Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Tényleg? Az előző autóm egy Daewoo Kalos volt. 1,2 -es, klímával. Na, annál tényleg mérhető volt a fogyasztáskülönbség klímával. Mondjuk, két liter. Tehát 6 helyett, 8. 40 literes volt a tankja. Vagyis klímával 500 -ra csökkent a 660Km -es hatótáv. Ha ilyet tudna egy villanyos, akkor senkinek sem jutna eszébe spórolni a fűtésen. Most egy 2 literes dízelem van. A Kalos tempójában ez is elmegy 6 -tal, viszont tök mindegy, hogy klímával, vagy klíma nélkül.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az e-up -ot élhető városi autónak tartom. Tegnap néztem egy használt e-up tesztvideót. Négy évesen taksálták egy új Spring árára. Én inkább az e-up -ot választanám. Persze, csak elméletileg, mert a jelenlegi életmódomban nem tudnék mit kezdeni egy városi autóval.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az ötszázzal nem lenne bajom, ha az valóban 500 lenne. Meg aztán az ember igyekszik minél olcsóbbra kihozni az utat. Oszkar, BlaBlaCar, stb. Ahhoz meg kell a hely. Az is jól fizet, ha hazatrélerezek egy autót. Ahhoz viszont vontatási képesség kell. Képzelem, mi lenne a villanyos hatótávval. Olyan Eddás lenne: Minden sarkon álltam már.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem is értem az embereket. Ma is megyek majd be a városba. Kinézek az ablakon, hét ágra süt a nap, gyönyörű idő van. Akar a franc ilyen időben autóba ülni. Naná, hogy bringázni fogok! Csak akkor autózok, ha muszáj és azt is igyekszem hétvégére logisztikázni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én el szoktam kerülni a forgalmas utakat, ahol autók között kéne mennem. Meg, nem mindegy, hogy milyen bringával teker az ember. Én ezzel járok. Ki van iktatva a korlátozás, 45 -ig van rásegítés. Így elég haladós és nem kell feltétlenül megizzadnom. Mondjuk, a 45 -höz taposni kell, de ha visszaveszek a tempóból, akkor észre sem veszem, hogy tekerem. Viszont nagyon király feeling.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
+1
Az alapoknál kéne kezdeni. Az a legkörnyezetkímélőbb, amit le sem kell gyártani. Ez mindenre igaz. Az emberre is. Kevesebb ember, kevesebb szennyezés.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hááát.... Nekem nem ilyen egyértelmű ez a matek. A napelemeknél a visszatáplálás jelenti a bízniszt. Csakhogy ez nem természetes, a szolgáltató nem akarja átvenni, kényszerítik rá. A villanyautók használói jelenleg komoly kedvezményeket kapnak. Vásárláshoz támogatás, nem terhelik rájuk a benzin/dízel adótartalmát, hálózatfejlesztési költségeket, stb. De, ez csak addig tartható, amíg a többség elviseli ezeket a költségeket. Nem tudom, hogy utána milyen lesz a matek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Mi az, hogy önbecsapás? Ezt általában azok írják, akik sporteszközként tekintenek egy bringára. Még az ő álláspontjuk is vitatható (mivel a rásegítés nem feltétlenül jelenti az emberi erőkifejtés csökkenését), viszont ők a kisebbség. A többség számára a bringa közlekedési eszköz. Ilyen minőségében minél könnyebb vele az A -ból, B -be eljutás, annál jobb.
Amikor költöznöm kellett, akkor külön helyet kellett bérelnem a motoromnak, meg a robogómnak, mert az új pecónál nem tudtam elhelyezni. Most a város másik felén laknak. Pont azért lett pedelec, mert ezt be tudom vinni a tárolóba. A rollerem pedig az autómban lakik. Ha csak a piacra ugrok le, oda még jó a roller, de egy városi ügyintézős körhöz már kevés és lassú. A vezetése is nehézkesebb, mint a bringáé (kis kerék, instabil pozíció, elégtelen fék, stb.)[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Kolondrum #75 üzenetére
Tényleg fejben dől el. Tőlünk nyugatra a bringás szent állat. Ha egyet beküldesz a bozótba, rádrohad a műanyag lakat. Már azért is bünti jár, ha másfél méternél közelebb kerülsz hozzá előzés közben. Meersburg -nál először a bringásokat engedik le a kompról, aztán az autókat. Utána jön egy meredek szakasz, két hajtűkanyarral. Na, az gyönyörű, ahogy az autók egyesben araszolnak fölfelé a bringások után.
Sajnos, nálunk még balkáni állapotok uralkodnak a fejekben. Neked az, hogy árokba vele, neki meg az, hogy odaver a szélvédődre, tükrödre a 3 kilós lezáró lánccal.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz weberzolee #100 üzenetére
Gőzöm sincs. De, gondolhatod, hogy milyen boldog vagyok, amikor a 40 tonnával araszolok a bringás mögött. ITT 7:10 -től látszik a lehajtás. Onnan kb. 100 méterre beszűkül az út, jön egy balos visszafordító és az emelkedő. Az autósor eleje még el tud menni a széles részen, de a közepe már az emelkedőnél éri utól a bringásokat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Felesbandi #108 üzenetére
"Amugy ezt a Dacia-t biztos nem vennem meg. Ezen az aron inkabb vennek valami mast, ami nem elektromos."
