Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hozzászólnék én is valamicskét.

    Autógyárban dolgozok, nálunk is előfordulnak horpadások, karcok, lepattogzások, kráterek, egyéb sérülések a szerelés közben. Ha ilyet okoz egy dolgozó, vagy talál, jelzi a felettesének, aki regisztrálja a kocsi sorközi lapjára. Nincs eltussolva, max. megpróbálják kideríteni, hol keletkezhetett a sérülés, h lehetőleg többet ne forduljon elő.

    Fiatokat is gyártunk, azokon is megesik.
    Kollegáim voltak anno (mikor ezt a típusú Fiatot idehozták gyártani) továbbképzésen olaszoknál a Fiatnál, ott is ugyanezt tapasztalták.
    Rokonom németországban dolgozik egy másik autómárkánál, Ő is ugyanezt mesélte.
    Opelt is gyártunk. Akik ott voltak a kinti Opelnél, ott is tapasztalták ugyanezt. Mármint az előforduló sérüléseket minden autógyárban hasonlóan javítják meg:

    Nem, nem gitteléssel. :)
    A horpadásokat kihúzzák (pl. szupererős ragasztókkal - ez nem vicc, én se hittem el, míg nem láttam), a dudorokat eltüntetik, lp-ket kisimítják, krátereket, karcokat lecsiszolják. Természetesen súlyos sérüléssel nem engedik az autót tovább, abból selejtezés lesz, vagy a gyár egyik belső autójává válik. Viszont alapszabály, és ezt be is tartják, h csak akkor javítható a sérülés, ha a az EDP réteg nem sérült meg. (Rozsdagátló bevonat a karosszérián.) Csak így tud a gyár átrozsdásodás elleni garanciát vállalni.
    Ilyenkor a lakkot, festéket lemaratják, leégetik, sérülést kijavítják, csiszolás, festés, esetleg még csiszolás, még festés, amíg tökéletes nem lesz, majd lakkréteg a tetejére.
    Namost ezek után elvileg az autót kijelenthetik, és előfordulhat, h valaki megveszi, és hasonlóan átellenőrizve eltérést talál a festékrétegben, pedig az autó még 0km-es (csak a belső gyári teszt van benne).
    Úgy tudom, ez esetben van egy apróbetűs rész az autó előállítójának az autó műszaki állapotára vonatkozó nyilatkozatában.

    Ezt csak azért írtam le ide, hogy ne kerüljön kellemetlen helyzetbe, aki esetleg el akar adni szalonból vett kocsit, amiről kideríti egy vevőjelölt, h van egy 5 cm-es festékréteg elétérés a jobb első ajtó közepén.
    Lehet, h ott gyárilag eltüntettek egy kis sérülést. Sajnos az ilyen megesik. Hangsúlyozom, h ilyen módon csak kisebb sérüléseket lehet helyrehozni, mély karcoknál alapból ajtócsere van.

    De a cikkben természetesen nem erről van szó, az elmondottak alapján az egy törött kocsi volt; és ahogy kivettem, nem is lett volna ezzel baj, csak illett volna elmondani a kereskedőnek, és e szerint beárazni.

    Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

  • válasz bambano #37 üzenetére

    Volt egy DJ barátom, aki vett egy Ford Escortot, még azt a régi szögletes típust anno, vagy 10 évvel ezelőtt. Az volt a baja, h másfél-kéthavonta cserélni kellett az egyik hátsó keréknél valami távtartó izét, mittudom én már mit, és a végén kiderült, h az autó egyik hátsó kereke előrébb van fél centivel.......
    Bizony kiderült, h törött volt a kocsi, csak "megcsinálták".

    Amit leírtál, az úgy van, ez tény. :K

    Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

  • válasz biker #40 üzenetére

    Lagermax.. na arról meg ne is beszéljünk.
    Miket látok itt is néha.. :(

    Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

Új hozzászólás Aktív témák