Új hozzászólás Aktív témák
-
Downsampling
senior tag
Szia!
Mivel erősen érintve vagyok a témában, több kérdésem is lenne (beszerzési források, költségek - ha nem is fillérre, stb.).
Amúgy anno a 2002-es és 2003-as WRX STI-vel mértünk fékutakat, nem a szokásos 100-0-át, hanem többször egymás után 200-0-kat. A lapunk történetében ez a két Impreza volt legrövidebb úton megálló autó erről a sebességről, és még a sokadik ilyen fékezés után is hozta ezt az eredményt (a negatív gyorsulás végig több volt, mint 1 G! )
Gratula az anyaghoz!
-
blasko92
őstag
válasz Downsampling #1 üzenetére
Beszerzési forrás nekem az autodoc.hu volt.
De itthon unix/bárdi ugyan úgy megkapható minden alkatrész (felújító készletek, betétek, tárcsák)90.e volt a használt csomag, és ~85.e forintért rendeltem hozzá mindent a két hátsó tárcsával együtt (TRW betétek előre és hátra, plusz TRW tárcsák) Tudom, nem egy EBC, vagy Ferodo kategória
Tőlem sajna nem lesznek olyan pontos, professzionális mérési eredmények előtte/utána, maximum "sokkal jobb", "megérte a ráfordítás", vagy "felesleges volt".
-
Downsampling
senior tag
Köszönöm!
Szerintem a TRW igen jó minőség.
Nem is gondoltam számszerű eredményekre, nekem is csak a munkám miatt van meg (véletlenül) az STI. Nyilván érzésre is jobb lesz, de ami a lényeg, hogy sokadik erős fékezés után sem csökken a fékhatás.
Kíváncsi leszek majd az én autómra gyári állapotban, hogy mit tud, kb. két hete vezettem utoljára, akkor elég jónak tűnt, de más, amikor az ember hosszabb távon, csak saját maga, egyedül kóstolgatja... -
blasko92
őstag
válasz Downsampling #3 üzenetére
Én hosszú távra tervezek ezzel az autóval, és a féket éreztem az autó leggyengébb láncszemének.
Tanácskoztam a szerelőmmel, azt mondta a gyári tárcsákkal + betétekkel sem lesz érezhetően jobb az eredmény, csak sokkal többe kerül.
Ezért döntöttem a "nagyfék" upgrade mellett.Egyébként most is TRW cuccok vannak fent a gyári méretekkel, a tárcsák meglepően jól néznek ki 15.000 kilométer után is.
-
Qru
MODERÁTOR
Gratulálok! Nagyon ügyes vagy!
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Mindenképpen érdekel ez a projekt, mivel én is hosszabb távra terveznék az autóval... De ugye idén megveszem, van még rajta lakatosmunka (szokásos rohadós történet a hátsó sárvédőknél, de erről már mutattam fotót a topikban), kipufogócsere, apró gyújtásprobléma... Ezek elvileg már meglesznek oldva, mire hozzám kerül, de az én költségemen. Év végén, decemberben legkésőbb műszaki, ahol nem fog átmenni a mostani felnikkel, gumikkal, tehát egy használt felnigarnitúra, plusz új (vagy használt) téligumik biztosan kellenek, meg ami még ami kiderül. Mivel a fék, futómű, motor pár ezer kilométerrel ezelőtt rendbe lett rakva, így azoktól annyira nem félek, de pl. akár az összes gátló cserés lehet addigra.. szóval ez nekem év végéig nem kevés pénzbe fog fájni... Szóval, egy ilyen projekt biztosan csak jövőre lenne esedékes... De nagyon is reális a megvalósítása...
Amúgy más márkákon, típusokon én sem a Brembo, sem a Bosch fékeket nem éreztem jobbnak, sőt! -
The DJ
addikt
Szép munka
Itt is hasonló felújítás van folyamatban, szintén 2 dugattyús rendszer kerül fel a gyári egy dugattyús 288 helyére. Az új delikvens egy Lucas HP2 nyereg, 320-as ATE PowerDisc mart tárcsákkal, új betétekkel. Meg akkor már fékcső, fékolaj csere is, hogy ne maradjon ki semmi.