+1
8,5 egy zsír új Lowrider S.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én nem lakótelepen lakom, de a budaörsi Tesconál, vagy Óbudán, a Huszti úti mosóban szoktam kiporszívózni az autót. A Google utcakép szerint is jópáran vagyunk így ezzel. Tehát ezt a felvetést életszerűnek tartom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
Sztem nyáron mentetek és nem használtatok fűtést. De, akár használhattatok volna, mert országúton lehetett a Trabiban elfogadható hőmérsékletet csinálni. Városban viszont nagyon cidri volt. Gyerekkoromban Trabink volt, amit később megörököltem, majd utána még volt kettő. Szvsz. képben vagyok a típus komfort lehetőségeivel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #163 üzenetére
Mármint milyen villanyautó? Mert ennek a kiviteltől függően 7-8 millásnak a tesztjében azt írják, hogy a 200Km ideális időben, óvatoskodva jön ki. Hol van itt a 300? Télen fűtéssel, nyáron klímával mennyi az a 200? Tegyük fel, hogy csak 150 -re megy le! Egy benzines, városi kisautó símán tud 450 -et fűtéssel, klímával. Vagyis, a villanyautót háromszor gyakrabban kell tölteni, mint a benzinest. Ráadásul a töltések is lassabbak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #165 üzenetére
Én nem is írtam az egy napot, de ha nem felezzük, hanem harmadoljuk, akkor is elméletileg három naponta tankolni kell. Azért csak elméletileg, mert akinek 150 a hatótávja és 50 -et kell mennie, az nem fogja kiautózni az utolsó 50 -et, hanem 50 -nél rátölt. Vagyis, minden másnap. Ugyebár a gyorstöltőn tankolás nem bíznisz, tehát ezt valahogy röfiről kéne megoldani. Mivel a benzines hazafelé öt perces tankolása nem opció, ezért nyilván akkor töltene, amikor amúgy nem kell neki az autó. Vagyis éjszaka. Értem én, hogy töltésszabályzás, de ahhoz vagy kéne egy éjszakai átdugdosós ember, vagy minden második helyhez kéne legyen csatlakozó. Legalábbis elméletileg. A valóságban, mivel egyáltalán nem biztos, hogy az eltérő másnapokon töltő autók egymás mellé tudnak parkolni, ezért minden helyhez kéne egy csatlakozó és akkor még nem említettük azokat, akik a zsúfoltság miatt nem kialakított parkolóhelyen kényszerülnek megállni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #168 üzenetére
50Km az napi nagy ingázó? Akkor mi a reális? 20Km? Van épeszű ember, aki napi 2x10Km -re négy milláért villanyautót vesz? Vazze! Az még rollerrel sem táv. Télire vennék 300-500 -ért egy régi, de állapotban levő Fiesta -t (vagy, hasonlót), meg egy rollert. Max 800 -ból le van tudva.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #171 üzenetére
Itt, Európában a gyerek és a környezetvédelem nem említhető együtt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #177 üzenetére
Faguriga legyek, ha értem. Egyszer az az érv, hogy úgysem megy többet az átlag városi, elég ez a hatótáv. Azt is olvastam már, hogy nem jó a nagy akku, mert fölöslegesen kell cipelni. Most meg azt írod, hogy nagyobb hatótávval is lehet kalkulálni.
Az akku nehéz és drága. Vagyis, csak azért fizet többet, hogy ritkábban kelljen töltenie. Városi autóban tök fölösleges pénzkidobás és öko szempontból sem jó a kihasználatlanság.
