Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Kasya #143 üzenetére

    Nyilván vannak mindenféle jogos környezetvédelmi és mondvacsinált sötétzöld vádak ellene, de ha ezeket félrerakjuk akkor műszakilag az a legnagyobb baj, hogy tönkreteszi az úthálózatot. Nézd meg az USA-t: ott 30 éve kezdett divatba jönni, most meg csillagászati összegeket költenek közpénzből infrastruktúra felújításra, pl. egészen kis forgalmú helyekre is autópálya-alapot terveznek már. Az a +20-30% tömeg elsőre nem tűnik perdöntőnek, de főleg az archaikus európai úthálózatnak ez nagyon fáj, mert ennek az alapját az autó megjelenése előtt legfeljebb szekerekre méretezték (sok helyen kikandikál a macskakő főutak, sugárutak alól) ami kb. egy könnyebb személyautó súlyával egyezett, a teherautó és SUV forgalom már szerkezetileg roncsolja. Csak míg a teherautókat és buszokat ki tudod tiltani és tudsz rá komoly útdíjat kivetni, a SUV személyautó volta miatt ez problémás. Azt meg, hogy sokaknak eleve a kátyújárás (ami valójában kátyúmélyítés) és padkára parkolás a fő selling point gondolom nem kell magyarázni.
    Az elektromos autóknál ez azért hatványozott probléma, mert a tankolásból befolyó jövedéki adó egy része nyilván az útkarbantartásra fordítódik - de ha valami fokozottan károsítja az utat a súlyával és még jövedéki adót sem fizet akkor valaki máson kell behajtani annak a betonba és aszfaltba öntött amortizációnak az árát amit a rendkívül környezettudatos villany SUV tulajok okoznak. Magyarán ez így nem lesz fenntartható.

Új hozzászólás Aktív témák