Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
Újra a CTEK nyert. A harmadik helyezett elég jó. Az Extol/carstel lemaradt.
[link] -
Brogyi
senior tag
Egy kis összefoglalót engedjetek meg. Megpróbálok reagálni 1-2 hozzászolásra. Ez is szubjektítv lesz, mert hát emberből vagyok.
Sipolásról
Hibát jelez. Viszont jól érzitek két oldala van. Rossz akksi miatt, vagy a töltő hibája. Nem részletezem tovább.
A topickról
Örülök hogy jelenleg értelmes a társaság. Ne rontsátok el holmi kicsinyes veszekedéssel. Értelmes vitának helye van, személyeskedést mellőzzük. Remélem érzitek a határt.
Desulfátor
Magam is foglalkoztam a kérdéssel, és jelenleg is van egy development boardom. Idáig egyetlen igazi szulfátos robogó akksival találkoztam. Nem tudták feltölteni.
A kék csodát megmérhetem, és akkor lesz objektív adat. Az más kérdés mire elég.Tesztekről
Nekem nem tetszik egyik se. Az amerikai pl. véletlenül amerikait hoz ki gyöztesnek. A német teszt semmitmondó. Semmi leírás arról, hogy mit mértek, és hogyan.
Az jelent valamit, hogy a CTEK sokszor, sok helyen nyert.
Mit várnék el?
A korom miatt én még emlékszem a Nagyító nevű szoc. újságra, vagy a HIFI Magazinra. Az igen.
Ott a MEEI egyedülálló műszerparkja volt bevetve. Senkinek nem volt olyan pontos műszere akkor az országban. Amit mértek az pontos volt.Fiúk, csak így tovább, és tartsátok meg a jó hangulatot.
-
Brogyi
senior tag
Akárki akármit mond a fütyülő hang hiba. Mint korábban írtam lehet akksi hiba. Zárlatnál a sipoló hang üzemszerű lehet, de nekem ne zenéljen ha nincs cellazárlat. Gagyi akkor ha normál körölmények között hangot ad. Még akkor is ha az CTEK.
-
Brogyi
senior tag
válasz honvéd44 #912 üzenetére
Akámit is pakoltak bele a nevét adta hozzá még akkor is ha kis sárga rakja össze. Tehát CTEK a bünös abban ha rosszul rakják össze a termékét. Azt már nem is említem hogy netán tervezési hiba miatt a kapcsolási frekvencia leszalad a hallható tartományban. Kizárólag rövidzár üzemben szaladhat le ilyen tartományba.
Ennyi pénzért szégyen amit csinálnak. Most már kiváncsi vagyok mennyi a hatásfoka. Nem csodálkoznék ha a fele annyiba kerülő Magyar termék beelőzné.
Soha nem a márkát nézem, hanem mit nyújt. Ha tudom milyen IC van benne, nekem jó az olcsóbb is hiszen ua tudja kevesebbért. Márkanévért egy fillért se adok. -
Brogyi
senior tag
Ha valamilyen állandó terhelése van akkor teljesen mindegy milyen akksit vesz. Ebben az esetben csak csak az az út járható amit találtatok. Garázsba be, tötő rádug. Az itt leírtak alapján ár szerint a következőket javasolnám.
Akkukraft/Extool/Carstel (Nekem a kis zöld magyar a favoritom.)
CTEK
Optimate 6Ahogy belenéztem az Optimate 6 egy gyögyszem, de nagyon drága. Az én személyiségem nem engedné meg, hogy megvegyem.
Az elejére visszatérve. Természetesen létezik olyan akksi is ami kibír akár 1 évet is töltés nélkül, de ez nem opció ma már a sok elektronikus kütyü miatt (riasztó/rádió/központi egység...).
-
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #983 üzenetére
Csak a hálózati dugó változik. Neked 180 a nyerő ha nem akarsz adaptert használni.
-
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #986 üzenetére
A CTEK, és az Optimate6 nagyon jó, és drága töltők.
Röviden leírom miért fizetsz többet az Optimate 6-ért, és eldöntöd megéri-e neked az a többlet.
Semmi gombja nincs. Tehát a te kezdben egyetlen döntés van. Akarsz tölteni, vagy nem.
Az akku kiszerelt állapotában van még nagy különbség. A döglött akksikat nagyobb százalékban hozza vissza.
A desulfátor feature nem csak reklám fogás. Működik. Mi több az Optimate 6 egész jó, de mint mondottam nem nekem nem való.Gyanítom a kis akksit se 5A-rel tölti, mert nem engedi a progamja. 5A- nál egy 4Ah-ás akksi feszültség emelkedési sebessége nagy, és ezért fogja csökkenteni a töltőáramot, de ilyen műszaki baromságokkal te nem foglalkozz. Az az Optimate 6 dolga.
Azért meg méregetném mit is tud.Egyébként megeszem a sapkám ha 5A-rel tölti a kis akksikat. Még 1x mondom ez csak azért találgatás, mert én soha nem fogok venni.
Ampmatic charge control: adjusts current to suit any battery size (3 to 240Ah)
Ennek jobban hiszek.
Robogóhoz pedig túlzás ilyet venni. Akármit is csinálok 1,5 szezon, és új akksi, pedig elhiheted nálam minden rendben van.
-
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #988 üzenetére
Nekem határozottan a 0.4A-es tűnik újnak. Az oldalukon is a 0.4A-es szerepel, de még a leírásban is.
Ha megvetted akkor részletes beszámolót kérünk ide. Ha közel laksz akkor jó idő estén átugrok hozzád, de ezt ne vedd 100%-ra. -
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #992 üzenetére
No, várj csak. Az én olvasatomban Techmate csak a hálózati oldalra válaszolt nem pedig arra amit kérdeztél.
Tehát semmi összefüggés nincs a kettő között (talán tévedek). A kettes vezió 100-240V-ig tudja fogadni a hálózati feszültséget.
Az egyes pedig csak 220-240V-ot tud. Ennek abszolút semmi köze az ampmatic-hoz. Mintha te nem ezt értenéd. Tévedek?
A TM-181 US 100-240V. Szóval ez lenne az újabb. Nem is lepődök meg.
A TM-180 EU 220-240V.
Igazíts ki ha rosszul értem. Aha, a mosolygó akksi logo a széles bemeneti feszültség tartományos darab.
Kíváncsi vagyok te mit olvastál ki az üzenetből.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #996 üzenetére
Szerintem a következő van. USA-ban 110V van. Ebből van keveredés. A 181-es US változat 100-240V-ig.
Persze ez jó EU-ba is, de nekünk a 180-ast hozzák 220-240V-tal.
Neked az alsó LED-re kell figyelned, hogy 0,4A-es legyen, és 0,5V-tól induljon. Majd írd meg mire jutottál. -
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #1005 üzenetére
Alakul ez fiúk. Csak megírni az infót/tapasztalatot.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz kisbalazs83 #1014 üzenetére
Gratulálok. Használd egészséggel, és méregess, majd írd meg.
-
Brogyi
senior tag
Először off. A mai LCD TV-k nem TV-zésre valók. Senki nem sugároz 1080p-ben. Az 1080i az gagyi, akármelyik szolgáltató nyomja. Az analóg nem összehasonlítható a digitálissal. Ez hasonlít a CD vs LP-re.
peti85,kisbalazs83
Ha valamelyikőtök Bp-hez közel lakik ( bár ez nem valószínű) akkor írjon rám privit. Segítenék a méregetésben. Töltés előtt/után belsőellenás, CCA mérés.
Az a 9Ah-s robogó akksi félrevezethet. Rendkivül rövid élettartamú, és gyenge minőségű darabok. Még ha Yuasa akkor is. -
Brogyi
senior tag
Nehéz neked tanácsot adni.