A kutya nem venne villanyautót, ha nem mesterségesen terelnék rá az embereket. De, ez a mézesmadzag egyszer elszakad és a fejét a homokba dugó strucc az, aki ezzel nem kalkulál.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #178 üzenetére
Dehogynem vesznek. Nekem is van. Ráadásul egy nyolc éves, hétszemélyes dízelbatár a Főfaluban. Szombat hajnalban jöttem haza Németországból, azóta a ház előtt áll, pedig minden nap jártam a városban. Bringa, roller. Az évnek legalább 9 hónapjában ez símán kivitelezhető.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #184 üzenetére
De, pontosan tudom, hogy mi a bajom velük. Az árukhoz képest nem praktikusak. Még csak nem is magamból indulok ki, mert az más topikban már megállapítást nyert, hogy az én felhasználási módomhoz még nem létezik villanyautó. Ilyenkor jön az "átlag" duma. Korábban lett említve ez az 54% családi ház. Ebben sztem az a fals, hogy országos statisztika, nem városi. A benzines/dízel atók szennyezése viszont a városokban koncentrálódik. Kizártnak tartom, hogy Budapest 2 millió lakosának 54% -a családi házban lakjon. Egy átlag panellakónak, napi, városi 2x10Km -re, 4 milláért villanyautót venni és fenntartani sztem teljesen irracionális.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Felesbandi #194 üzenetére
Bizony nem és nem is tartom feltétlenül jó dolognak. Főleg egy olcsó autónál (mármint a kategóriájában olcsó). Mi a túrónak egy ilyen dodgembe tolatókamera? Sztem centrálzár, szervokormány, klíma, elektromos ablakok, slussz. Én méretre kerestem autót, egyáltalán nem akartam űrhajót, de az lett. A tolatóradar pár hónapig működött, aztán szenzor csere. Azt sem tudtam, hogy mi az a tpms szenzor, csak amikor tizenezret fizettem érte. Szóval, jópofák ezek a csingilingik, de ha beszarnak, akkor drága a javításuk. Hogy őszinte legyek, egy ilyen low budget villanydákón nem bízok a csingilingik tartós működésében.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #197 üzenetére
Sztem túl új még ez az autó ilyen merész kijelentéshez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #199 üzenetére
Ha jól tudom, akkor Németországban nincs a szolgáltatóknak fix áras átvételi kötelezettségük, akkor fizetnek az áramért, amikor szükségük van rá. Mondjuk, éjszaka.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #200 üzenetére
Ezt vitatom. Pl. ha nincs benne normális minőségű gömbfej, akkor kifordul a kerék. A méretéhez képest nehéz az autó, városban meg gyakori a kátyú és a járdára ugratás.
Szted mitől olcsóbb, mint a kategóriája?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #203 üzenetére
Pontosan erről van szó. Itthon kényszerítik a szolgáltatókat a fix áras átvételre. Zúgolódnak is miatta, úgyhogy előbb-utóbb ez a mézesmadzag is el fog szakadni. Korábban azt írta itt vki, hogy az ilyen villanyos beruházások hosszú távon térülnek meg. De, hogy lehet ilyen körülmények között hosszú távra tervezni? Tervezel tíz évre egy átvételi árral, két év múlva meg azt mondják, hogy fityisz, használd, tárold magad, amit megtermelsz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz stickermajom #209 üzenetére
Jelenleg csak azt tudjuk, hogy a kategória legolcsóbbja. Azt még nem, hogy mitől. Reméljük, hogy csak azért, mert a Dacia név nem cseng olyan jól, mint a VW. De, ez sem az az érv, amire az ember hosszú távra tervez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
No, igen. Fél év az még kevés. Hidegben a bringám akkuja csak hamarabb merül. Nyáron viszont hazatekerés (hegy) után nem hajlandó tölteni, mert melege van. Ha jól emlékszem, akkor a Leaf -nek is ez a necces pontja. Kétlem, hogy ebben a kicioccóban korrekt hővédelmet kapna az akku. A vezérlő is kényes portéka. Majd kiderül, hogy mit reagál, ha 40 fokban, trepnin felhajtják a Kapy -n.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #237 üzenetére
Kíváncsi lennék arra, hogy gyorstöltőről olcsóbb-e tankolni, vagy dízel áramfejlesztőről.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #239 üzenetére
Rosszul számolsz. Megkapod a villanyautós támogatást, de nem vagy villanytöltőhöz kötve.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Szintén saját tapasztalat.
25Km, 1,5 óra, az 16,6Km/h átlag. Sanszos, hogy ezt még a rolleremmel is überelem. Esős/hideg napokra, illetve utazásra, költözésre, tréler/lakókocsi vontatásra, stb. pedig ott a dízelbatár. A rollert akár kombinálni is lehet tömegközlekedéssel, illetve a dízelbe is befér. A kettő együtt 3 milla. Sztem fölösleges számolni a költségeket. Egyébként nem vágom, hogy az elektromos hogy jön ki neked 1,5 literre. Csak nem otthon, röfiről töltéssel?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Te elolvastad, amit írtam? Esős/hideg napokra ott a dízel. Milyen két hónap? Áprilistól novemberig símán lehet rollerezni, bringázni. Ma villanybringával elmentem a szabihegyről a Keletihez, onnan Béke tér és vissza a hegyre. Autóval sokkal lassabb lett volna. Ha lenne tárolóhelyem, akkor villanyrobogóm lenne a dízelbatár mellé. Azt nem lehet überelni a városban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Egyszerre csak egy járművel közlekedek és ha az a roller, vagy a bringa, akkor bizony zöldebb vagyok, mint Te a villanyautóval. Az ugyanis semmit sem javít a zsúfoltságon és a parkolóhely hiányon. Sztem pont attól vagyok rugalmas, hogy tudok alkalmazkodni a körülményekhez. Amúgy a franc se akar zöld lenni. Egyszerűen jobb a városban bringázni, rollerezni, mint autózni. Mondjuk, a most említett 50Km roller már sok lenne, de eddig az csak napi 25 volt. Nem tudom, hogyan lett 50. Közben elköltöztél?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tordaitibi #270 üzenetére
Nem nagy ügy. 800Ft körül van egy beton járdalap. Nehéz, mint a dög, de alig foglal helyet. Négy a csomiba, kettő a két ülés közé és máris párszáz kilóval nehezebben verheted telibe a SUV -ot.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen