekről (a partnerprogramokról és játék motorokról) lehet beszélgetni. Remélem te fel tudsz világosítani ez ügyben és köszönöm a választ előre is!

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #31 üzenetére

    Tehát ha jól értelmezem, akkor az a helyzet, hogy 2010 előtt az NVIDIA programjában nem volt semmiféle kikötés a gépigényt illetően, magyarán a fejlesztők korlátlanul optimalizálhatták játékaikat. Mivel a Far Cry 2 a 2008-as évben jelent meg (nem 2009-ben! :) ), így ez megmagyarázná a jelenséget. A Dunia Engine minden idők egyik legjobb motorja, legalábbis az én szememben, ugyanis olyan brutális mértékű látványt képes adni, hogy az ember csak tátja a száját és ezt a látványhoz képest nevetségesen alacsony gépigény mellett.

    A Metro 2033 esetét is igen érdekesnek találom miután írtad, hogy az NV nem szólt bele a motorba. Itt a játék sebessége egyszerűen egy rossz vicc, ami ugye a túlzott mértékű effektek miatt van. A játék 2010-ben jelent meg, de mivel az év elején jött ki, így gondolom, hogy a fejlesztők már nem módosítottak a motoron az NV program kedvéért, hiszen írtad, hogy az NV programja 2010-től írja elő a mesterséges fékeket. A tényen sajnos ez sem változtat, a játék olyan hihetetlenül lassú, hogy gyakorlatilag nem létezik olyan gép, ami vinné 60 FPS-el a játékot. Ez - attól függetlenül, hogy az NV nem sz*rta tele szeméttel - egy meglehetősen lassú és optimalizálatlan motorra enged következtetni. na mindegy, ez a cím több betűt nem is érdemel. :)

    Végül még egy kérdés:
    Biztosan te is tudsz róla, hogy a Far Cry 3. epizódja már bőven fejlesztés alatt áll. A vezető fejlesztő egyik interjújában elárulta, hogy a végleges verzió sokkal-sokkal másabb (az én olvasatomban szebb) lesz, mint az E3-as demó. Ez utóbbi, azaz a demó is csinos volt, már ami a vegetációt illeti. A Wikipedia szerint egy erősen módosított Dunia Engine fogja hajtani. A kérdés, hogy lehet-e erről a játékról tudni,hogy szerepelni fog-e valamilyen partnerprogramban vagy független lesz. Én nagyon reménykedem benne, hogy az NV ezt az epizódot nem tudta megvásásrolni és akkor egy korrekt motort kaphatnak a PC-sek! Ha viszont NV-s cím lesz, akkor ott már komoly lesz a baj!

    Amúgy köszönöm az infókat, ezt a 2010-es dolgot nem tudtam! :R

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #33 üzenetére

    Áhá, na ezt sem tudtam az NV programról. Bár a régi NV-s játékok sem voltak olyan hű de nagyon frankón optimalizálva, gondolok itt a F.E.A.R. első részére és akkoriban a TR:Legend is piszok sok lóerőt kért ha az ember bekapcsolta a Next-gen grafikai opciót. Akkor ezeknél szimplán a fejlesztők estek túlzásba, bár ekkor elvileg az NV program is előírta az átlagnál jobb optimalizálást.

    A Far Cry 3-at illetően pedig a szavaid biztatóak és nagyon reménykedem benne, hogy az Ubisoft Montreal nem "kurvul el"! :D Egyébként azért is hoztam fel ezt a címet, mert itt is talán van rá esély, hogy DX 11-es lesz! Vagy te mit gondolsz erről? Szerinted a Dunia Engine-t fel lehet tuningolni úgy, hogy DX11-es effekteket legyen képes kezelni értelmes sebességgel?

    Amúgy a két partnerprogram előírásait nem lehet valahol megtekinteni?

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    Hali!

    Most találtam meg az infót, ezért csak most írom ide. Gondoltam nem gond, hogy szólok itt, hiszen egy, a listában nem szereplő DX11-es címről van szó, ami még fejlesztés alatt áll,.
    Hivatalos megerősítést nyert, hogy a Far Cry 3 erősen átírt Dunia motorja támogatni fogja a DirectX 11-et.
    Itt a hivatalos fórum forrásként.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Új hozzászólás Aktív témák