Kíváncsi leszek az eredményre/változásra.
[ Szerkesztve ]
https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.
-
félisten
Szép.
-
Downsampling
senior tag
Na, én szépen félreolvastam eddig...
Nem tudom, miért, én azt gondoltam, hogy az STI fékjeit raktad fel, pedig ugye a WRX-ét.
Mert ugye az STI elöl-hátul szellőztetett féktárcsás, elöl 330 milliméter átmérővel és 30 mm vastagsággal...
És az tutira Brembo.
Csodás, hogy most jöttem rá, sima WRX-szel nekem még sosem volt dolgom... -
blasko92
őstag
válasz Downsampling #10 üzenetére
Brembot ennyiből nem hoztam volna ki Meg az talán fel sem megy így egy az egyben ennek a helyére.
Igen, ott már jóval nagyobb a tárcsa, a gyári 16-os kerekeket sem tudnám megtartani
Már a WRX tárcsa is szellőztetett hátul, és vastagabb is, mint nekem a gyári 266-os. (10mm helyett 18mm)
-
Downsampling
senior tag
De te most hátra nem szellőztetett tárcsát raktál, ha jól láttam. Egyébként katalógus szerint a Bobeye-ból a WRX-nek nem szellőztetett gyárilag a hátsó tárcsája... De itt már akkora a kavarás, hogy őszintén nem tudom, mi az igazság. Az én autómhoz előre a 255-ös tárcsától a 266-oson és a 276-oson keresztül egészen 277 milliméteresig van tárcsaátmérő. Még nevesebb gyártóktól is (TRW, Textar, Brembo) - vagy idióták az alkatrészboltok...
-
blasko92
őstag
válasz Downsampling #12 üzenetére
Egyelőre még a gyáriak vannak fent. Most hónap végén lesznek lecserélve a cuccok.
Pedig de Azon már a hátsó is szellőztetett, 18mm vastagsággal. És pont egy kombi blobról vannak.255-öt én nagyon keveslem. Nekem hátul van 266, 10mm vastagsággal. Előre a 276-277 (24mm vastag) pedig azért van, mert valamelyik gyártó erre, a másik arra a méretre csinálja.
[ Szerkesztve ]
-
Downsampling
senior tag
...akkor rosszul láttam...
Igen, én is úgy tudom, hogy 276 (vagy 277 - az az 1 mm már nem oszt nem szoroz) előre és 266 hátra, a 255-öt szerintem valami idióta piacra gyárthatták, ha egyáltalán...(mert érdekes módon ahhoz a szetthez is hátra 266-ot írnak, vagyis elöl kisebb a tárcsaméret). Sajnos nem tudom megmondani, a jövendőbeli szépségemen milyen fék van, mert a tulaj sem tudta, mit raktak rá, csak az látszik, hogy nem éppen a gagyifajta, ráadásul igen frissek még. Ami nem baj, mert egy bő évig én nem hiszem, hogy belefogok majd ilyen projektbe. De később valószínű... Amúgy valahol pont láttam WRX féknyeregszettet eladót, nem is voltak leharcolva, valami 25 ezerért... csak nem tudom, hol voltak... lényegében már csak akkor a tárcsák és betétek kellenek, illetve egy fékfelújító készlet...fogadjunk, hogy egy év múlva nem jön ilyen szembe ennyi pénzért...
-
blasko92
őstag
válasz Downsampling #14 üzenetére
25-ért nyeregszett? Hol láttad?
-
Downsampling
senior tag
Basszus, rájöttem közben, hogy a "nagyfékhez" a 15-ös felniket lehet is kukázni. Mekkora felni alá fér be ez a fék? A 16 colos kerék alá már igen? Most 17es van az autón, de rendelés alatt van télre 15-ös...
-
blasko92
őstag
válasz Downsampling #17 üzenetére
Igen, 16-os alá. De elvileg abból se mindegyik jó, a küllők hozzá tudnak érni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen