Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gekkoXT #3 üzenetére

    De azért ez mégis egy hibrid gép, amit fotózásra is használnak. Még inkább, mint az A7s III-at, amibe meg aztán olyan EVF került, hogy megszólal, cserébe ott az LCD képernyő lett érthetetlenül alacsony felbontású. Ilyen amikor a könyvelők terveznek egy gépet és mivel bele kell férnie egy gyártási költségkeretbe, így néha teljesen illogikus kompromisszumokat erőltetnek bele egy vázba.

    A videós AF pedig fontos, tök mindegy mit mondanak azok, akik produkciós céllal vásárolnak kamerát, az S5 nem nekik készül, hanem igenis azoknak, akiknek szüksége van egy kiszámítható* AF rendszerre videó közben is. Ha valaki alacsony költségvetésű klipforgatáshoz, reklámfilm forgatáshoz vesz egy S1H-t vagy Blackmagicet és manuálban tolja az nagyon más, mint amikor valaki ~2000 dolcsi körül keres utazós videókhoz, esküvőzéshez, rendezvényvideóhoz egy vasat.

    Nem az a baj a Pana DFD-vel, hogy nem elég gyors vagy finom, azzal lehetne együtt élni, hanem az, hogy teljesen megbízhatatlan és még a befogott, egyáltalán nem vagy csak alig mozgó célpontról is leesik és vissza sem talál, még akkor sem ha a kijelzőt bökdösöd, hogy légyszi, gyere már vissza erre a pontra. Befogott arcról leesik, mert elfogatta a fejét kicsit, elmegy a háttérbe inkább a fókusz és egy jó 5-10-15 másodpercig tanácstalanul áll még akkor is ha az arc csak 1 másodpercig nézett nem tökéletesen a kamera irányába. Az S5 tesztvideókban is volt erre bőven példa, nem csak a régebbi vázak ilyenek. El lehetne fogadni, hogy az ember munka közben kapcsolgat MF és AF között attól függően mit akar, csak eközben meg ott van egy csomó más rendszer (pontosabban: az összes többi), ami nem szenved ennyit.

    Lehet azt mondani, hogy a Panasonic vásárlók tudják mit vállalnak és ennek ellenére választják (beleértve magamat is), de nem lesz jó vége, mert például én is úgy állok már hozzá, hogy amikor vázat kell cserélni és még mindig nincs rendes videó AF az akkori Pana felhozatalban, akkor egyszerűen más márkához fogok menni. Az új belépők esélyétől pedig a Panasonic egyszerűen elvágja magát ezzel, pedig a hosszabb távon akar még valamit ebben a bizniszben, neki leginkább rájuk van szüksége.

    *Kiszámítható: Még ha gyenge is, legalább tudod mik a gyengéi és eleve így dolgozol vele. De a Panasonic folyton érthetetlen dolgokat művel. Kedvencem, mikor videózás közben szeretnék másik fókuszpontra váltani valami nagyon kontrasztos témára és beáll teljesen halál életlenre, mint aki jól végezte dolgát. Megint odabökök, megint nem jó, megint odabökök, már jó és nem változott közben semmi, ugyanarra a kontrasztos képrészletre akartam élesíteni mindegyik próbálkozásnál. Ha emiatt lemaradok valamiről, akkor így jártam. Ezért már nem is próbálkozom vele, megnyomom a Rec gombot, felvétel leállít, akkor elsőre és azonnal odatalál, Rec gomb újra megnyom és mehet tovább. Lehet így is élni, csak máshol nem kell, ezen megy a kiakadás tök jogosan.

  • madgie

    titán

    válasz gekkoXT #7 üzenetére

    Lol, Pana DP-izé autofókuszt, meg a Sony bevallottan legharapósabb autofókuszát egy lapon említeni is bátorság :D
    BTW ha valaki szemre húzza be a fókuszt, az vagy külső monitoron szokta megtenni, vagy ha gépen belül, akkor az EVF-en. Na, az A7III meg az S5 kéz-a-kézben béna az utóbbiban, főleg ahhoz képest, hogy az S1-be meg milyen bitang EVF került.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gekkoXT #7 üzenetére

    Minden Youtube teszt kiemelte, hogy fantasztikus gép, nagyon jó videó minőséggel, csak az AF-be tudtak belekötni, abba viszont nagyon.

    Nincs hibamentes AF rendszer, de ezt Gerald Undone és Potato Jet is kifejtette, hogy a Panával nem az a baj, hogy hibázik vagy egyes szituációkat nem tud megoldani, hanem az, hogy kiszámíthatatlan és szeszélyes.

    Másik topikban kifejtettem, volt már CDAF-es Fuji vázam, gyengébb is volt mint a Pana (sebességben főleg), de annak tudtam az előnyeit/hátrányait és kiszámítható volt, ha valamit elkúrt legközelebb nem úgy futottam neki és ez működött. A Pana nem az és állsz értetlenül kezedben a kamerával, hogy ugyanoda miért nem tud elsőre vagy másodikra ráfókuszálni, mikor harmadjára beteszi atompontosan. És nem arról van szó, hogy egy picit mellé megy és kicsit életlen lesz, hanem teljes homály az egész kép és mint aki jól végezte dolgát úgy is hagyja.

    Arról nem beszélve, hogy MFT vázon nincs lineáris manuális fókuszvezérlés, gyári objektívvel szörnyű lesz az MF, szóval még vegyen az ember egy rakás más rendszerre való üveget és adapterezze fel, ha normális manuális fókuszt akar.

  • hibavissza

    veterán

    válasz gekkoXT #13 üzenetére

    A 60p 4K-n kívül mi az amiben sokkal jobb ez a vàz mint mondjuk egy a73. Xt4-nél pl. nem tűnik jobb vételnek. Papíron.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz gekkoXT #13 üzenetére

    Bocs, de az AF rendszer volt a téma, ami kapcsán nem fogom a Panasonic marketingesei helyett elvégezni a munkát, hogy "igaz, hogy szar, de hát annyi mindennel próbál kompenzálni".

    A Panasonic ebből él évek óta, hogy mással kompenzál. Azok tényleg tök jó dolgok (sőt), de ha a userek részéről (aki között ott vagyok) már egyre nagyobb a zúgolódás és most az influencer marketinggel próbálkozva beleejtették magukat egy PR katasztrófába, akkor abból illene tanulniuk vagy megérdemlik a sorsukat és egy valóban marginális piaci szegmensbe szorulnak vissza az elégedetlenkedők lemorzsolódásával.

    Az én részemről ez az egyetlen dolog, amibe komolyabban bele tudok kötni, minden más príma vagy okés. Az S5 tesztvideókból meg az derül ki, hogy mások is így vannak ezzel. Oldják meg. Annyira azért nem olcsók ezek a vázak, hogy 2020-ban még mindig CDAF-el kelljen szarakodni.

Új hozzászólás Aktív témák