Új hozzászólás Aktív témák
-
"Csak kis köbcentis motorokkal tudják tartani az emissziós értékeket."
Nem teljesen így van.
A kis köbcenti úgy jön össze, hogy 3 henger, hengerenként nagyobb köbcentivel. De az 1 literes motorok még így sem tudják tartani az előírásokat. Ez évtől kezdve például a Mitsubishi, a városi autóit 1.2 literes motorral forgalmazza, az egy literes kivonásra került Európából."Ezek viszont magasabb fordulaton pörögnek, autópályán többet fogyasztanak és rövidebb az élettartamuk."
Ugye az emisszió kibocsájtás összefüggésben a fogyasztással és hatásfokkal. Amíg a nyomaték maximumig emelkedik a fordulatszám nincs gond a hatásfokkal. A fogyasztás is moderált marad. A teljesítmény maximumot nyújtó fordulatszám felett emelkedik a fogyasztás jelentősen. Növekvő fogyasztáshoz csökkenő teljesítmény társul. De ez nem köbcentiméter függő dolog.
Az élettartammal nincs gond. Ha ma vásárolsz egy belsőégésű motorral szerelt új járművet, hamarabb fogják kitiltani a közlekedésből, minthogy tönkre menjen.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ehhez képest az én nyolc éves, 2.0 dízelem ugyanolyan körülmények között 6,5 -tel beéri és közben jóval alacsonyabb a fordulatszám."
A vezetési stílusban van legalább 2 liter fogyasztás eltérés. Gondolom nem Otto motoros autót hasonlítasz a dízel autódhoz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Vezetési stílusban? Sztem mindannyian ugyanúgy megyünk."
Szerintem nem.
Van ugye a takarékos. Megy a kamion mögött.
Van az extra szabálykövető. Minden autó előzése után vissza megy a sávjába. Amikor utoléri a következő járművet, hátranéz és irányjelző. Gyorsít, előz, vissza. Többé - kevésbé szinusz vonalban halad. Így kicsit hosszabb utat tesz meg, de nem bánja.
Van a gyors. Nem halad átlagban a jobban a többinél, viszont a következő akadályig teljes gáz, majd erős fékezés.
Van aki sátort ver a középső sávban. A külső sáv üres, de nem érdekli. Elmenni mellette körülményes, főleg ott ahol nincs sebességkorlátozás.
Van aki halálfélelem és hátranézés nélkül ugrik ki a sávjából. Mögötte satufék, de észre sem veszi. Az előzésre koncentrál, mert figyelnie kell, már 140-el halad.
Van aki a követési távolságot értelmezi félre. Akkora távolságot tart, hogy egy autó véletlenül se férjen be elé.
Ez néha dugóban is helyszíneléssel végződik. Száz fölött már ön- és közveszélyes. Nem véletlenül mérik Németországban a követési távolságot. Utána ajándékutalványt osztanak, de olyat, amit fizetni kell.Elsőre nem értettem miért mérnek ott is ahol nincs korlátozás.
Gyorsan tiszta lett, hogy a KRESZ szerint korlátozott járműveket ellenőrzik alapvetően. De minden autónak a sebességét megörökítik. Ha a következő útszakaszon baleset történik, felhasználják a mérési adatokat a körülmények tisztázásához.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
(I)"Azt a stiftet ha még 20 évig használják akkor se okoz akkora kárt az emberiségnek, mint egyetlen új autó legyártása."(/I)
Dehogynem, okoz.
Azt megértem, hogy valaki ignorálja a környezet védelmét. Elfogadni azért tudom.
Az a több évtizedes autó, az anyagelfáradás és elhasználódás okán nettó életveszéllyé alakul át. A cserealkatrészeket le kell gyártani. Időnként le kell festeni Karban kell tartani.A következő 20 év alatt legalább annyi kárt fog okozni, mint egy új autó 20 év alatt. (Nagyjából ennyi ideig lehet értelmesen használatban tartani egy ma gyártott járművet.)
Ettől függetlenül, nem lehet kitiltani ezeket a roncsokat a forgalomból. Pontosabban a nagyvárosokból ki lehet.
Legalább ott ne szennyezzék a levegőt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Volt egy 1.1 -es Ford Fiesta -m. Kb. olyan környezetvédelmi besorolású, mint a régi Swift. Viszont, 6 alatt evett városban."
Van egy városi autóm, 1.2-es A fogyasztása városban napszaktól és útvonaltól függően 3.8 és 6.5 liter között
van. Kiszállításhoz Fiesztákat használunk. A mostani garnitúra 2 vagy 3 éves, attól függően, hogy decemberben vagy januárban kerültek forgalomba helyezésre. Az előző garnitúra 10 körül fogyasztott, inkább felette. A mostani 8 körül, inkább felette. A belvárosban ezek is megütik a tízet, torlódásban.
Ezért nehezen tudom értelmezni a fix kijelentéseket.
A környezetvédelmi besorolásban a szennyezőanyag kibocsájtás van szabályozva. Nem egyenesen arányos a fogyasztással.Könnyen előfordul, hogy az amúgy többet fogyasztó, ám újabb generációs motor kevesebb szennyezőanyagot bocsájt ki.
"Egyszer ment előttem egy olyan modern, bazi nagy, Porsche terepjáró. "
Érdekes információ."Városban tuti zabál 15 -öt."
Főleg ha hibrid vagy tisztán elektromos üzemmódban képes közlekedni városban.A múlt héten próbáltam ki egyet. Városban elég jól elvolt a benzin motor nélkül. De pénzt nem adnék érte, mert nem akarok közutálat tárgya lenni. Mikulás alkalmából akciózott a krampusz. SUV kereket eresztett le.
https://www.sueddeutsche.de/muenchen/muenchen-klimaaktivisten-suv-1.5481339Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
" de 2,5-3 szor annyi üzemanyagot éget el azonos távolságon. Melyik a szennyezőbb?"
Ha azt várod, hogy az új SUV, a régi Suzuki ellen veszít, akkor csalódni fogsz. A régi autók káros anyag kibocsájtása magas. Nem csak a a szén-dioxid és monoxid kibocsájtás számít.
Abban sem vagyok biztos, hogy a 2,5-3 szor annyi üzemanyagot éget el azonos távolságon.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Rosszul számolsz. Mivel ez a jármű üzleteket lát el áruval másként kell számolni.
Az áruházlánc boltjainál le- és fel kell pakolni, hosszabban áll egy üzletnél. Ekkor töltésre is van idő. Elméletileg egy körben annyi üzletet tud ellátni mint hagyományos meghajtással.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Áttörés egy olyan akksi lenne ami nem degradálódik..."
A belsőégésű motor is degradálódik, és a teljes jármű. Sőt az élőlények is. Ha kiraksz egy követ a szabadba, az is degradálódik, erodálódik.
Racionális elvárásokat kellene támasztani, nem a lehetetlent elvárni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-