Új hozzászólás Aktív témák
-
Knight666
aktív tag
Köszönöm a cikket! Pont azon gondolkodtam mostanában, hogy veszek egy ilyen adaptert, de mikor rákerestem, láttam, hogy rengeteg féle van és én is találkoztam néha ugyanazzal a típussal nagyságreni különbségű árakon. El is ment a kedvem a nyomozástól és abban reménykedtem, hogy majd az ölembe pottyan egy ilyen írás .
Egyébként egy titokzatos hibajelenség az oka a kocsiban, hogy nyomozni kezdtem a témában. Többször volt vele a kocsi szervizben, de ott persze sosem produkálta. Azóta persze a garancia is lejárt, szóval bátrabb vagyok a saját megoldásokat illetően. -
Knight666
aktív tag
Valószínűleg nekem is a légtömegmérővel lesz gondom. Egy folyóiratban találtam rá tippeket. A diagnosztika elvileg egy pontos multiméterrel is megoldható és házilag is meg lehet próbálni a javítást: "Helyezzük az érzékelőt egy éjszakára motortisztítóval telt edénybe. Feltételezve, hogy az érzékelő filmrétege csak elszennyeződött és nem szétszakadozott. A másik módszer szerint az érzékelőt vízsugárral jól mossuk át, majd kamrás kemencében 80°C-on, 20 percig szárítsuk. Figyelem! Ne bántsuk az elektronika belsejét! Ha a szenzorelemek felépítésére gondolunk a nagy érzékenységű mérőfilmmel és az elektronikus alkatrészekkel, teljesen egyértelmű, hogy elfogadjuk ezt a figyelmeztetést." Ilyen hidegben nincs kedvem vele szórakozni, de majd tavasszal megpróbálom ellenőrizni. Addig is lehet, hogy beszerzek én is egy ilyen BT-s interfészt. Bár ezt a 'szívja az akksit' dolgot nem értem. Ezek szerint akkor is kap feszt a csatlakozó, ha nincs gyújtás? Ha igen, akkor elvileg akár át is lehetne kötni, hogy ne kapjon, nem?
-
Knight666
aktív tag
Megnéztem mennyi hely van a borítás alatt, hát szinte semmi. Kénytelen leszek kiszerelni a helyéről a csatlakozót szerintem, hogy vissza tudjam pattintani majd a takarólemez. Viszont egyből mellette van a biztosítéktábla, szóval gyújtásra kapcsoló 12V szálat nem lesz nehéz találni .
-
Knight666
aktív tag
Nekem még olyan beteg dolog is eszembe jutott, hogy saját építésű műszert rakok a kocsiba PIC vezérléssel, de ennyire most nincs kedvem belemélyedni a dologba . Ez a tabletes/mobilos virtuális "műszerkedés" szerintem sem az igazi. Lehet, hogy az lenne a legegyszerűbb, hogy azt a pár hiányzó mutatót, amit még elnézegetnék a kocsiban megpróbálnám fixen beépíteni, hiszen ha jól tudom, lehet ilyesmit kapni és gondolom bekötni sem nagy művészet egy canbus-os kocsiba. Kérdés, hogy mennyire baráti az ára és találni-e a műszerfalhoz illő megjelenésűt.
Viszont a diagnosztika része tényleg hasznos tud lenni a cikkben is bemutatott eszközöknek. -
Knight666
aktív tag
Nekem tökéletesen megfelel az analóg műszer. Szerintem még jobb is, mert látod rajta a dinamizmust és jobban is mutat a legtöbb autóban. A digitálissal sincs bajom, annak is megvannak az előnyei. Építeni anyagilag nem hiszem, hogy megéri (kivéve ha nagyon sok a szabadidőd ), viszont akkor kapsz egy egyedi testre szabott megoldást, amire büszke lehetsz mert te csináltad .
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- E-book olvasók
- Okos Otthon / Smart Home
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...