Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz KROK640 #120059 üzenetére

    "De ha belegondolsz, vagy az autüót is minden este töltőre teszed vagy ugyanezt csinálod."
    Nem biztos, hogy minden nap fullig meríted. Aki sokat megy, annak csak úgy jó, ha tudja tölteni nem saját pénzből. Vagy ha városban mész sok kicsit, és otthon tudod tölteni éjszaka. Sok ilyen eset van, amikor nem használod ki az összes elektront. Használati szokásokhoz érdemes autót venni :)

    ""ha csak wc-re állsz meg, az is van fél óra" - ÚÚÚ... nem tudom, hogy hány éves vagy, de sosem szeretnék ezen a szinten lenni :( "
    :D :D :D :D :D :D
    Annyi idős vagyok, mint te. Ha megállsz egy benzinkútnál, vagy be kell ugrani valamiért egy útba eső boltba, és budi, bekapsz valamit, valamit rendezkedsz a csomagtartóban, vagy válaszolsz valami üzenetre, akkor máris 30 perc. Nagyon gyorsan tud menni az idő.
    Ott veszem észre, hogy a Fehérvár-Kaposvár 2 óra is tud lenni, ha sietek, meg jól jön ki a forgalom, de ha megállok egy-egy szebb látványt lefotózni, akkor 3-3,5. És akkor az tényleg annyi, hogy hopp, őz, megáll, ki a kocsiból, persze, hogy nem teleobjektív van a fényképezőgépen, felteszem (ez 30mp), katt katt, őz meghallotta 100 méterről, elszaladt, kép szar :D

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • frescho

    addikt

    válasz KROK640 #120059 üzenetére

    Nagyon nem ugyanaz. Az akkut a meleg és az elektron vándorlás kombinációja gyilkolja le. OK, az előbbit a második is okozza, szóval a gyors töltésnél az akku degradálódni fog. Ezért mondják azt, hogy a gyors töltés gyilkolja az akkut és a klímával hűtik, hogy bírja.

    De, hogy értsd a telefonos hasonlathoz: a telefont mennyi idő alatt töltöd fel? Az ilyen munkahelyi töltőnél szerencsés esetben 7kW-ot tudsz belapátolni (3x10A) de ha csak egy konnektorod van ez inkább 1x10A. Ezzel még egy kis méretű akkut sem töltesz fel 2 óra alatt, egy régebbi Up-hoz már inkább 3 kell a kezdeti és végső töltés korlátozása miatt. Ez 3-6x nagyobb idő a telefonhoz képest és ennyivel alacsonyabb a terhelése az akkunak is fajlagosan nézve. Ha már kicsit is újabb autód van (már egy Spring is ide sorolható a 250+ hatótávval) értelmezhető hatótávval, akkor még jobban kímélheted az akkut. Ha nem mész hosszabb távra (Springnél, Upnál mondjuk 125-150km ez a limit), akkor programozottan 80%-nál megállítod a töltést és 20% körül feldugod.

    Amúgy macerás a dolog, mert jobban figyelni, tervezni kell előre. Az nem játszik, hogy lemerült az autó és este ugorjunk el fényképezni a hegyekbe, mert visszafelé maximum tolni fogja az ember. De erre gyorsabban rááll az ember, mint gondolnád. Az Up-pal el lehet menni az országban bárhová, maximum megáll az ember egy nyugis kávéra. Ismerek olyat aki Budapest-Szeged távra járkál Springgel. Abban sem az elektromos rész a kihívás, hanem azt kibírni az ülésében, meg idegekkel ahogy 100-110-zel hasít a pályán és letúrják az útról. Na ez utóbbi miatt mondom, hogy az Up a minimum, mert a Springnek az autópályán...

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák