Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Miért, mennyivel előbb kéne bemutatniuk? Ez a két év még csak nem is különösebben hosszú idő.
Nem csak a tervezés befejezése, a gyártás megszervezése, a tesztek, engedélyeztetések vesznek igénybe hosszú hónapokat, éveket, hanem marketingszempontból is legalább ennyi, ha nem több idő kell a gyártó és a termék megismertetéséhez, felfuttatásához.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Így van!
És van még egy érdekes, bár sokkal inkább morális tényező is.
Már a jelenlegi tapasztalataink szerint is egészen konkrétan biztonságosabban vezetnek az önvezető üzemmódban járó autók -- erre a Teslának vannak elég meggyőző adatai. (Kinek másnak...)Tételezzük fel, hogy egy önvezető autó halálos kimenetelű balesetet okoz. (Az eset polgári jogi következményeit tekintsük rendezettnek!) A gyártó elismeri, hogy a programban volt a hiba, tehát a szoftverhiba emberi életet követelt. Csakhogy a statisztika remekül mutatja, hogy az adott típus baleseti mutatói szerint statisztikai valószínűséggel ez a típus ez emberi vezetőkhöz képest már több ember életét mentette meg? Akkor hát van alapja bűnösért kiáltani? (A hibát mondjuk korrigálják.)
Bővítsük a kört: mi van, ha nem a szoftver a hibás, hanem a szenzorok vagy a rendszer egyéb eleme.
Hoppá, csakhogy ez már az az eset, mint ha egyéb hardverhiba lenne -- amire azért akad példa, hol kisebb, hol nagyobb botránnyal kísérve.Szóval vannak itt tényezők szép számmal. Milyen hibák vezetnek milyen valószínűséggel milyen következményekhez -- és a másik oldalon mindez milyen hasznot hoz...
Ha mondjuk kiderül, hogy egy típushiba miatt meghalt 50 ember -- a jármű használatát betiltják, de a tilalom során a veszélyesebb, hagyományos autóba visszaülő emberek 100 ember halálát okozó balesetet okoznak...
Na, ilyenkor mi van?MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez nekem is feltűnt -- de egy koncepciómodell esetén ez még belefér.
Egyébként futnak az utakon meglehetősen hasonló gyári infotainment rendszerrel szerelt prémium autók, amiknek elvben át kellett menniük komoly biztonsági teszteken.Az utólag beszerelt monitorokra szót sem vesztegetnék.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo 3
- ASUS ROG Ally
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Facebook és Messenger
- Kés topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen notebookot vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...