Az akksi paraméter rendben.
Új akksi? Magára hagyott akksi? Nem írtad mennyi idő alatt szeretnéd feltölteni. Mennyit szánsz rá?
Az ajánlott Aldis töltő jó, csak szerintem egy évben 1x lehet megvenni. Most nem hiszem. Talán használtan.Carstel 12V/4A (Extool márkában is)
T01.80.048Carstel 12V/8A (Extool márkában is)
T01.80.088[Itt] egy kiváló magyar darab.
Ha pedig egyszer akarod feltölteni, akkor kérj kölcsön. Az gazdaságosabb.
A drágább verziókat nem írom a "3e Ft" miatt. A fórum mostani olvasói az itt ajánlottakon felül vásároltak.
Nyilván jó a "3e Ft"-os, csak sok benne a kompromisszum, és kizárólag hozzáértőnek ajánlott. A kérdésed alapján ne vásárolj az ajánlottak alatt!!! -
Brogyi
senior tag
Így igaz. A 7Ah-áshoz egész jól passzol. A 80Ah-t is feltölti, de én nem tudnám kivárni.
Ha tehát venni akarsz akkor a 8A-es Carstel, de az nagyon nem javallott a kicsihez. A kicsi érzékeny, könnyen tönkretehető.
Szóval Lidl-st megjavítani a kicsihez, és a nagyhoz ha van zsé akkor a 8A-s Carstel. -
Brogyi
senior tag
Nekem a második jobban tetszik, de az tény, hogy az első jobb egy 4Ah-s akksinak. Neked kell mérlegelni.
Azért tetszik a második, mert a 6V-os ki fog halni, és a 7Ah-s pedig 12V-s.
Szóval ha sokáig használsz még 6V 4Ah-s akksit akkor az első. Azért ilyen felemás a válaszom, mert nálad az információ nagy része. -
Brogyi
senior tag
"Töltési végfeszültség 2,3 V, 6,9 V, 13,8 V"
Hát ez komoly hátrány is lehet. Ez csak csepptöltési feszültség. Az-az ősszel bedug, tavasszal kihúz.
Bocsi ezt csak most vettem észre. Valószinűleg a másik is ilyen. A kis méret miatt, tökéletes arra a funkcióra, de ez egy "alfaj" amit kevesen keresnek.
Hiába áradoznak a forgalmazó oldalán, hogy milyen penge vétel. Nem értek vele egyet, mert aki nem azt a fajtát keresi az bizony megszívta.
Az áramról pedig ökölszabály a kapacitás tizedével illik tölteni, és ebbe nem számít bele a feszültség.
Például a 4Ah-st 400mA-rel( 0,4A) kellene tölteni.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
-
Brogyi
senior tag
Hát pedig kölcsön kell kérned egy műszert. Simán megmondja az igazságot. A leggagyibb is elég pontos ahhoz ,hogy eldöntsd ezt a kérdést. A zöld LED 14,4V után kell kigyulladni. A többit ha mértél.
Azért én nem volnék olyan biztos abban az akksiba. Valszeg kicsi, és régi. A kicsi akksik könnyen meghalnak. Nálam egy se bír normál életettartamot élni, Mindig félidőben kipurcannak.
Biztos azért, mert én nem tudok rárugni ha nem megy az indítózás. -
Brogyi
senior tag
Jó név, de barkácsolnod kell. Talán a Bosch C1-et választanám a boltból. Másra is jó. Ha beleolvastál a topikba akkor láttad, hogy van még néhány márka ami hasonló árszinvonalon szintén jó eredménnyel használható.
Még valami ha egész télen rajta akarod tartani akkor a kis zöld magyar az egyik befutó nálam.
Lassan össze kellene hoznunk egy topik ajánlót. -
Brogyi
senior tag
válasz OldAkita #1092 üzenetére
Fiúk ez nem egészen idetartozik, de azért, hogy legyen lényegi hozzászolás is. Nekem egy injektoros robogóm van, és én is azt hittem központiegység hibás, de nem. Egyszerűen koszos volt a "karburátor".
Bár írjátok, hogy akksi csere után volt esemény. Ez lehet véletlen egybeesés is. Szóval a koszt semmilyen laptop nem takarítja ki. Ráadásul olcsó, és saját magad is megteheted. Csak egy palack karbitisztító spray kell. De vazeg nehogy rágyújts meló közben.
Még valami. Egy autónál kb. 5perc alatt bele tudsz nézni a torokba. Nálam a szét/összerakás több óra.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz zsozso710711 #1095 üzenetére
No, akkor még 1x. Az idézőjel azért volt , mert injektor van. A központiegység, és a torok egy aluminium ház, amit "karburátornak" neveztem, mert a funkciója ua. csak CPU vezérli az injektort. A motoron nincs sok hely tudod. Bármily meglepő a légszűrő ellenére is koszos lesz a torok, és autónál levegőáramlás érzékelő, léptetőmotor érzékeny a koszra. Ezek miatt nincs alapjáratod, és még ott a lambdaszonda is.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz boogie84 #1102 üzenetére
Fontos eldönteni mi a rossz. A töltő jó. A generátor+szabályozó jó-e?
Alapjáraton bármit mérsz nem információ mégha az interneten mást olvastál akkor sem. Gázt húzva nézed a feszültséget egyenletesen kell nőnie. Nem csökkenhet. Ellenkező esetben szabályozó/didódahid problémád van. Ezeket már nehéz amatőrnek kimérni.
Általában 14-14,4V-nál koppanás szerűen megáll a feszültségemelkedés. Jó rendszernél mindegy, hogy ég a lámpa vagy se.
Marad az akksi mint leggyakoribb hibaforrás. Itt is fontos eldönteni szulfátos, vagy cellazárlatos. Ha cellazárlatos kuka. A szulfátos megér még egy kört, de ha ilyen sűrűn használod a CBR-et akkor cseréld az akksit.
Ha jól emlékszem a motorodhoz létezik egy igen modern szabályozó, ami FET-eket tartalmaz. Szabályozó cserénél érdemes rákeresni.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz zoli6874 #1105 üzenetére
Fiúk! Nekem az a vélemény, hogy nagy akksit nagy árammal érdemes tölteni. Ezt többször kifejtettem. Lehet kis árammal is tölteni ha tudsz 2-3napot is várni. Szóval ha van egy 100Ah-ás akksid akkor legalább 10A-et tudni kell a töltőnek. Minnél kevesebbet tudtok az akksiról annál jobban megtérült a CPU-s vagy smart vagy okos töltő. Kis engedménnyel a Carstel T01.80.088 még jó választás. Az igazi szerintem a Carstel 01.80.120B Az áram: 2Amp/6Amp/12Amp
Néha jó áron el lehet kapni. Teljesen ua. az Einhell BT-BC 12 D-SE.
Egy picit nehézkes használni, de akinek android telója van annak ez nem lehet akadály. ( ez nem android ) -
Brogyi
senior tag
válasz boypapa #1107 üzenetére
Logikusan gondolkodva az jön ki, hogy rajta hagyhatod, de gondolj bele. Nagy töltőnek nagy a készenléti fogyasztása. Ezért az mondanám nagy töltővel havonta egyszer. Ha mégis rajta hagyod az akksin nem károsodik, nem tölti túl. Ha pedig a csepptöltés a cél, vagy az ősztől-tavaszig üzemmód akkor fogyasztást figyelembe véve az Akkukraft nyer. Sajnos ezis olyan, mint az ezermester. Aki mindenhez ért az hazudik. Mindenre jó töltő sincs. Mindig lehet benne hibát találni. A fiúk nem is olyan rég a CTEK új változatát húzták le, mert melegszik, sípol míg a régi langyos, csöndes. Neked kell eldönteni mi a fontos, és mi felett tudsz szemet hunyni.
-
Brogyi
senior tag
válasz K Norbi #1189 üzenetére
Az egyik képen mintha 12AT látnék. Az elsőre egy 12A-es biztosíték. Van-e rajta bármi jel? A panelon hogy jelölik? Pl: R1,C2,L3,T2,Th5, PTC2...
Manapság elég vadul jelölik az alkatrészeket. Keverni lehet a gyártási dátumot a típussal. Nem egyszerű.
Szóval az első tippem egy bizti, de várom mit látsz a panelon vagy az alkatrészen.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Imike_80 #1222 üzenetére
Az első kérdésem az lenne hány éves az akksid? Szerintem a nyöszörgés, és a rövid töltésiidő a szulfátosodás jele. Nagy belső ellenállása lehet. Az ALdi/Lidl töltőkre panaszkodók zöme öreg akksira teszik rá. Nem képes újjá varázsolni.
Neked is is mint mindenkinek felajánlom, hogy ránézek. Persze csak ha fővárosi vagy.
Ha tévedk akkor írj privit, és megbeszéljük. -
Brogyi
senior tag
A 2 év az kamaszkor. Az 5km nem sok, de mutatja, hogy gyanús a generátor+szabályozó kombó is. Az Aldi/Lidl töltő nem képes regenerálni. Viszont ha minden este ráteszed igen jót tesz neki. Voltmérővel ellenőrizni kellene a töltést. Nem szabad visszaesnie a feszültségnek ha lassan nyomod a gázt. Még fényszoróval se! A 14-14,4V sávban kell lennie a max. feszültségnek terheléstől függetlenül. Ha Ford akkor állítólag több. Ezt nem tudom megerősíteni, de biztos igaz. A mindennapos használat jó, a rövid úton való használat persze nem egészséges. Biztos beruházás neked egy mostani procis töltő. Az én favoritom a "kis zöld" . Egész egyszerűen neked minden este rá kell tenned hidegben, és annak a töltőnek egész jó a hatásfoka.
Ha nem zárlatos az akksid akkor az még jó, de biztos legyél abban hogy az autó töltés rendszere jól múködik.
Kis pénzzel annak az akksinak még sok éve kell hogy legyen. Ja , a dugók. Vigyázz a régi töltővel, mert lehet, hogy nincs benne szabályozás. A zárt rendszerű akksidat túltöltheti. Ha az a dugó le van ragasztva akkor ne piszkáld. Röviden ennyi jutott eszembe. A többiek majd még kiegészítenek, mert látom értelmes emberek is járnak ide. -
Brogyi
senior tag
válasz jakab andrás #1246 üzenetére
A kommersz/olcsó félvezető 0°C-tól indul. A -10°C az military/katonai/drága kivitel. Szóval kizárt, hogy működjön, de te majd kipróbálod, és majd megírod, hogy hülyeséget írok itten.
A szakmai része pedig annyi, hogy az IC-k egész egyszerűen befagynak, mert nagyon pici áramok rohangálnak benne amit a hideg még csökkent.
A hópihe a hideg akksira vonatkozik nem pedig a hideg töltőre.
Akkor mit lehet tenni?
A meleg szobába tárolt töltőddel kisétálsz a hideg garázsba, és megtolod hópihével. Van egy kis esélyed, hogy a saját melege a dobozon belül életben tartja. Ezt csak a 4A-es autós üzemmód mellett tudom elképzelni. Te meg majd kipróbálod, és itt beírhatod mit tapasztaltál.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Nem kell túlbonyolítani. Egyszerűen a "hópihe" magasabb feszültséggel tólt. Ennyi nem több. Néhány gyártó az AGM-hez kapcsolja. Erre azt mondom mit mond az akksi gyártója. Megengedi-e az extra feszültséggel való toltést. Ha hideg van a plusz feszültség kell, és itt a pont.
-
Brogyi
senior tag
Első tippem, hogy marhaság. Valamit félre fordítottak. Szerintem a kinai eredeti oldalról bemásolom a karakterisztikáját.
[Itt semmi nem indikolja ezt a sületlenséget.]
Fogj egy voltmérőt, és te magad is kiderítheted. -
Brogyi
senior tag
Azért van valami középen is.
1. [A kedvecem. ]
2. [Ez is jó.] -
Brogyi
senior tag
válasz crissprivat #1405 üzenetére
Húú! Ez tényleg friss. Akkor még felesleges.
-
Brogyi
senior tag
válasz crissprivat #1413 üzenetére
Hát a kezem között nem járt, de fórumtársunk jót mért róla, és persze ez az idézet tőle tetszett:
L1m1
2 nap pihi után ránéztem az akksira amit 3 napig töltöttem és 12,99V nem hittem el ilyet én még nem láttam
Most egy kicsit lerobbantabb akksit töltök itt a csepptöltés sűrűbben bekapcsol, olyan 2 perc alatt megy le a fesz 13,21V-ra és másfél percig tölti.
Amíg nem tölt 0 Watt a fogyasztása, ahogy bekapcsol a csepptöltés, felszalad 7 Wattra és olyan 5 másodperc múlva stabilizálódik, 3 Wattra ez marad mindaddig, amíg ki nem kapcsol. -
Brogyi
senior tag
válasz Oryctolagus #1418 üzenetére
Ajaj! Nem egy nyelvet beszélünk. A kocsik nagy százaléka negatív testelésű. Tehát üzemszerűen a vázhoz kell legyen kötve. A másik részt se értem. Ha gépkönyv 48Ah-ás akksit ír akkor teljesen jó ha nagyobb kapacitásút teszel bele. Persze ha fizikailag belefér.
No, és most mit is kérdeztél? -
Brogyi
senior tag
válasz gulyi61 #1430 üzenetére
"Sajnos nincs számlám.
És ennek ellenére is el kellene fogadniuk"Hát ezt nem tudom elképzelni, hogy itthon elfogadják, bár tévedhetek. Mindenképpen kint pobálkozz vele. A ragasztott kivitel miatt cserélik szerintem. Szóba hoztad, hogy hosszú a töltés ideje. Számolj egy kicsit 150Ah-t bepumpálni rövid idő alatt nagy árammal lehet. Minimum 15A, vagy fölötte. A CTEK egyik legdrágább töltő (kint se olcsó, csak más a jövedelem). Elfogadható áron találsz normálisat is. [Itt] egy kinai, de felhívnám a többiek figyelmét a Következő feature-re ami bizony amerikai találmány: The charger generate reverse pulse current.
Néha negative or reverse pulse charger-nek is hívják. Tudom ez nem CTEK, de ott az a amerikai találmány,ötlet. Igaz nem savas akksihoz találták fel, de jól működik.
A kis kitérő után választhatsz CTEK-et a 15A+ kategóriából. A 10A-es töltő még lassú neked. Mondhatnám alul méretezett.
B.U.É.K. minden topik látogatónak.Még valami fontos. A kis kinai olyan töltőt gyárt neked, hogy ott áll meg ahol akarod. Megírod, hogy te ragaszkodsz a 14,4V stop-hoz, és legyártja. Nézd meg mit ajánlanak a te akksidhoz, és olyat kérj.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz gulyi61 #1441 üzenetére
Hopá-hopá!
"Első percben 13,7 tölt aztán szép lassan (5perc) lemegy 8 alá is..."
Ezt itt nagyon nem jó jel. Ha akksi így viselkedik akkor az kuka. Nem a töltőd rossz. Nézd át a vezetékezésed. Próbáld ki a töltőd biztos/új/jó akksin. Valamit elnézel mint én a leírt információban.
+8V az halál egy akksinak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobilhasználat külföldön
- OLED TV topic
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen